Bugüne kadar hep ben sordum millet cevapladı, işte bana fırsat sonuda cevap verceğim. Sevgili snx, cbr benim ilk motorum ve bu motosikletle 5000km'lik (appx.) tecrübenme dayanarak cevap vereyim:
1- Küçük olmayan demişsin ama cbr küçük bir motosiklet ama senin kalıbında bu orana etki eder, ama herzaman derim küçük büyük bunlara fazla kafanı takma, senin içine sinmesi önemli. Masraf konusuna gelince arabadan sonra inanılmaz masrafsız bir makina ama diğer motorlara göre karşılaştırmayı şu an ben yapamam, yıllık bakım masrafın sürekli kullanımda en iyi malzeme kullandığın takdirde 150-200 ytl arasında olur. Yakıt tüketimide oldukça ekonomik ama yüksek devirli kullanımda tabiki ortlama artıyor.
2. Zannedersem 1. cevapta kendimi kaptırıp ikinci soruna da cvp yazmışım. acemilik işte.
3. Ben en son tam gaz açık Antalya'dan İzmir'e gittim (yani performanslı kullanımdan kastın buysa), ve toplam yanlış hatırlmıyorsam Y. Türk Lirası bazında 90 birim yaktı; yani 90 ytl gidiş geliş tuttu, bu da 900 km de 90 ytl ediyor kalan hesaplamalar sana ait.
4. Onu ben de bilmiyorum ama öncelikle kask ve sırasıyla imkanın varsa eldiven, mont, dizlik ve uygun bir bot olabilir. Ben sadece bir kere motosikleti altımdan kaçırdım, onu da entersan enteresan hareketler yapmaya çalışırken becerdim ama o halde bile kontrol edebildim ve sağ salim yere indirdim, benim gibi iri yarı biriysen konrol etmesi hiç zor değil ben 90kg. 1.82m. boyda katılıyorum cbr125'cilerin arasına ve devirme gibi bir şey yanımdan geçmedi. Zamanında otellerde yaptığım hammallıkların buna katkısı nedir tartışılır...
5. Sıfır km. için çok makul ben 5 ay önce plaka dahil sıfır motoru 5.200'e kapattım. Sıfır konusundaki naçizane fikrim eğer benim gibi evhamlı biri değilsen sıfır alma derim. Ben ya babamdan araba alırım ya da sıfır alırım bazı insanlar böyledir güvenemez daha önce kullanılmış mala ama öyle bir takıntın yoksa maximum 1-2 yıl içinde değiştirip acemiliğini atacağın bir motoru sıfır alma derim. Yaşını ya da ilk motorun mu bilmiyorum ama belli bir trafik alışkanlığın yoksa devirme kaza geçirme riskin daha yüksek, malum parçası pahalı motosiklet bir de bir yeri çizildimi için cız eder bunları hep hesaba kat. Eğer ilk motorunsa ben zaten hız istemem sadece ulaşım amaçlı kullanacam diyorsun ama gel gör ki kazın ayağı öyle değil selesine bir otur acemiliği at bakalım neler isteyeceksin, yani ben de senin gibiydim hatta bu motor'a çok uzun süre binerim diye aldım ama işte gel gör ki bu yaz sonu kısmetse değiştirip daha yüksek cc. lerin hayalini kurmaya başladım bile.
5. Yol tutuş hakkında tek kelime derim kalın lastik sadece placebo effect yapıyor benim arka 130/70 etki sadace psikolojik bu konu uzun süre konuşuldu ve çıkan son yorum bu oldu. Satıcı ark. biraz yazıcılık yapmış veyahut diğer kalın tekerlekli motosikletlere oranla kıyas tutmuş.
7. 1-2 sonra bunu satıp yerine ne almalıyım diye düşündüğün için metal yorgunluğunu pek şimdiden düşünmene gerek yok gibi, metal yorgunluğu olsa bile motor çalıştığı sürece kırılacak noktaya geleceğini hiç zannemiyorum.
Son olarak;
Unutma ki o bir Honda Türkiye'de imaj olarak en sağlam markanın bir ürünü imaj yaratmak iyi bildiğin belki de aklına gelmeyecek kadar zor bir şey. Kimse haksız imaja sahip olmaz istisnalar da kaideyi bozmaz, ben çok memnunum eminim kullanan herkes de memnundur. Benim söyleyeceklerim bu kadar şimdi konuyu sevgili daha tecrübeli arkadaşlarıma bırakıyorum. Sana ve senin durumundaki arkadaşlara karar vermelerinde kolaylıklar dilerim.
Özgür aşkolsun ben toparlayıp yazana kadar sen çoktan cvp vermişsin, ilk cevabımda yapılır mı bu bana reva mı yani? Bu arada çenem acayip düştü ya...