Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Arkadaşlar Arkadaşimi Bugün Sikiştirdim Ve Itiraf Etti Parasini ödiceni Söledi Neden Sölemedi Bilmiorum Ama Insanlari Kirmaktan Korkuorum Bu özelliğimide Sevmiorum Onun Yüzünden Canim Yanio Işte Neyseki Parasini ödiceni Söyledi Bakalim Nolcak Ama Motorumu Artik Bi Kötürüm Olmuş Gib Hissediorum çamurluk Bi Yere Sürtüo Ve Ses Yapio Onu Bulamadim çildiracam

geçmiş olsun...hocam motorunu vermeni şahsen yadırgadım...hani usta kullanıcı bir arkadaşın olursa ona tamam...ama bilmediğine emin olduğun birine verince olanlarda birazda kendin sorumlusun...:pale:


çok güvendiğim bir arkadaşım var...Bilooo...benden tecrübeli motorcudur...Fuarda birini almaya gitmek için motoru verdim...dedimki...

"ulan kanka sen şimdi tekteker yaparsın he..":p


yemin etti yapmayacağına...

sonra" ben olsam yapardım len.." dedim...


yani ters mantıkla ona güvendiğimi söyledimki...düşünmesin...:p
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
274
açıkçası motorumu seve seve vermedim hatta dedimki bu dedim scooter diil bak dedim kaza yaparsın dedim çok ısrar etti bişey olmaz dedi noldu ısrarı cebine yansıcak akılsız başını cebi çekecek ama bu bi ders oldu bana babamın oğlu olsa vermicem (gerçi abime sürekli veriorum o ii kullanıo hatta babamada veriom oda ii kullanır)kesinlikle vermeyin motorunuzu kimseye tecrübe konuşuo
 
Katılım
13 Mar 2007
Mesajlar
15
far

slm arkadaşlar uzun süren araştırmalarım sonunda cbf 150 sahibi oldum daha önce scooter kullanmıştım ama hiç vitesli motor kullanmamıştım tecrübeli arkadaşlardan bazı konularda bilgiler istiycem ilk olarak far konusu far kapatma düğmesi yokmu bu motorda sürekli yanıyormu farlar gündüzde dahil yani. birde gaz verince farlar daha iyi yanıyo elimi gazdan çekince sönüyo akü problemi olabilrmi acaba şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim kolay gelsin:)
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
274
slm arkadaşlar uzun süren araştırmalarım sonunda cbf 150 sahibi oldum daha önce scooter kullanmıştım ama hiç vitesli motor kullanmamıştım tecrübeli arkadaşlardan bazı konularda bilgiler istiycem ilk olarak far konusu far kapatma düğmesi yokmu bu motorda sürekli yanıyormu farlar gündüzde dahil yani. birde gaz verince farlar daha iyi yanıyo elimi gazdan çekince sönüyo akü problemi olabilrmi acaba şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim kolay gelsin:)

öncelikle hayırlı olsun farların sana kapanmıcaanı aldığın yer yada kişi sölemesi lazım avrupa standartlarına göre yapılmış bu motor ve farları çalışır çalışmaz yanıo yani kapanmıo gaz verme olayına gelince farlar enerjisini aküden diil şarj dinamosundan alıo yani senin akünü koruma amaçlı böle bi teknoloji kullanmış honda mühendisleri akünü uzun süre kullan die anlıcan motorun sapa sağlam bi sorun yok güle güle kullan keyfini çıkar ve isteyen kimseye motorunu verme tecrübe
 
Katılım
13 Mar 2007
Mesajlar
15
teşekkürler bende bendemi bi problem mi var demiştim tekrar sağol. daha önceki motorum çin malıydı honda ya bindikten sonra dedimki yazıklar olsun hondasız geçen yıllarıma honda hayat onda:mrgreen:
 
Katılım
1 Nis 2006
Mesajlar
148
Arkadaşlar 1000 bakımını anlımızın akıyla atlattık bugün.Konya Honda Elit motor çalışanlarına tekrar teşekkür ediyorum ilgilerinden dolayı.Kara cbf im hiç sorunsuz kontrollerden geçti,15 ytl ye SHELL marka yağ koyucaktık,20 ytl ye REPSOL (15-50) koyduk.Çok sevdiğim bir arkadaşım ile yine çok sevdiğim bir abim de yeni motorlarına kavuşmuşlar ona da ayrıca mutlu oldum.Tekrar hayırlı olsun diyorum CHOCOLATEMAN ve YLMZZZ.Keşke hergün böyle sorunsuz ve keyifli geçse.:)
 
Katılım
19 Tem 2006
Mesajlar
57
merhaba arkadaşlar bende 6 aydır bi cbf 150 kullanıyorum motorumdan memnunum ama son iki-ikibuçuk aydır bi ses geliyo baştan pek umursamadım ama gittikçe rahatsız etmeye başladı nerden olduğunuda tam kestiremedim ve geçtiğimiz pazartesi servise gittim ve motorun debriyaj balatalarında sorun olduğunu söylediler (söylediklerine göre balatalar ayırmıyomuş) ve motorum 3 gün serviste kaldı balatalar değişti ama hala aynı ses arada geliyo:pale: .
cızırtı gibi bi ses başına gelen arkadaşım varmı yada motorlarınızda buna benzer sesler varmı onu merak ettim.
birde giderken boşa atıp az sonra tekrar 2 ye atmaya kalktığımda çok kötü garç diye bi dişli sesi geliyo servis olabilir dedi sözde zararı yokmuş sizde böyle bişey varmı acaba arkadaşlar şimdiden verilen cevap ve yapılan yorumlara çok teşekkür ederim herkeze keyiyli ve kazasız sürüşler
anlayacağınız yıkıldım 1 haftadır gözüme uyku girmiyo :salut: :salut:
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
274
merhaba arkadaşlar bende 6 aydır bi cbf 150 kullanıyorum motorumdan memnunum ama son iki-ikibuçuk aydır bi ses geliyo baştan pek umursamadım ama gittikçe rahatsız etmeye başladı nerden olduğunuda tam kestiremedim ve geçtiğimiz pazartesi servise gittim ve motorun debriyaj balatalarında sorun olduğunu söylediler (söylediklerine göre balatalar ayırmıyomuş) ve motorum 3 gün serviste kaldı balatalar değişti ama hala aynı ses arada geliyo:pale: .
cızırtı gibi bi ses başına gelen arkadaşım varmı yada motorlarınızda buna benzer sesler varmı onu merak ettim.
birde giderken boşa atıp az sonra tekrar 2 ye atmaya kalktığımda çok kötü garç diye bi dişli sesi geliyo servis olabilir dedi sözde zararı yokmuş sizde böyle bişey varmı acaba arkadaşlar şimdiden verilen cevap ve yapılan yorumlara çok teşekkür ederim herkeze keyiyli ve kazasız sürüşler
anlayacağınız yıkıldım 1 haftadır gözüme uyku girmiyo :salut: :salut:

öncelikle geçmiş olsun o cızırtıya yorum yapamıcak ama boşa atıpta ikiye atmana yapıcam sakın yapma onu araba gibi boşa at sallansın sonra istediim vitese sok olayı yok motor hızlanınca vitesler sıralı olduu için 2 ye atmak zorundasın ve hızı o vites kaldırmıo ve dişli zorlanıo bunu yapma serviste başından savmak için sölemiş sana motorda boşla gitmek olmaz düşürür bile adamı çünkü vites küçük olunca hızda varsa arkayı kitlio ve dengeni kaybettirio
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
arkadaşlar benimde bugün motorum hasar gördü arkadaşıma verdim motoru aldıımda sağ tarafında ciddi hasarlar vardı işin ilginç tarafı arkadaşım ben düşmedim dedi ve motor kullanmayıda bilmio benden istedi.çok moralim bozuk servise götürdüm 400 ytl lik hasar raporu çıkardılar bana sağ grenaj kırıldı sinyal kırıldı direksiyon yamuldu ön çamurluk yamuldu lastiğe sürtüo ayna ve fren çizik sağ arka fren içeri girdi ve egzostun nikalaj kısmı çizik ve içeri göçtü biraz inanılmaz içim acıo gözüm gibi bakıorum ve motoru benden istedilermi vermek istemiorum ama üsteledi ve inkar edio bu adam arkadaşım yarın bidaha soracam motoru düşürseler dicem ama serviste düşmeyle olmaz böle dediler çüngü sürtünmeden kaynaklanan çizikler var düşse içeri göçer.siz siz olun scooter kullanana bile vermeyin çünkü vitesliyi scooter zannediolar

hocam geçmiş olsun:cat: bende motoru kimseye vermedim ama olduğu yerde düşürdüm ön frenden ses geliyor gıyır gıyır diye :) bakalım servise götürünce çözüm bulurlar umarım.Kimisi arkadaşına vererek kimiside benim gibi olduğu yerde düşürerek motoruna zarar veriyor :salut:
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
teşekkürler bende bendemi bi problem mi var demiştim tekrar sağol. daha önceki motorum çin malıydı honda ya bindikten sonra dedimki yazıklar olsun hondasız geçen yıllarıma honda hayat onda:mrgreen:
Hem cevabını almışın hem doğru yolu bulmuşun. Hayırlı olsun tekrardan ama forumu baştan sona bi oku ilk fırsatta. Pek çok soruna cevap bulacaksın, hem de bugüne kadar olan tecrübelerimizden yararlanacaksın :wiinkk:

merhaba arkadaşlar bende 6 aydır bi cbf 150 kullanıyorum motorumdan memnunum ama son iki-ikibuçuk aydır bi ses geliyo baştan pek umursamadım ama gittikçe rahatsız etmeye başladı nerden olduğunuda tam kestiremedim ve geçtiğimiz pazartesi servise gittim ve motorun debriyaj balatalarında sorun olduğunu söylediler (söylediklerine göre balatalar ayırmıyomuş) ve motorum 3 gün serviste kaldı balatalar değişti ama hala aynı ses arada geliyo:pale: .
cızırtı gibi bi ses başına gelen arkadaşım varmı yada motorlarınızda buna benzer sesler varmı onu merak ettim.
birde giderken boşa atıp az sonra tekrar 2 ye atmaya kalktığımda çok kötü garç diye bi dişli sesi geliyo servis olabilir dedi sözde zararı yokmuş sizde böyle bişey varmı acaba arkadaşlar şimdiden verilen cevap ve yapılan yorumlara çok teşekkür ederim herkeze keyiyli ve kazasız sürüşler
anlayacağınız yıkıldım 1 haftadır gözüme uyku girmiyo :salut: :salut:
Acayip bi vites anlayışın var, niye boşa atıp 2ye atıyorsun ki? Yanlış. Motorun da sana isyan etmiş zaten yapma diye ama sen dinlememişsin. Vitesleri her zaman doğru sırayla geç, motorunun sana nasıl uysalca boyun eğdiğini göreceksin. :cat: :bounce:
 
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
122
4.vitesten 3 e veya 3. vitesten 2 ye atarken cıırrrt diye bir ses geliyor.Ama hafif gaz verip geçirdim mi ses gelmiyor.Normal mi acaba??
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
4.vitesten 3 e veya 3. vitesten 2 ye atarken cıırrrt diye bir ses geliyor.Ama hafif gaz verip geçirdim mi ses gelmiyor.Normal mi acaba??
Son derece normal.
Vites aralıkları yaklaşık olarak 20şer km ile ayrılmış, yani:
1. vites: 0-20km/s
2. vites: 20-40km/s
3. vites: 40-60km/s
4. vites: 60-80km/s
5. vites: 80-...km/s

Şimdi şöyle düşün. 3. vitestesin, devir en sonda, motor son sürat dönerken ve hızın yaklaşık 60 km/s iken debriyaja basıyorsun, gazı kesip motor devrini düşürüyorsun, 4. vitese geçiyorsun, motor aynen devam ediyor hareketine. Yumuşak bir geçişe uygun olarak ayarlanmış aralıklar... Tersten aldığını düşün, 4. vitestesin, gazı kesip frene basıyorsun, yavaşlıyorsun, ve 60 km/s hızla 3. vitese geçmeye çalışıyorsun. Yanlış! Motorun dönüş hızıyla tekerinin/zincirinin dönüş hızı arasında bi orantısızlık var. Motorun (motosikletininin kalbi olan motorun) yavaş kalıyor. Debriyajı bırakırken, birbirinden ayrılmış balatalar birleşmeye çalışırken, aradaki hız farkı nedeniyle ani bir yavaşlama, yığılma (ve tabii ki cırt sesi :mrgreen:) oluyor. Bunu gidermenin tek yolu ya gazı ayarlayıp motor devrini yükseltmek, ya da debriyaja basılı vaziyetteyken motor kompresyonunu kullanmadan frenle veya yokuş yukarı sürüyorsak fiziki koşulları kullanarak yavaşlamak, tabii ki hızımıza da dikkat ederek bi yandan vitesi geçmek. Motor kompresyonunu kullanmak her zaman iyidir orası ayrı.
(bakmayın böyle atıp tuttuğuma, ben de 1000 km'lik bir acemiyim, okuduklarımı yorumluyorum :wiinkk:)
Umarım açıklayıcı olabilmişimdir :wiinkk:
 
Katılım
19 Tem 2006
Mesajlar
57
vitese yapılan eleştiri ve yorumlara teşekkürler peki cızırtı yata uğultu gibi bir sesle karşılaşan yokmu?
 
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
102
motorla boşda gitmek istiyorsanız şayet bulunduğunuz viteste debriyajı sıkıp (sıkılı vaziyette) yol alın..baktınız hızlanmanız gerekiyor bulunduğunuz viteste devam edin..ben böyle yapıyorum ve çok ekonomik oluyor ;)
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
274
motorla boşda gitmek istiyorsanız şayet bulunduğunuz viteste debriyajı sıkıp (sıkılı vaziyette) yol alın..baktınız hızlanmanız gerekiyor bulunduğunuz viteste devam edin..ben böyle yapıyorum ve çok ekonomik oluyor ;)

eğer öle sürekli kullanırsan debriyaj balaasını yersin sürekli debriyaja basılı gidilmez ekenomik kullancam die motoruna zarar verirsin
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
vitese yapılan eleştiri ve yorumlara teşekkürler peki cızırtı yata uğultu gibi bir sesle karşılaşan yokmu?

bahsettiğin cızırtı cisini yazmamıssın (benim eksantrik zincirinden geliyor )hala parça bekliyorum belki gelimiştir gidince takılır onun haricinde tam anlmadım ama ugultu herzaman var benim önceki hondada vardı ugultu kafaya takılacak bişey degil çünkü hangi cbf 150 ye binsem sanzımandan ugultu geliyor bodrumdakilerin hepsinde var özellikle yüksek viteste düsük süratte gidersen daha cok olur o yuzden devrinde git balatalar gercekten bu motor için kücük inceleme fırsatım olmustu senin sorunun yapılan yanlıs bi ayar debriyaj somun gerdirme asırı sıkıolursa olabilir.
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
274
ya arkadaşlar bu benim motorda çamurluktan kaynaklanan ses var diodumya o çamurluktan diil ön freni sıktımı hafifses çıkarıo bu disk frenin balatalarının fiyatı nedir bilen var mı
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
arkadaşlar cbf parçlarını ucuz olmasından gurur duyuyyorum :) bugün servise gittim sağ ön fren eğilmiş(düşürdümde motoru) Frenlemede biraz problemm oluyordu.Değişmesi gerekiyor dediler.Dedim şimdi yüksek bir fiyat çıkarıcaklar bana.Çünkü cbr 125 in falan 40 ytl falanmış.eleman dedi 6 milyon :) 40 milyon neresi 6 milyon neresi.Motor maşşalah doğan şahin gibi parçası ucuz :)) Yerli malı kullanıyorum gibi geldi.Parçasının ucuz olması güzel bir avantaj :wiinkk: :cat:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Motoruna Castrol yağ koyan arkadaşlar nasıl durum memnun musunuz? Yarın servise bakıma gidicem, Shell yerine Castrol koydurup denemek istiyorum ama sizlerden de yorum alabilirsem sevinirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst