Merhaba arkadaşlar.
Uzun süredir siteye giremedim,daha doğrusu pc.'ye elimi değmeye vaktim olmadı.
4 yılldır çalıştığım kuyumcu dükkanı iflas verince bizde yeni işimiz olan otomobil sektörüne yatay geçiş yaptık.Artık otomobil alıp satıyoruz.
Keşke motosiklet'te otomobil kadar tercih edilen bir araç olsaydıda ''moto galeri'' işine girseydik
Çalıştığım galerideki araçlara müşteri geldiği zaman,tabi bu arada motorumu galerideki 1.sınıf temizlik,parlatma,cizik kapatma,boya koruyucu,toz tutturmayıcı,su yun akıp gitmesini sağlayan vb. maddelerle motoruma bir bakım yapmışım... (Aman Allahım,bu motor benimmi) vallahi dedim,billahi dedim:mrgreen:
Neyse,gelen müşterileri motora heveslendirip,hata üstüne bindirip,veriyorum fort aragazını,veriyorum çoşkuyu...Hemen soruyorlar ''ehliyeti kaçpara bunların....Ooooo abi o sorun değil sen karar verdiysen tanıdıklarımız var ödemelerinde kolaylık yaparız,sıkıntı yapmasen o okunuları''
Hatta kaskı,montu,eldiveni,botu,dizlikleri,buff'u ortaya çıkarınca,dahada bir hevese geliyorlar.Bence bu camiaya en faydalı işi ben yapıyorum...(KALEYİ İÇTEN FETH EDİYORUM)![]()
Resimdeki 3-4 den birisi motor balans ağırlığı. Motorun çalışma titreşimini azaltmak için . 6 egzantirik rulmanı. 7 sübap itici mili burcu. 5 ise silindir kafasını soğutmak için kafanın içine hava alıp yönlendirerek diğer taraftan çıkması şeklinde bir soğutma yapmak amaçlanmış. Hızla giden motorun önünden gelen hava delikten içeri dolup bir nebze eksoz manifolt çıkışının sıcaklığının motor bloguna sıcaklığının tesir etmesi engellenmek istenmiş olabilir. 2 de de olsa olsa şanzıman dişlileri vardır.
Arkadaslar istanbul'dan bir arkadasım temiz pak bir cbf150 arıyor?Acaba satılık olan bildiğiniz veya satmayı düşünen kimse var mı?
ya ismail, siz oturup motorun deliklerini mi incelediniz?
binin gezin ya ben farkında bile değilim delikmiş havalandırmaymış
size ünlü bir çin atasözüyle karşılık vermek isterim.
"haming horozahe yapata sigerong çiyong karişmante geristino kimohuna"
yani der ki "horoz da demiş ki ben sigerong (bunun tam türkçe karşılığı yok ama "binerim" gibi bişey) gerisine karışmam"
Merhaba arkadaşlar.
Uzun süredir siteye giremedim,daha doğrusu pc.'ye elimi değmeye vaktim olmadı.
4 yılldır çalıştığım kuyumcu dükkanı iflas verince bizde yeni işimiz olan otomobil sektörüne yatay geçiş yaptık.Artık otomobil alıp satıyoruz.
Keşke motosiklet'te otomobil kadar tercih edilen bir araç olsaydıda ''moto galeri'' işine girseydik
Çalıştığım galerideki araçlara müşteri geldiği zaman,tabi bu arada motorumu galerideki 1.sınıf temizlik,parlatma,cizik kapatma,boya koruyucu,toz tutturmayıcı,su yun akıp gitmesini sağlayan vb. maddelerle motoruma bir bakım yapmışım... (Aman Allahım,bu motor benimmi) vallahi dedim,billahi dedim:mrgreen:
Neyse,gelen müşterileri motora heveslendirip,hata üstüne bindirip,veriyorum fort aragazını,veriyorum çoşkuyu...Hemen soruyorlar ''ehliyeti kaçpara bunların....Ooooo abi o sorun değil sen karar verdiysen tanıdıklarımız var ödemelerinde kolaylık yaparız,sıkıntı yapmasen o okunuları''
Hatta kaskı,montu,eldiveni,botu,dizlikleri,buff'u ortaya çıkarınca,dahada bir hevese geliyorlar.Bence bu camiaya en faydalı işi ben yapıyorum...(KALEYİ İÇTEN FETH EDİYORUM)![]()
Resimdeki 3-4 den birisi motor balans ağırlığı. Motorun çalışma titreşimini azaltmak için . 6 egzantirik rulmanı. 7 sübap itici mili burcu. 5 ise silindir kafasını soğutmak için kafanın içine hava alıp yönlendirerek diğer taraftan çıkması şeklinde bir soğutma yapmak amaçlanmış. Hızla giden motorun önünden gelen hava delikten içeri dolup bir nebze eksoz manifolt çıkışının sıcaklığının motor bloguna sıcaklığının tesir etmesi engellenmek istenmiş olabilir. 2 de de olsa olsa şanzıman dişlileri vardır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:08 ----------
Haa ayrıca o delik egzantiriğin bulunduğu hoşluğu havalandırarak soğutmak için de olabilir. Bildiğiniz gibi karbüratör emişine bağlı bu kafadan gelen bir boru var, belki de vakum yaptırarak içeriyi havalandırıyor?
ya ismail, siz oturup motorun deliklerini mi incelediniz?
binin gezin ya ben farkında bile değilim delikmiş havalandırmaymış
size ünlü bir çin atasözüyle karşılık vermek isterim.
"haming horozahe yapata sigerong çiyong karişmante geristino kimohuna"
yani der ki "horoz da demiş ki ben sigerong (bunun tam türkçe karşılığı yok ama "binerim" gibi bişey) gerisine karışmam"
aranıza bende katıldım. 2007 model siyah cbf 150 aldım. motosikleti henüz görmedim. birkaç güne istanbuldan kargoyla antalyaya gelecek. geldiginde fotoları çeker yüklerim. cbf tercih etmemdeki en büyük neden 90 lı yılların sonunda jawa-mz ile olan vitesli motosiklet tecrübemi pekiştirmek. 2006 da 125 cc bir scooter almıştım. ama 11 senedir vitesli motosiklet sürmedim. bir diger neden ise 19 yaşında kardeşim var onun hiç vitesli motosiklet tecrübesi yok. bir süre birlikte kullanacagız. daha sonra 250 yada 500 cc almayı planlıyorum. hepinize kazasız belasız sürüşler.
Hayırlı olsun, kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.
teşekkürler. bu arada kask tavsiyenize ihtiyacım var. kendim numaralı gözlük kullandıgım için orta kalite çeneden açılır kas almayı düşünüyorum. kardeşim için ise kapalı kask. iki kas için toplam bütçe 350-400 arası.
kendim için bunu düşünüyorum.
http://www.anesmotor.com/?urun-342-iXS-HX-338-Ceneden-Acilir-Kask.html
kardeşimde bunu begendi.
http://www.feyizoglu.com/alisveris/product.php?pID=46188&ShowPane=1
sizce nasıl. kullananlar varmı aramızda.
aranıza bende katıldım. 2007 model siyah cbf 150 aldım. motosikleti henüz görmedim. birkaç güne istanbuldan kargoyla antalyaya gelecek. geldiginde fotoları çeker yüklerim. cbf tercih etmemdeki en büyük neden 90 lı yılların sonunda jawa-mz ile olan vitesli motosiklet tecrübemi pekiştirmek. 2006 da 125 cc bir scooter almıştım. ama 11 senedir vitesli motosiklet sürmedim. bir diger neden ise 19 yaşında kardeşim var onun hiç vitesli motosiklet tecrübesi yok. bir süre birlikte kullanacagız. daha sonra 250 yada 500 cc almayı planlıyorum. hepinize kazasız belasız sürüşler.
Aslında kask konusu biraz karışık, mümkünse çene açılır kaskları kullanmamanı öneririm. Bir kaza anında ilk darbe çene kısmından alınıyor çünkü.
Kapalı kask konusunda ise LS2 kaskım vardı ama içerisine aldığı rüzgar sesi çok fazla olduğu için rahatsız ediyordu beni. Sırf bu sesi yüzünden değiştirdim. Şu anda scorpion kullanıyorum memnunum.
Motomax'ın sitesinde Garajj ürünleri oluyor ekonomik fiyata kaliteli ürünleri alabilirsin.
Motomaxın websitesini kontrol etmeni öneririm.
Arkadaşlar cbf 150 de silindir piston segman orjinal set yerine ,silindir taşlatıp bir büyük çap piston segman taktırıp deneyen varmı.Bunu neden soruyorum:yağ yakma probleminde degişme ve performansda fark oluyormu.Amacım modifiye veya başka bir macera degil.Tamire bile ayıracak vakit kısıtlı olduğundan,işcilikte süre düştügünden,büyük çap piston pahalı kakalandıgından set takılıyor ve yağ yakma problemi genelde var.Tanıdıklarımdan deneyen yok.Tamirde bir öncekin de de vardı ve yeni takılan set dede aynı olay var.Biraz takip ettim ortalama 100 ü aşarak kullanımla 100 ü aşmadan kullanımda bile fark ediyor fakat nekadar kıssam da iş geregi daha düşügü olmuyor trafik kuralları dahilinde arabalarla akmam lazım.Rodaj da şöyle felen demeyin lütfen.Cevap verenlere veya karşlaşmayıp veremeyenlere şimdiden teşekkür ederim.
motorun diğer parçalarının dayanımı bu güce göre yapılmıyor mu? gücü artan makinenin krankı falan bu yeni güce göre zayıf kalır. bu da motor ömrünü kısaltır bence.