Honda Cbr 500r kaza

Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Merhaba herkese iyi forumlar. 4 gün once bir kaza yaptım. Motorun fotoğrafları asağıya virakiyorum. Bu motor düzelir mi gerçekten cok büyük endişe icerisindeyim daha henüz motoru alalı bir kaç ay olmuşken böyle bir duruma sürüklenmek beni çok üzüyor motorun borcunun daha başındayken. Lütfen bilgisi olan arkadaşlarim abilerim bir yardımcı olur musunuz? Yapılabilir mi ortalama nasıl bir fiyat çıkar? Motor blogu beyin vs temiz görünüyor ama işin içinden çıkamadım. Mugla/Fethiyeden yazıyorum bu konumda ikamet eden bu tarz bilgileri olan kişiler benle iletişime gecebilirse sevinirim herkese simdiden çok teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:01 ----------

https://imgyukle.com/i/EVJsas
https://imgyukle.com/i/EVJB1Q
https://imgyukle.com/i/EVJGuc
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,544
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Geçmiş olsun. Sanırım arkadan çarpma. Kendinize bir şey olmaması ile teselli olacaksınız artık.
Forumdan fikir verebilecek arkadaşlar çıkar. Fakat, hasarlı motor konusunda tecrübeli bir usta lazım size. Şase hasar görmüş olabilir. Kuyruğu o şekle sokan darbe arka maşayı da etkilemiş olabilir. Arka jant, disk vs. yamulmuş olabilir. İlk işiniz gerçekten iyi bir usta bulmak.
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Büyük geçmiş olsun ,
Böyle bir kazadan size birşey olmamış allah can sağlıgı versin ne yapacaksın cana gelecegine mala gelsin ,tekrar kazanır tekrar alırsınız .

Şase eğrilmiş gözüküyor düzelse bile çok masrafı olur gibi çok geçmiş olsun
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
1,207
öncelikle geçmiş olsun. insan canına birşey olmayınca, haliyle mal canın yongası diyip malının derdine düşüyor. zamanın da bende kötü bir kaza yapıp güzelim motosikletimi pert ettim. yerden kaldırılıp ambulansa aktarılırken yanıbaşımdaki arkadaşıma motorun durumu nasıl diye sormuştum :) velhasıl güzel üklemiz de bir araç sahibi olabilmek keşke kolay olsaydı da, böyle tatsız durumlar da bu kadar arkasından bakıp üzülmeseydik.
size tavsiyem. bana sorarsanız bu motoru ayaga kaldırmaya çalışmayın. hem usta hem emek hem zaman astarı yüzünü geçecek. en nihayetinde düzelttiniz diyelim. satmaya kalktıgında motoru satmanız çok zor olacak. bence hiç bu işlere girişmeden motosikletinizi güzelce parçalara ayırın. temizleyin. ve hepsini tek tek satışa koyun. zararınızı ne kadar kurtarsanız sizin için kardır.
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Herkese çok teşekkürler. Virajda ıslak zemine denk geldim arka lastik kaydi sürüklenerek bariyere girdim şükür ki çizik bile almadım. Jantlarda disklerde ve maşada hasar gorunmuyor ama şasi gördüğünüz gibi. amortisör bağlantı noktalari kırık, amortisör kırık diger teferruatlari saymiyorum
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
öncelikle geçmiş olsun. insan canına birşey olmayınca, haliyle mal canın yongası diyip malının derdine düşüyor. zamanın da bende kötü bir kaza yapıp güzelim motosikletimi pert ettim. yerden kaldırılıp ambulansa aktarılırken yanıbaşımdaki arkadaşıma motorun durumu nasıl diye sormuştum :) velhasıl güzel üklemiz de bir araç sahibi olabilmek keşke kolay olsaydı da, böyle tatsız durumlar da bu kadar arkasından bakıp üzülmeseydik.
size tavsiyem. bana sorarsanız bu motoru ayaga kaldırmaya çalışmayın. hem usta hem emek hem zaman astarı yüzünü geçecek. en nihayetinde düzelttiniz diyelim. satmaya kalktıgında motoru satmanız çok zor olacak. bence hiç bu işlere girişmeden motosikletinizi güzelce parçalara ayırın. temizleyin. ve hepsini tek tek satışa koyun. zararınızı ne kadar kurtarsanız sizin için kardır.

Canı sıkıntılıdır diye ben demek istemedim siz demişsiniz,
Bir sıkıntı da pek sorun çıkaran ve çok satan bir motor olmadığı için parçaları satması sıkıntı ve zaman alır .

R25 gibi duke390 gibi motor patlan sürekli arıza veren bir motor da değil öyle olsa çok kolay blogu vs verirdi , sıkıntı yani ,.Canına bir şey olmamış ya mal bir türlü alınır
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Haz 2020
Mesajlar
937
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bana o sasiye tekrar binilmez gibi geliyor.arka masa da cok onemli.eger ki darbede esnemisse hem sase hem masaniz bozulmustur.yedek parca olarak satmayi dicektim ama arkadaslar yazmis,cok satilan notor deilmis.
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Bu motoru satmak demek motor sevdasindan vazgecmek demek benim icin çünkü satsam bile r25 bile yüz bin lira olmuş ne alicaz gercekten benim için cok iyi bir motordu. Şasi değişse ücreti ne kadar tutar acaba ama uçuk bir fiyat olacağı kesin yaptirmaktan başka şansım yok. hadi yaptırıp satsam yine birşey alamayacağiz
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Şasi değişimi öyle kolay bir iş değildir. Siz yine şehrinizde, size yakın Aydın'da, Antalya'da sorun o şasi tamir edilebilir. Elbet başınıza masraf açacaktır ama artısını eksisini iyi hesap edin. Bu halde bile satsanız düşük bir paraya Gaziantep'ten biri satın alıp 1 ay içinde cillop gibi toparlayıp 100.000 TL'den ilan açacaktır.
 
Katılım
26 Ağu 2021
Mesajlar
141
Çok sinie bozucu geçmiş olsun.Bence riskli durum yoksa yaptırıp kullanın.Ben kendim öyle yapardım.Risk varsa satın.
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Eski bir CBR500 R kullanıcısı olarak sana tuhaf gelecek bir şey söyleyeyim "çok basit düzeltilir."

Şase 2 parçadır, bu motosikletin kuyruk şase dediğimiz yeri zaten oyun hamurudur.

Burası pek düzeltilecek gibi durmuyor, o sebeple sıfırını almak gerekebilir. Yine de bakmak lazım ama zarar gören kuyruk (çoğu zaman) ana şaseyi etkilemiyor, onu söyleyeyim. Belki de amacı zaten odur, çünkü dediğim gibi 3 kişi getir kuyruk şasesini eğer, öyle dandik bir malzeme/montaj.

Diğer olası şeyler;

Kafa demirin yamulmuş olabilir (sıfırını almak gerekebilir.)

Amortisörlerin, durumuna göre düzeltilebilir ya da sıfır alacaksın, bu biraz can sıkar.

Gidon yamulmuşsa da basit bir tekerleğe bakmama (denk gelmeme) olayından ibaret olabilir ve ayarlanabilir.

Yani "binici" biri için, gerekli planı yaptıktan ve malzemeyi aldıktan sonra, bu motosikletin toplanması bir gün sürmez.

Geçmiş olsun.
 
Katılım
10 Eki 2008
Mesajlar
243
Geçmiş olsun,arkadaşlarımız söylemişler önceliğiniz kesinlikle çok iyi bir usta olsun ve motoru toplama sürecinde acele etmeyin. İçinize sine sine doğru adımlar atın. Kuyruk şase bildiğim kadarıyla ayrı alınıyor , arka maşa diğer yürüyen parçalarda herhangi bir aksaklık olmadığına mutlaka emin olun. Gerisi hızlıca gelecektir.
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Hocam bilgini paylaştığın için çok teşekkür ederim. Benim motor 2015 kasa senin dediğin yeni kasalar için geçerli değildir umarim

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

Eski bir CBR500 R kullanıcısı olarak sana tuhaf gelecek bir şey söyleyeyim "çok basit düzeltilir."

Şase 2 parçadır, bu motosikletin kuyruk şase dediğimiz yeri zaten oyun hamurudur.

Burası pek düzeltilecek gibi durmuyor, o sebeple sıfırını almak gerekebilir. Yine de bakmak lazım ama zarar gören kuyruk (çoğu zaman) ana şaseyi etkilemiyor, onu söyleyeyim. Belki de amacı zaten odur, çünkü dediğim gibi 3 kişi getir kuyruk şasesini eğer, öyle dandik bir malzeme/montaj.

Diğer olası şeyler;

Kafa demirin yamulmuş olabilir (sıfırını almak gerekebilir.)

Amortisörlerin, durumuna göre düzeltilebilir ya da sıfır alacaksın, bu biraz can sıkar.

Gidon yamulmuşsa da basit bir tekerleğe bakmama (denk gelmeme) olayından ibaret olabilir ve ayarlanabilir.

Yani "binici" biri için, gerekli planı yaptıktan ve malzemeyi aldıktan sonra, bu motosikletin toplanması bir gün sürmez.

Geçmiş olsun.

Hocam bilgini paylaştığın için çok teşekkür ederim. Benim motor 2015 kasa senin dediğin yeni kasalar için geçerli değildir umarim
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Şasi değişimi öyle kolay bir iş değildir. Siz yine şehrinizde, size yakın Aydın'da, Antalya'da sorun o şasi tamir edilebilir. Elbet başınıza masraf açacaktır ama artısını eksisini iyi hesap edin. Bu halde bile satsanız düşük bir paraya Gaziantep'ten biri satın alıp 1 ay içinde cillop gibi toparlayıp 100.000 TL'den ilan açacaktır.

bizim buralarda öyle bir çete var toplama sanayi esnafı
piyasada ne kadar kazalı hurda varsa getirip cilalayıp birilerine itekliyorlar kazasız diye.
o yüzden tramer kaydı olan motor bana daha güvenilir geliyor
 
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
231
gecmis olsun Allah c.c. beterinden saklasin..

bence yaptirip binmen daha mantikli olur..suan satmaya kalksan zarar edersin..yaptir binebildigin kadar bin. motosiklet eskidikce kazali olmasinin onemi azalir gibi geliyor..yada yanlis mi dusunuyorum bilmiyorum..
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
bizim buralarda öyle bir çete var toplama sanayi esnafı
piyasada ne kadar kazalı hurda varsa getirip cilalayıp birilerine itekliyorlar kazasız diye.
o yüzden tramer kaydı olan motor bana daha güvenilir geliyor

Bana da yetkili serviste ne yapıldığı, neresinin değiştiği belli motorlar daha güvenilir geliyor.
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Hocam bilgini paylaştığın için çok teşekkür ederim. Benim motor 2015 kasa senin dediğin yeni kasalar için geçerli değildir umarim

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------



Hocam bilgini paylaştığın için çok teşekkür ederim. Benim motor 2015 kasa senin dediğin yeni kasalar için geçerli değildir umarim

Eski kasadan bahsediyorum. Kendi motosikletim de dahil, 3 tane eski kasa Cbr500 R toplanmasına tanık oldum.

Zaten bu eski kasalar bir acayip. Motosiklet durduğu yerde devrilse, gidonu içe doğru yamulur ve depoya çarpar. Parçalar, maalesef kalite anlamında kötü ve ezbere konumlanmış şekilde, fakat değişimi pek zahmetli değil.

Ayrıca, serviste yedek parçalar "diğer modellere göre" daha uygun.

İlk yapman gereken şey "durum tespiti," daha sonra izlenecek yola karar veririz.

Mesela, benim ilk merak ettiklerim şunlar;

Kafa demiri yamuk mu? Yamuksa düzeltme mümkün mü?

Amortisörler yamuk mu? Yamuksa düzeltme mümkün mü?

Kuyruk şase(ana şase değil) düzeltilir mi?

Gidonun yamukluğu düzeltilecek seviyede mi?
-------------------
Geriye kalan hasar anladığım kadarı ile sinyal, karenaj, gidon topuzu, peg gibi yerine kolay koyulacak şeyler.

Bir de parça arayışına girersen, bazı parçalar Nc 700/750, Cb 500 F, Cbr250 R ve Msx ile uyumludur.

Mesela sinyal, mesela peg .. o da aklında bulunsun.
 
Son düzenleme:

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
geçmiş olsun
bu motosikleti boşuna parçalayıp satma bu motosiklet toplanır
millet ne motosikletleri topluyor aq hatasızın oğlu diye satıyor bence biraz kafayı dinle otur düşün hemen karar verme ön takında sıkıntı yok depo da sıkıntı yok mekanik te güzel
her kaza yapılan araç çöpe atılırsa yandı gülüm keten helva
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst