- Katılım
- 11 Eki 2007
- Mesajlar
- 2,838
Kendi deneyimlerime göre, motor rodajda iken normal eğiliminden daha fazla yağ tüketiyor. Rodaj alışma dönemi bittiğinde baya azalıyor. Ama bu dönemde bir sonraki yağ değişimi beklenmeden mutlaka seviye takip edilmeli. Benim yağ seviyem her zaman max. veya üzerindedir. Her yağ değişiminde 1000 gram değil 1100 gram yağ atıyorum motora, benim kullanım tarzımda sakindir. Dolayısıyla ilk 1000 km yağ seviye kontrolü yapmamda gerekmiyor. 1000. km de eksik görürsem tamamlıyorum. 2000. km de zaten yağ değişimi. Yani dolayısıyla motor eksik yağ görmeden kullanılmış oluyor. Elimde her zaman takviyelik yağ bulundururum. Bi ybr ciye garip gelebilir ama böyle
Motor öyle veye böyle yağ yakıyor, tamamlamak lazım. Buna yapacak bişey yok. Sıfır cbf alan arkadaşlar arasında özellikle tekleme sorunu ile karşılaşılmamış olması güzel, çünki bu soruna halen bir çözüm bulunamadı. Rodaj sağlıklı yapılırsa, rodajdan sonra yinede bu eğilimde yağ yakmaya devam etmeyecek, bir miktarda olsa düşecektir, hatta yakmama seviyesine kadar inecektir. İlk motorum 2009 model kardeşime sattığım motor şu an 40 bin km nin üzerinde. Geçenlerde Kocaeli-Ankara gitti geldi. 2000. km de yaptığımız yağ değişiminde motordan 200 gram eksik yağ çıktı. Motor 40 bin in üzerinde bi cbf ise, ayrıca temmuz sıcağında yaptığı bu uzun yoldan sonra bunu normal karşıladık. Hatta (sadece 200 gr eksilmiş, gayet iyi) olarak yorumladık
Bi ybr ciye garip gelebilir ama böyle
Elimin altında takviyelik yağım olduğu sürece benden mutlusu yok 
Buna alışıp önlemini alabilir, önemli olan rahatsız edici seviyede diğer kronikleri ile karşılaşmasın.
Motor öyle veye böyle yağ yakıyor, tamamlamak lazım. Buna yapacak bişey yok. Sıfır cbf alan arkadaşlar arasında özellikle tekleme sorunu ile karşılaşılmamış olması güzel, çünki bu soruna halen bir çözüm bulunamadı. Rodaj sağlıklı yapılırsa, rodajdan sonra yinede bu eğilimde yağ yakmaya devam etmeyecek, bir miktarda olsa düşecektir, hatta yakmama seviyesine kadar inecektir. İlk motorum 2009 model kardeşime sattığım motor şu an 40 bin km nin üzerinde. Geçenlerde Kocaeli-Ankara gitti geldi. 2000. km de yaptığımız yağ değişiminde motordan 200 gram eksik yağ çıktı. Motor 40 bin in üzerinde bi cbf ise, ayrıca temmuz sıcağında yaptığı bu uzun yoldan sonra bunu normal karşıladık. Hatta (sadece 200 gr eksilmiş, gayet iyi) olarak yorumladık
Buna alışıp önlemini alabilir, önemli olan rahatsız edici seviyede diğer kronikleri ile karşılaşmasın.