Honda Cbr 500R soğutma sıvısı damlatma

Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Herkese iyi forumlar yine bir cbr 500r sorunuyla geldim nitekim sorunlar bitmiyor. Bugün motorumun zincir temizliğini yaparken motorda mavi bir sivinin damladığını gördüm. Sebebini çözemedim fikirlerinizi alabilir miyim? Su devirdağim pompası mı bozuk yoksa conta mi eskimiş bilemedim. Şimdiden teşekkürler. Fotoğraf ektedir

https://www.hizliresim.com/qvyersb

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:30 ----------

https://www.hizliresim.com/3493fto

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:32 ----------

Termostatmiş bu parça. Umarim sadece termostatda sorun vardır. Bu sorunu yaşayan başka biri var mı?
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Termostatmiş bu parça. Umarim sadece termostatda sorun vardır. Bu sorunu yaşayan başka biri var mı?
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Kronik bir sorun, o bölgeyi söküp (zaten 2 somun tutuyor) sıvı conta atmak yeterlidir.

O bölgeyi sökünce soğutma sıvın da döküleceği için, soğutma sıvını da değiştirmen gerekli.

Genellikle motosiklet sola yatık durduğu için, zamanla o bölgede biriken sıcak sıvı, termostat contasını çürütüyor.

Başka bir olay yok yani, bunu da fren balatası uzmanlarına sorup kafanı karıştırma, dediğimi yapman yeterlidir.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Yukardakine ek olarak söktüğünüz kısımların yüzeylerini ince bir zımpara ile temizleyin, termostst contası + siyah (kırmızı rengide var o blokta kendini belli ediyor) sıvı conta almanız bu sorunu gidericektir. İşlemi yaparken bahsedildiği gibi soğutma suyu boşalıcaktır hazır boşalmışken yenilemenizde iyi olucaktır. Yeni sıvıyı doldururken bağlantıların iyi olduğunu kontrol edin ve sistemde hava olmamasına önem gösterin. Havayı almakta sannedersem sıvı dolduruldukdan sonra radyatör kapağı açılıp motorun termostat açana kadar (fanı beklemek daha garanti) beklemek ve eksilen sıvı miktarınca sıvı eklemek doğru olucaktır yanlışım varsa lütfen düzeltin.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Kronik bir sorun, o bölgeyi söküp (zaten 2 somun tutuyor) sıvı conta atmak yeterlidir.

O bölgeyi sökünce soğutma sıvın da döküleceği için, soğutma sıvını da değiştirmen gerekli.

Genellikle motosiklet sola yatık durduğu için, zamanla o bölgede biriken sıcak sıvı, termostat contasını çürütüyor.

Başka bir olay yok yani, bunu da fren balatası uzmanlarına sorup kafanı karıştırma, dediğimi yapman yeterlidir.

"bunu da fren balatası uzmanlarına sorup kafanı karıştırma"

hocam pazar günümü neşelendirdin, teşekkür ederim :)

bi de hangi zincir yağı mevzusu var :queen:
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Yeni sıvıyı doldururken bağlantıların iyi olduğunu kontrol edin ve sistemde hava olmamasına önem gösterin. Havayı almakta zannedersem sıvı doldurulduktan sonra radyatör kapağı açılıp motorun termostat açana kadar (fanı beklemek daha garanti) beklemek ve eksilen sıvı miktarınca sıvı eklemek doğru olucaktır yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Tam olarak doğru 👍

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------

"bunu da fren balatası uzmanlarına sorup kafanı karıştırma"

hocam pazar günümü neşelendirdin, teşekkür ederim :)

bi de hangi zincir yağı mevzusu var :queen:

Ricalar 😎🔥
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,027
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Yukardakine ek olarak söktüğünüz kısımların yüzeylerini ince bir zımpara ile temizleyin, termostst contası + siyah (kırmızı rengide var o blokta kendini belli ediyor) sıvı conta almanız bu sorunu gidericektir. İşlemi yaparken bahsedildiği gibi soğutma suyu boşalıcaktır hazır boşalmışken yenilemenizde iyi olucaktır. Yeni sıvıyı doldururken bağlantıların iyi olduğunu kontrol edin ve sistemde hava olmamasına önem gösterin. Havayı almakta sannedersem sıvı dolduruldukdan sonra radyatör kapağı açılıp motorun termostat açana kadar (fanı beklemek daha garanti) beklemek ve eksilen sıvı miktarınca sıvı eklemek doğru olucaktır yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Güzel bir video paylaşayım (benzer başka videolar da var, "CBR500R coolant flush" diye aratın çıkar):
https://www.youtube.com/watch?v=UKOTrHoDtHo

(Karenajla ilgili: Önceki serinin karenajı için de farkları söylüyor videoda...)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst