Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
Yağ olabilir benzin olabilir. Motor sert kullanılıyorsa krank başlansı olabilir. Bi ara opet den benzin alınca iyi titriyordu benim motor bp de problem olmuyordu.

ilginç. hep opetten alıyorum.

bp'yi deneyeyim o zaman.

bir de son yağ değişiminde çıkan yağı ölçtüm ; 1250-1300 ml arası. motor sanırım biraz yağ yakıyor. 3k km'de bir değiştiriyorum. yağ değişimini 2k'ya düşürmek lazım sanki :sunny:
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
243
Beyler benim ön çamurlukta sıkıntı var yolda giderken çukurda felan tekere sürtüyor arasına taş vs. doluyor takır takır ses geliyor şimdi yeni çamurluk mu almak zorundayım bunu bir şekilde düzeltemem mi aslında çamurluk sağlamdı lastik değişimi sonunda sürtme başladı sizce ne yapmalıyım şimdiden teşekkürler
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
ilginç. hep opetten alıyorum.

bp'yi deneyeyim o zaman.

bir de son yağ değişiminde çıkan yağı ölçtüm ; 1250-1300 ml arası. motor sanırım biraz yağ yakıyor. 3k km'de bir değiştiriyorum. yağ değişimini 2k'ya düşürmek lazım sanki :sunny:
yağ olarak kaliteli yarı sentetik veya tam sentetik kullanın. 2012 az buçuk yağ yakabilir...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

Beyler benim ön çamurlukta sıkıntı var yolda giderken çukurda felan tekere sürtüyor arasına taş vs. doluyor takır takır ses geliyor şimdi yeni çamurluk mu almak zorundayım bunu bir şekilde düzeltemem mi aslında çamurluk sağlamdı lastik değişimi sonunda sürtme başladı sizce ne yapmalıyım şimdiden teşekkürler

çamurluk tekere nasıl sürtüyor, beraber hareket etmiyorlar mı?
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
243
yağ olarak kaliteli yarı sentetik veya tam sentetik kullanın. 2012 az buçuk yağ yakabilir...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------



çamurluk tekere nasıl sürtüyor, beraber hareket etmiyorlar mı?

hocam normal durdugğu yerde aralarında 1-2 mm lik mesafe var düz yolda sürtmüyor ama az bir çukurda hemen sürtüyor arasına çakıl felan takılıyor
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
Yağ olabilir benzin olabilir. Motor sert kullanılıyorsa krank başlansı olabilir. Bi ara opet den benzin alınca iyi titriyordu benim motor bp de problem olmuyordu.

Yağla benzinle ne ilgisi var titreşimin. Sentil ayarı yapılacak. Motosikletin çalışma şekilleri mevsimsel ve darklı kullanımlarda değişiklik gösterebilir. Çok takıntı yapmayın. Mekanik bir sorun var ortada. YAĞ BENZİN.. :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------

Beyler benim ön çamurlukta sıkıntı var yolda giderken çukurda felan tekere sürtüyor arasına taş vs. doluyor takır takır ses geliyor şimdi yeni çamurluk mu almak zorundayım bunu bir şekilde düzeltemem mi aslında çamurluk sağlamdı lastik değişimi sonunda sürtme başladı sizce ne yapmalıyım şimdiden teşekkürler

lastiği normal fabrikasyon (110/70/17-140/70/17) ebatlarından farklı mı taktırdın?
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Yağla benzinle ne ilgisi var titreşimin. Sentil ayarı yapılacak. Motosikletin çalışma şekilleri mevsimsel ve darklı kullanımlarda değişiklik gösterebilir. Çok takıntı yapmayın. Mekanik bir sorun var ortada. YAĞ BENZİN.. :silent:

motul 5100 koyunca feci derecede titriyor bu motor. gene en kral eneos ve ipone var. 45-50 000 km leri görmemişse sentil ayarına gerek yoktur diye düşündüm. ha benim gibi hala 10.000 km civarıysa gereği yok...
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
243
Yağla benzinle ne ilgisi var titreşimin. Sentil ayarı yapılacak. Motosikletin çalışma şekilleri mevsimsel ve darklı kullanımlarda değişiklik gösterebilir. Çok takıntı yapmayın. Mekanik bir sorun var ortada. YAĞ BENZİN.. :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------



lastiği normal fabrikasyon (110/70/17-140/70/17) ebatlarından farklı mı taktırdın?

hayır sorun ön lastikde 110/70/17 ebadı mitas marka lastik
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
Yağla benzinle ne ilgisi var titreşimin. Sentil ayarı yapılacak. Motosikletin çalışma şekilleri mevsimsel ve darklı kullanımlarda değişiklik gösterebilir. Çok takıntı yapmayın. Mekanik bir sorun var ortada. YAĞ BENZİN.. :silent:

motul 5100 koyunca feci derecede titriyor bu motor. gene en kral eneos ve ipone var. 45-50 000 km leri görmemişse sentil ayarına gerek yoktur diye düşündüm. ha benim gibi hala 10.000 km civarıysa gereği yok...


şöyle ; motor 32k km'de. koyduğum yağ ipone 10w30.

arka çanta kullanıyorum ve biraz ıvır zıvır ve bilgisayar vardı. 2 gündür bilgisayarı taşımıyorum, biraz azaldı gibi.

takip ediyorum, bakalım ne çıkacak.

açıkcası bu motorun krank meselesi, motoru dağıtma meselesi var ya, ondan çekiniyorum biraz.

ilk yağ dolumunda camdan baktığımda yağ gözüküyor ancak ondan sonra camda hiç yağ gözükmüyor. sizin de böyle mi ?
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
şöyle ; motor 32k km'de. koyduğum yağ ipone 10w30.

arka çanta kullanıyorum ve biraz ıvır zıvır ve bilgisayar vardı. 2 gündür bilgisayarı taşımıyorum, biraz azaldı gibi.

takip ediyorum, bakalım ne çıkacak.

açıkcası bu motorun krank meselesi, motoru dağıtma meselesi var ya, ondan çekiniyorum biraz.

ilk yağ dolumunda camdan baktığımda yağ gözüküyor ancak ondan sonra camda hiç yağ gözükmüyor. sizin de böyle mi ?

4 000 km sonra bile motoru dik tutunca en üst seviyeye yakın oluyor bende... 32000 kmde ise subap ayarı isteyebilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

Yağla benzinle ne ilgisi var titreşimin. Sentil ayarı yapılacak. Motosikletin çalışma şekilleri mevsimsel ve darklı kullanımlarda değişiklik gösterebilir. Çok takıntı yapmayın. Mekanik bir sorun var ortada. YAĞ BENZİN.. :silent:

CBF1000 e geçince titreşimi unutmuşsun sen ramazan abi, tek silindir bu her an herşeyden titreşimi artabilir. mekanik problemler haricinde...
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
4 000 km sonra bile motoru dik tutunca en üst seviyeye yakın oluyor bende... 32000 kmde ise subap ayarı isteyebilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------


CBF1000 e geçince titreşimi unutmuşsun sen ramazan abi, tek silindir bu her an herşeyden titreşimi artabilir. mekanik problemler haricinde...

motor ayaktayken bakıyorum ben.

motor hem düz zeminde hem de motoru dikleştirecek biri lazım. aynı anda ikisini bir türlü denk getiremedim :)

neyse, bakalım.

subap ayarı isterse istanbul'da nerede yaptırabilirim. servisler yapabilir mi acaba :thumright
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
motor ayaktayken bakıyorum ben.

motor hem düz zeminde hem de motoru dikleştirecek biri lazım. aynı anda ikisini bir türlü denk getiremedim :)

neyse, bakalım.

subap ayarı isterse istanbul'da nerede yaptırabilirim. servisler yapabilir mi acaba :thumright

Kardeş motosiklet sıcakken blok ve diğer kanallarda henüz yağ beklemektedir. Motosikletini bırakıp yağ seviyesine ertesi günü tüm yağ süzüldükten sonra bakacaksın. O zaman camda seviyeni sağlıklı bir şekilde görebilirsin. Birde arka teker sehpan varsa motoru kaldır öyle bak. Elde tutmaylada motor tam dik durmuyor eksik fazla yağ denge değiştiriyor acaba yağ mı azalttı yağı fazla mı kattık handikaplarına düşüyorsun. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------

4 000 km sonra bile motoru dik tutunca en üst seviyeye yakın oluyor bende... 32000 kmde ise subap ayarı isteyebilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------


CBF1000 e geçince titreşimi unutmuşsun sen ramazan abi, tek silindir bu her an herşeyden titreşimi artabilir. mekanik problemler haricinde...

Kardeşim ben titreşimi eldiven takmadığım zamanlarda hissediyordum. Eldivenli sürüşlerde çok titreşim farketmiyordum. Yinede tabi tek silindir makina, 7-8 bin devirlerin üstünde hissediliyor küçük de olsa 6 bin devirde 100/110 giderdim gayet de hoş yol tutardı motor.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
neyse,

kitapçığa göre sente ayarı 24k ve 48k da yapılması lazım. 24k'da yaptırmadım. şimdi bir kontrol ettirmekte fayda var sanki.

nerede yaptırmak uygun olur ? servise mi götürsem yoksa önereceğiniz bir özel servis/usta var mıdır ?
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
neyse,

kitapçığa göre sente ayarı 24k ve 48k da yapılması lazım. 24k'da yaptırmadım. şimdi bir kontrol ettirmekte fayda var sanki.

nerede yaptırmak uygun olur ? servise mi götürsem yoksa önereceğiniz bir özel servis/usta var mıdır ?

kendin yap!, ustaya güvenme!! :queen::cherry: (tabi ki sağlam bir usta bulmakta fayda var.)
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
neyse,

kitapçığa göre sente ayarı 24k ve 48k da yapılması lazım. 24k'da yaptırmadım. şimdi bir kontrol ettirmekte fayda var sanki.

nerede yaptırmak uygun olur ? servise mi götürsem yoksa önereceğiniz bir özel servis/usta var mıdır ?

şehir istanbulsa avrupada esengül, anadoluda DB motor ya da konşuk...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

kendin yap!, ustaya güvenme!! :queen::cherry: (tabi ki sağlam bir usta bulmakta fayda var.)

şaka maka bizim tanıdığın pejosunu ben kendim ayarladım ama kayışlı idi o, zincirlide ayarlama işi daha sıkıntı, hata yapma riski yüksek...
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
bilsem yaparım

nasıl öğreniriz :)

Bunun için bir adet babaya yada bir adet samimi abiye veyahut gözü kara olup açacaksın motoru. Ben babamı izleye izleye öğrendim. İlk denememde yağ tapasını yalama etmiş boru anahtarıyla sökmüştüm :)Sentil ayarını birinci elden çok dikkatli ve inceden inceden öğrenmek gerekir. Bende bilmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------

şehir istanbulsa avrupada esengül, anadoluda DB motor ya da konşuk...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------



şaka maka bizim tanıdığın pejosunu ben kendim ayarladım ama kayışlı idi o, zincirlide ayarlama işi daha sıkıntı, hata yapma riski yüksek...

Zincir germe, beni de geriyor.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
https://www.hepsiburada.com/simoni-racing-simsek-etkisi-cree-ledli-h7-model-xenon-far-aydinlatma-seti-smn103363-p-HBV00000273TQ bu tarz led kullanan var mı kablosuz ve fansız aramızda ?
 
Katılım
29 Eyl 2017
Mesajlar
3
Merhaba arkadaşlar, 2015 model CBR 250r var. Motorum daha 12000kmde ve fazla yakıyor. Hava filtresini değiştirdim. Yağını ve filtresini değiştirdim. Ama sorunum çözülmedi. Şimdi ise bujisini değiştiricem. Fazla yakıyor dediğimde 5 6 litre felan buda ara ara gazlamalarla.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst