Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Kendi deneyimlerime göre, motor rodajda iken normal eğiliminden daha fazla yağ tüketiyor. Rodaj alışma dönemi bittiğinde baya azalıyor. Ama bu dönemde bir sonraki yağ değişimi beklenmeden mutlaka seviye takip edilmeli. Benim yağ seviyem her zaman max. veya üzerindedir. Her yağ değişiminde 1000 gram değil 1100 gram yağ atıyorum motora, benim kullanım tarzımda sakindir. Dolayısıyla ilk 1000 km yağ seviye kontrolü yapmamda gerekmiyor. 1000. km de eksik görürsem tamamlıyorum. 2000. km de zaten yağ değişimi. Yani dolayısıyla motor eksik yağ görmeden kullanılmış oluyor. Elimde her zaman takviyelik yağ bulundururum. Bi ybr ciye garip gelebilir ama böyle :)

Motor öyle veye böyle yağ yakıyor, tamamlamak lazım. Buna yapacak bişey yok. Sıfır cbf alan arkadaşlar arasında özellikle tekleme sorunu ile karşılaşılmamış olması güzel, çünki bu soruna halen bir çözüm bulunamadı. Rodaj sağlıklı yapılırsa, rodajdan sonra yinede bu eğilimde yağ yakmaya devam etmeyecek, bir miktarda olsa düşecektir, hatta yakmama seviyesine kadar inecektir. İlk motorum 2009 model kardeşime sattığım motor şu an 40 bin km nin üzerinde. Geçenlerde Kocaeli-Ankara gitti geldi. 2000. km de yaptığımız yağ değişiminde motordan 200 gram eksik yağ çıktı. Motor 40 bin in üzerinde bi cbf ise, ayrıca temmuz sıcağında yaptığı bu uzun yoldan sonra bunu normal karşıladık. Hatta (sadece 200 gr eksilmiş, gayet iyi) olarak yorumladık :) Bi ybr ciye garip gelebilir ama böyle :) Elimin altında takviyelik yağım olduğu sürece benden mutlusu yok :)

Buna alışıp önlemini alabilir, önemli olan rahatsız edici seviyede diğer kronikleri ile karşılaşmasın.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
ethemm 76 zaten ilk rodaj yağı değil bu ikinci yağı.... ilk yağ olsa bende sorun etmeyeceğim... ve motor komprosöre bırakıldığında eğzosttan gelen bir zırıltı var onuda çözemedim..sanki susturucu dağılmış gibi ses veriyor ama motor giderken yada gaz basarken bir sorun yok.... motorun dişli ve zincir setide çok dandik... 1948 km olan bir dişli değilde sanki 10 000 km yapmış bir dişli kadar bitirmiş arka dişli yi.. zincir dişli seti kaç bin km bir değiştiriyorsunuz....
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ethemm 76 zaten ilk rodaj yağı değil bu ikinci yağı.... ilk yağ olsa bende sorun etmeyeceğim... ve motor komprosöre bırakıldığında eğzosttan gelen bir zırıltı var onuda çözemedim..sanki susturucu dağılmış gibi ses veriyor ama motor giderken yada gaz basarken bir sorun yok.... motorun dişli ve zincir setide çok dandik... 1948 km olan bir dişli değilde sanki 10 000 km yapmış bir dişli kadar bitirmiş arka dişli yi.. zincir dişli seti kaç bin km bir değiştiriyorsunuz....

Rodaj dönemi derken rodaj yağı değilde, mesela kullanıma göre motorun rodajının nezaman biteceğide değişebileceğinden ortalama ilk 5-7 bin km falan diyiyim. Yani belirli bi km den sonra rodaj tamamen bitecek, yağ yakmada azalma mutlaka olacaktır. Silindir piston arasındaki boşlukları motor çalıştıkça, zımparadıkça yani sıfırlasın. Yani rodaj bitsin. o noktada yağ yakma azalıyor veye tamamen kesiyor. Sakin kullanılırsa tahminlerime göre 40-50 binin üzerinde tekrar yağ yakmaya başlar ve bu sefer kapanan mm lik boşluk aşınmadan dolayı açılarak motor bitme eğilimine girmiş demektir.

Ben iki cbf iminde zincirlerini ilk sıfır aldığımda değiştirmiştim. Henüz hiç zincir bitirmedim. Ama 20 binden aşağı bitmemeli. Şu anda kardeşimin motorun üzerinde 40 bin km dir aynı zincir ve dişli grubu var. Motor daha 4000 km de iken kalın baklalı bi zincir almıştım. O zaman 15 tl yede zincir vcardı serviste, ben oringli olmayan bi zincire o zaman 50 tl vermiştim. Ama inan şu an baktığın zaman sanki bi 40 bin daha gidermiş gibi geliyor. Yani mümkünse oringli iyi bi zincir alsın, benim motorda şu an oringli bi zincir var. Yoksa sıklıkla zincir gerdirmesi gerekecektir.

Bide şöyle bi tavsiyem olacak. 2011 lere ne akla hikmetse, arkaya 43 t diş kullanmışlar. Motoru ilk aldığımda fark etmiştim. 1. vites ihtiyaç fazlası kısa. Arkada yolcu varken vs ani kalkayım dediğinde motor kafa kaldırma eğilimi gösteriyor. Gereksiz. Bide motor 80-90 la giderken bile bas bas bağırıyor, İnsanın hızını 60-70 e çekesi geliyor. 2011 öncesi kasalarda arkada 42 t dişli var. Eski kasalarada aşina olduğum, uzun süre kullandığım için 1 diş farkı bile hissetmiştim. Zamanında buraya da yazmıştım. Bunu fark eder fark etmez 42 t dişli alıp taktım. 42 t diş yetkili servislerde vardır. 2007-2010 kasaların orj dişlisi 42 t çünki. Arkaya bi 42 t. Bide oringli zincir. Al sana canavar. Bide duroları at, michalenleri tak diyicem :) Oho kardeşim diyicen sende. Ben motoru aldığım ilk gün bunları yaptırmıştım. Dişli değişimi 1 hafta sonra olmak üzere. Hatta dişliyide rialli den almıştım. Döküm kalitesi vs dandik te değil. Gayet iyi. İnsanın canı sıfır motor alıp ta masraf etmek elbette istemiyor ama durum bu.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
:queen: Valla kendimi kesecem, biri 55 Tl ile 410 km gittim demiş, diğeri çok yakmışsın demiş :queen:
Arkadaşlar cbf alma fikri var kafamda, sayfanızın sessiz takipçilerindenim şu yazılanları görünce söylemeden edemedim :)
Tekeriniz düz bassın. (ben 40 tl ile 200 km falan gidebiliyorum da ancak)
Belki sen yavaş sürücüsündür az yakar..ben hızlı sürerim çok yakar...o sürer başka yakar..kişiden kişiye göre değişir bak adamda 10 lt ile 2 kişi 415 km gittim diyor napıyım ağlıymmı yapamaıdım diye..:))
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
458
Ramçonun da dediği gibi yağ eksiltme oldu biraz 3500 de servisde yağ değiştiricem eğer yine eksik çıkarsa Honda ya başvururum birde tam 5000 ve 6000 devirde egzoz dan ses geliyor tam o devirlerde sadece 60 da ibretitremesi kendiliğinden geçti
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Ramçonun da dediği gibi yağ eksiltme oldu biraz 3500 de servisde yağ değiştiricem eğer yine eksik çıkarsa Honda ya başvururum birde tam 5000 ve 6000 devirde egzoz dan ses geliyor tam o devirlerde sadece 60 da ibretitremesi kendiliğinden geçti
irfan adamım atla gel dondurma ısmarlayayım....
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
mucit'im şu kalemin beyazından bulursan bana da gönderirsin.

Bana diyorsan, kullanan arkadaş kalemle ilgili bilgi verse ebayden filan bakarız.

Murat Bey ve Jr Bey , yorumlarınız için çok teşekkür ederim...

stiker ların sökülüp yerine eskisinin takılabilmesi beni sevindirdi, zira siyah motora o kırmızı yapıştırmalar hiç gitmemiş... ben de siyah almak istiyorum... şöyle yanlara da iki çanta, oh bmw den hallice uzun yol motoru :):)

yakıt konusunu google yazdım, sanırım sakin kullanım ile 40-45 km yapmak mümkün 1 lt benzin ile... ben de sakin kullanan, zevk alarak yavaş yavaş kullanan biriyim zaten , çok iyi rakam benim için, gerçi 1 lt ile 60km gitmeye alıştık innovadan ama, cubufun rahatlığı yeter...

yalnız ufak bir sorun var, sanırım fiyatlar düşmüş , ben askerdeydim, 4270 liraydı sıfır innova, şimdi 3800 yazıyor hondanın sitesinde... bu durumda ben baya zararla satacağım sanırım innovayı... 2010 model ve 5000 km daha... plaka ile birlikte 4450 liraya mal olmuştu, şimdi 1000 lira zararla satmak da hiç içimden gelmiyor...

yanı sıra cubuf da 3800 lira sanırım, 200 lira plaka masrafı, 50 lira motor koruma demiri, 200 lira da yan çantalara versek , 4250 ye mal olur sanırım... neyse önce satalım da elimizdekini...

selamlar, hayırlı sürüşler...

AS
Fark ettiyseniz sıfır cbf150 nin de fiyatı düştü. Bir de ethemm kardeşimizin tavsiyelerine kulak verseniz iyi olur. (Aramızda kalsın konfor için oldukça zarara gireceksin, ama sonuçta konfor. Bu dünyada herşey insan için)

selam arkadaşalra nasılsınız.... arkadaşlar victorist yani irfan arkadaşımız 2011 model cbf 150 aldı.... ybr den sonra çok rahat ve konforlu geldi ki olması gereken buydu... yakıt konusunda ybr kadar az yaktı çünkü motoru hiç bir zaman sıkıştırmadı.. motoru genelde 70 ile 100 km arasında kullanır ve çoğunluk 70 denile bilir.... ama onunda kafasında bir kaç soru vardı acabalar diye.... 763 km motorunu bakıma götürdü... 1000 bakımı diye tabir edilen bakıma... gerekli islemler yapılıp yağı değişti.... rodajını zaten itinayla yaptı... sonrasında ramazan 4000 km bakımı öncesi senle bir yağ değişimi yapalım hemi motor temiz yağ ile çalışsın hemi bir ölçüm yapalım dedi... hatta dün akşam ki maltepede yaptığımız iftarda bunun muhabbetide oldu.... bu gün şifa mahallesinden kalkıp yanıma geldi... motoru 1185 km idi .. motoru soğutup yağını boşalttık... yeni yağı koyup eski yağı ölçtüğümüzde 150 -200 gram yağın eksik olduğunu gördük... bütün herşey irfanın gözü önündeydi ve irfan gözlerine inanamıyordu... ama gerçek gün yüzü gibi ortadaydı.. daha 1948 km bir motor ve 1185 km 200 gram yağ eksiltmişti... irfan büyük firmalarla bu güne kadar çok uğraşmış hakkını savunmuş biiri olarak 4000 km bakımına kadar yağ değişimi yapmayacak... 100 gram bire eksik yağ çıksa direk fabriya başvuracak ve bu sorunun giderilmesi için uğraşacak.... bana burda konuyu paylaşmamı oda eve vardığında yorumunu yazacağını söyledi.... ben burda cbf i kötülemek yada bak yağ yakıyormuş demek için yazmadım bunları.... benim kullandığım cbflerde yakıyordu... burda bir sorun var ve bu sorunun fabrika tarafından çözülmesi için birlik olmanız gerek.... sizde kendi yağınızı kendiniz ölçün yada yag değişiminde yanında durup birebir ölçtürün... acemi nin motorunun teklemesi devam ediyor... 2 arkadaş daha var aynı sorunla irfanın motoru yağ eksiltiyor ve bana göre bu hondaya yakışmıyor.. hondanın sorunu çözmesi için birlik olun bence....

Bu tip konularda Honda tr maalesef fıss. Ama arkadaşlar tabikide hakkını aramalı. :cat:

Rodaj dönemi derken rodaj yağı değilde, mesela kullanıma göre motorun rodajının nezaman biteceğide değişebileceğinden ortalama ilk 5-7 bin km falan diyiyim. Yani belirli bi km den sonra rodaj tamamen bitecek, yağ yakmada azalma mutlaka olacaktır. Silindir piston arasındaki boşlukları motor çalıştıkça, zımparadıkça yani sıfırlasın. Yani rodaj bitsin. o noktada yağ yakma azalıyor veye tamamen kesiyor. Sakin kullanılırsa tahminlerime göre 40-50 binin üzerinde tekrar yağ yakmaya başlar ve bu sefer kapanan mm lik boşluk aşınmadan dolayı açılarak motor bitme eğilimine girmiş demektir.

Ben iki cbf iminde zincirlerini ilk sıfır aldığımda değiştirmiştim. Henüz hiç zincir bitirmedim. Ama 20 binden aşağı bitmemeli. Şu anda kardeşimin motorun üzerinde 40 bin km dir aynı zincir ve dişli grubu var. Motor daha 4000 km de iken kalın baklalı bi zincir almıştım. O zaman 15 tl yede zincir vcardı serviste, ben oringli olmayan bi zincire o zaman 50 tl vermiştim. Ama inan şu an baktığın zaman sanki bi 40 bin daha gidermiş gibi geliyor. Yani mümkünse oringli iyi bi zincir alsın, benim motorda şu an oringli bi zincir var. Yoksa sıklıkla zincir gerdirmesi gerekecektir.

Bide şöyle bi tavsiyem olacak. 2011 lere ne akla hikmetse, arkaya 43 t diş kullanmışlar. Motoru ilk aldığımda fark etmiştim. 1. vites ihtiyaç fazlası kısa. Arkada yolcu varken vs ani kalkayım dediğinde motor kafa kaldırma eğilimi gösteriyor. Gereksiz. Bide motor 80-90 la giderken bile bas bas bağırıyor, İnsanın hızını 60-70 e çekesi geliyor. 2011 öncesi kasalarda arkada 42 t dişli var. Eski kasalarada aşina olduğum, uzun süre kullandığım için 1 diş farkı bile hissetmiştim. Zamanında buraya da yazmıştım. Bunu fark eder fark etmez 42 t dişli alıp taktım. 42 t diş yetkili servislerde vardır. 2007-2010 kasaların orj dişlisi 42 t çünki. Arkaya bi 42 t. Bide oringli zincir. Al sana canavar. Bide duroları at, michalenleri tak diyicem :) Oho kardeşim diyicen sende. Ben motoru aldığım ilk gün bunları yaptırmıştım. Dişli değişimi 1 hafta sonra olmak üzere. Hatta dişliyide rialli den almıştım. Döküm kalitesi vs dandik te değil. Gayet iyi. İnsanın canı sıfır motor alıp ta masraf etmek elbette istemiyor ama durum bu.

Özellikle bu konu için Honda tr yi kınıyorum. Sıfır motor alıp bana masraf ettirdiği için. Duro lastiklerin(cbf150 üzerindekiler için diyorum) ıslak zeminde göbek attığını bilmeyen yok. Yani çin malı olsa birşey demem ama Honda alıpda lastik değiştirmek çok anlamsız.

Ramçonun da dediği gibi yağ eksiltme oldu biraz 3500 de servisde yağ değiştiricem eğer yine eksik çıkarsa Honda ya başvururum birde tam 5000 ve 6000 devirde egzoz dan ses geliyor tam o devirlerde sadece 60 da ibretitremesi kendiliğinden geçti

Hakkınızı aramanızı şiddetle öneriyorum. Bakalım kusur kimdeymiş?
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
dostlar bakımdan geldi...ne ses ne viteslerde sorun var eskisi gibi sert deil yağ gibi geçiyor mübarek..herşeyi ile sessiz oldu...ah o salak kafam motoru teslim alırken..michilen alıp fiyattan düşürecektim..
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
116
:queen: Valla kendimi kesecem, biri 55 Tl ile 410 km gittim demiş, diğeri çok yakmışsın demiş :queen:
Arkadaşlar cbf alma fikri var kafamda, sayfanızın sessiz takipçilerindenim şu yazılanları görünce söylemeden edemedim :)
Tekeriniz düz bassın. (ben 40 tl ile 200 km falan gidebiliyorum da ancak)

vaşşşşş ben 70 liraya 1100 km gidiyom

gadanı yerim senin kuşuuuum angaralı
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ben olsam sıfır innovaya binmeye devam ederim. hem zarar edeceksin hem de innova daha ekonomik ve sağlamdır.
 
Katılım
2 Kas 2009
Mesajlar
491
2007 model siyah cbf kullanıcısıyım en son ölçümümde uzun yolda iki kişi (ben 100 kg eşim 55 kg) 70-80 km hız aralığında 436 km de öksürmeye başladı yedeğe geçtim yani 10 lt benzin=436 km varın siz hesaplayın.

bu arada sibob sesi var mı? YOK:cat:

tekleme yada kesilme var mı? YOK:cat:

yağ yaktı mı? evet YAKTI 100 gr kadar ilave ettim.. :wiinkk: (100 değil 200 gr yaksın sorun değil kontrolum altında helal olsun koçuma:bounce:)

eeee ne demişler her güzelin bir kusuru vardır...

Evime sağ salim sorun yaşamadan geldiğim her geziden sonra 2007 model 36000 km deki cbf mi alnından öperim bana bu keyfi bu kadar ekonomik yaşattığı için, :flower:şimdi bu motora ok atmaya çalışanlara söylüyorum siz gidin yağ yakmayan bir motor alın başınız ağrımasın..
Marka fanatikliğim yoktur o kadar paraya aynı rahatlığı, aynı keyfi alabileceğim başka motor bulursam gider alırım ama şimdilik o da yok..

Hepinize saygılar tekeriniz düz bassın..:rendeer:
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
selam arkadaşalra nasılsınız.... arkadaşlar victorist yani irfan arkadaşımız 2011 model cbf 150 aldı.... ybr den sonra çok rahat ve konforlu geldi ki olması gereken buydu... yakıt konusunda ybr kadar az yaktı çünkü motoru hiç bir zaman sıkıştırmadı.. motoru genelde 70 ile 100 km arasında kullanır ve çoğunluk 70 denile bilir.... ama onunda kafasında bir kaç soru vardı acabalar diye.... 763 km motorunu bakıma götürdü... 1000 bakımı diye tabir edilen bakıma... gerekli islemler yapılıp yağı değişti.... rodajını zaten itinayla yaptı... sonrasında ramazan 4000 km bakımı öncesi senle bir yağ değişimi yapalım hemi motor temiz yağ ile çalışsın hemi bir ölçüm yapalım dedi... hatta dün akşam ki maltepede yaptığımız iftarda bunun muhabbetide oldu.... bu gün şifa mahallesinden kalkıp yanıma geldi... motoru 1185 km idi .. motoru soğutup yağını boşalttık... yeni yağı koyup eski yağı ölçtüğümüzde 150 -200 gram yağın eksik olduğunu gördük... bütün herşey irfanın gözü önündeydi ve irfan gözlerine inanamıyordu... ama gerçek gün yüzü gibi ortadaydı.. daha 1948 km bir motor ve 1185 km 200 gram yağ eksiltmişti... irfan büyük firmalarla bu güne kadar çok uğraşmış hakkını savunmuş biiri olarak 4000 km bakımına kadar yağ değişimi yapmayacak... 100 gram bire eksik yağ çıksa direk fabriya başvuracak ve bu sorunun giderilmesi için uğraşacak.... bana burda konuyu paylaşmamı oda eve vardığında yorumunu yazacağını söyledi.... ben burda cbf i kötülemek yada bak yağ yakıyormuş demek için yazmadım bunları.... benim kullandığım cbflerde yakıyordu... burda bir sorun var ve bu sorunun fabrika tarafından çözülmesi için birlik olmanız gerek.... sizde kendi yağınızı kendiniz ölçün yada yag değişiminde yanında durup birebir ölçtürün... acemi nin motorunun teklemesi devam ediyor... 2 arkadaş daha var aynı sorunla irfanın motoru yağ eksiltiyor ve bana göre bu hondaya yakışmıyor.. hondanın sorunu çözmesi için birlik olun bence....

Ramazan sen bu işi bilen adamsın. 200gr kadar yağ eksilttiğini yazmışsın. 1 litre yağda 200ml eksiltme çok be toprağım. bu arkadaş yada sen yağı değiştirmeden önce yağ çubuğundan hiçmi kontrol etmediniz? yağın 5te 1i eksik diyorsun bu durumda yağ seviyesinin min. çizgisininde altında olması gerekir ki bu durumda ciddi sıkıntılar çıkarır. ben anlam veremedim şahsen. bir hata var bu işte.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Ramazan sen bu işi bilen adamsın. 200gr kadar yağ eksilttiğini yazmışsın. 1 litre yağda 200ml eksiltme çok be toprağım. bu arkadaş yada sen yağı değiştirmeden önce yağ çubuğundan hiçmi kontrol etmediniz? yağın 5te 1i eksik diyorsun bu durumda yağ seviyesinin min. çizgisininde altında olması gerekir ki bu durumda ciddi sıkıntılar çıkarır. ben anlam veremedim şahsen. bir hata var bu işte.

ilk yağ yetkili serviste değişti... ikinci yağıda belirttiğim km dün bana değişttirtti... sırf acaba eksiltiyormu diye öğrenmek için... inanın arkadaşta gözlerine inanamadı... 2000 km sonra tekrar yağ değişimi yapacak yetkili serviste ve motorun başında durup bizzat ölçtürecek.. eğer ki böyle bir sorun yine yapmış ise bu işin peşinden sonuna kadar gidecek... yamaha ybr de ufak bir zırıltı yüzünden garantiyi fabrikayı devreye sokup egzost değiştirmiştiki yamaha ya garanti kapsamında iş yaptırmak çok zordur... ben gelişmeleri asker ocağından takip edeceğim...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst