Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
herkese iyi geceler,
geçen hafta ankaradan denizli/çameli'ne cbf imle bir yolculuk yaptım. gidiş dönüş toplam 1130 km. ama bazı arkadaşların yazdığı gibi 130-140 ları görmüyo benim motor. sadece bir defa o da çok uzun bi rampa inişi bir kaç saniyeliğine ibre 130 a değdi o kadar. onun dışında 90-110 arası. benim asıl sıkıntım yakıt sarfiyatı. son beş kez aldığım yakıtta sarfiyat düzenli olarak artıyor. rodajda 100 km.de 2,7lt olan sarfiyat son aldığım yakıtta 3,31 e çıktı. motor 4250 km oldu. ben 3000-4000 km. den sonra 2,5 lt ye düşer diye beklerken 3,31 lt. halbuki çok da fazla devirli kullanmiyorum. güzergahim ayni hizlandigim-yavasladigim yerler ayni. sizlerde yakıt sarfiyatını lt. cinsinden yazarsanız daha sağlıklı mukayese yaparız. ama sonuçta en çok yakan cbf lerden birisi benimki galiba. yine hafta içi servis yolu gözüktü. bakalım ne diyecekler.
En son yağ değişimini ne zaman yaptın? Yağ kirlenmiş/eksilmiş olmasın?

Bu arada motorumun son hızı düştüğü için Honda Efe'ye götürdüm bugün, sağolsun Okan usta onca işinin arasında baktı bi motora, naaptın buna dedi. :mrgreen:
Karbüratörün hava ayarı kapanmış, o yüzden çocuk havasız kalmış. Hava ayar vidası rölanti vidasının yanındaki sanırsam, motorun sol tarafında (tam göremedim yaparken, sormadım da) Tam kapalı duruma getirip 2 tur açılıyormuş. Kendisi kontrol etmek isteyen olursa bi baksın.

Cloud büyük adamsın üstad. :cat:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Bu arada motorumun son hızı düştüğü için Honda Efe'ye götürdüm bugün, sağolsun Okan usta onca işinin arasında baktı bi motora, naaptın buna dedi. :mrgreen:
Karbüratörün hava ayarı kapanmış, o yüzden çocuk havasız kalmış. Hava ayar vidası rölanti vidasının yanındaki sanırsam, motorun sol tarafında (tam göremedim yaparken, sormadım da) Tam kapalı duruma getirip 2 tur açılıyormuş. Kendisi kontrol etmek isteyen olursa bi baksın.

Cloud büyük adamsın üstad. :cat:

Estağfurullah. Ben sadece vicdanımın sesine kulak verdim. Sağol.

Bu arada verdiğin bilgi iyi oldu. Birazdan motoru kapatırken bakayım. Rölanti vidasının hemen solunda bir vida daha var o herhalde.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
helal kardeş motorcunun halinden gene motorcu anlar biribirimize hep yardım edelim dayanışma çok önemli:cat:

En son yağ değişimini ne zaman yaptın? Yağ kirlenmiş/eksilmiş olmasın?

Bu arada motorumun son hızı düştüğü için Honda Efe'ye götürdüm bugün, sağolsun Okan usta onca işinin arasında baktı bi motora, naaptın buna dedi. :mrgreen:
Karbüratörün hava ayarı kapanmış, o yüzden çocuk havasız kalmış. Hava ayar vidası rölanti vidasının yanındaki sanırsam, motorun sol tarafında (tam göremedim yaparken, sormadım da) Tam kapalı duruma getirip 2 tur açılıyormuş. Kendisi kontrol etmek isteyen olursa bi baksın.

Cloud büyük adamsın üstad. :cat:

dostum senin motorun sürati nekadar düştü tam olarak düzde kaç diyordu ayardan sonra farkettimi?
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
78
metehan abi servise gitme bence benim amca oglu birol da dörtlü baglatmak için servise gitmişti,adam takarsak motor garantiden çıkar, demiş birolda olsun çıksın sen tak demiş bu seferde takamayız demiş sonra kendisi taktı,benim kinde de var iyi oluyo ya dörtlü işi valla yolda giderken arkadaki durunca belli olmuyordu durup gittigi,şimdi dörtlüyü yaptımmı demekki duruyor.
ben şahsen devir saatine gerek duymuyorum ilk fitesli motorum oldugundan ilk başlarda zordu ama şimdi alıştım,3250 km de canavar gibi,herşeyinden memnunum en son bir depo ile 400 km gittim 32 ytl doldu ama daha da giderdi,
süper motor diyebilirim,ben normal hızda 125 i görüyorum,fazla hız yapacaksak motoru degiştirelim arkadaşlar,plomige gerek yok derim,herkeze kazasız sürüşler.:cat:

cihan abi bu dörtlünün düğmesini nereye koydun merak ettim bizahmet açıklayabilirmisin? Teşekkürler...:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
bizim burada Ayazağadaki usta bi yapıyoki sormayın 4 lüyü...butonuda hani ön granajın yan plastiği var ya orayı keserek şık oturttu...
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
78
saol metehan abi. bi ara fotoğraf makinesini elinize aldığınızda orayı da çekerseniz sevinirim... :rendeer:
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
yarın sabah ayvalığa doğru yola çıkıyorum cbf'imle.gezi detaylarını döndüğümde siteye yazarım...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819

Shot at 2007-07-04


Shot at 2007-07-04


Shot at 2007-07-04


nasıl beğendinizmi...işte 4 lü buraya yakışır...Ayazağada SEDAT usta yapar böle...
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
selam hayırlı olsun 4 lü flaşorlerin beni önceki motorum mondialdi ve 4lü yeri bizim motorların marş düğmesinin üstü idi aslıda orasıda müsait cbf lerde mondial servisinden temin edilebilir diye düşündüm anahtarı benim fikrimde bu ama bilmiyorum iç kısım nasıl cbf de bişe diyemem
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
selam hayırlı olsun 4 lü flaşorlerin beni önceki motorum mondialdi ve 4lü yeri bizim motorların marş düğmesinin üstü idi aslıda orasıda müsait cbf lerde mondial servisinden temin edilebilir diye düşündüm anahtarı benim fikrimde bu ama bilmiyorum iç kısım nasıl cbf de bişe diyemem

benim motor değil...orda tesadüfen görüp çektim...garanti dışına çıkıyo agalar...aman dikkat...fakat çok uğraştırıyo dedi...yani kazandığın 3 kuruş el emeğine değmiyo diyo...o kafa yan granajını tekrar yerine takmak çok zor beyler...ben şahidim buna...
 
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
119
süper olmuş ama flaşörler kiminse artık güle güle kullansın

Luxor sanada hayırlı yolculuklar kazasız belasız inşallah keyifli bir yolculuk olur...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
valla benimkini servis arasa bulamaz, hemde orjınal oldu bizim ki,acil stop dügmesini iptal ettik ve o dügmeye bagladık dörtlüyü, dörtlüyü de selenin altına koydum,servise gidecegim zaman fişini çekiyorum tamam,servis sorarsa bu dügme çalışmıyo diye bende bozuldu derim ama kaç kere gittim,daha sormadı,çok ısrar ederse sana ne kardeşim derim,geçen gece şileden gelirken dinlenmek için yol kenarında durduk,yaktık amcaoglu birol ile dörtlüleri arabadan çok yanıyo,hem kontaga da baglı degil,heni olsa olmaz motordan uzaklaşamazsın,biri gelirde alır giderdiye,bizde direk bagşadık kontak kapalı iken dörtlü yanıyor,süper oldu valla herkeze tavsiye ederim zaten motor acil stop dügmesi de bi işe yaramıyorki bana bu zamana kadar hiç lazım olmadı zaten,olsa bile kontagı kaparım hemen,
herkeze hayırlı sürüşler,bu arada 22 temmuzda düzcedeki festivala giden varmı?
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
CİHAN;727812' Alıntı:
valla benimkini servis arasa bulamaz, hemde orjınal oldu bizim ki,acil stop dügmesini iptal ettik ve o dügmeye bagladık dörtlüyü, dörtlüyü de selenin altına koydum,servise gidecegim zaman fişini çekiyorum tamam,servis sorarsa bu dügme çalışmıyo diye bende bozuldu derim ama kaç kere gittim,daha sormadı,çok ısrar ederse sana ne kardeşim derim,geçen gece şileden gelirken dinlenmek için yol kenarında durduk,yaktık amcaoglu birol ile dörtlüleri arabadan çok yanıyo,hem kontaga da baglı degil,heni olsa olmaz motordan uzaklaşamazsın,biri gelirde alır giderdiye,bizde direk bagşadık kontak kapalı iken dörtlü yanıyor,süper oldu valla herkeze tavsiye ederim zaten motor acil stop dügmesi de bi işe yaramıyorki bana bu zamana kadar hiç lazım olmadı zaten,olsa bile kontagı kaparım hemen,
herkeze hayırlı sürüşler,bu arada 22 temmuzda düzcedeki festivala giden varmı?

Ben motosikletimi Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisindeki önerisi ile hep acil stoptan kapatıyorum sonra kontağı kapatıyorum. Alışkanlık haline geldi, çok da iyi oldu. Zira adı üstünde acil stop. Acil durumda direkt elimin gideceği yer.
Keşke başka bir yere bağlatsaydın. Tabii senin bileceğin iş yine de.
 
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
evet arkadaşlar benim motosiklette 4600. km leri geçti marmaris e gittim gelidm izmir'den kuşadasına gidicektim yağına bakayım dedim herkes şikayetçiydi ya hani eksiltiyo falan diyolardı ben de çubuğu orta sehpada bi kontrol ettim yok dencek kadar az hemen gittim castrol aldım 10/40 ve değiştirtmeye gittim yakın bi ustaya çıkan yağ tahminlerimce 700 ml falandı en fazla ve kapkaraydı neyse yağ değiştirdik motosiklet kendine geldi 10 lira verdim değiştirmeye yağ da 17 ytl 27 ytl ye patşadı ama motorun yanmasından iyidir siz siz olun yağınız kontrol edin ve 10/40 kullanmayın bence ince olduğu için bu sıcak havalrda eksilme fazla oluyor heralde ben de değiştircem 6000 km bakımında:rendeer:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
evet arkadaşlar benim motosiklette 4600. km leri geçti marmaris e gittim gelidm izmir'den kuşadasına gidicektim yağına bakayım dedim herkes şikayetçiydi ya hani eksiltiyo falan diyolardı ben de çubuğu orta sehpada bi kontrol ettim yok dencek kadar az hemen gittim castrol aldım 10/40 ve değiştirtmeye gittim yakın bi ustaya çıkan yağ tahminlerimce 700 ml falandı en fazla ve kapkaraydı neyse yağ değiştirdik motosiklet kendine geldi 10 lira verdim değiştirmeye yağ da 17 ytl 27 ytl ye patşadı ama motorun yanmasından iyidir siz siz olun yağınız kontrol edin ve 10/40 kullanmayın bence ince olduğu için bu sıcak havalrda eksilme fazla oluyor heralde ben de değiştircem 6000 km bakımında:rendeer:

dostum en son bakımı ne zaman yaptırdın motora...

arkadaşlar araya motogp falan girince 1000 bakım detaylarını yazmam gecikti.kısaca anlatmam gerekirse 1000 bakımda normal rutin bakım işlerinin yanında ben ek olarak km saatinin titremesini de söyledim ve teli yağlama olayından bahsettim.daha önce duymamışlardı.ben söyleyince sağolsun üstüner usta üşenmedi, teli söktü ve yağladı.şu anda titreme %90 azaldı diyebilirim rahatlıkla.fark etti yani.bir de benim motorda ön frende tam durma anında hafif bir titreme oluyordu.ona da baktılar, balataları falan temizlediler.titreme başta kayboldu ama 25-30 km gittikten sonra tekrar geri geldi.biraz önce kasım beyle de görüştüm servisten, bir ara uğradığımda tekrar bakacaklarını söyledi bana.
yağ olarak mobil koyuldu.şu ana dek şırı bir fark göremedim çünkü az yol yaptım ama sanki bir rahatlama ve seste toklaşma var gibi.
toplamda bana 20 ytl ye mal oldu ve en güzeli ben servisteyken motora ne yapıldığını görmek isterim, aklımdakileri sormak isterim.bu konuda bazı arkadaşların diğer servislerde şahit olduklarının aksine hiç bir zorluk çıkarmadılar sağolsunlar.buradan tekrar hüseyin beye, kasım beye, gökhan beye be üstüner usta ya teşekkür ederim.hepsi bana çok sıcak davrandılar açıkçası ve kafamdaki her soruma yanıt verdiler.
bu arada gökhan bey demişken ufak bir hatırlatma yapayım.bahsettiğim kişi gökhan konşuk.maltepedeki konşuk motorun sahibinin oğlu ve çok iyi bir mekaniker.bundan sonra kendisi dnb motorda görev alıyor.ilgilenenlere duyurulur.
servis zamanları konusundaki tartışmalara da son nokta koyuldu ben 1000 bakımı yaptırırken bu arada.aldığım haber aynen şu şekilde.cbf 150 için servis zamanları değişmiş.en kısa zamanda kitapçıklar için de zamanları gösteren çıkartmalar temin edilip yenilenecekmiş.yeni duruma göre servis olayımız şu şekilde(0 motora göre konuşuyorum).
1000- ilk bakım ve yağ değişimi.
2000- yağ değişimi
4000- 2. bakım
6000-yağ değişimi
8000-3. bakım

şeklinde gidiyor.yani 2000km de bir yağ değişimi.4000 km de bir bakıma sokulacak motor.bilginize.


egelim tahmin ediyorumki o km ye gelene kadar bu bakım kurallarına dikkat etmedin...yoksa motoru yağszı bırakmana imkan yok...

valla benimkini servis arasa bulamaz, hemde orjınal oldu bizim ki,acil stop dügmesini iptal ettik ve o dügmeye bagladık dörtlüyü, dörtlüyü de selenin altına koydum,servise gidecegim zaman fişini çekiyorum tamam,servis sorarsa bu dügme çalışmıyo diye bende bozuldu derim ama kaç kere gittim,daha sormadı,çok ısrar ederse sana ne kardeşim derim,geçen gece şileden gelirken dinlenmek için yol kenarında durduk,yaktık amcaoglu birol ile dörtlüleri arabadan çok yanıyo,hem kontaga da baglı degil,heni olsa olmaz motordan uzaklaşamazsın,biri gelirde alır giderdiye,bizde direk bagşadık kontak kapalı iken dörtlü yanıyor,süper oldu valla herkeze tavsiye ederim zaten motor acil stop dügmesi de bi işe yaramıyorki bana bu zamana kadar hiç lazım olmadı zaten,olsa bile kontagı kaparım hemen,
herkeze hayırlı sürüşler,bu arada 22 temmuzda düzcedeki festivala giden varmı?

Cihan kardeşim sen ne yapsan motora yakıştırırım valla...40 yıl düşünsem 4 lünün orda olacağını bilemem...
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
benim motor değil...orda tesadüfen görüp çektim...garanti dışına çıkıyo agalar...aman dikkat...fakat çok uğraştırıyo dedi...yani kazandığın 3 kuruş el emeğine değmiyo diyo...o kafa yan granajını tekrar yerine takmak çok zor beyler...ben şahidim buna...
Ben söktüm yapıştırdım geri taktım. Evet biraz zor ama o kadar da değil. Sadece sökerken kırmayın derim, dikkat edin. :mrgreen:

dostum senin motorun sürati nekadar düştü tam olarak düzde kaç diyordu ayardan sonra farkettimi?
Yokuş aşağı tam gaz 105 görebiliyordum, şimdi şehir içi yoğun trafikte 110a çıkabildiğime göre eski haline gelebilmiş demektir. :)
 
Katılım
2 Eyl 2005
Mesajlar
1,288
arkadaşlar su an nette 3640 ytl tazıyor galiba peşin para ile motoru plaka içinde alabilirmiyiz sizce??
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst