Honda Honda CBR 500R Kullanıcıları/Bılgı Paylasım Baslıgı

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ben NC'den geçtim alışık değilim rüzgâra (NC'de Givi tur camım vardı, anca 140'tan sonra biraz hissetmeye başlıyordun öncesinde ha 70 ha 130...) Bir de benim güzergâhta hız yapmaya uygun nokta yok, anca sabah Seyrantepe'den Okmeydanı'na bağlanırken birkaç km uzatabiliyorsun. Şimdiye kadar da en fazla 150 gördüm bu motorda, hoşlanmadım. Naked dediğin şehiriçi vızır vızır makas at, viraja vur motoru, öyle yardırmaya gelmez, onun için sport touring diye bir kategori var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------

Ha bir de boy 190, paraşüt gibi geziyoruz :):):)
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
walla 183 boyda bende var. Etimede dolgunum :) CB500F, Dominar'a masal okur üstüne kendini yola vurur benim gözümde :p

Bende öyle patır patır gazlayan adam değilim ama Avcılar Metrobüs önünde bazen gaz açmak zorunda kalıyorum sabahları. Çünkü ileride yol daralıyor. Hemen kendimi en sağa sallamam gerekebiliyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
CB500F'in ideal performaslı kullanım devri 6.800. Orası da yaklaşık 145km/s'e tekabül ediyor; bu hıza ne olduğunu anlamadan haşırt diye çıkarsın, sonrasında azalan bir ivmelenme var. Son hız 180 (tabi göstergede, reelde değil...)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------

NC'de ise 120 gezinti hızı. Ah be ah, çalanın Allah bin kere belasını versin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

Bendeki mantık kullandığım motorun konfor alanından çıkmamak. Zorladığımı hissettiğim yer benim sınırım, orayı geçmem.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ah dominar ah. Kazulet gibi motordu ama full teknolojik idi. Titremese gene alırdım muhtemelen. Birazda değişiklik olsun die yöneldim Yamaha'ya. Lakin Honda'da kendi kendini bitirdi. 500'lük motora 700'lük fiyatı çekip, piyasada kalmaya çalışıyor. Cb500f ile MT-07 fiyatları aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

Bendeki mantık kullandığım motorun konfor alanından çıkmamak. Zorladığımı hissettiğim yer benim sınırım, orayı geçmem.

Canım basmak istiyorsa affetmem :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Gelecek sezon konuşuruz bu konuyu :) Kafanı duvara vuracaksın neden MT-07 almadım diye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

Anormal olan fiyat MT-07'ninki, CB500F'inki değil.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Gelecek sezon konuşuruz bu konuyu :) Kafanı duvara vuracaksın neden MT-07 almadım diye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

Anormal olan fiyat MT-07'ninki, CB500F'inki değil.

Walla aga ben MT-25'i verdiğimde takasa alırlar die düşünüyorum. MT-07'yi kalkıp git gel için kullanarak rezil etmek istemedim, birde çok para. 2tane MT-25 geliyor o paraya :(
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Walla aga ben MT-25'i verdiğimde takasa alırlar die düşünüyorum. MT-07'yi kalkıp git gel için kullanarak rezil etmek istemedim, birde çok para. 2tane MT-25 geliyor o paraya :(

36hp x2 =72hp ulan yine mt07 çikmadi..
250cc x2 =500cc Yok aga yine olmadi..

Neyse ben bir kahve doldurayim kendime..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Şöyle bir durum da var CB500F'in ABD liste fiyatı USD 6.400 (35.850TL), MT-07'ninki USD 7.600 (42.560TL). Yani MT-07 şu anda ABD fiyatının bile altında gidiyor.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Mt-07’nin zamlanması muhtemel. Ben senin yerinde olsam; bayiye gidip takas teklif ederim. Sonuçta Japon motoru vereceksin takasa. Kabul ederler.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Seviyorum ben CB500F'imi. İşimi çok güzel görüyor. MT-07 fiyatını görünce bir an hallendim, aslında CB500F daha bir kere bana "ulem şimdi altımda bir MT-07 olaydı ne güzel olurdu" dedirtmedi. Bunu değişirsem naked değil adventure bir şeyle değişirim artık... (DL650XT mesela, off suyundan da koy.)
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Arkadaşlar bir problemim var.
Motor ilk çalıştığında soğukken sıkıntı yok ama bir süre kullandıktan sonra debriyaj daha yukarıda kavramaya başlıyor, bu normal mi ?
biraz aşağıda kavramasını istiyorum, soğukken debriyaja ayar çektiğimde bu sefer motor sıcakken boş vitesi bulamıyorum, sıcakken ayar çekiyorum motoru ilk çalıştırdığımda vites geçişleri küt küt ediyor, boş vitesi yine bulamıyorum, böyle saçma sapan bir durum söz konusu.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Şimdiye kadar kullandığım her iki vitesli de (ikisi de Honda) sıcak soğuk farketmez aynı yerde kavrıyordu. Bir problem olduğu kesin de ne olduğunu hayal edemedim.
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
Arkadaşlar bir problemim var.
Motor ilk çalıştığında soğukken sıkıntı yok ama bir süre kullandıktan sonra debriyaj daha yukarıda kavramaya başlıyor, bu normal mi ?
biraz aşağıda kavramasını istiyorum, soğukken debriyaja ayar çektiğimde bu sefer motor sıcakken boş vitesi bulamıyorum, sıcakken ayar çekiyorum motoru ilk çalıştırdığımda vites geçişleri küt küt ediyor, boş vitesi yine bulamıyorum, böyle saçma sapan bir durum söz konusu.

Debriyaj telinde bir sıkıntı olmasın?Eski motorumda da aynı sıkıntı vardı teli değiştirince çözüldü.Sıcakta soğukta pek hatırlamıyorum performansını ama kat küt diye geçiyordu boşa da geçmesi acayip zordu.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Teli kontrol ettirip yağlatın veya değiştirin RoofRoof'un dediği gibi telde sorun olabilir ama sıcaklıkla ilgisini kuramadım; bence daha içeride problem var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------

Not: Tel ayarında ideal çok az boşluk olmasıdır, eller küçük diye aşağıda ayarlıyorsanız en iyisi ayarlanabilir manet kullanmak olacaktır. Aksi takdirde vites değişiklerinde boşluktan ötürü senkronu kaçırma ve boşu boşuna şanzımanı yıpratma sorunu yapabilir. (Benim boşluk manet ucunda yarım santim bile değil neredeyse...)
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
70
Arkadaşlar bir problemim var.
Motor ilk çalıştığında soğukken sıkıntı yok ama bir süre kullandıktan sonra debriyaj daha yukarıda kavramaya başlıyor, bu normal mi ?
biraz aşağıda kavramasını istiyorum, soğukken debriyaja ayar çektiğimde bu sefer motor sıcakken boş vitesi bulamıyorum, sıcakken ayar çekiyorum motoru ilk çalıştırdığımda vites geçişleri küt küt ediyor, boş vitesi yine bulamıyorum, böyle saçma sapan bir durum söz konusu.

Arkadaşlar debriyaj teli demiş de motor sogukken yada sıcakken telde herhangibir değişiklik olmaz ki.. benim motorda sogukken nasıl geçiyorsa sıcakkende öyle geçiyor vitesler. Bence komple teli ve yolunu bi kontrol edin herhangibir civata felan aralarda gevşekmi bakın eğer hiçbişey yoksa debriyaj tasının olduğu yerin kontrol edilmesi gerekir diye tahmin ediyorum. servisde bunu yapar sanırsam. garantisi varsa bi gidip gösterin
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Debriyaj telinde bir sıkıntı olmasın?Eski motorumda da aynı sıkıntı vardı teli değiştirince çözüldü.Sıcakta soğukta pek hatırlamıyorum performansını ama kat küt diye geçiyordu boşa da geçmesi acayip zordu.

Teli kontrol ettirip yağlatın veya değiştirin RoofRoof'un dediği gibi telde sorun olabilir ama sıcaklıkla ilgisini kuramadım; bence daha içeride problem var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------

Not: Tel ayarında ideal çok az boşluk olmasıdır, eller küçük diye aşağıda ayarlıyorsanız en iyisi ayarlanabilir manet kullanmak olacaktır. Aksi takdirde vites değişiklerinde boşluktan ötürü senkronu kaçırma ve boşu boşuna şanzımanı yıpratma sorunu yapabilir. (Benim boşluk manet ucunda yarım santim bile değil neredeyse...)

Arkadaşlar debriyaj teli demiş de motor sogukken yada sıcakken telde herhangibir değişiklik olmaz ki.. benim motorda sogukken nasıl geçiyorsa sıcakkende öyle geçiyor vitesler. Bence komple teli ve yolunu bi kontrol edin herhangibir civata felan aralarda gevşekmi bakın eğer hiçbişey yoksa debriyaj tasının olduğu yerin kontrol edilmesi gerekir diye tahmin ediyorum. servisde bunu yapar sanırsam. garantisi varsa bi gidip gösterin

Motor 2015 model bütün bakımları serviste yapıldı garantisi var mı bilemiyorum bazısı 4 yıl diyor bazısı 2 yıl, ama 4 yılsa garanti muhabbeti vardır.
manet ve debriyaj telini motoru her yıkadığımda wd40 ile yağlıyorum manet kısmından ve diğer uçdan, spor manet var ayarlı ondan yapabilir mi acaba, ayar seviyesi 3 deyken boşa almakta sıkıntı yok ama 2 deyken boşa geçmiyor, sürüş sırasında ise 2 deyken daha rahat istediğim seviyede kavrıyor.
Sinir etti beni, yüksek hızlarda vites değiştirirken o arada istemsizce gaz veriyorum motor boşta devirliyken elimi gazdan çekmeden vites atıyormuşum gibi oluyor, ya ben ayarlayamıyorum yada bir sıkıntı var belki başına gelen olmuştur diye sormak istedim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ayarlı manetin ayarı teli etkilememeli, (manet ayarı ayrı tel ayrı) etkiliyorsa o manette bir sorun vardır. Spor manet standart değil, sonradan takma aksesuar, ondaki sorun garantiye girmez.
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Ayarlı manetin ayarı teli etkilememeli, (manet ayarı ayrı tel ayrı) etkiliyorsa o manette bir sorun vardır. Spor manet standart değil, sonradan takma aksesuar, ondaki sorun garantiye girmez.

Garanti için götüreceksem orjinal manetleri takıp mı götüreyim yani ?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Belki de orijinalleri taktığınızda sorun çözülecek?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst