Honda Cbr 500R arka frene basınca çıkan ses

Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Herkese merhaba. Sorunum arka fren balatasını değiştirdikten sonra başladı. arka fren sert bir şekilde basınca tak tak diye sesler geliyor ve bu ayak fren pedalında hissediliyor. sebebi nedendir? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abisi kızıyor olmasın? Abisi öyle yapar kızınca.
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
balatayı değiştirmeden önce böyle bir ses gelmiyordu önde abs sonuçta ondan hiç böyle bir ses gelmiyor. sizde de bu motor var sanırım sizde de böyle mi oluyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

nasıl bir abs çalışma şeklidir daha önce sürdüğüm hiç bir motorda böyle birşey olmadı. sanki diske birşey takılıyor zaten o sırada arka lastik kayıyor biraz
 
Katılım
13 Şub 2020
Mesajlar
160
Motosikleti
Aprilia Tuono V4 1100
Herkese merhaba. Sorunum arka fren balatasını değiştirdikten sonra başladı. arka fren sert bir şekilde basınca tak tak diye sesler geliyor ve bu ayak fren pedalında hissediliyor. sebebi nedendir? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

500R'ın arka freni öyleydi. 1 ay önce sattım ben de. Sert basınca ABS devreye giriyor ve hafif kayma da yapıyor, sıkıntı yok merak etme.
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
fren pedalına vuruntu yapmasıda mı normal diyorsunuz içim hiç rahat değil. burada 2014 modeline sahip bir arkadaşım daha var bende olmuyor öyle birşey dedi iyice içim karardı.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Normal, ABS devreye girdiğinde böyle olur. Eğer çok sık oluyorsa;

(a) lastiklerinizin değişim zamanı gelmiş olabilir, hamuru sertleşip tutuş azalmış olabilir,

(b) motoru / balataları yeni aldığınız için dozajı tutturamayıp frene fazla basıyor olabilirsiniz; özellikle ön freni de çok kuvvetli kullanıp ağırlık dengesini öne yığdığınızda arka frene çok kuvvetli basmasanız bile anlık tutuş azalması nedeniyle arkada ABS devreye girebilir, frenleri birbirleri ile daha uyumlu ve dengeli kullanmaya alışmanız gerekiyor olabilir.

(a) olma ihtimali oldukça yüksek; lastikler kaç senelik ve kaç km'de? Ne marka / model?
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Cbr 500R modeli için arkaya organik balata almak ve SERT ISIRMAMASINI sağlayacak malzemede bir balata almak gerekiyor (2014 kasa için konuşuyorum). Ben de paraya kıyıp kaliteli ön-arka balata alırdım, sonra fark ettim ki her motosikletin kendine göre bazı YAZILMAMIŞ kuralları var.

Özet ; Arkaya çok fazla diski ısırmayan, yumuşak malzemeden üretilmiş bir balata alman gerekir, işin teknik kısmını konuşursak da zaten olması gereken budur, neden ? Çünkü ön fren durmak, arka fren yavaşlamak içindir ..

Fren yaparken de ikisini aynı anda sıktığını düşünürsek, yukarıdaki önerim ile sorun yaşamazsın, ön frenden çok arka frene basıyorsan da ... daha çok arka frene yüklenmeden dolayı bunları yaşıyorsan .. bu zaten yanlış bir frenleme tekniği, bundan da vazgeçmen gerekir ..
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Aslina bakarsaniz normalde dediğiniz gibi ön freni daha cok kullanıyorum arka freni yavaşlamak için kullanıyorum. Dediğiniz doğru ön freni daha fazla kullandığım için öne kaliteli bir balata aldim ama arka freni fazla kullanmadığım için arka balatada ucuza kaçtım. Ucuz balata aldığım için böyle oluyor sanırım
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Aslina bakarsaniz normalde dediğiniz gibi ön freni daha cok kullanıyorum arka freni yavaşlamak için kullanıyorum. Dediğiniz doğru ön freni daha fazla kullandığım için öne kaliteli bir balata aldim ama arka freni fazla kullanmadığım için arka balatada ucuza kaçtım. Ucuz balata aldığım için böyle oluyor sanırım

Lastiklerdir o zaman. Lastiklerin kenarında üretim tarihi HHYY olarak yazar (HH yılın hangi haftasında üretildiği, YY yılın son iki hanesi), buna bakın. Orijinal Dunlop Sportmax D222 lastiker 2 seneyi geçtiyse tamamen çöp. (Bence sıfırken de çöp de neyse; kuru ve sıcak havada idare eder.) Öyle ise yeni lastik alın...
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Aslina bakarsaniz normalde dediğiniz gibi ön freni daha cok kullanıyorum arka freni yavaşlamak için kullanıyorum. Dediğiniz doğru ön freni daha fazla kullandığım için öne kaliteli bir balata aldim ama arka freni fazla kullanmadığım için arka balatada ucuza kaçtım. Ucuz balata aldığım için böyle oluyor sanırım

Aynı problemi İnazuma'da yaşadım.
Motorların ağırlıkları neredeyse aynı.

Aldığımda üzerinde 1000-1500km kullanılmış yeni tarihli Anlas Tournee vardı.
Arka fren kitlemesi yaşıyordum.
Fren balatasıda 1000 km kadar kullanılmıştı.

Lastikleri Anlas Winter Grip Plus
Arka fren balatasınıysa EBC organic balatayla değiştirince arka fren kilitlenmesi sorunu bitti.
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Normal, ABS devreye girdiğinde böyle olur. Eğer çok sık oluyorsa;

(a) lastiklerinizin değişim zamanı gelmiş olabilir, hamuru sertleşip tutuş azalmış olabilir,

(b) motoru / balataları yeni aldığınız için dozajı tutturamayıp frene fazla basıyor olabilirsiniz; özellikle ön freni de çok kuvvetli kullanıp ağırlık dengesini öne yığdığınızda arka frene çok kuvvetli basmasanız bile anlık tutuş azalması nedeniyle arkada ABS devreye girebilir, frenleri birbirleri ile daha uyumlu ve dengeli kullanmaya alışmanız gerekiyor olabilir.

(a) olma ihtimali oldukça yüksek; lastikler kaç senelik ve kaç km'de? Ne marka / model?

Lastikler 2021 üretim, henüz 2000 km oldu. Michelin pilot street modeli. Lastikler yeni sadece öyle frenleri test etmek amaçlı sert basmıştım o yüzden böyle bir soruna denk geldim
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Lastikler 2021 üretim, henüz 2000 km oldu. Michelin pilot street modeli. Lastikler yeni sadece öyle frenleri test etmek amaçlı sert basmıştım o yüzden böyle bir soruna denk geldim

OK, o zaman ortada bir "sorun" yok gibi; çok sert basıp lastiğin kilitlenmesine sebep olursanız ABS devreye girecektir. ABS devreye girdiğinde de doğal olarak tıkırtı ve fren pedalinde titreşim olacaktır...
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Balata milinde yerine oturuyor.Orjinal olmayanlarda milim mikron farklar olabiliyor balata üzerindeki demir deliklerde...
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Balata milinde yerine oturuyor.Orjinal olmayanlarda milim mikron farklar olabiliyor balata üzerindeki demir deliklerde...
Evet usta geri dönüş sağladı bu konuda motoruma cbr 250 balatası takmışlar uyar diye düşünmüşler ama benim motorum icin olan balata milimetrik olarak daha farklıymış ondan böyle oluyormuş pazartesi balata değişimini sağlayacaklar.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Evet usta geri dönüş sağladı bu konuda motoruma cbr 250 balatası takmışlar uyar diye düşünmüşler ama benim motorum icin olan balata milimetrik olarak daha farklıymış ondan böyle oluyormuş pazartesi balata değişimini sağlayacaklar.

Balatayla birlikte ustayıda değiştirmenizi öneririm.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
milim fark olsa razıyız, 250nin uzunluk 8.6, takılması gereken balatanın 10.2 .O balatalar yuvasına oturmamıştır,adamdaki cesarete bak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst