Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Mar 2011
Mesajlar
57
alarmlı kilittense aldığın yere motora direk alarm taktır. 50-60 tl bişe olması lazım... (bende var memnunum)

iki kask için 46 an az olması lazım.... bende 36 var ancak 1 tane alıyor (memnun değilim)


nisan ayının motorları teslim edilmeye henüz başlamadı alan arkadaş yok...

teşekkürler cevap için,peki bu ilave aparat motorun garantisin etkiliyormu acaba?garanti dışı bırakırmı?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bugüne kadar 2003 model cgl 125 motorumun yağını hep 4000 km de bir değiştirdim hiçte bir sakıncasını görmedim hatta değiştirirken siyah bile olmamıştı. Bence 4000 den önce değiştirmek birazda psikolojik geliyor bana daha iyi olsun gibisinden ama hiçte gerek yok sıkıştrılmadan normal bir şekilde kullanılmış motorun 4000 den önce değişmemesi gerekir yazıktır israftır.

Eyvah ,4000 ciler sardı etrafımı, sözün bittiği yerdeyim. Daha fazla yazmak istemiyorum, bu yüzden. Meto falan, diğer 2000 ciler :) Nerdesiniz yaw :) Ya kardeşler, ben günde 2 öğün yiyorum, bişey olmuyor ok ama, 3 öğün ve daha düzenli yemenin daha sağlıklı olduğunu herkez biliyor. 2 Öğünle yaşatmayın motorlarınızı yaw :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Mar 2011
Mesajlar
138
Yok canım estf.. herkes kendi kararını kendisi verir siz bu şekilde yapmak istiyorsanız eyvallah kim ne karışır :)

Ben sadece kendimden örnek vermek istedim yanlış anlaşılmasın amacım polemik değil :)

Bence bu yağ mevzusu uzadı baya kapatsak daha iyi olur :)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
teşekkürler cevap için,peki bu ilave aparat motorun garantisin etkiliyormu acaba?garanti dışı bırakırmı?

İşlemi yetkili servis yapıyorsa garantiden çıkacağını sanmıyorum. Ayrıca Nisan stoğundan İstanbul çevresinde motorunu teslim alan arkadaşlar paylaşırlarsa Hangi bayi ve ne zaman teslim aldı veya alacak. Yani bayiden tel geldiğinde motorunuz geldi vb. buraya yazarlarsa memnun olurum. Bende 17 gün önce (gün gün sayıyorum artık) Pendik Güngör e kaporamı verdim. Nisan sevkiyatından beklemedeyim.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
Ya sen çok ticari düşünüyorsun, kuryemisin ? Ayrıca matemetiğin zayıf biraz ama olsun :) 70 binde bir 70 bin /4 bin km bakımı = 17 yağ değişimin zaten servis istasyonda periyodik bakımda yapacak. 2000 de kaçıyorsun ama bundan kaçış yok. Sen ayrıuca 17 kez daha fazladan yapmış olacaksın 2000 km de bir değiştirerek. 17*20 tl = 340 tl. Ki bu maliyet belki 4-5 sene belki de daha da uzun senelerin toplamı olacak.

kurye değilim . pardon yarısı eder dediğin gibi. segman attırmayıda 2000de yaptırmazsın zaten. o zamana kadar yağ parasını biriktirirsin.

ayrıca lastikleride değiştirebilirsiniz her 2000 de daha iyi olur. ayrıca ilk 2000den başladığında yağ parasını ona birleşik faiz uygula 70000 olana kadar 700lirayı bulur zaten. kızmak var ama sinirlenmek yok üstad. burada tartışıyoruz. isteyen 100km dede yağ değiştirebilir kendi bileceği iş. ama bu makinanın kitabı 4000de bir diyor. 2000 olunca kontrol edersin yağının viskositesini eğer düşükse değişirsin yoksa 4000i beklersin sadece senin bileceğin iş. YAĞ ' 2000 de DEĞİŞİR i kural olarak yazılmasınadır tepkim. neye göre kime göre nerden çıktı sorgulamam. benim dayanağım fabrikasyon veriler ve kullanım kitapçığı. hiç bir servisinde 2000de bir yağını değiştireceksin dediğini sanmıyorum , ama adama sorarsan 2000de değiştirelimmi diye iyi olur diyecektir. bunu 2000de yağı değiştirlecek kuralı haline getirmek yanlış.
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Motordan çıkan yağı güzelce bir kaba aldım. Onu da geri yağ kabına koydum. Eksildikçe üzerini bu yağla tamamlamayı düşünüyorum. Bence de erken yağ değiştirmenin bir faydası yok. Yağı kontrol edelim yeter. Bir de tabi sadece km ye değil, her yıl mutlaka yağ değişmeliymiş. O da şüpheli ya neyse.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
kurye değilim . pardon yarısı eder dediğin gibi. segman attırmayıda 2000de yaptırmazsın zaten. o zamana kadar yağ parasını biriktirirsin.

ayrıca lastikleride değiştirebilirsiniz her 2000 de daha iyi olur. ayrıca ilk 2000den başladığında yağ parasını ona birleşik faiz uygula 70000 olana kadar 700lirayı bulur zaten. kızmak var ama sinirlenmek yok üstad. burada tartışıyoruz. isteyen 100km dede yağ değiştirebilir kendi bileceği iş. ama bu makinanın kitabı 4000de bir diyor. 2000 olunca kontrol edersin yağının viskositesini eğer düşükse değişirsin yoksa 4000i beklersin sadece senin bileceğin iş. YAĞ ' 2000 de DEĞİŞİR i kural olarak yazılmasınadır tepkim. neye göre kime göre nerden çıktı sorgulamam. benim dayanağım fabrikasyon veriler ve kullanım kitapçığı. hiç bir servisinde 2000de bir yağını değiştireceksin dediğini sanmıyorum , ama adama sorarsan 2000de değiştirelimmi diye iyi olur diyecektir. bunu 2000de yağı değiştirlecek kuralı haline getirmek yanlış.

Estafirullah, sinirlenmedim elbette, benim uygulamam bu 2000 km değişim olayı, arkadaşlara tavsiye ettiğim bu. Yağın vizkositesini kontrol etip bi olumsuzluk ile karşılaştığında veya parmak testi ile kontrol den sonra bi olumsuzluk gördüğünde zaten o yağ ile motoru kullanmışsın demektir. O problemli yağ ile moturu ne kadar kullandığın, teşhis ettiğin zamanın ne kadar geç veya erken olduğuna göre değişir. Neden bu riskle motorunuzu kullanıyorsunuz. Motorunuz bu seviyede problemli bir yağ ile hiç karşılaşmasın, daha iyi olmaz mı ?

3000-4000 km seviyelerinde karterden alınan yağ, hele yağ bide 10-40 ise neredeyse su gibi, renk misalen zivt gibi ayrıca leş gibide çiğ benzin kokuyor. Bu seviyelerde eksoz dumanı bile sadece temiz yanan eksoz dumanı gazı nın konusu değil, yanık yağ ile birlikte eksoz dumanı aynı anda kokmaya başlıyor. Temiz yağ ile eksoz konusu bile farklı oluyor. 1500-2000 km seviyelerinden sonra vites geçişleri sertleşmeye ve kemikleşmeye başlıyor. Kitap ne yazarsa yazsın. Ben bu olumsuzluklarla karşılaştım. Bu yüzden 2000 km de bir yapıyorum. Lastiğide 2000 de bir değiştirelim o zaman karşılaştırması biraz biz (1) i tartışırken (A) ile karşılaştırma yapmaya benzemiş gibi. Erkek sözü, bi daha yazmıyorum bu konu ile ilgili :)
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
evren canım göl kıysında çay çekti. akşam 18de mesai var. bi eymir yapsammı diyorum gelmek istermisin?
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
227
Arkadaşlar 2011 model cbf150si olupta rodajı bitiren var mı? Rodajdan sonraki yakıt tüketimi nasıl?
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
bende mesajı attım giyindim tam çıkacam dışarda yağmur başladı. gece çıkacam işten o nedenle araba ile gitmeye karar verdim .
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
40
arkadaşlar yağ değişimi 4000 de... klavuz ortada,değiştirmek isteyen arkadaşlar da değiştirebilir tabii... no problem.... yalnız daha fazla fotoğraf istiyoruz..... gezi fotoğraflarını yayınlayan arkadaşlara teşekkürler valla mest oldum. cbf kalitesi haykırıyor...
 
Katılım
31 Mar 2011
Mesajlar
16
iyi akşamlar arkadaşlar size bi sorum olucak. bgn Eskişehir bayisine gittm cbf 150 yi nakit parayla getiriyorlar bnde Bursa dan almaya karar verdim ama bursadaki bayide nakit paramı ister acaba yardımcı olursanız sevinirim ..
 
Katılım
13 Mar 2011
Mesajlar
57
serviste yaptırırsan bırakmaz kardeş...

Bulnduğum sehirde honda bayisi yok,buda demek oluyorsu honda yetkili servisi de yoktur.Bu nedenle mecburen başka bir yerde yaptırmam gerekecek.
Bir diger sorum;bu iki kası birden alan çantalar,motorda çok kaba duruyormu?görüntüsünü bozuyormu acaba?
 
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
79
GÜNTEKİN: okadar gelemek istedim ki izinlerimi ayarladım kız arkadaşım izin aldı herşeyim hazırdı ama o gün eskişehirde yağmur vardı :( cumartesi günü gelicektim ama cesaret edemedim çünkü daha ilk motorumdu ve motorum rodajdaydı cesaret edip gelemedim ama bugün saat 1.30 da yola çıktım ve sırf o kamp alanını görmek için yavaş yavaş 1.30 saat de giddim sarıcakayaya ve o gün gelemediğime okdar üzüldüm ki bir kaç kare resimde çektim özellik le o tepedeki kayalara bittim neyse inşşallah birdahaki gezilerinize katılbilrim
 
Katılım
5 Mar 2011
Mesajlar
101
motorcu olma yolunda emin adımlar ile yürüyorum 10 günlük motorum 800km yi gördü bu sabah motoru otoparka koydum orta sehpaya aldım arkamı döndüm iki adım attım motor yandaki aracın üzerine devrildi... :pr:


sonuç: gidon kolunda çizik.10 tl koruma demirinde çizik. sağa yatan motorun sol aynası pelt.25 tl.. araçtaki hasar 150 tl......... kazanılan tecrübe paha biçilemez.:rendeer:


ayrıca bir gün öncede lastiğe vida battı anes motor 35 tl geçirdi ama lastik yama tutmadı değiştircez herhalde....:farao:
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
GÜNTEKİN: okadar gelemek istedim ki izinlerimi ayarladım kız arkadaşım izin aldı herşeyim hazırdı ama o gün eskişehirde yağmur vardı :( cumartesi günü gelicektim ama cesaret edemedim çünkü daha ilk motorumdu ve motorum rodajdaydı cesaret edip gelemedim ama bugün saat 1.30 da yola çıktım ve sırf o kamp alanını görmek için yavaş yavaş 1.30 saat de giddim sarıcakayaya ve o gün gelemediğime okdar üzüldüm ki bir kaç kare resimde çektim özellik le o tepedeki kayalara bittim neyse inşşallah birdahaki gezilerinize katılbilrim

Biz 2005 cgl 125, 2010 cbf, 2011 cbf 325 km de denizliden geldik. pazar günü sabah 09:30 dan akşam 19:30 a kadar kesintisiz yağmur altında 420 km.
 
Katılım
20 Mar 2011
Mesajlar
95
iyi akşamlar arkadaşlar size bi sorum olucak. bgn Eskişehir bayisine gittm cbf 150 yi nakit parayla getiriyorlar bnde Bursa dan almaya karar verdim ama bursadaki bayide nakit paramı ister acaba yardımcı olursanız sevinirim ..

Mrb
ben Çanakkale den sıradayım nisan partisinde 4 üncüyüm ama 30 kişi falan olmuş sırada şu an
o nedenle dün bir arkadaşım için Bursa yı aradık haziran a kadar siparişlerim dolu dedi,sizde bir arayın isterseniz arkadaşım.
cbf 150 yok satıyor arkadaşlar,bu 2011 lermi çok tuttu yaaa?
herkeze kazasız cezasız sürüşler
saygılarımla
Ercan.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst