Teşekkürler. İçimi rahatlattınız. Aynı sıkıntıyı demek ki sadece ben çekmiyormuşum.![]()
arkadaşlar bende bugün 2011 siyah cbf 150 ile aranıza katıldım![]()
Bugün belki de içimizden çoğunun son günlerini geçirdiği cefakar motorunu ( bugün sanıyorum benim gibi yağışta soğukta binmeyenler için son gündü) havaların ısınıp, yollar kuruyana kadar özlem ve hasretle anacağı, bazısının sıcak garajında, bazısının apartmanının önünde özenle diktirilmiş kışlık yorganının altında saklayacağı yere çekeceği gündü. Ben sıfırını da alabilecek maddi imkana sahip olmama rağmen, ilk motor olacak acemilik atarım, gidip de sıfır BMW alsam yazık günah diyerek üçkağıtçı bir tamircinin dükkanının önünde paslı ve boynu bükük bir biçimde bulduğum, büyük ihtimalle ateşli bir paketçinin elinden çıkma olan motoru aldığımda, 10 gün 20 gün biner alim alışınca atarım bir köşeye dediğim motora şimdi sevdalandım :joker: onu kullandığım her geçen gün , aslında ne kadar doğru bir seçim yaptığımın, bu kadar hor görüp, daha önceleri tanışmadan önce, paketçi motoru, mobilet diyerek aşağıladığım bu motorun, aslında şehir içinde ulaşım için ne mantıklı bir çözüm olduğunu kısa sürede gördüm. Artık çevremdeki insanlar, sana yakışmıyor bu motor sana hayabusa yakışırdı bu ne abi diyenleri esefle karşılamaya başladım. Oysa ki ideal başlangıç motoru bu idi, hatta başlangıç değil, ihtiyacımız olan her şeyi karşılayabilecek kapasitede başlangıç değil, ömür boyu binme motoruydu. Hemen eksiklerini giderdim. Motor servislerinde karşılaştığım kavasakiciler, bmw ciler , en güzelini yapmışsın, biz yanlış yaptık gidip büyük motor olsun havalı olsun, hızlı olsun diye bunları aldık, hamallığını yapıyoruz dediklerinde... evet biliyorum dedim. Hepimiz biliyoruz. Belki hızlı gidemiyoruz, belki gaz verince cümle alem dönüp bakmıyor. Belki abs falan yok ama... Bizimki de en kralından bir motor.
Hemde en sihirlisinden. İşletmesi ucuz, ömürlük üretilmiş.
Hepinize kazasız sürüşleri dilerim . Bu kadar edebiyat parçalama yeter :mrgreen:
arkadaşlar bende bugün 2011 siyah cbf 150 ile aranıza katıldım![]()
arkadaşlar bugün uzun zamandır hayalini kurduğum cbf 150 mi aldım. 155 km uzun yol yaptım. motoru aldığımda ilk şok: ayak marşı yok. neyse yola çıktım, farları açayım derken far anahtarını bulamadım. merak edip aradım gerçekten yoktu ama farlar yanıyordu, kafama takıldı, yola devam ettim, sol ayna sıkıntılı, ne kadar ayarlamaya çalıştıysam da olmadı, sollama yapıyorum sağ ayna daha kötü hiç kullanılmıyor, ikide bir sağa sola kıvırtarak aynaya bakmaya çalıştım. ilk etapta devir saati çok önemli değil diye düşünmüştüm fakat farkında olmadan kullanıyormuşuz, motorun sesi uzun yolda kaskın içinde pek duyulmuyor (rüzgardan) devir saatine ihtiyaç duyuyorum. Yolda gittiğim yerde adeta kulaklarımın uzadığını hissetim. bir ara ben ne yaptım diye kendimi sorguladım. Daha sonra iş işten geçti diyerek sürüşün keyfini çkarmaya çalıştım. Fakat üzüldüğüm nokta şu: kısa bir araştırmadan sonra cbf 150 nin avrupa da satılan modellerinde devir saati, ayak marşı far anahtarının olduğunu gördüm. yani avrupalı daha ucuza daha lüxe biniyor biz ise maalesef '' çak honda markayı türk milletine itele hem de daha fazla fiyata'' mantığı. gerçekten hayal kırıklığına uğradım. :silent::silent:r::farao:
cbf iyidir hocam. o kendisini size sevdirecek. aşığım ben![]()
s.a. arkadaşlar,sizlerle aynı marka ve model motosiklete sahip olmak güzel bir duygu.ben motosikleti aldım ama henüz elime geçmedi,haftasonu gidip antalyadan getircem.ilk defa uzun yol tecrübem olacak.güzel olacak![]()
Jr. aydoğanx ve izm35 kardeşlerim ALLAH razı olsun biraz olsun sıkıntımı hafiflettiniz. Ben de sanki parmağının biri eksik, göz yerin var gözün yok, kulağın var duymuyor gibi bir his verdi. ama şimdi rahatladım. Sonuçta iki teker aşkı olunca samanlık seyran oluyor yine de dünkü sürüşün tadı damağımda kaldı. ALLAH tüm iki teker sürücülerini kazadan beladan korusun, yar ve yardımcısı olsun.
çok acayip motordur bizimkisi. şehir ve yakın çevresi için vazgeçilmezin oluverir. yakıtı parçası ucuzken bu kadar yakışıklı ve yetenekli olması adamın aklını alır. bırak eksikliklerini bulmaya çalışmayı. hiçbir eksiği yoktur. herşey yerli yerinde ve tam tadında yapılmıştır.
lastikleri mi ince? iyi ki de incedir. böylelikle hafif ve kulanışlı olur.
farlar sönmüyor mu? zaten yanıkken araba da motor da daha tatlı görünür.
aynalar mı kullanışsız? duran trafikte dar aynalara hayran kalırım.
ayak marşı mı yok? e zaten gerek de yok.
eline pastasız bi krem cila alıp da bir pazar sabahı motorunu cam gibi yapıp üzerine atlayınca dünyayı unutursun. az maliyetle çok iş yapması günümüz insanı için alışılmışın dışında bir konfordur. bu kadar özgürlüğün bedeli bu olamaz dersin. asla seni satmaz. bu paraya da daha iyisi yoktur. daha iyisine de binersen bir gün, içinde hep bir parçan o kurye motoru dedikleri canavarda kalır.
daha iyisine Allah izin verirse binersin. şıktır canavardır. tamam gücü kalıbı da yerindedir. insanlar gıpta ile bakar havanı da atarsın. ama birşeyler eksik gelir anlamsızca. basitliğin zarafetine duyulan özlemdir bu. çünkü günlük hayatın uzun yollar ve otobanlardan ibaret değildir.
işte bizimkisi bunu yapar adama![]()
Arkadaşlar bayramdan sonraki çarşamba günü (24.11) motoru Honda mototaldan teslim aldım. Daha önce hep çin malı motorlarım olduğundan cbf yi ya da başka bir japonu kullanma şansım olmamıştı. Üzerine oturur otururmaz beni ilk cezbettiği şey çukurlarda böbreklerimin ağzıma gelmiyor oluşu motor gerçekten çok rahat. Yalnız sele popoda hafif bir uyuşukluk hissi yaratıyor 1 saati aşan kullanımlarda selesi biraz ince ve sert. Aynalarda bence bir problem yok gayet güzel işlerini yapıyorlar yalnız düz yolda. Hafif meyilli bir viraj da arkanızı görmek çok güçleşebiliyor. Lastiklerine gelecek olursak evlere şenlik deyimini hak etmiyorlar bence, olsalar olsaalar michelin, pirelli, metzelder vs gibi firmalarınkinden daha kötü denilebilir. Yağış da yada yol sonu su birikintilerinde dikkat etmek gerekiyor. Arka koltuk için oturanlar çok rahat diyor ben de onların yalancısıyım.
Tüm bunların haricinde motor muhteşem olağanın üstü vs vs
sanırım bu fiyatla alabileceğim değil piyasadaki en iyi şehir içi ulaşım aracı.
Değerli Arkadaşlar,
Ben 5 sene asya motor 150 t1 kullandıktan sonra vitesli motorsiklet kullanmak adına honda cbf 150 aldım. Şimdi oldukça memnunum. Genelde kış dışında hafta sonlarında Ankara çevresindeki yerlere gidiyorum. Ancak şehir içerisinden çıkana kadar bir tedirginlik hali var. Zira trafik oldukça berbat. Acaba bu benim vitesli bir motora alışamamdan mı? yoksa gün geçtikçe berbatlaşan trafik kargaşından mı?
Bugün belki de içimizden çoğunun son günlerini geçirdiği cefakar motorunu ( bugün sanıyorum benim gibi yağışta soğukta binmeyenler için son gündü) havaların ısınıp, yollar kuruyana kadar özlem ve hasretle anacağı, bazısının sıcak garajında, bazısının apartmanının önünde özenle diktirilmiş kışlık yorganının altında saklayacağı yere çekeceği gündü. Ben sıfırını da alabilecek maddi imkana sahip olmama rağmen, ilk motor olacak acemilik atarım, gidip de sıfır BMW alsam yazık günah diyerek üçkağıtçı bir tamircinin dükkanının önünde paslı ve boynu bükük bir biçimde bulduğum, büyük ihtimalle ateşli bir paketçinin elinden çıkma olan motoru aldığımda, 10 gün 20 gün biner alim alışınca atarım bir köşeye dediğim motora şimdi sevdalandım :joker: onu kullandığım her geçen gün , aslında ne kadar doğru bir seçim yaptığımın, bu kadar hor görüp, daha önceleri tanışmadan önce, paketçi motoru, mobilet diyerek aşağıladığım bu motorun, aslında şehir içinde ulaşım için ne mantıklı bir çözüm olduğunu kısa sürede gördüm. Artık çevremdeki insanlar, sana yakışmıyor bu motor sana hayabusa yakışırdı bu ne abi diyenleri esefle karşılamaya başladım. Oysa ki ideal başlangıç motoru bu idi, hatta başlangıç değil, ihtiyacımız olan her şeyi karşılayabilecek kapasitede başlangıç değil, ömür boyu binme motoruydu. Hemen eksiklerini giderdim. Motor servislerinde karşılaştığım kavasakiciler, bmw ciler , en güzelini yapmışsın, biz yanlış yaptık gidip büyük motor olsun havalı olsun, hızlı olsun diye bunları aldık, hamallığını yapıyoruz dediklerinde... evet biliyorum dedim. Hepimiz biliyoruz. Belki hızlı gidemiyoruz, belki gaz verince cümle alem dönüp bakmıyor. Belki abs falan yok ama... Bizimki de en kralından bir motor.
Hemde en sihirlisinden. İşletmesi ucuz, ömürlük üretilmiş.
Hepinize kazasız sürüşleri dilerim . Bu kadar edebiyat parçalama yeter :mrgreen:
arkadaşlar bende bugün 2011 siyah cbf 150 ile aranıza katıldım![]()
cbf iyidir hocam. o kendisini size sevdirecek. aşığım ben![]()
Hocam çaktırmadan motorunu geri aldın değil mi? İtiraf et.![]()
2011 model cbf ile daha öncekiler arasında ne gibi farklar var? teşekkürler
Jr.
Benimle benzer düşüncelere sahip insanlarla, aynı motora bindiğim için doğru yolda olduğumun farkına varıyorum. Bu kadar insan yanlış yapıyor olamaz. Bir gün fırsat yaratıp Ankaralı arkadaşlar bir yerlerde buluşalım. (şimdi havalar bozuyor ama mesela bir sezon açılışı planlayabiliriz)
Yazını okuyunca gaza geldim bir edebiyat da ben parçalayım dedim kusura bakma :cherry:
Neyse methiyeden konumuza dönersek konuda daha önce verildi mi bilmiyorum ama bir resim buldum motorun kesitini merak edenlere faydalı olabilir.
Jr.
Benimle benzer düşüncelere sahip insanlarla, aynı motora bindiğim için doğru yolda olduğumun farkına varıyorum. Bu kadar insan yanlış yapıyor olamaz. Bir gün fırsat yaratıp Ankaralı arkadaşlar bir yerlerde buluşalım. (şimdi havalar bozuyor ama mesela bir sezon açılışı planlayabiliriz)
Yazını okuyunca gaza geldim bir edebiyat da ben parçalayım dedim kusura bakma :cherry:
Neyse methiyeden konumuza dönersek konuda daha önce verildi mi bilmiyorum ama bir resim buldum motorun kesitini merak edenlere faydalı olabilir.
![]()
heheh..ne tatlı ya bi tanecik silindirden motor yapıyorlar, biniyosun dünyayı gezdiriyor.
resim güzel olmuş hocam. jubunfu anlamak için onun kalbinin içini görmelisiniz :mrgreen:
night hawk kardeşim emesenini özelden atarsan tanışalımankara mt'nin 2009 modeliyiz biz. 1,5 senedir yollardayız :rendeer:
mmucit bunda ne var en üstteki mesela "katamoşino" diyo
karbüratör demek :mrgreen:
Güzel fikir müsait uygun zamanda bir buluşma ayarlayalım :cat:
Kesit güzel paylaşım olmuş TheNightHawk hocam, eline sağlık.
Ben resmin üzerinde bildiğim yerleri yazdım.
Özellikle şu 5 numaralı işaretlemiş olduğum kısım merak edilen bir konu idi.
Daha öncede tartışmıştık burda ama şimdi kesitten gördüm ki içeriye bağlanan bir boşluğu varmış.
İsmail abi, bu konuya kesinlikle katılmıyorum, olsa olsa önden giren hava yandan çıkar(ya da arkadan), yoksa yanma odası mahremdir, girilmez.![]()
Banada öyle geliyor, filtre olmadan yanma odasına giriş saçma olur.
Ama o ortadaki boşluk ne o zaman?