motorda herhangi bir sorun olduğunu sanmıyorum fakat motorun rölanti devri yüksek olabilir, soğukken rahat çalışmasını o sağlayabilir. motorun sesini dinlemek lazım bi2008 CBF 150 aldım. Şimdilik memnunum. Sigorta en düşük 168 TL teklif verildi. Çok pahalı.
Trafik sigortaları uçmuş gitmiş gerçekten.
Özellikle yakıt tüketimi çok şaşırtıcı. Az yakıyor. Arabadan sonra inanılmaz değerler.
Yağ çubuğunu bugün kontrol ettim, tapayı vidalamadan yaptım işlemi ve yarıda olduğunu gördüm.
Yarın hemen yağ ekleyeceğim.
Birkaç sorum olacak
Eminim daha önce cevaplanmıştır ama bulmak ne mümkün.
Motor jikle kapalıyken (yani ileri doğru itilmişken) tek marşta gaz vermeden çalışıyor ve sonrasında da stop etmiyor.
Geçen hafta hava soğukken de, bu hafta hava sıcakken de böyle. Motorun soğuk ya da sıcak olması hiç farketmiyor.
Tek marş ve gaz vermeden çalışması bir soruna işaret midir?
Bir de bunda devir saati yok. Motor sesiyle değiştiriyorum vitesleri ama
yine de 2. vitesten itibaren hız aralıklarını tecrübelerinize göre yazabilir misiniz?
Yolun düz ve rüzgarsız olduğunu varsayalım.
Teşekkürler.
S.a ayna takımına çok ihtiyacım var.İhtiyacı olanlara kargosunu ödemek koşuluyla verebiirim arkadaşlar aşağıdaki ürünleri
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-cbf-150-icin-sag-sinyal-96530373/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-cbf-150-icin-nerdeyse-ciziksiz-denge-topuzu-96543993/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-cbf-150-icin-ucu-hasarli-on-sag-fren-kolu-96543890/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-2012-cbf-150-den-cikma-hafif-cizikli-ayna-96542784/detay/
Cbf 150 alacağım. İstanbul'da hangi bayiyi tavsiye edersiniz?
chemical nihat ın eski motoru alan bi abimiz gerçekten yakışıklı motor değişik ayna takımı da takmış cbf güzel olmuş:cat:
[url]http://a1304.hizliresim.com/18/1/lps8z.jpg[/url]
[url]http://a1304.hizliresim.com/18/1/lpsbn.jpg[/url]
İhtiyacı olanlara kargosunu ödemek koşuluyla verebiirim arkadaşlar aşağıdaki ürünleri
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-cbf-150-icin-sag-sinyal-96530373/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-cbf-150-icin-nerdeyse-ciziksiz-denge-topuzu-96543993/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-cbf-150-icin-ucu-hasarli-on-sag-fren-kolu-96543890/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-2012-cbf-150-den-cikma-hafif-cizikli-ayna-96542784/detay/
hacı çıkan yağı atmasaydın benimkine koyardık![]()
S.a ayna takımına çok ihtiyacım var.
Eğer satılmadıysa ben alabilirim.
Takım olarak değil aynalar sadece sağ ayna var elimde kabul edersen gönderebilirim
motorum 10 bin olduğundan dolayı birde dün garipçe gezisinden sonra motora bir yağ hediye edeyim dedim.
http://www7.pic-upload.de/01.04.13/wvxwu6ivzlhq.jpg
her şeyi hazırladım motoru çıkarttım malzemeleri almaya gittim ki dışarı bi baktım sel :mrgreen: hemen motoru gittim yerine koydum dedim bu iş yatar. yarım saat sonra bi daha baktım yerler kurumuş. hemen yeniden motoru çıkardım.
evet ilk önce adını bilmediğim conta gibi bi şey olan şu parçayı 1,5 tl'ye honda servisinden aldım. pardon kitlediler diyecektim. :sunny:
http://www7.pic-upload.de/01.04.13/7dnn83xdffza.jpg
Babamın karterin altındaki vidayı fazla sıkma uyarısıyla bismillah diyip koyuldum işe. anahtarla gevşettikten sonra elime poşat geçirdim ve vidayı açtım.
http://www7.pic-upload.de/01.04.13/fejhvv25qv.jpg
http://www10.pic-upload.de/01.04.13/y1zew4djh6an.jpg
http://www7.pic-upload.de/01.04.13/rs9bwobpn6.jpg
orta sehpadan indirip yan ayağa aldım. iyi ki almışım ince halde baya yağ aktı.
http://www10.pic-upload.de/01.04.13/xl5wa47n1i8n.jpg
babam evde yağlı broşür kağıdında huni yapmıştı ama almayı unutmuşum. sonrada üşendim almaya. hava çok rüzgarlıydı çok yavaşça koydum ama yağı izlemekten gözlerim kaydı ::baaas:: :mrgreen:
Bu zamana kadar 10-40 yağ kullandım. Fakat motora çok ince geldiğini fark ettim birde önümüz yaz olunca Motul'un 15-50'sini deneyeyim dedim. şimdilik sadece motoru ısıttım. motor hemen ısındı yani 10-40'la ısınma konusunda bir farkı yok. motoru kullandıkça sizlere yağ hakkında bilgi vereceğim.
Motorun yağını en son 2400 km önce değiştirmiştim. motorun yağını önce resimdeki kaba sonra ise yağ kabına aldım. yağ kabına koyduğumda 920 ml yağ vardı. yani 80 ml eksik bunun da bir kısmı yağı kontrol ederken, birazı karterde, birazıda ilk aldığım kovada kalsa. tahminime göre 2400 kmde 30-50 ml yağ yok. yani yağ eksiltmiyor diyebilirim. :flower:
Saygılar...
motorum 10 bin olduğundan dolayı birde dün garipçe gezisinden sonra motora bir yağ hediye edeyim dedim.
http://www7.pic-upload.de/01.04.13/wvxwu6ivzlhq.jpg
her şeyi hazırladım motoru çıkarttım malzemeleri almaya gittim ki dışarı bi baktım sel :mrgreen: hemen motoru gittim yerine koydum dedim bu iş yatar. yarım saat sonra bi daha baktım yerler kurumuş. hemen yeniden motoru çıkardım.
evet ilk önce adını bilmediğim conta gibi bi şey olan şu parçayı 1,5 tl'ye honda servisinden aldım. pardon kitlediler diyecektim. :sunny:
http://www7.pic-upload.de/01.04.13/7dnn83xdffza.jpg
Babamın karterin altındaki vidayı fazla sıkma uyarısıyla bismillah diyip koyuldum işe. anahtarla gevşettikten sonra elime poşat geçirdim ve vidayı açtım.
http://www7.pic-upload.de/01.04.13/fejhvv25qv.jpg
http://www10.pic-upload.de/01.04.13/y1zew4djh6an.jpg
http://www7.pic-upload.de/01.04.13/rs9bwobpn6.jpg
orta sehpadan indirip yan ayağa aldım. iyi ki almışım ince halde baya yağ aktı.
http://www10.pic-upload.de/01.04.13/xl5wa47n1i8n.jpg
babam evde yağlı broşür kağıdında huni yapmıştı ama almayı unutmuşum. sonrada üşendim almaya. hava çok rüzgarlıydı çok yavaşça koydum ama yağı izlemekten gözlerim kaydı ::baaas:: :mrgreen:
Bu zamana kadar 10-40 yağ kullandım. Fakat motora çok ince geldiğini fark ettim birde önümüz yaz olunca Motul'un 15-50'sini deneyeyim dedim. şimdilik sadece motoru ısıttım. motor hemen ısındı yani 10-40'la ısınma konusunda bir farkı yok. motoru kullandıkça sizlere yağ hakkında bilgi vereceğim.
Motorun yağını en son 2400 km önce değiştirmiştim. motorun yağını önce resimdeki kaba sonra ise yağ kabına aldım. yağ kabına koyduğumda 920 ml yağ vardı. yani 80 ml eksik bunun da bir kısmı yağı kontrol ederken, birazı karterde, birazıda ilk aldığım kovada kalsa. tahminime göre 2400 kmde 30-50 ml yağ yok. yani yağ eksiltmiyor diyebilirim. :flower:
Saygılar...
chemical nihat ın eski motoru alan bi abimiz gerçekten yakışıklı motor değişik ayna takımı da takmış cbf güzel olmuş:cat:
[url]http://a1304.hizliresim.com/18/1/lps8z.jpg[/url]
[url]http://a1304.hizliresim.com/18/1/lpsbn.jpg[/url]
Cbf 150 alacağım. İstanbul'da hangi bayiyi tavsiye edersiniz?
Rodajda ilk 1000 km de 5-6 bin devir i geçmeden, ani hızlanma ile motoru zorlamadan, sürekli vites değiştirerek şanzumanın alışmasını sağlamalısın. yağ yağma konusuda her 1000 km de bir yağ ını kontrol edersen hiç bir sıkıntı yaşamazsın. zaten 2000km de bir yağ değiştireceksin.@cd0345
Rodaj ve yağ yakma konusunda nelere dikkat etmek gerekir? Hangi yağı tavsiye edersiniz? 2013 cbf'nin 2012'den farkı nedir?
Bakım için İstanbul'a gitme imkanım yok. Tekirdağ Honda'nın hizmet kalitesi nasıldır?
Bilgilendirirseniz memnun olurum.
hacı abi sana kim söyledi bilmiyorum ama öyle bi şey yok bence.zaten öyle bir şey olsaydı onun için ayrı bir tıpa yaparlardı o yağı oradan boşaltırdık. hem ben yan ayağa aldığımda 50-100 ml arası bi şey aktı. zaten yağ boşaltımı yapılırken yan ayak tarafına yatırılması ve sağ sola sallanması tavsiye edilir. bugün hava yağışlı olacak diye motoru çıkarmadım yarın çubuğa bakar haber veririm sana. içime kurt düşürdünkardeşim yanlış biliryorsam düzeltsin arkadaşlar fakat cbf forumunda okuduğum kadarıyla ve servise sorduğumda bana motorun yağını değistirirken yana eğmeyin demişlerdi yani orta ayakta değiştirilmesi gerekiyo içinde biraz eski yağdan kalması için çünkü cbf 150 normalde 1.25 lt yağ alıyor ama normal bakımlarda sadece lt si değiştirilip devam ediliyor motor açılırsa 1.25 lt yağ koyuluyor şimde gelelim asıl konumuza yani sen motoru eğdiğinde bu içindeki bu 0.25 lt yağıda boşaltmış olabilirsin tekrar kontrol et istersen yağ yerleştikten sonra gerekirse ekle biraz dahave ondan sonra kontrol et yağ yakıp yakmadığını iyi sürüşler..![]()
güzel bir paylaşım elinize emeğinize sağlık
o conta mı ne hondanın kitlediği parça kaç seferde bi değişmesi gerekir ki
benim motor bin km de yağ değişti sonra 4binde şimdi 6 bin oldu ben değiştireyim diyorum değiştirdilermi daha önce bilmiyorum değiştireyimmi bilemedim =) ya bide bu honda bayilerinde neden 10-50 yok :S ve sakın güngörde bakım yaptırmayın adamlar takıntılı sizi dinlemiyor 1,2 litre koyuyolar cbf e ve illada 10-40 diye ısrar ediyorlar =)