Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Eyl 2015
Mesajlar
378
Motora önceden shad 40lt çanta takmıştım kendi tutamaç yerine motor kafa sallıyordu çanta agır geliyordu sanırım. Şimdi uzun koruma demiriyle beraber Givi 30L çanta takmayı düşünüyorum gene kafa sallarmı acaba ? Bu işe hiç girmemelimiyim sizce gene kafa sallar mı?
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
herkese selamlar,arkadaşlar motoru kullanmadığınız zamanlarda yakıt musluğunu hangi konumda bırakıyorsunuz?ben bir yıldır her park ettiğimde kapalı konuma getiriyordum,galiba gereksiz bişey bu,bir iki haftadır motoru park edip yakıt musluğunu açık bırakıyorum yani yukarı konumda duruyor,yanlış mı oluyor acaba?

Yedekte duruyor benim bi sorun yaşamadım şimdiye kadar. Uzun süreli yatırmalarda kapalı duruma getirebilirsin ama haftalık olanda sorun olmayacaktır.
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
1,067
herkese hayırlı günler

yazılanları okuyunca hayal kırıklığına uğruyorum

6000 km oldu geçen sene sıfır aldım bahseetiğiniz km hiç çıkamadım arkadaşlar 1 depo ile 250-300 km yol yapabiliyorum ben siz 400-450 km nasıl goruyorsunuz anlamıyorum ben genel anlamda devirli kullanırım ama bu kadar farketmemeli

2 hafta önce karamandan mersine gidip geldik genel olarak 100-110 bandında kullandık 1 depo ile 305 km yapabildim sizlere göre az geldi bana normal şehir içi kullanımı 270-280 km civarı
 
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
17
herkese hayırlı günler

yazılanları okuyunca hayal kırıklığına uğruyorum

6000 km oldu geçen sene sıfır aldım bahseetiğiniz km hiç çıkamadım arkadaşlar 1 depo ile 250-300 km yol yapabiliyorum ben siz 400-450 km nasıl goruyorsunuz anlamıyorum ben genel anlamda devirli kullanırım ama bu kadar farketmemeli

2 hafta önce karamandan mersine gidip geldik genel olarak 100-110 bandında kullandık 1 depo ile 305 km yapabildim sizlere göre az geldi bana normal şehir içi kullanımı 270-280 km civarı

hocam 100 -110 ile gittiyseniz 305 km normal bence
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
herkese hayırlı günler

yazılanları okuyunca hayal kırıklığına uğruyorum

6000 km oldu geçen sene sıfır aldım bahseetiğiniz km hiç çıkamadım arkadaşlar 1 depo ile 250-300 km yol yapabiliyorum ben siz 400-450 km nasıl goruyorsunuz anlamıyorum ben genel anlamda devirli kullanırım ama bu kadar farketmemeli

2 hafta önce karamandan mersine gidip geldik genel olarak 100-110 bandında kullandık 1 depo ile 305 km yapabildim sizlere göre az geldi bana normal şehir içi kullanımı 270-280 km civarı

Ne kadar çok devir o kadarçok yakıt. Sen iztiyorr ekonomi verecek benzine parayı. Arabalarda 2000 2500 devirden sonra yakarsa bu makinelerde 5000 6000 devirden sonra yakar yani. O yolu 90 ile gitmiş olsaydın tahmin ediyorum 50 km daha fazla gitmiş olacaktın.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
herkese hayırlı günler

yazılanları okuyunca hayal kırıklığına uğruyorum

6000 km oldu geçen sene sıfır aldım bahseetiğiniz km hiç çıkamadım arkadaşlar 1 depo ile 250-300 km yol yapabiliyorum ben siz 400-450 km nasıl goruyorsunuz anlamıyorum ben genel anlamda devirli kullanırım ama bu kadar farketmemeli

2 hafta önce karamandan mersine gidip geldik genel olarak 100-110 bandında kullandık 1 depo ile 305 km yapabildim sizlere göre az geldi bana normal şehir içi kullanımı 270-280 km civarı

100-110 bandı demişsiniz ama o bantlarda motorun ciğeri sökülüyor. motoru bağırta bağırta gitmişsiniz, bir de yakıt tasarrufu bekliyorsunuz.

en ideali 7.000 devir 85 km. hız.
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
1,067
100-110 bandı demişsiniz ama o bantlarda motorun ciğeri sökülüyor. motoru bağırta bağırta gitmişsiniz, bir de yakıt tasarrufu bekliyorsunuz.

en ideali 7.000 devir 85 km. hız.

sadece 100-110 bandına takılmışsınız arkadaşlar benım onu yazmamdakı sebep 100-110 km hızla giderken 300 km yapan aracım şehir içi kullanımda 300km bulamaması

şehir içinde 1 depo ile siz ne kadar yapabiliyorsunuz?
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Şehir içinde en azından trafik ışıkları vardır onlarda durursun. Kalkışta normalde fazla yakıt harcarsın. Ama uzun yolda gazı açtığında en azından 100 Km durmadan gidersin. Fark burda. Şehir içinde 3 5 KM'de bir trafik ışığı varsa şehir dışında trafik ışığı yoktur. Sadece sen mola verdiğinde durursun.

Şöyle örnek veriyim. Nisan 7'de İzmir'e gittim. Ford Focus 1.6 TDCi 110 HP dizel araç 6 ileri düz vites. Ankara'dan yola çıktım İzmir'e girdiğimde yarım depo yakıt yakmıştım 700 KM'de. Yıl bilgisayarına göre 3.7 LT fabrika verisini yakalamışım. Hızım da Sivrihisar'a kadar 97 KM hız sabitleyici. Sivrihisar'dan İzmir'e kadar 90 Km hız sabitleyicili. İzmir'de de şehir içinde 300 KM kullandım kalan yarım depoda bitti. İki katı yaktı yani nerdeyse.

Araba belki uç bir örnek oldu ama şehir içinde bazen aralardan geçiyoruz ışıkta duruyoruz bu da ekstra yakıt demek oluyor. Unutmayın araçlar ve motorlar için minimum yakıt tüketim değeri her araçta hemen hemen aynı hızdır yani 90 KM/H. Bu da rüzgar direnciyle alakalı. Sanırım (yanılıyor da olabilirim) bu hızda rüzgar direncini kırmak daha kolay üstlerde ve altlarda daha zordu yanlış hatırlamıyorsam. Bu hızın üstünde daha fazla rüzgar direnciye karşılaşıldığı için araç o direnci kırmak için ekstra enerji üretmek zorunda. Ekstra enerji de ekstra yakıt demektir.

Yine bir örnek vereyim. Gittiğim İzmir yolculuğundan dönerken öğlene doğru saat 10'da çıktım yola. Dönüşte hızımı 120 KM/H sabitledim. Sadece Afyon'da mola verdim ve Ankara'da devam ettim. Sonuç. Giderken yarım depo ile giden araba 120 KM/H hızla dönüşte daha fazla yakıt yaktı. Yani üç çeyrek depo yakıt yakmış oldu. Aynı yol aynı uzunluk değişen hiç birşey yok yakıt tüketimi dışında. Umarım anlatabilmişimdir.

Okuyanlara teşekkürler.
 
Katılım
18 Nis 2014
Mesajlar
88
Arkadaşlar hepinize selam. Nasip olursa pazartesi günü bende aranıza katılcam. Polis (yunus) bir abimizden 2016 model 3500 km de cbf 150 alıcam. Aynı gün mt revenge kask ve 4 mevsim korumalı bir mont da almak niyetindeyim. İzmirin torbalı ilçesinde yaşıyorum. Yaklaşık 3 bin km vitesli motor tecrübem var ama ehliyetsizim. 9 hazirana kadar kayıt olup 24 hazirandaki direksiyon sınavında ehliyeti de almayı planlıyorum. Motorsiklet ile hız yapmayı değil gezmeyi severim. 27 yaşındayım. nişanlımda çok seviyor. 50 km hızla dağ bayır gezdik şimdiye kadar. onada aynı ekipmanları alıp yola çıkma niyetindeyim. nacizane her tavsiyenize ve tecrübenize açığım. iyi temennilerinizi eksik etmeyin. Allah hepinizi kazadan beladan korusun. tekeriniz düz bassın
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
4 mevsim mont İzmir sıcağında mahveder sizi ki hem sıcak hem nem fena etkiliyor. Yazlık ve kışlık olmak üzere iki tane almanızı öneririm.

Eldivenleri de yazlık ve kışlık olarak almanızı öneririm.

Motora diyecek bişey yok zaten. Yağını benzinini koy devam yola.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------

Kendimle ilgili bişey soruyum size. Nisan 14'te teslim aldım motoru. 565 km oldu şimdiye kadar. 1000km de ilk bakıma gidicem ama bunun için bir zaman var mı? Misal 1000 km veya 6 hafta, 1 ay 6 ay sonra gibi bişey var mı? Kitapçığa baktım zaman göstergesini bulamadım sadece 1000km'de yazıyor
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
4 mevsim mont İzmir sıcağında mahveder sizi ki hem sıcak hem nem fena etkiliyor. Yazlık ve kışlık olmak üzere iki tane almanızı öneririm.

Eldivenleri de yazlık ve kışlık olarak almanızı öneririm.

Motora diyecek bişey yok zaten. Yağını benzinini koy devam yola.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------

Kendimle ilgili bişey soruyum size. Nisan 14'te teslim aldım motoru. 565 km oldu şimdiye kadar. 1000km de ilk bakıma gidicem ama bunun için bir zaman var mı? Misal 1000 km veya 6 hafta, 1 ay 6 ay sonra gibi bişey var mı? Kitapçığa baktım zaman göstergesini bulamadım sadece 1000km'de yazıyor

e 1000 km. işte. zaman olayı yok. ilk kullanimda parçalar birbirine alışana kadar epey bir sürtünme olduğu için, ilk yağ değişimi çok önemli. ihmal etme.
 
Katılım
27 May 2017
Mesajlar
24
1 Aylık Cb150 kullanıcısıyım ilk motorum sıfır aldım.Şuan 1400 kmde. 1 depo ile 360 km gidiyorum yedek hariç. Ortalama hızım 80 - 95 arası belirliyorum şuanlık memnunum yakıt ve komforundan. Lastikleri degiştirmeyi düşünüyorum. Arka çanta olarak öneriniz nedir 45 lt büyük mü gelir ?
 
Katılım
18 Nis 2014
Mesajlar
88
hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inş. 2 kask koymıycaksan 45 değilde 39 lt civarında olanlara bak derim. sonuçta çok iri bir motor değil. hem kaba durmasın hem dengeyi bozmasın :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------

tşk ederim ilginiz ve cevabınız için :) kışın çok kullanmayı düşünmüyorum. bakıcam artık yazlık alcam sanırım mont ve eldiveni. kaskın large olanını denedim bugün ayaküstü. sanki fazla sıkı gibi geldi ama emin olamadım tam. ölçü 59 çıktı. large bedeni önerdi bayi. mt revenge biraz geniş alın diyordu herkes okuduğum incelemelerde. ama hazır ölçülere bakıyorum. onlarda 59 cm için large yazmış. napsam bilemedim
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
e 1000 km. işte. zaman olayı yok. ilk kullanimda parçalar birbirine alışana kadar epey bir sürtünme olduğu için, ilk yağ değişimi çok önemli. ihmal etme.

Yok hani bazı arabalarda derler ya mesela periyodik bakımı 20.000 KM'de yaptırman lazım 20.000 olmadı diyelim araban 10.000 kullandın o zaman da 1 yıl sonra yaptırman lazım derler onun gibi diyorum.

1000 KM'yi ne zaman doldurursan mı yoksa 1000 veya 1 ay 2 ay gibi bir süre sonra mı yaptırmak lazım.

Kitapta 500 KM sakin kullanın diyor bayi 1000 KM diyor. 500'ü geçti gerçi biraz hızlanmaya başladım 70 80 KM/H hızlarda gitmeye başladım. Bu hafta yağmur olmasaydı gezecektim ama kısmet önümüzdeki haftaya artık.

Önümüzdeki hafta çarşambadan sonra 2 3 güne kadar rodajı doldururum zaten ben.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inş. 2 kask koymıycaksan 45 değilde 39 lt civarında olanlara bak derim. sonuçta çok iri bir motor değil. hem kaba durmasın hem dengeyi bozmasın :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------

tşk ederim ilginiz ve cevabınız için :) kışın çok kullanmayı düşünmüyorum. bakıcam artık yazlık alcam sanırım mont ve eldiveni. kaskın large olanını denedim bugün ayaküstü. sanki fazla sıkı gibi geldi ama emin olamadım tam. ölçü 59 çıktı. large bedeni önerdi bayi. mt revenge biraz geniş alın diyordu herkes okuduğum incelemelerde. ama hazır ölçülere bakıyorum. onlarda 59 cm için large yazmış. napsam bilemedim

Kışın kenarda duracaksa yazlık alman mantıklı tabi. Ama kışın İzmir'de pek kar olmuyor genelde yağmur veya kuru soğuk olabiliyor. Onun için kışlık mont ve eldiven alman daha mantıklı olacaktır.
 
Katılım
27 Şub 2017
Mesajlar
138
slm arkadaşlar. cbf 150 nin depo kapağını açınca orada bir gider değili var.yağmur suyu yada motor yıkarken oraya gelen suyun vs. tahliyesi için.ben motoru ikinci el almıştım.sonradan farkettim ki benim o gider tıkalı.içi pislik dolmuş.bir miktar temizledim ama içim rahat değil.onun hortumu vs.varmı. onu tam olarak temizlemek için grenajı sökmem gerekiyormu. vaktim olmadığı için tam detaylı bakamadım.yarın yada öbürgün detaylı bi temizlik yapacam oraya
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
slm arkadaşlar. cbf 150 nin depo kapağını açınca orada bir gider değili var.yağmur suyu yada motor yıkarken oraya gelen suyun vs. tahliyesi için.ben motoru ikinci el almıştım.sonradan farkettim ki benim o gider tıkalı.içi pislik dolmuş.bir miktar temizledim ama içim rahat değil.onun hortumu vs.varmı. onu tam olarak temizlemek için grenajı sökmem gerekiyormu. vaktim olmadığı için tam detaylı bakamadım.yarın yada öbürgün detaylı bi temizlik yapacam oraya

ince bir çelik tel ile temizleyebilirsin.
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Arkadaşlar hepinize selam. Nasip olursa pazartesi günü bende aranıza katılcam. Polis (yunus) bir abimizden 2016 model 3500 km de cbf 150 alıcam. Aynı gün mt revenge kask ve 4 mevsim korumalı bir mont da almak niyetindeyim. İzmirin torbalı ilçesinde yaşıyorum. Yaklaşık 3 bin km vitesli motor tecrübem var ama ehliyetsizim. 9 hazirana kadar kayıt olup 24 hazirandaki direksiyon sınavında ehliyeti de almayı planlıyorum. Motorsiklet ile hız yapmayı değil gezmeyi severim. 27 yaşındayım. nişanlımda çok seviyor. 50 km hızla dağ bayır gezdik şimdiye kadar. onada aynı ekipmanları alıp yola çıkma niyetindeyim. nacizane her tavsiyenize ve tecrübenize açığım. iyi temennilerinizi eksik etmeyin. Allah hepinizi kazadan beladan korusun. tekeriniz düz bassın

Ehliyetsiz yakalanırsan 1800 tl boş yere ceza yersin
 
Katılım
27 Şub 2017
Mesajlar
138
ince bir çelik tel ile temizleyebilirsin.

bir miktarını ince bir tornavida falan temizledim öyle.hani hortumu falan altlarda bi yerde çıkarıp komple temizleyim diycektim. sonrada öğrendim ki onun için depoyu sökmek gerekiyormuş.hatta hortumu arka amortisorun oraya giden bi hortum var oymuş.ucunda tapası olan hortum.ben onu arada bir temizliyordum zaten de asıl temizlenmesi gereken depo kapağının orası. çünkü tıkanık vaziyette şuan.ancak dediğin gibi bir tel yardımıyla tamamen temizliycem.cevabın için teşekkür ederim
 
Katılım
18 Nis 2014
Mesajlar
88
motorumu dün aldım. haftaya ehliyete yazılmayı planlıyorum nasip olursa. çantası bana çok küçük geldi napcağımı bilmiyorum. motorumu beğendim. ekleyebilirsem resim ekleyeyim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst