Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
vitesleri motor bağırmadan geçir 70 km.yi de geçme 1000 km'ye kadar rodajı çok sıkışık trafikte dur kalklarla kullanarak geçirme derim ben

anlaşıldı.bekleyelim ve görelim derim ben.önce bir gelsin de sonra bakarız neler olacak,nelerle karşılaşacağım?
siz bu motorda benden daha tecrübelisiniz.kafanızı şişireceğim bol bol.

Dostum telaşa gerek yok motorun hayırlı olsun gönül rahatlığıyla bin, bu bahsettiğimiz aslında sorun edilmeyecek bişey, en azından benim motorunki öyle. Ama yine de eski haliyle biraz fark var ve ilk fırsatta servise gideceğim. Bazen burada açık yüreklilikle yazdığımız basit şeyler sanki çok büyük problemlermiş gibi yansıyor, oysa ben gönül rahatlığıyla sorunsuz motorum var diyebilirim, ama ufak tefek de olsa meydana gelen şeyleri burada yazalım ki insanlar yanlış bilgi edinmesin diye yazıyoruz. Yoksa en azından benim motorumda şu ana kadar abartılacak hiç bir bir sorun çıkmadı.
Telaş etme bence. Rahatına bak.:) Bizim burada yazdıklarımız bi çok diğer marka ve modele göre sorun bile değil de biz de işte az buçuk oluşan ya da servis sonrası çıkan bişey varsa bahsediyoruz.
Ben Ekimden beridir kullandığım motorumdan gayet memnunum, maşallahı var.

ilgi ve alakanız için teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
cbf 150 motoruma koruma demiri takmak istiyorum ama bundan önceki motoruma taktığımda titreşim artmasına sebep olmuştu acaba takan arkadaşlar tecrubelerini benimle paylaşabilirlermi teşekkürler


Kimseden öyle bir şey duymadık şimdiye kadar. Yalnız sana tavsiye, ortası boş olan koruma demirlerinden taktır, Mutluhan'da varmış sanırım, zira bizim taktırdığımız cbf250'lere takılan demirlerin şaseye denk gelen yeri bütün halde ve ani frenlemelerde ön çamurluğa değiyor ve çamurluğu yıpratıyor. Ben bu durumu yumuşatmak için hem çamurluğa hem de demire keçe yapıştırdım. Ama durumum müsait olduğu vakit ben de ortası boş olan demirlerden taktırmayı düşünüyorum. gerçi servise sordum, o da bizdeki demirler bütün olduğu için düşme anında daha iyi korur dedi tabii motoru bizi değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Teşekkürler mete_han.Ben de Cbf ailesine katıldım artık.

Daha benim motor teslim edilmeden beni bir telaş aldı.Nedir bu debriyaj kavrama sorunu cbf lerde?Kimse servise sormadı mı bunu?
Şöyle düşün bir de, burada çoğumuzun ilk motoru olduğu için makineyi haşat ediyoruz, hata yapıyoruz, zarar veriyoruz. Buna rağmen iyi dayanıyor motor. Jikle açık gazı köklerken bu motor niye öldü ya diye üzülmüştüm yoksa ben de bi zamanlar :)
Bahsettiğimiz sorunlar çok önemli değil, bir de dediğim gibi, vitesi biraz daha sert geçersen (CBR kullanıyor gibi) hiç bir şekilde sorun olmuyor. Bizim vitesler rahat olduğu için rahatlığına fazla alışıyoruz, ondan atamıyoruz bu vitesi :mrgreen:
Ha bi de hayırlı olsun demedim galiba henüz. Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler. :cat:
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
458
Bi foto da benden. Cep telefonuyla çekildi, pek kaliteli değil idare edin.
cbf150ih8.jpg
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Şöyle düşün bir de, burada çoğumuzun ilk motoru olduğu için makineyi haşat ediyoruz, hata yapıyoruz, zarar veriyoruz. Buna rağmen iyi dayanıyor motor. Jikle açık gazı köklerken bu motor niye öldü ya diye üzülmüştüm yoksa ben de bi zamanlar :)
Bahsettiğimiz sorunlar çok önemli değil, bir de dediğim gibi, vitesi biraz daha sert geçersen (CBR kullanıyor gibi) hiç bir şekilde sorun olmuyor. Bizim vitesler rahat olduğu için rahatlığına fazla alışıyoruz, ondan atamıyoruz bu vitesi :mrgreen:
Ha bi de hayırlı olsun demedim galiba henüz. Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler. :cat:

Tebriğin için teşekkürler arkadaşım.Bakalım artık.Cbf ile birşekilde anlaşacağız herhalde.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Oh be. Forumu artıklardan temizlenmiş gördüğüme sevindim. Güzel oldu böyle.
Konumuza dönersek CBF 150 ile 2100 km'deyiz, şu aralar bana çıkardığı tek sorun kendi kendine vites değiştirmesi. Örneğin 2den 3e attığımda 2-3 saniye içinde geri 2ye düşebiliyor, ki bu da hoş olmuyor, ani bir motor freni malum... Tecrübeli arkadaşlarım bunun normal olduğunu, CBRde de gördüklerini, vitesi tam geçmediğim, makineye haşin davranmadığım için olduğunu söylediler:mrgreen:.
Aynı sorunu yaşayan var mı? 3000 bakımına gittiğimde de soracağım zaten...

Allah canını almeye emi st...nedeni senin nazik vites atman...tabiri caizse kız gibi atıyon belli...benim başıma 1 kere geldi...hiç unutmam...5 e zayıf ve tedirgin bir gücle bastım 4-ten 5 e ...sonra geri 4e geçti...kompresyon yaptı...ama emin ol ki eğer vitesi tam gücle atmazsan bunu yapıyor...sende biraz motoruna kıy dostum...


debriyajda sorunum yok...olmadıda...km 3100...


bugün bir kurye gördüm yolda...baktım motor perişan toz topral çamur...kaç km dedim...32.000...inanmadım tabi...bakayımmı dedim bide baktım 32.000...:silent: arıza problem vs oldumu dedim...hayır dedi...bakımdan bakıma...yahu bi arıza dahimi yapmadı dedim...ister inan ister inanma yalan borcumuzmu var dedi...:p

Şöyle düşün bir de, burada çoğumuzun ilk motoru olduğu için makineyi haşat ediyoruz, hata yapıyoruz, zarar veriyoruz. Buna rağmen iyi dayanıyor motor. Jikle açık gazı köklerken bu motor niye öldü ya diye üzülmüştüm yoksa ben de bi zamanlar :)
Bahsettiğimiz sorunlar çok önemli değil, bir de dediğim gibi, vitesi biraz daha sert geçersen (CBR kullanıyor gibi) hiç bir şekilde sorun olmuyor. Bizim vitesler rahat olduğu için rahatlığına fazla alışıyoruz, ondan atamıyoruz bu vitesi :mrgreen:
Ha bi de hayırlı olsun demedim galiba henüz. Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler. :cat:

evet yav...ben ilk zamanın birininde basıyom basıyom çalışmaz...akü zayıfladı nerdeyse...meğer bizim o dalga varya...düğme hani...motor istop düğmesi...o kapalıymış...yani olur böyle şeyler...
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Allah canını almeye emi st...nedeni senin nazik vites atman...tabiri caizse kız gibi atıyon belli...benim başıma 1 kere geldi...hiç unutmam...5 e zayıf ve tedirgin bir güce bastım 4-ten 5 e ...sonra geri 4e geçti...kompresyon yaptı...ama emin ol ki eğer vitesi tam gücle atmazsan bunu yapıyor...sende biraz motoruna kıy dostum...
Kız gibi vites attığım için olduğunu öğrendim de öğrenene kadar tırstım :mrgreen:
Hani şu motoru arabaya bindirip sonra bu niye haşat oldu diye ağlayan arkadaşlar ya da TVSleri ile 160 gören arkadaşlara malzeme mi çıkacak yoksa diye :mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Kız gibi vites attığım için olduğunu öğrendim de öğrenene kadar tırstım :mrgreen:
Hani şu motoru arabaya bindirip sonra bu niye haşat oldu diye ağlayan arkadaşlar ya da TVSleri ile 160 gören arkadaşlara malzeme mi çıkacak yoksa diye :mrgreen:

yahu bende ilk zamanlar 1 den 2 ye geçerken takk sesi duymamak için kişiliksiz vites atıyordum...yani tedirgin samimi olmayan lakayıt bir basıştı bu vitese...ama şimdi anlıyorumki bunu istiyor...sert ve agresif olmak gerekiyor motor karşı...bir tay gibi...acıma yoksa cbf tarafından acınacak hale gelirsin...:p
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
yahu bende ilk zamanlar 1 den 2 ye geçerken takk sesi duymamak için kişiliksiz vites atıyordum...yani tedirgin samimi olmayan lakayıt bir basıştı bu vitese...ama şimdi anlıyorumki bunu istiyor...sert ve agresif olmak gerekiyor motor karşı...bir tay gibi...acıma yoksa cbf tarafından acınacak hale gelirsin...:p

Valla ben de motora alıştıkça iyice agresif kullanmaya başladım, vitesi falan acımadan atıyom, debriyaj ayarı biraz bozuk gibi ya da ben psikolojik olarak öyle hissediyorum, ama 2.vitese atınca alet öyle bir fırlıyor ki, bu bazen çok işime yarıyor. Bir de dün farkına varmadım 4.viteste alet 95'e kadar çıktı. Ve birşey farkettim - belki doğru kullanım değil ama - viteslerde sonuna kadar devri zorlayıp maksimum hıza gelip vites atınca 5.viteste daha fazla hız yapıyor alet. Bir de benim motor iyiden iyiye açıldı galiba, 100km'yi çok daha çabuk görmeye başladı.
Ve evet vitelere fazla yumuşak davranınca sorun çıkıyo. ama kırmaya da çalışmayın tabii.:)
 
Katılım
27 Haz 2005
Mesajlar
532
Arkadaşlar , özellikle İzmir den katılan arkadaşlarım,motosikletim satılık tır.
İlgilenler ilgili topik e bakabilirler.
selamlar.
 
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
102


selam arkadaşlar..birçoğunuz biliyorsunuz ki motorumda yaklaşık 1 ay kullanıp işyerimde çıkan çeşitli sorunlardan ötürü çıkarmak zorunda kaldığım,kartaldaki ercan ustanın el yapımı yoshımura egzostu satmaktayım..125 ve 250 cc arası her motora uygundur..çok tok bir ses vermektedir..ben 150 cc lik motorda kullanıyordum..egzostun sesinin video linki aşağıdadır..egzostun fiyatı 200 ytl dir..herhangi bir sorunuda bulunmamaktadır..cbf çılara duyrulur..saygılarımnan ;)

http://www.youtube.com/watch?v=f1dX_8BBJk4
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
seruvenci80

çakma yoshinin sesi güzelmiş cbf üzerinde... ercan usta cbr'a da çok güzel yoshi yapıyor...


Arkadaşlar , şu vites geçirme konusunda;
Eğer vitesi yarım geçirirseniz , bunun motora zararı daha büyük.
Benim bir hocam vardı , er-5 kullanıyorken vites geçiremezdim kıyamazdım.
O da , "motora köpek gibi davran" demişti , o zamandan sonra vitesleri tak tak hiç sorun yaşamadan geçirmeyi öğrendim... Ama motora köpek gibi davranmıyorum tabi :p

Motorun son hızı 110 diyen arkadaşlara duyurulur , bugün 110'la rampa çıktım :cherry:
Tabi sonra motor stop etti , eyvah dedim çok zorladım galiba ... kenara çektim.
Meğerse benzin bitmiş :cherry: Rezerve sağ olsun , cbr olsa yolda kalmıştım.

Sonra motorları değişelim dedik , özgürün cbr'ı aldım , düz yolda 140 , yokuş aşağı 145 gördüm... diğer topiclerden cbr 140 görmez diyenlere duyurulur :mrgreen:
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Arkadaşlar , özellikle İzmir den katılan arkadaşlarım,motosikletim satılık tır.
İlgilenler ilgili topik e bakabilirler.
selamlar.

hayırdır neden satıyorsunuz:silent::pale:

seruvenci80

çakma yoshinin sesi güzelmiş cbf üzerinde... ercan usta cbr'a da çok güzel yoshi yapıyor...


Arkadaşlar , şu vites geçirme konusunda;
Eğer vitesi yarım geçirirseniz , bunun motora zararı daha büyük.
Benim bir hocam vardı , er-5 kullanıyorken vites geçiremezdim kıyamazdım.
O da , "motora köpek gibi davran" demişti , o zamandan sonra vitesleri tak tak hiç sorun yaşamadan geçirmeyi öğrendim... Ama motora köpek gibi davranmıyorum tabi :p

Motorun son hızı 110 diyen arkadaşlara duyurulur , bugün 110'la rampa çıktım :cherry:
Tabi sonra motor stop etti , eyvah dedim çok zorladım galiba ... kenara çektim.
Meğerse benzin bitmiş :cherry: Rezerve sağ olsun , cbr olsa yolda kalmıştım.

Sonra motorları değişelim dedik , özgürün cbr'ı aldım , düz yolda 140 , yokuş aşağı 145 gördüm... diğer topiclerden cbr 140 görmez diyenlere duyurulur :mrgreen:

cbr ile 140 mı:silent: 6 vites olmasını avantajı işde:cat::cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abiler acil bişey danışıp yatıcam...rezerve hangi yöndeydi ya...normalden yedeğe geçiş saat yönümü...acıll cevap please...kafam biraz karışık bu gece...Kocaeli gezisinde depom fuldu...450 km oldu daha tık yok..yedeğe bile almadım diycem ama belkide yedekte...her an yolda gümleyebilirim...ben en son yedekte 420 ye kadar geldim...sonra tırsıp benzin almıştım...şimdi galiba yedekte 450 km oldu...son demlerini yaşıyor depo...ula bari benzinlşiğe gitsin sabah yav...valla yolda kalırsam işe geç kalırsam topa koyarlar beni...


kitapcığıda bulamadım...


erdocan valla karıştı kafam ya...hep yaptığım hareketi şimdi unuttum...yukarı normal...aşağı yedek demi la...yani mantıkende öyle olur...


kertenkele sağoalsın...şimdi baktım...yedekteymiş....:salut:sabah ola hayrola...bakalım...
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
abiler acil bişey danışıp yatıcam...rezerve hangi yöndeydi ya...normalden yedeğe geçiş saat yönümü...acıll cevap please...kafam biraz karışık bu gece...Kocaeli gezisinde depom fuldu...450 km oldu daha tık yok..yedeğe bile almadım diycem ama belkide yedekte...her an yolda gümleyebilirim...ben en son yedekte 420 ye kadar geldim...sonra tırsıp benzin almıştım...şimdi galiba yedekte 450 km oldu...son demlerini yaşıyor depo...ula bari benzinlşiğe gitsin sabah yav...valla yolda kalırsam işe geç kalırsam topa koyarlar beni...


kitapcığıda bulamadım...

abi benim bildiğim okun göstediği aşşağı yön olursa yedeğe almışsın demek:silent: Eğer yukarı yöndeyse hala normal depodasın:cat:diye biliyorum:bounce: şunuda unutmamak lazım ben bir kere yolda kaldım:silent::silent::p:queen::queen::queen:
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
abi yedek depoya almadan 450km mi gittin:cyclopsan:silent:helal olsun.:cherry:yani zorlasan 500km yapıcan demek:cherry::p:cherry:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abicim Tekirdağ gezisinde bizim deli gıngera uyup bastık makina yedekle 340 a dayandı...ben tırstım benzin aldım...yani normal kullansak 450 var rahatı...dahada bitmedi kurbişler...nolur nolmaz diye tedirgi
nim...yedek performanı ölçerken elimize almayalım makinayı...ama burda yedekte olduğunu 400 ü geçince anladım...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst