Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
valla hiç aklıma gelmedi varmı diye dusunmedimde . mekanık problem yasamadıgım için gerek duymadım herhalde


benim usta temizlemişti ama göremedim nerden çıkardı.Depo muslugundan karbüratöre giden hortumun oralardan çıkarmıştı...:silent:

Evet, doğru cevap yakıt filtresi YOK (muş)... :pr: Ben var zannediyordum.

Bugün dediğim gibi motorun yağ değişimi ve hava filtresi temizliğini yaptım.

Aklıma gelmişken birden benzin filtresini temizleyim pislikler birikmişse temizleyim dedim.

İlk başta göremedim filtreyi sağ ve sol gri kapakları söküp iyice araştırdım ama yok, yok.

Sonunda depodan benzin çıkışını buldum, doğal olarak depo ile karbüratör arasında bir benzin filtresi olması lazımdı. Ama yoktu.

Düz bir şekilde depodan çıkan hortum önce musluğa giriyor, yakıt musluğundan sonrada direk hortumla karbüratöre giriyor. Çok şaşırdım. ::eek:hmy::

Benzinliklerden aldığımız benzinin halini az çok biliyorsunuzdur. Çoğu istasyon kirli benzin satıyor. Bu durumda da kirli benzin direk olarak karbüratöre giriyor. Sonrasında sorunu çözmek için uğraş dur.

Kirli karbüratör bildiğiniz gibi bir çok soruna sebep verebilir.

Sonuç olarak kendim bir benzin filtresi alıp benzin musluğu ve karbüratör arasındaki hortumu keserek monte ettim.

Bu filtrenin güzelliği şeffaf olduğu için gözle kontrol edip kirlendiği zaman kolaylıkla değiştirebileceğim. Sarı olan kısım pislikleri tutarak sadece temiz benzini karbüratöre gönderiyor.

Eli anahtar tutan arkadaşlarım, maliyeti 1-2 TL olan bir filtre monte ederek karbüratörde oluşabilecek arızaların önüne şimdiden geçebilirsiniz.

Montajı tamamladıktan sonraki fotoğraflar:

IMG_3110.jpg


IMG_3109.jpg


Umarım yardımcı olur...
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
depo musluğunun orada benzin filtresi var.bakıma girdiğinde temizlemişlerdi.sibopa benzer bişey.fazla kurcalamayın ama,musluğun işi bitebilir.(musluk 150 tl):)

150 tl kim dediyse iyi sallamış

serviste değiştirdim gerçi garantidendi ama fiyatını özellikle sordum 7 tl :wiinkk:

ismail filtrenin uçlarına birer kelepçe takarsan 10 numara olur
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
150 tl kim dediyse iyi sallamış

serviste değiştirdim gerçi garantidendi ama fiyatını özellikle sordum 7 tl :wiinkk:

ismail filtrenin uçlarına birer kelepçe takarsan 10 numara olur

Tam akşama doğru olduğu için, kelepçe türü birşey ayarlayamadım abi, hatırlatma için sağolasın :cat: Aklımda.
Muhtemelen ince bir teli "O" şeklinde kıvırıp takarım yarın.

Bu filtre işinde birazda kendime kızıyorum aslında, keşke daha önce kontrol edip taksaydım bu filtreyi.

Motorumu 2009 Mayıs'ta sıfır almıştım ve bugün 22 bin bakımını yaptım. Ama ilk kez benzin filtresini temizlemek aklıma geldi. :pale:

Neyse artık zararın neresinden dönülürse kârdır. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:06 ----------


Ercüment;
Resmini verdiğin filtre bizim motordakinin aynısı mı?
Eğer bizim motordakilerde bundan ise filtreyi temizlemek için musluğu sökmek gerekir :silent:

@Babaçi
Abi sen musluğu servisten değiştirdiğinde bu tip bir filtre varmıydı ucunda?
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,407
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Tam akşama doğru olduğu için, kelepçe türü birşey ayarlayamadım abi, hatırlatma için sağolasın :cat: Aklımda.
Muhtemelen ince bir teli "O" şeklinde kıvırıp takarım yarın.

Bu filtre işinde birazda kendime kızıyorum aslında, keşke daha önce kontrol edip taksaydım bu filtreyi.

Motorumu 2009 Mayıs'ta sıfır almıştım ve bugün 22 bin bakımını yaptım. Ama ilk kez benzin filtresini temizlemek aklıma geldi. :pale:

Neyse artık zararın neresinden dönülürse kârdır. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:06 ----------



Ercüment;
Resmini verdiğin filtre bizim motordakinin aynısı mı?
Eğer bizim motordakilerde bundan ise filtreyi temizlemek için musluğu sökmek gerekir :silent:

@Babaçi
Abi sen musluğu servisten değiştirdiğinde bu tip bir filtre varmıydı ucunda?

Eski motorumda filtreyi çok aramıştım. Depo çatladığında musluğu çıkarınca filtreyide bulmuş oldum. Cbf 150'de de başka bir yerde olamaz. Musluğu sökmek çok basit yanlız biraz kibar olmak gerekiyor özellikle takarken. 30.000 km. kullandığım filtreyi çıkardığımda hiçte temizlenme ihtiyacı var gibi durmuyordu. Sizin yaptığınız daha kullanışlı ve kontrolü kolay olmuş.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Tam akşama doğru olduğu için, kelepçe türü birşey ayarlayamadım abi, hatırlatma için sağolasın :cat: Aklımda.
Muhtemelen ince bir teli "O" şeklinde kıvırıp takarım yarın.

Bu filtre işinde birazda kendime kızıyorum aslında, keşke daha önce kontrol edip taksaydım bu filtreyi.

Motorumu 2009 Mayıs'ta sıfır almıştım ve bugün 22 bin bakımını yaptım. Ama ilk kez benzin filtresini temizlemek aklıma geldi. :pale:

Neyse artık zararın neresinden dönülürse kârdır. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:06 ----------



Ercüment;
Resmini verdiğin filtre bizim motordakinin aynısı mı?
Eğer bizim motordakilerde bundan ise filtreyi temizlemek için musluğu sökmek gerekir :silent:

@Babaçi
Abi sen musluğu servisten değiştirdiğinde bu tip bir filtre varmıydı ucunda?

evet var ama ismail'in taktığı gibi bir filtre gibi görev yapmaz o uzun parça
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bu arada filtreyi takarkende net olarak test etmiş oldumki benzin musluğum bozukmuş :)

Musluğun ucuna hortum bağlı değilken ve muslukta kapalı konumda iken, benzin akışı tamamen kesilmedi musluğun ucunu elimle tıkamak zorunda kaldım.

Musluğu açık konuma alınca daha şiddetli akıyor, kapalı konuma alınca ise akan benzinin kuvveti azalıyor ama tamamen kesilmiyor.

Acaba tüm musluklarda böylemidir?

%100 bozuk diyemeyeceğim, çünkü motor çalışırken musluğu kapalı konuma alınca 200-300 metre sonunda motor öksürmeye başlıyor.

Normal olan, musluk kapalı konuma gelince tamamen benzin akışını kesmesi olsa gerek.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------

evet var ama ismail'in taktığı gibi bir filtre gibi görev yapmaz o uzun parça

Anladım abi , sağol. Uygun bir zamanda ve depo bitmeye yakınken musluğuda çıkartıp bi temizlesem iyi olacak.

Hatta madem 7 TL, yenisini takıyım gitsin.

Eski motorumda filtreyi çok aramıştım. Depo çatladığında musluğu çıkarınca filtreyide bulmuş oldum. Cbf 150'de de başka bir yerde olamaz. Musluğu sökmek çok basit yanlız biraz kibar olmak gerekiyor özellikle takarken. 30.000 km. kullandığım filtreyi çıkardığımda hiçte temizlenme ihtiyacı var gibi durmuyordu. Sizin yaptığınız daha kullanışlı ve kontrolü kolay olmuş.

Filtre resmi ve bilgiler için teşekkürler.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Bu arada filtreyi takarkende net olarak test etmiş oldumki benzin musluğum bozukmuş :)

Musluğun ucuna hortum bağlı değilken ve muslukta kapalı konumda iken, benzin akışı tamamen kesilmedi musluğun ucunu elimle tıkamak zorunda kaldım.

Musluğu açık konuma alınca daha şiddetli akıyor, kapalı konuma alınca ise akan benzinin kuvveti azalıyor ama tamamen kesilmiyor.

Acaba tüm musluklarda böylemidir?

%100 bozuk diyemeyeceğim, çünkü motor çalışırken musluğu kapalı konuma alınca 200-300 metre sonunda motor öksürmeye başlıyor.

Normal olan, musluk kapalı konuma gelince tamamen benzin akışını kesmesi olsa gerek.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------



Anladım abi , sağol. Uygun bir zamanda ve depo bitmeye yakınken musluğuda çıkartıp bi temizlesem iyi olacak.

Hatta madem 7 TL, yenisini takıyım gitsin.



Filtre resmi ve bilgiler için teşekkürler.

Bence bizdeki filtre yeterli değil.Ben de bi ara çok düşündüm bir tane daha taksam diye.Sen çok güzel yapmışsın İsmail abi eline sağlık.Bence karbüratörle uğraşmak istemiyorsak hepimiz bu filtre olayına girmeliyiz.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bu arada filtreyi takarkende net olarak test etmiş oldumki benzin musluğum bozukmuş :)

Musluğun ucuna hortum bağlı değilken ve muslukta kapalı konumda iken, benzin akışı tamamen kesilmedi musluğun ucunu elimle tıkamak zorunda kaldım.

Musluğu açık konuma alınca daha şiddetli akıyor, kapalı konuma alınca ise akan benzinin kuvveti azalıyor ama tamamen kesilmiyor.

Acaba tüm musluklarda böylemidir?

%100 bozuk diyemeyeceğim, çünkü motor çalışırken musluğu kapalı konuma alınca 200-300 metre sonunda motor öksürmeye başlıyor.

Normal olan, musluk kapalı konuma gelince tamamen benzin akışını kesmesi olsa gerek.

Merhaba Aydoğan, bende 2009 model cbf i 25 bin km kullanıp satmıştım. Ve motor henüz 1-2 aylıkken, benzin musluğunu kapatıp yol yapmayı denedim. Bu denemem benzin musluğunu ilk deneyişimdi. Ve 20-30 km yol yaptığım halde, çok hafif bir tekleme yapıyor, oda belli belirsiz, musluğun kapalı olduğu anlaşılıyor fakat kesinlikle motor durmuyordu. O zaman garantiden benzin musluğunu değiştirmiştim. Benzin musluklarımız bu konuda oldukça hassas. Bazı cbf in direk kesiyor, yani hiç tekleme vs yok. Aniden kontak kapatmışınız gibi motoru stop ediyor. Bazıları, musluk kapalı iken damlama şeklinde kaçırırken bazılarıda kapattığınızda zayıf ta olsa seri bir şekilde akmaya devam edebiliyor.

Önemli olan şu, diyelim ana depoda benzin bitti. Yedeğe geçeceksin. Benzin musluğunda kaçak varsa ve kaçak fazla ise, musluğu kapattığın zaman da tekleme vb motor işaret vermiyorsa, motor yedek depoya geçtiğinde de işaret vermeyecek ve yedeğe geçmeden önce stop etmeyecektir. Doloyısıyla, yedek depoya geçtiğini bilmeyebilir ve benzinin olduğunu düşünerek yol yapmaya devam edersen yolda kalabilirsin. Çünki yedek depoya geçmiş ve işaret vermemiştir. Motorunuzun yedek depoya geçme anındaki tepkisi ile, musluğu kapattığınız andaki tepkisi aynıdır. Musluktan sonra karbratör bağlantısını sökerek kontrol ettiğinde, musluk kapalı iken hafif hafif damlama ise kabul edilebilir. Musluk kısmen görevini yapıyor denilebilir. Ama musluğu kapattığında akış zayıfladığı halde devamlı, seri bir akış varsa, benzin musluğu görevini yapamıyor ve değişmelidir diye düşünüyorum.

Şu anda sen benzin musluğunun hangi konumda motoruna nasıl tepkilerle döndüğünü biliyorsun. Yani musluğunun bu arızasından da haberdarsın. Özellikle musluğu arızalı olduğu halde bunu bilmeyen arkadaşlar, lütfen benzin musluklarını kapatarak yol yapmayı denesinler ve benzin musluklarını test etsinler. Sıfır motor almış olan arkadaşlar dahi bunu denesin, lakin benim motorumun 2009 modeldi. (Şu an yok, sattım ama) benzin musluğu aldığımda bozukmuş. Garantiden değiştiriyorlar. Benzin musluğu nu kapattığınızda musluktan sonra bulunan hortumun içindeki ve karbratördeki benzinle motor kısa bir süre yol alarak mutlaka stop etmelidir.

Belkide bu benzin musluğunun tamamen benzini kesmemesi cbf lerin pek bilinmeyen zayıf bir yönü.

Bu arada benzin filtresi ile ilgili çalışma çok hoş ve çok işlevsel, çevremdeki cbf kullanıcılarınada önereceğim.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Arkadaşlar (Yamaha ybr 125 mi Honda cbf 150 mi ?) Forum başlığı altına yazdığım yazıyı aynen seçip kopyalıyorum, faydalı olması ümidiyle. Cbf yağ yakıyormuş deniliyordu ve bende bu konuyla ilgili bildiklerimi yazmak istedim.

Cbf in yağ yakma olayı ile ilgili benim deneyimim ve çevremdeki cbf lerde görerek gözlemlediğim şudur. Cbf rodaj döneminde yağ yakıyor. Rodajı sakin sıkıştırılmadan 80-90 ı geçilmeden yapılan cbf rodaj dönemi biterek, motor parçaları birbirine alıştığında, piston silindir arasındaki boşluk tamamen kapandığında yağ yakmayı tamamen kesiyor. Sakin kullanım ne kadar uzun sürerse rodaj da o kadar uzun sürüyor. Bu dönemde yağ yakma devam ediyor ama, motorun ömrüde o denli uzun oluyor.

Kendim 34 yaşındayım. 2009 model aldığım cbf i 25 bin km kullandım ve motoru yormadan 80-90 ı aşmadan ve sakin olarak kullandım bunca km boyunca. 23 bin e kadar düzenli yağ yakan motor 23 binde yağ yakmayı birden kesti. Kontrollerimde hiç yağ eksiltmediğini görmeye başlamıştım. Bu motorun rodajı çok uzun sürdüğü için ömrüde bi kadar uzun olacağına işaretti. Rodaj döneminde sert kullanılan, sıkıştırılan cbf ler çok güzel açılıyorlar. Oldukça seri oluyor. Bu şekilde kullanılan motorlarda yağ yakma ya hiç hissedilmiyor, yada çok kısa sürede parçalar birbirine alıştığından daha 1000 li km lerde kesiliyor. Ama bu şekilde kullanılan cbf lerde gördüğüm 19-20 bin km lerde tekrar yağ yakmaya başlamalarıdır. Ama bu 2. yağ yakma rodaj işareti değil, motorun yakın bi gelecekte sıfır motor isteyeceğinin işaretidir. Buda ortama 30-50 bin km arasında sıfır motor yapılması gerekliliği demek oluyor.

Cbf yağsız kalmayı sevmez, nasıl olsa 2000 de bir yağ değiştiriyorum, ne gerek var bakmama derseniz yazık olur, rodaj dönemi yağ yakan cbf inizin yağ seviye kontrolünü 500-700 km de bir yapın ve eksilme görürseniz tamamlayın. Rodaj döneminde yağ yakan moturunuzu en zayıf ve hassas döneminde yağsız bırakmayın. Eğer bu konuya itanalı yaklaşmassanız motorunuzun size hizmet etme süresini kısatmış olursunuz. Yağ kapasitemiz 1000 gram 200 gramının eksik olması 1/5 oranında yağın eksik olması demek. Yani bir arabayı düşünün 5 lt yağ haznesi var ve 4 lt ile kullanılıyor. Yazık. Cbf 150 kullanan arkadaşlar arasında nasıl olsa 2000 de bir yağ değiştiriyorum. Hem yağ değişikliklerinde ne kadar yağ yakmış olduğunu görürüm. Ölçerim vs diye arada yakmış olsada eklemeyenler var. Değişim anında 200-300 gram eksik yapğ gördüğünüzde zaten iş işten geçmiş demektir. Pls motorunuza yazık etmeyin.

Motorum 23-24 binli km lerde rodajı daha yeni yeni bitmek üzereyken yanıma gelip sorarlardı. Off abi şimdi bu motor amma açılmıştır haa, kaç yapıyor. 130-140 yapıyordur dimi. Yok derdim 105 km/h yapıyor deyince şaşırırlardı. Görüntüye bak, kalıba bak, bide yaptığı son hıza bak Motor çok sakin kullanıldığından ve hala rodajda olduğundan, yağ yakması devam ettiğinden daha açılmamıştı ve bu durum normaldi. Şimdi motoru kardeşime sattım 4-5 ay oluyor. Şu an 30 binde ki motor altın çağını yaşıyor. Motorun rodajı kardeşimde iken tamamlandı ve yağ yakmayı kesti. Şu an motor daha hızlı ve daha seri. Ben sıfır almıştım ama 30 bindeki cbf in ekmeğini şu an kardeşim yiyor diyebilirim. Elbette helal olsun. Örnek olması açısından söylüyorum. Şu an artık 2000 km de bir yağ değişimi haricinde yağ eksiltmiyor. Sıkıştırsanızda yağ yakmıyor. Ve düz yoldaki hızı +10 km/h arttı. Daha seri oldu. Vb.

Cbf sadece rodaj döneminde ve motor bitme eğilimine girdiğinde yağ yakar. Rodaj dönemi ne kadar uzun sürerse motoru kullanım ömrüde o kadar uzun olur. 2. el cbf alırken o anda yağ yakıyorsa bunun sebebinin rodaj mı yoksa motoru bitme eğimi, göstergesimi olup olmadığını mutlaka araştırın.

Cbf ile ilgili yaptığım bu gözlem ve deneyimler, kendi motorum dışında bir çok cbf kullanıcısından, (gerçek hayatta ve forum ortamlarında) aldığım bilgiler ve sohbetler sonrasında genellenerek bu ortama yansıtılmıştır. Faydalı olacağı ümidiyle. Elbette yoruma açıktır, tartışılabilir.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
ethem abi güzel açıklamışsın ama bence kendini fazla yorma,tartışılan ybr 125..Tamam kaliteli,gidonu spor güzel motor ama bisiklet gibi.Ben artık o konulara kulak asmıyorum.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ethem abi güzel açıklamışsın ama bence kendini fazla yorma,tartışılan ybr 125..Tamam kaliteli,gidonu spor güzel motor ama bisiklet gibi. Ben artık o konulara kulak asmıyorum.

Yo yorulmadım, ben böyle yazmayı severim :) Bende kulak asmıyorum ama cbf ten vazgeçip ybr ye binenlere üzüldüğüm için onlar için hep bişeyler yapabilmek istiyorum sanki. Ayrıca amaç sadece ybr cbf topiclerinde marka model savunuculuğu yapmak değil. Cbf kullanıcıları ilede bişeyler paylaşabilmek. Ben o topicte cbf in neden yağ yaktığını kendimce açıklamaya çalıştım. En azından sadece buna dayanarak ybr tercih edenlerde bu yağ yakma ile bilgili bilgilensinler. O topikten faydalanarak cbf alanlarda kullandıkları motorun yağ yakma iğilimini bilsinler ve motoru buna uygun kullansınlar isterim.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bence bizdeki filtre yeterli değil.Ben de bi ara çok düşündüm bir tane daha taksam diye.Sen çok güzel yapmışsın İsmail abi eline sağlık.Bence karbüratörle uğraşmak istemiyorsak hepimiz bu filtre olayına girmeliyiz.

Teşekkürler İbrahim.
Evet, bence mümkünse herkes bu tip filtrelerden kullansın, en azından aldığımız benzinin içinden neler çıkıyor görebiliriz bu şekilde. Hemde karbüratör sağlığı açısından daha iyi olur.

Uygulamasıda çok basit, depodan karbüratöre giden hortumu kesip araya filtreyi takıyoruz. Bu kadar. Bu işlemi yapmak için sadece gri renkli akü kapağını sökmemiz yeterli. 2 vidaya bakıyor iş.

Mesela şurada ki adreste renk renk ve 1,9 TL olan bir sürü filtre var :)
http://www.velomoto.com.tr/katalog.php?kategori=113

Bu arada benzin filtresi ile ilgili çalışma çok hoş ve çok işlevsel, çevremdeki cbf kullanıcılarınada önereceğim.

Merhabalar Ethem hocam, eline sağlık çok güzel detaylı olarak yazmışsın.
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
pazartesi motorumun devirini vereceğim. artık yenisine nasip kısmet diyelim ..
sanırım er-5 alacağım yani şimdilik plan bu :)
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
345
Sonuç olarak kendim bir benzin filtresi alıp benzin musluğu ve karbüratör arasındaki hortumu keserek monte ettim.

Bu filtrenin güzelliği şeffaf olduğu için gözle kontrol edip kirlendiği zaman kolaylıkla değiştirebileceğim. Sarı olan kısım pislikleri tutarak sadece temiz benzini karbüratöre gönderiyor.

Eli anahtar tutan arkadaşlarım, maliyeti 1-2 TL olan bir filtre monte ederek karbüratörde oluşabilecek arızaların önüne şimdiden geçebilirsiniz.

Montajı tamamladıktan sonraki fotoğraflar:

IMG_3110.jpg


IMG_3109.jpg


Umarım yardımcı olur...

Maşallah abi, inşallah işe yarar ve temizliğini yapar. Ama neden honda bunu koymamış ? Yani maliyetide ucuz ? Neden yani, mantığı ne olabilir ? niye koymaz ?

Bu arada arkadaşlar aysonu yaklaşıyor ve benim içimde fena heyecan var :queen: .
---

İş yerim konya yoluna bakıyor, Koluman Mercedes 'in arkasında, sürekli motor geçiyor önümden , sesine göre artık tanımaya çalışıyorum. Kendi kendime denemeler yapıyorum, nezaman ses duysam cama gidiyor gözlerim dışarıda arıyorum hemen motoru, gördüğümde kendimi üstünde hayal ediyorum. İyi değilim tedaviye ihtiyacım var ::comico::
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Maşallah abi, inşallah işe yarar ve temizliğini yapar. Ama neden honda bunu koymamış ? Yani maliyetide ucuz ? Neden yani, mantığı ne olabilir ? niye koymaz ?

Bu arada arkadaşlar aysonu yaklaşıyor ve benim içimde fena heyecan var :queen: .
---

İş yerim konya yoluna bakıyor, Koluman Mercedes 'in arkasında, sürekli motor geçiyor önümden , sesine göre artık tanımaya çalışıyorum. Kendi kendime denemeler yapıyorum, nezaman ses duysam cama gidiyor gözlerim dışarıda arıyorum hemen motoru, gördüğümde kendimi üstünde hayal ediyorum. İyi değilim tedaviye ihtiyacım var ::comico::

Honda kendi çapında bi süzgeç koymuş ama biz motorları torunlara bırakmak istediğimiz için kendimizden iyi bakmaya çalışıyoruz:)

Benim motorum oldugu halde ben de dışardan geçen 50 cc scooterlara bile bakıyorum. Tedavisi yok bu hastalığın. Garajımda 10 tane motorum olsa 11.yi de isterim :cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:27 ----------

Teşekkürler İbrahim.
Evet, bence mümkünse herkes bu tip filtrelerden kullansın, en azından aldığımız benzinin içinden neler çıkıyor görebiliriz bu şekilde. Hemde karbüratör sağlığı açısından daha iyi olur.

Uygulamasıda çok basit, depodan karbüratöre giden hortumu kesip araya filtreyi takıyoruz. Bu kadar. Bu işlemi yapmak için sadece gri renkli akü kapağını sökmemiz yeterli. 2 vidaya bakıyor iş.

Mesela şurada ki adreste renk renk ve 1,9 TL olan bir sürü filtre var :)
http://www.velomoto.com.tr/katalog.php?kategori=113



Merhabalar Ethem hocam, eline sağlık çok güzel detaylı olarak yazmışsın.

Bu kadar ucuz oldugunu bilmiyordum.Ben renault nun filtresini almayı düşünüyordum.O da 15 tl civarındaydı yanılmıyorsam. Senin bize geçen emeğini ödeyemeyiz İsmail abey:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
pazartesi motorumun devirini vereceğim. artık yenisine nasip kısmet diyelim ..
sanırım er-5 alacağım yani şimdilik plan bu :)

Vaay kaptan, hadi hayırlı olsun şimdiden.

Maşallah abi, inşallah işe yarar ve temizliğini yapar. Ama neden honda bunu koymamış ? Yani maliyetide ucuz ? Neden yani, mantığı ne olabilir ? niye koymaz ?

Bende gerçekten çok garipsedim maliyeti çok ucuz aslında, neden filtre koymamışlar anlamak güç.
Olsa olsa sineğin yağını çıkartmaya çalışan Honda'nın maliyet düşürme politikası olsa gerek.

Bu kadar ucuz oldugunu bilmiyordum.Ben renault nun filtresini almayı düşünüyordum.O da 15 tl civarındaydı yanılmıyorsam. Senin bize geçen emeğini ödeyemeyiz İsmail abey:)

Estğafirullah İbrahim. Maksat paylaşım. Yoksa ne önemi var bilginin :)
"Bilgi paylaştıkça çoğalır" düsturu gerçekten çok önemli. :cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Slm Aydoğan, bi kaç sorum olacak. Takmış olduğun benzin filtresinin, benzini süzme esnasında benzin akışını yavaşlatma ve bununla beraber motorun çalışma karakterinde bi olumsuzluk benzeri bi durum oluşmadı değil mi ? Gaz yemesinde, seriliğinde vb bi olumsuzluk yoktur sanıyorum ?

Birde fotoğraflardan motor bloğuna oldukça yakın olduğunu görüyorum. Sürüş anında aşırı ısınan motor bloğuna filtrenin sarsıntı ile değerek erime, deforme olma vb gibi bi ihtimal varmı ? Veya bloğa yaklaşmayacak kadar yeteri seviyede gergin mi ? Bunun için, bloğa değmemesi için bi önlem alman gerektimi takma esnasında ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst