Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
53
durun bakalım cbf lerin yerine 2017 de farklı bir kasa gelebilir, Honda CB190X diye bir mal getireceğe benziyor.

bahsettiğiniz model bu mu?

2017-Honda-CB190X-15-850x566.jpg
 
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
233
Arkadaşlar selamlar;
2013 model CBF 150 kullanıcısıyım,
Bir sorum olacak;
Malum kış bütün hızı ile yaklaşmakta, motorumun üzerinde MICHELIN PILOT STREET lastikler var,ama kışın özellikle soğuk ve yağış konusunda daha verimli bir lastik (kış lastiği ) varmıdır, var ise tavsiyelerinizi rica edebilirmiyim.
Daha önce scooter'ımda michlen city grip lastiklerim vardı bunlardan çok memnundum , böyle bir lastik var ise CBF için bilmek istedim.
Bir de bu ANLAŞ'ın kış lastikleri nasıldır, kullanan bilgisi olan varsa sevinirim.
Saygılar.

ben pilot street almayı düşünüyordum iyi değilmi bu lastik ?
 
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
166
Ben 2 hafta önce ANLAŞ MB50 WINTER GRIP taktırdım,daha önce de 2 takım michelin eskittim,kesinlikle anlaş daha iyi çıktı,keşke daha önce bu lastikten taktırsaymışım,gram kayma yok virajda da süper yatıyor,bir de dişli lastik motor mübarek SCRAMBLER gibi durdu,çok memnun kaldım,şiddetle tavsiye ederim.
 
Katılım
2 Kas 2016
Mesajlar
7
Bir cbf 150 kullanıcısı olarak aranıza katılmış bulunmaktayım. 250.000 km, 10 sene deneyimim var. Cok kaza bela atlattim ancak bunlar bana büyük tecrübe kattı. Tek parca halinde şu zamana kadar geldik.

Herkese merhaba.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Herkes merhaba.

2016 model 4.000 km cbf 150 ile aranızdayim.

Oldukça tecrübeli bir motorsiklet kullanıcısıyım.

Bu arada cbf190x içimi titretti. Keşke turkiyeye gelse.
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
1
Selamlar herkese acil bi noktada yardıma ihtiyacım var ;

cbf150 koruma demiri montajında alt koruma demirinin motorla şase bağlantısındaki vidaya sabitlemek için kullanılan vida ve somunu sökemedim ters pasomu diye düşündüm bilgi verebilecek bir arkadaş varmı sökmek için ne yapabilirim?

Kazasız belasız iyi sürüşler , sağolun
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Vay be cbf 150 nin halen 0 km cıktığını bilmek güzel 256 sayfalar inşallah şu 190 lık makina gelir herkes biraz daha iyi bir motora sahip olur makina güzele benziyor...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
bu ihtimalden bahsetmiştim inşallah diyorum....


http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/162236-honda-bunu-getirirse-sasirmayin-cbf-190-r.html


.
 
Katılım
26 Eki 2013
Mesajlar
48
Selamlar herkese acil bi noktada yardıma ihtiyacım var ;

cbf150 koruma demiri montajında alt koruma demirinin motorla şase bağlantısındaki vidaya sabitlemek için kullanılan vida ve somunu sökemedim ters pasomu diye düşündüm bilgi verebilecek bir arkadaş varmı sökmek için ne yapabilirim?

Kazasız belasız iyi sürüşler , sağolun

motor şase bağlantıları hepsi düz civatadır
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
39
Herkese merhaba ,bugün aranıza katıldım cbf 150 ile ilk motosikletim olarak yol arkadaşlığına başladık.Hiç tecrübem yok ehliyet alındı yardım etmek isteyen varsa seve seve kabul ederim :) allah hepimize kazasız belasız sürüşler nasip eylesin
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
1,067
Arkadaşlar merhaba uzun süredir foruma giremiyordum
minsk 125 ile başlayan cgl125 cbr 125 kullanan ve cbf150 ile devam eden birisiyim
en son cgl yi sattıktan sonra kısa sureli çinli faciası yaşadım ve hondaya dönüş yaptım
2016 hazıranda sıfır kırmızı cbf150 yi almış bulunmaktayım
su an 5100 km civarlarında 1000 ve 4000 bakımları 65 ve 85 tl ye yaptırdım.
sunu soylemek istiyorum her cc den motor kullandım cok km yaptım ama cbf kadar titreşimsizini görmedim.
cbf i akmadan bajaj 150 f-s arasında kaldım fakat guvenemediğimden cbf aldım.
5100km boyunca sadece 65+85=150 tl masraf ettim motoruma
extra olarak koruma demiri ve tankped taktım.
oncelikle 0 alınan bi motorda neden yan ayakcak olmadıgını anlayamadım mecbur parasını verdik bayıye taktırdık.
konyadan aldım konya servis kalitesini ve ilgisini begenmedım.
5100 km boyunca yaklasık 2000km uzun yol yaptım.genel olarak 2 kişi cıktım uzun yola bu sure zarfında cok ciddi ruzgar olmadıkca 90-100km hızla seyrettim.
hız için almadım motoru tabiki ama genel olarak uzun yolda tek kişi 100km hızla seyredebiliyorum max hız ise 120 km hız yaptım.gerisi gelirdi gelmezdi bilemem ama bence 100 hızla sabit gidebilmek yeterli olmalı.
motorun olumlu yonlerini yazmanın anlamı yok bence bilen biliyor ama ben olumsuzluklardan bahsedecegim

1)zincirde gevseme sıkıntısı yasadım belli bir sure gergin kalıp sonra kendini salmıştı 2-3 kere kendım gerdım ama fayda etmemişti.4000 bakımda soyledım yanlış işlem yaptıgımı ogrendım bu sorunun benden kaynaklandıgını anladım.

2)on rüzgarlığı ne yaptıysam zırıltısını kesemedım.servis yaptım dedi dahada arttı.buna çözüm varmıdır ve nedir?

3)1. vitesten 2. vitese geçerken sert kullanımda ciddi bir ses geliyor kullan duzelir dediler düzelme olmadı olacağınıda zannetmiyorum.

4)2005 yılınca sıfır cgl125 aldık orjinal lastiğiyle yaklaşık 15000 km bindim iyi değildi ama idare ediyordu.
fakat cbf150 nin lastikleri çok kötü çinli faciasında bile çinlinin astiği bu kadar kötü değildi.

5)kontakta 3-4 kere sorun yaşadım anahtarı cevirmede sokup cıkarmada zorlandığım oldu yağlayınca geçti tabi ama bu kadar sık olması beni hayal kırıklığına uğrattı

6)çok nadirde olsa arada stop etme sorunuyla karsılaştım motorun soguk olmasına bağlayıp hiç irdelemedim

7)yakıt olarak normal yakacagını düşünerek aldım fakat fazla yaktığını düşünüyorum.her zaman depoyu full doldurup yedeğe gecene kadar biner ve tekrar doldurururum.cgl125le aynı miktar yakıt almakta cgl bir depo ile 330-350 km giderken benım tahminim cbf in 300 km gitmesi benim için yeterli olacaktı fakat 275 km hiç gecemedim.ozellikle en şaşırtıcı durum uzun yolda bunun 220-230 km kadar düşmesi.
sizce bu rakamlar normalmidir?

8)on freni sert sıktımmı hurt hurt diye sürekli ses geliyor servis sprey sıktı sıkıntı yok dedi 10 km sonra eski haline dondu kendi ustam ise balatalarda mı hidrolikte mi birseyde boşluk var az eskit değiştirirken hallederiz dedi.

9)bu bana göre bir olumsuzluk motorun olumsuzlugu değil tabi ki.1. vites aralıgı cok kısa keske daha uzun olsaydı.

sorunlarımı yaşayan çözüm arayan yada bulan varsa tecrubeni bilgilerini aktarırsa cok memnun olurum


Saygılar
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
2014 model, 2015 Kasım trafiğe çıkışlı 6200 km'de GÜMÜŞ GRİ cbf sahibi olmak isteyen varsa görüşelim. Piyasada bir benzeri daha yok. Arasanızda 2014 gri bulamazsınız. Toplamda 10 tane bile getirilmedi bilginize.

nEzdnN.jpg
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
39
Motorum daha 200 km ama uzun bir süre beklediği için yağını değiştirmek istedim servisten honda 10w-40 yağını ve tapa vidasını aldım değiştirdim çıkan yağ 200 km olmasına rağmen siyahtı yağ sonrası ses ve vites geçişlerinde rahatlama hissettim servis kesilikle 1 lt ısrarcı bazıları 200ml daha ekle diyolar kazarsız kalıp zaman içerisindeki durumuna göre eklicem.
Aynı zamanda anlaş kışlık lastik taktırmayı düşünüyorum.ayrıyetten topcase içinde fiyat aldım ama kaç lt taksam bilemedim düşünme aşamasındayım tavsiye'ye her zaman açığım :) herkese kazasız belasız günler



bonus
 
Katılım
9 Eki 2016
Mesajlar
17
Benim CB 125 e vardı ona anlaş lastik takmıştım yolu iyi tutuyor mu bilmiyorum sakin sürerdim hep ama bikaç kez ani fren yaptım iyi duruyordu
 
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
166
Motorum daha 200 km ama uzun bir süre beklediği için yağını değiştirmek istedim servisten honda 10w-40 yağını ve tapa vidasını aldım değiştirdim çıkan yağ 200 km olmasına rağmen siyahtı yağ sonrası ses ve vites geçişlerinde rahatlama hissettim servis kesilikle 1 lt ısrarcı bazıları 200ml daha ekle diyolar kazarsız kalıp zaman içerisindeki durumuna göre eklicem.
Aynı zamanda anlaş kışlık lastik taktırmayı düşünüyorum.ayrıyetten topcase içinde fiyat aldım ama kaç lt taksam bilemedim düşünme aşamasındayım tavsiye'ye her zaman açığım :) herkese kazasız belasız günler

[url]http://i.hizliresim.com/oEL3Yq.jpg[/url]

bonus
[url]http://i.hizliresim.com/2jM1y0.jpg[/url]

Selam aodabası kardeşim ben aşağı yukarı bir ay önce anlaş mb 50 winter grib lastik taktırdım,şunu söyleyeyim daha önce iki takım michelin eskittim,ama kesinlikle anlaş 10 gömlek üstün çıktı michelenden,kesinlikle tavsiye ederim,pişman olmazssın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------

Motorum daha 200 km ama uzun bir süre beklediği için yağını değiştirmek istedim servisten honda 10w-40 yağını ve tapa vidasını aldım değiştirdim çıkan yağ 200 km olmasına rağmen siyahtı yağ sonrası ses ve vites geçişlerinde rahatlama hissettim servis kesilikle 1 lt ısrarcı bazıları 200ml daha ekle diyolar kazarsız kalıp zaman içerisindeki durumuna göre eklicem.
Aynı zamanda anlaş kışlık lastik taktırmayı düşünüyorum.ayrıyetten topcase içinde fiyat aldım ama kaç lt taksam bilemedim düşünme aşamasındayım tavsiye'ye her zaman açığım :) herkese kazasız belasız günler

[url]http://i.hizliresim.com/oEL3Yq.jpg[/url]

bonus
[url]http://i.hizliresim.com/2jM1y0.jpg[/url]

Ayrıca motor yağında da ben shell advance ax7 kullanıyorum tam sentetik yağ,ve kesinlikle diğer yağlara göre daha kaliteli,vites geçişleri çok yumuşak oluyor debriyaj desen serçe parmağınla bile kullanabilirsin o kadar yumuşak yani ;)
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
39
Selam aodabası kardeşim ben aşağı yukarı bir ay önce anlaş mb 50 winter grib lastik taktırdım,şunu söyleyeyim daha önce iki takım michelin eskittim,ama kesinlikle anlaş 10 gömlek üstün çıktı michelenden,kesinlikle tavsiye ederim,pişman olmazssın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------



Ayrıca motor yağında da ben shell advance ax7 kullanıyorum tam sentetik yağ,ve kesinlikle diğer yağlara göre daha kaliteli,vites geçişleri çok yumuşak oluyor debriyaj desen serçe parmağınla bile kullanabilirsin o kadar yumuşak yani ;)

Teşekkürler cevap için yorumunuz benim için etkili oldu başka kullanıcılarda iyi şeyler söyledi o yüzden anlaş taktırcam inşallah.
Yağ için aklımda bulunsun 1000km bakımını servis yapacağından diğer bakımda o yağı denicem
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
5100km boyunca sadece 65+85=150 tl masraf ettim motoruma


bende 2500 km de nc700 s ile takas karşılığında almıştım geçen sene Ağustosunda..sadace 2000 de bir yağ değişimi 4000 de bir ana bakım ve ön balata değişimi hariç herhangi bir masraf yapmadım...aldığımda lastiği mişlen yapmıştım onu katmazsak..arka balatam daha bitmedi..zincir setim daha değişmedi..mayıs 2015 çıkışlı makina şu an 14500 de..aktif kullanıyorum...


zincir setimin ömrü 20 bin civarı...


unutmayın arka balatalar için spacy arka balatalarını kullanabilirsiniz orjinal 35 lira..doğu batı honda da orjinal ön balata yanısıra yan sanayi balata da var müşteriye seçenek..o da 25 lira..

debriyaj balatamı ise 92 binde sattığım cbf de bile bitirmemiştim..
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
5.viteste son gaza dayayinca, bu şekilde giderken saliselik kesiklikler meydana geliyor. Sebebini bilen var mıdır acaba?
 
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
166
Arkadaşlar merhaba uzun süredir foruma giremiyordum
minsk 125 ile başlayan cgl125 cbr 125 kullanan ve cbf150 ile devam eden birisiyim
en son cgl yi sattıktan sonra kısa sureli çinli faciası yaşadım ve hondaya dönüş yaptım
2016 hazıranda sıfır kırmızı cbf150 yi almış bulunmaktayım
su an 5100 km civarlarında 1000 ve 4000 bakımları 65 ve 85 tl ye yaptırdım.
sunu soylemek istiyorum her cc den motor kullandım cok km yaptım ama cbf kadar titreşimsizini görmedim.
cbf i akmadan bajaj 150 f-s arasında kaldım fakat guvenemediğimden cbf aldım.
5100km boyunca sadece 65+85=150 tl masraf ettim motoruma
extra olarak koruma demiri ve tankped taktım.
oncelikle 0 alınan bi motorda neden yan ayakcak olmadıgını anlayamadım mecbur parasını verdik bayıye taktırdık.
konyadan aldım konya servis kalitesini ve ilgisini begenmedım.
5100 km boyunca yaklasık 2000km uzun yol yaptım.genel olarak 2 kişi cıktım uzun yola bu sure zarfında cok ciddi ruzgar olmadıkca 90-100km hızla seyrettim.
hız için almadım motoru tabiki ama genel olarak uzun yolda tek kişi 100km hızla seyredebiliyorum max hız ise 120 km hız yaptım.gerisi gelirdi gelmezdi bilemem ama bence 100 hızla sabit gidebilmek yeterli olmalı.
motorun olumlu yonlerini yazmanın anlamı yok bence bilen biliyor ama ben olumsuzluklardan bahsedecegim

1)zincirde gevseme sıkıntısı yasadım belli bir sure gergin kalıp sonra kendini salmıştı 2-3 kere kendım gerdım ama fayda etmemişti.4000 bakımda soyledım yanlış işlem yaptıgımı ogrendım bu sorunun benden kaynaklandıgını anladım.

2)on rüzgarlığı ne yaptıysam zırıltısını kesemedım.servis yaptım dedi dahada arttı.buna çözüm varmıdır ve nedir?

3)1. vitesten 2. vitese geçerken sert kullanımda ciddi bir ses geliyor kullan duzelir dediler düzelme olmadı olacağınıda zannetmiyorum.

4)2005 yılınca sıfır cgl125 aldık orjinal lastiğiyle yaklaşık 15000 km bindim iyi değildi ama idare ediyordu.
fakat cbf150 nin lastikleri çok kötü çinli faciasında bile çinlinin astiği bu kadar kötü değildi.

5)kontakta 3-4 kere sorun yaşadım anahtarı cevirmede sokup cıkarmada zorlandığım oldu yağlayınca geçti tabi ama bu kadar sık olması beni hayal kırıklığına uğrattı

6)çok nadirde olsa arada stop etme sorunuyla karsılaştım motorun soguk olmasına bağlayıp hiç irdelemedim

7)yakıt olarak normal yakacagını düşünerek aldım fakat fazla yaktığını düşünüyorum.her zaman depoyu full doldurup yedeğe gecene kadar biner ve tekrar doldurururum.cgl125le aynı miktar yakıt almakta cgl bir depo ile 330-350 km giderken benım tahminim cbf in 300 km gitmesi benim için yeterli olacaktı fakat 275 km hiç gecemedim.ozellikle en şaşırtıcı durum uzun yolda bunun 220-230 km kadar düşmesi.
sizce bu rakamlar normalmidir?

8)on freni sert sıktımmı hurt hurt diye sürekli ses geliyor servis sprey sıktı sıkıntı yok dedi 10 km sonra eski haline dondu kendi ustam ise balatalarda mı hidrolikte mi birseyde boşluk var az eskit değiştirirken hallederiz dedi.

9)bu bana göre bir olumsuzluk motorun olumsuzlugu değil tabi ki.1. vites aralıgı cok kısa keske daha uzun olsaydı.

sorunlarımı yaşayan çözüm arayan yada bulan varsa tecrubeni bilgilerini aktarırsa cok memnun olurum


Saygılar
Selam Fatih sevim kardeşim; öncelikle kontak sorununu şöyle çözersin,wd40 sprey ile kontağın içine biraz sıkman yeterli 5 dk. İçerisinde sıfır gibi olduğunu göreceksin,
İkincisi depo kilidine de uygulayabilirsin;
Var ise top case kilidine de uydulayabilirsin ;)
Yakıt konusuna gelince kullanıma bağlı artar tabiki ama 275 km'den fazla gitmesi lazım; bence bir karbüratör temizliği ve de ayarı yaptır, buji ve hava filtresini kontrol et, eskidi ise yenisi ile değiştir,
Ben şöyle örnek vereyim istersen normal kullanımda bir depo ile ortalama 420 km yapıyorum,devirli kullanımda ise 340 - 350 km arası değişiyor.
En son bir ay önce karbüratörün kirli olduğunu düşünerek sonax yakıt sistem ve karbrütör temizleyici 250 ml. Sıvıyı depoyu fulleyip üzerine ilave ettim, belki inanmayacaksın ama 490 km yol gittim bir depo ile,bu ürün bütün yakıt sistemini ve de karbrütörü temizledi,hatta ürünü kullandıktan sonra bujiyi söküp baktım pırıl pırıldı,egzos deliği normalde siyah olur ya ürünü kullandıktan sonra o siyahlığın bile temizlendiğini gözlerimle gördüm.
Vites geçişlerin sert ise büyük ihtimal yağ ile alakalıdır,ben shell Ax7 10/40 tam sentetik yağ kullanıyorum ve şöyle söyleyeyim kesinlikle bariz fark var diğer yağlara göre, ites geçişleri debriyaj yumuşacık,şiddetle tavsiye ederim.
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
1,067
Selam Fatih sevim kardeşim; öncelikle kontak sorununu şöyle çözersin,wd40 sprey ile kontağın içine biraz sıkman yeterli 5 dk. İçerisinde sıfır gibi olduğunu göreceksin,
İkincisi depo kilidine de uygulayabilirsin;
Var ise top case kilidine de uydulayabilirsin ;)
Yakıt konusuna gelince kullanıma bağlı artar tabiki ama 275 km'den fazla gitmesi lazım; bence bir karbüratör temizliği ve de ayarı yaptır, buji ve hava filtresini kontrol et, eskidi ise yenisi ile değiştir,
Ben şöyle örnek vereyim istersen normal kullanımda bir depo ile ortalama 420 km yapıyorum,devirli kullanımda ise 340 - 350 km arası değişiyor.
En son bir ay önce karbüratörün kirli olduğunu düşünerek sonax yakıt sistem ve karbrütör temizleyici 250 ml. Sıvıyı depoyu fulleyip üzerine ilave ettim, belki inanmayacaksın ama 490 km yol gittim bir depo ile,bu ürün bütün yakıt sistemini ve de karbrütörü temizledi,hatta ürünü kullandıktan sonra bujiyi söküp baktım pırıl pırıldı,egzos deliği normalde siyah olur ya ürünü kullandıktan sonra o siyahlığın bile temizlendiğini gözlerimle gördüm.
Vites geçişlerin sert ise büyük ihtimal yağ ile alakalıdır,ben shell Ax7 10/40 tam sentetik yağ kullanıyorum ve şöyle söyleyeyim kesinlikle bariz fark var diğer yağlara göre, ites geçişleri debriyaj yumuşacık,şiddetle tavsiye ederim.

ön rüzgarlıkta sizde benım yasadığım sorunu yaşadınız mı yasadıysanız çözümünüz ne oldu

bahsettiğiniz km ler arasında cok fark var motorumda sorun oldugunu düşünmekteyım

gerekli ayarlamalar için ustama gidecegim

bahsetiğiniz sonax urunu tam olarak adı nedir nerden temin edebilirim?
yardımcı olursanız sevinirim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst