Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Arkadaşlar devir saatli panel konusunda çok önemli gelişmeler var:

Türkiye’den bir arkadaşımın, Çin'deki bir tanıdığı vesilesiyle devir saatli gösterge panellerinden sipariş verdim.
Aslında riskli bir siparişti, çünkü ödemeyi yapıp bekliyorum, karşıdaki adamı tanımıyorum ve daha önce bu şekilde bir satın alma yapmamıştım.
Çin’deki elemana ulaşmamı sağlayan elemanda Türkiye’de uzun süredir tanıdığım birisi değildi sonuçta.
Yani kazıklanma ihtimalimde vardı. Bu yüzden gösterge panelleri elime ulaşmadan, güvenilirliği kanıtlanmadan buraya yazmak, sizleri meraklandırmak istemedim.

İşte bu riski göze alarak “Yetti gayri devir saati, alacam artık seni” ::dpac:: diyerekten siparişi verdim.
Çok şükür siparişim sorunsuz geldi motoruma taktım ve gayet sağlıklı çalışıyor.:flower:


Ürün orijinal Honda ürünü, arkasındaki plastik kısmında vs. >PP< HONDA >PP< şeklinde kabartma logoları da mevcut.
Ön tarafta ise MeteHan'ın motordan aşina olduğumuz ve "Sök artık şu ekranın üstündeki dediğimiz, sıfır motorun üstünde gelen şeffaf ve çizilmeyi önleyen yapışkanda mevcut


Gösterge panelini taktıktan sonra 1 depo yakıt bitirdim.

İLK İZLENİMLERİM:
1- Motor daha az yakıyor. Aslında bu durumun birebir devir saati ile tabii ki ilgisi yok ama dolaylı yoldan var :)
Teorik olarak bu insana saçma geliyor fakat işin aslı öyle değil, neden derseniz;
Bizim motorumuzun fabrikasyon olarak verileri elimizde mevcut:
Maksimum tork olarak 5.250 RPM’de 12,7 Nm
Maksimum güç olarak 7.000 RPM’de 11,3 PS veriyor.

Malumunuz bu verilere eski gösterge paneli ile uymak imkânsız çünkü devir sayısını göremiyoruz.
Hal böyle olunca bu depoyu bitirene kadar genelde bu verilere uymaya çalıştım.

Mesela artık sert kalkış yapıyor olsam bile 7000 devirde vitesi değiştiriyorum, çünkü 7000'den sonra 9500'e kadar motoru gereksiz yere bağırtıyor, çok yakıt harcatıyor ama güç olarak daha düşük güç veriyor.

Standart kullanımda ise motorun en az yaktığı devir, maximum TORK’u verdiği devirdir, dikkat edin maximum güç değil TORK,
yani 5250 Devir bizim için az yakmada KİLİT NOKTA’dır.

Sürekli olarak olmasa bile bu verilere uymaya çalışarak kullanım sonucunda;
Eskiden 300 km. civarında yedeğe geçerdim. Yeni gösterge panelini taktıktan sonra ve sürüş stilime az biraz dikkat ederek kullandığımda 390’da yedeğe geçtim.
Kaldı ki yine arada bazen sert kalkışlar ve 100+ gibi hızlarda gördüm. Bu durumlara da dikkat edilerek kullanılırsa eminim bir depo 450-500 km. rahat gidecektir.

2- Devir kesici 9.500 devirde faaliyete geçiyor. Yeni panelle birlikte hafif meyilli bir yolda maksimum sürati denedim ve 125 km hıza ulaştığımda devir saatim 9500’ü gösteriyordu. Motorun hızı sanki 125’ten daha yukarı çıkmak istiyor ama devir 9600-9700’lere gelince net olarak devir kesiciyi hissediyorsunuz ve 9500’e tekrardan devir geriliyor. Doğal olarak hız 125’ten yukarı çıkmıyor, zaten tasvipte etmiyorum bu durumu. Sadece devir saatini test amaçlı bir kez denedim. CBF150 ile bu hızlar insana güven vermiyor.

3- Yine aynı şekilde birinci viteste gazı kökleyince 20-30 km diye hızlanırken devir saati 9500’ü geçer geçmez tekrar 9500’e geriliyor. Devir kesici yine devreye giriyor.

4- Benzin göstergesinin hassasiyeti eskisi ile aynı.

5- Rölanti devrim standart ısınmış motorda 1200-1300 d/d olarak gözüküyor. İlk çalıştırmada soğuk havalarda motor öksürürken 800-900 d/d civarında dolanıyor.

6- 1 yıldan fazladır bu gösterge panelinin hayalini kurduğum için inciğini cinciğini denedim. Merak ettiklerinizi sorabilirsiniz :))))

Diğer önemli bir konu ise, maliyet:
Aslında istediğim düşük fiyata mal edemedim ama elimizden gelende bu oldu ancak.
Bir gösterge panelinin maliyeti, Çin’deki yerel kargo + Çin’deki elemanın komisyonu + uluslararası kargo dahil toplamda 146-147 TL gibi bir rakama mâl oldu bana.

Gümrüklerde ticari mal sınıfına girmemesi için farklı farklı kargolarda ürünleri istememiz gerekiyor.
Bu yüzden de kargo ücretini düşüremiyoruz. Aksi takdirde tek kargoda iki adet gösterge paneli dahi giriş yapsa ticari ürün sınıfına girip gümrükle uğraşma ihtimali çok çok fazla.

İlk siparişim sorunsuz geldikten sonra 3 ürün daha sipariş verdim.
Kargoları farklı farklı aldığımız için şu anda 3 panelden 2 si Türkiye'ye giriş yaptı, Bugün yarın elimde olur. Kargo takip numaraları elimde mevcut.:)

Bu 3 panelden 1 tanesi, arkadaşımın isteğiydi.
Yani halihazırda 2 adet gösterge paneli isteyen arkadaşıma kargo ile gönderebilirim.

Diğer arkadaşlarım için ise buradan bir liste yaptıktan sonra isteyen sayısı kadar oradaki elemanla iletişime geçip sipariş geçebilirim.


Hayırlı olsun İsmail abi, Allha kavuşturmuş ne diyeyim :)

sonuçta sistem aynı denemek lazım göstergeden çıkan ucuda bulmak kolay şimdi aklıma geldi sonuçta devir saatinin kablosu ayrı. motorum mondial uag işte çalışırmı acaba biraz araştırım ustalara sorım bakalım. sadece öğrenmek istediğim bobinin çıkısı buji ye giden kablo biz bobine gelen kabloyla birleştiricez dimi ? bobinin monte olgu yerde bobini iki tane vida tutuyor bu vidanın altına bi pabuç ile vidalarız olur diilmi ?

Kesin olmamakla birlikte benim tahminim şu: Bobin, akım trafosudur.
Yani devir saatimiz bujinin ateşleme sıklığına göre çalışır. Tabii bujinin ateşleme voltajı ve akımı yüksek olduğundan akım trafosu ile bağlantı sağlanır.


İlginç bir motor, 150 cc olup 195 km/h yapması ise :silent::cyclopsan
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
aydoğan kardeş digerini soz vermedinse alabılırım

Tamam elvis_78
Tek panelide sana ayırıyorum.
Böylelikle elimdeki 3 panelde tükenmiş oldu.


Hayırlı olsun ismail. Ben de oraya giden bir arkadaştan istedim bakalım eli kulağında haber bekliyorum, yanında getirecek. şimdi senden istesem bir tane de o getirse olmayacak :) ben beklemeye devam edeyim.

Teşekkürler :)
Tabi ki inşallah getirtebilirsin sende, yahu gerçekten ciddi bir eksikmiş, insan devir saatli motoru kullanınca anlıyor.

Hayırlı olsun İsmail abi, Allha kavuşturmuş ne diyeyim :)

Teşekkürler Mucit Murat kardeşim. "Bekleyen derviş muradına ermiş" diye bi söz vardı heralde :cherry:
CBF150'yi aldım alalı bu paneli getirmenin yollarını arıyordum.
Sonunda nasip oldu :)
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Tamam elvis_78
Tek panelide sana ayırıyorum.
Böylelikle elimdeki 3 panelde tükenmiş oldu.




Teşekkürler :)
Tabi ki inşallah getirtebilirsin sende, yahu gerçekten ciddi bir eksikmiş, insan devir saatli motoru kullanınca anlıyor.



Teşekkürler Mucit Murat kardeşim. "Bekleyen derviş muradına ermiş" diye bi söz vardı heralde :cherry:
CBF150'yi aldım alalı bu paneli getirmenin yollarını arıyordum.
Sonunda nasip oldu :)


Hayırlı olsun, artık ben de ucuzlayınca alırım :p
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Mmucit bak foruma geç girdik paneli kaçırdık :)

Çıkma panellere talibim 10 lira veririm hehe :)

Bu yeni göstergenin ışıkları led mi? Beyaz mı. ?
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Keşke değiştirirken led yapsaydınız göstergeyi, çok hoş oluyor.:cat:

Elektronikten biraz çaksaydım yapardım belki ama ne yazık ki pek anlamıyorum:pale:
Burda o kadar konuştunuz, diyot, ac akım, dc akım vs. diye :) benimde kafam karıştı.

Eskiyi söküp yeni orijinal paneli olduğu gibi taktım.

Eğer resimli olarak nasıl led yapılacağını anlatan bir anlatım çıkarsa kolları sıvayıp girişebilirim, ama şuandaki mevcut elektronik bilgimle zor.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Elektronikten biraz çaksaydım yapardım belki ama ne yazık ki pek anlamıyorum:pale:
Burda o kadar konuştunuz, diyot, ac akım, dc akım vs. diye :) benimde kafam karıştı.

Eskiyi söküp yeni orijinal paneli olduğu gibi taktım.

Eğer resimli olarak nasıl led yapılacağını anlatan bir anlatım çıkarsa kolları sıvayıp girişebilirim, ama şuandaki mevcut elektronik bilgimle zor.

anladım :queen:
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
Tamam elvis_78
Tek panelide sana ayırıyorum.
Böylelikle elimdeki 3 panelde tükenmiş oldu.




Teşekkürler :) aydoganx kardeşim:rendeer:
( eline ulasınca adres bılgılerimi bildiririm(degişti ) telin degiştimi bende kı numaranı en son aradıgımda aradıgınız kısıye ulasılmıyor diyordu
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
teşekkürler :) aydoganx kardeşim:rendeer:
( eline ulasınca adres bılgılerimi bildiririm(degişti ) telin degiştimi bende kı numaranı en son aradıgımda aradıgınız kısıye ulasılmıyor diyordu

Rica ederim Elvis :)
Buji listesinde sana buji de göndermiştim değilmi.

Benim cep numaram aynı, değişme yok.
Dün gece 01,30 da aradıysan eğer, uyurken baş ağrısı yapmaması için telefonumu kapatıyorum :) aksi takdirde sabah başağrısı ile uyanıyorum.
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
dogrudur bujide gondermiştin aydoganix
gece 1,5 da radım dogrudur, nedeni belli de o saate sitede aktıf halde oldugunu gorunce kendım uyumadıgım için senıde oyle sandım :)
 
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
12
Motosikletimi itina ile kullandım. hiçbir eksiği borcu harcı yoktur. muayenesi 2011 yılı haziran ayı kadar deva ediyor. orjinal kilometrede. Şuanda araç ihtiyacımdan dolayı satıyorum. Öncelikli Lada Veda yada uno gibi araçlarla takas düşünülür.

Markası : Honda Cbf150
Modeli : 2009
Km : 9.600
Renk : Kırmızı
Fiyatı : 3.700TL

Gsm : 0535 566 21 70
Msn : [email protected]
Murat Çakıl

Motosikletin üzerindeki extralar.

Kappa 46 lt arka çanta

Kappa artçı yaslanma süngeri

Kappa 21 lt yan çantalar

Moto koruma demiri

Grenaj koruma demiri

Arka ve yan çanta bağlantı demirleri





 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
aga kollar mı uzun? arkana yaslanmışsın benim kollar anca yetiyo öne doğru kullanıyorum omuzlarım ağrıyor.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
İsmail hayırlı uğurlu olsun yeni ön panelin.Hadi gözün aydın,kulakların manisa,darısıda bizim başımıza:)
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
aga kollar mı uzun? arkana yaslanmışsın benim kollar anca yetiyo öne doğru kullanıyorum omuzlarım ağrıyor.

Gidonun açısını ayarlamayı denedin mi, bende ilk bindiğimde el bileklerimi ağrıtıyordu, ayarladım şimdi daha iyi. Ayrıca benim orjinal ayna ile görüş problemim de yok. Boy 1.76
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
selam ismail kardeş gecen aklınaza takılanları sorabılırsınız demıstın benım aklıma takılan bı kac soru vardı
şimdi vites degiştirme aralıgı 6000- 7000 devir arasındamı oluyor ?
economy yazan kısımda gıttıgınde motorun sesı nasıl torklumu . gostergeye uyunca bı coklarının kullanam alışkanlıgını kokten atkıler mı malum bu zaman hkadar motorun sesıne kulak verdık
hanı bıde 20 km hız aralık degerlerıne orantılı vıtes degıstırme durumunu uyguluyoruk
misal 1.2.3.4.5 vites aralıgında devır 6500 de ise hız aralıgı nasıl
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst