Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
geçen gün bir bayiide cbf 150 ilk defa oturdum. yalnız, ancak parmak uçlarım zar zor yere değdi acaba sele inme ya da servis falan bir şekilde aşağı indirebiliyor mu?

Orta sehpadaykenmi oturdunuz motosiklete ?
Eğer orta sehpada iken oturmuşsanız normalden yüksekte olması doğaldır.

Sehpadan inince yaklaşık 4-5 cm iner.

Eğer orta sehpada değilde normal sürüş pozisyonunda oturmuşsanız süspansiyon ayarı ile çok az alçalabiliyor. Arka monoshock süspansiyonu en yumuşak ayara aldığınız zaman bir kaç milimetre aşağı iner. (Fabrikasyon ayarı orta konumundadır.)

Onun haricinde ekstra bir sele alçaltma durumu mevcut değil.
 
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
309
Orta sehpadaykenmi oturdunuz motosiklete ?
Eğer orta sehpada iken oturmuşsanız normalden yüksekte olması doğaldır.

Sehpadan inince yaklaşık 4-5 cm iner.

Eğer orta sehpada değilde normal sürüş pozisyonunda oturmuşsanız süspansiyon ayarı ile çok az alçalabiliyor. Arka monoshock süspansiyonu en yumuşak ayara aldığınız zaman bir kaç milimetre aşağı iner. (Fabrikasyon ayarı orta konumundadır.)

Onun haricinde ekstra bir sele alçaltma durumu mevcut değil.

teşekkür ederim. şimdi bayiiye tel açtım. kullandıkça amortösörlerde 2 cm kadar aşağı iner diyor.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
teşekkür ederim. şimdi bayiiye tel açtım. kullandıkça amortösörlerde 2 cm kadar aşağı iner diyor.

Bayinin teshisi dogrudur. Ama onemli olan o amortisorler 2cm kardar ininceye kadar dur, kalk larda yasayacagın sorunları goze almalısın.. Ban kalırsa cabuk alışırsın ama yinede karar senin.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
geçen gün bir bayiide cbf 150 ilk defa oturdum. yalnız, ancak parmak uçlarım zar zor yere değdi acaba sele inme ya da servis falan bir şekilde aşağı indirebiliyor mu?

Aslında şöyle bişey var. 178 boyundayım, benim bile cbf e oturduğumda ayaklarımı tamamen yere basamıyorum. Yani tüm tabanım yere temas edemiyor. Tüm tabanımla yere basabilmem için durduğumda hafif yana yatırmam gerekiyor. Demek ki bu işin kriteri bu değil. 165 boyunda bi arkaşımın var. 20 senedir motor sürüyor. Burgmanından tdm sine, f 650 sinden bilmemnesine kadar kullanmadığı motor kalmadı. O küçücük cüssesi ile o koca motorları senelerce nasıl sürdüğünü bende inanın anlamış değilim. Demek ki bu işin kriteri tam anlamıyla boy değil. Belkide çogumuzun ayakları motorlar üzerindeyken tam anlamıyla yere basmıyordur. Boy kısalığının, cücelik seviyesinde olmadığı sürece. 160-165 diyelim cbf kullanmaya mani olacağını düşünmüyorum. Yinede servise sor, teknik olarak amortisöre müdahale edilerek bunu alçaltmanın bi imkanı varmı yokmu, böyle bi imkan olabileceğine pek ihtimal vermiyorm ama yinede sor bence. Serviste birde motoru amortisörü en yumuşağına aldırarak dene. 1-2 cm den fazla fark etmiyor ama belki bu bile kurtarır durumu. En azından bu ayarla biraz alçalıyor zaten, bide sen yumuşak ayarına alınmış amortisörün üzerine bindiğinde esneme payı artacağından 3-4 cm değişebilir. Bu şekilde serviste bi dene bence.

Dün motora ful bakım yaptım. Zincirini sipreyle temizledim. Ön dişli kapağınıda açtım. O bölgeyide temizledim. Zincir biraz bollaşmış, bugünde zinciri az gerdiricem işi biticek, 4000 km dir gerdirmiyordum.

Yıkattırdım bizim burada 5 tl ye yıkıyorlar mis gibi. 7 tl yede sıcak su ile yıkıyorlar. Bi kaç tavsiye; yıkamadan önce sonra sağ elcikteki kontrolleri poşetle sarın. Islanmasın. Sonra marş motoru dönmeyebiliyor. Marşa basıyorsunuz tık yok. 2 cbf 150 dede başımıza geldi ve bize ders oldu.

Yıkattıktan sonrada seleyi kaldırarak sele altını silin. Hayli ıslanmış oluyor. Malüm burada hava filtresi girişi var, bi sakıncası olmasın.

Akü kapağını sökün ve aküyü, erişebildiğiniz ıslanmış kablo bağlantı vs silin. Çünki kapağı açtığımda kapak altının fazlaca ıslanmış olduğunu gördüm.

Yağınıda değiştirdim. Motor yağı bulamadım. Shell in araba yağını çaktım. Ama ilginçtir, motor inanılmaz sessiz çalışmayta başladı. Demek ki sürtünmeyi yeteri kadar hatta oldukça iyi önleyebiliyor. Vites şansıman olayının tüm yağlama gereksinimlerini tabiki karşılamayabilir ama 1000 km sonra zaten 24 bin bakımına giricek. Bende yağ almak için 20 km yol tepmeye üşendim. Daha doğrusu zamanın biraz dardı. Tez canlılık yaptım biraz, hemen motorun işini bitireyim brandasını örteyim derken bu seferlik böyle oldu.
Ama bence elbette doğru değil. Motosiklet yağlarınının satıldığı noktalara uzak olduğu için mecbur kaldım. Örnek teşkil etmemelidir.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Benim eski cbf150 ile bir kere yolda kalmıştım.Yedek depoya güvenip baya bi yol gitmiştim.Sonra baktım ki yedeği de içmiş.Benzinliğe kadar elle itmiştim.CBF150'lerin yaklaşık 10.000 km'den sonra yedek musluğu bozuluyo.En güvenilir yol km sayacını takip etmek.Gösterge kırmızıya geldikten sonra baya bi yol gidiyo.

Honda CBF 150 ile benzinsiz yolda kalınırmı? :silent:

http://www.honda.com.tr/motosiklet/content/modeller/commuter/cbf150.htm

Teknik özelliklerinde; 13 lt. depo (2.6 lt.yedek dahil.) gözüküyor.

Sadece yedekle (1 lt.yle 33 km. gittiğini varsayarsak) 85 km.civarı gitmesi gerekir.:cat:

Ben motosiklet hayatıma Peugeot Cobra 105 moped ile başlamıştım ve 3.7 lt.benzin kapasitesi vardı ne onunla nede diğer kullandığım motosikletlerde benzinsiz yolda hiç kalmadım.:)

Aşağı yukarı her marka-modelin kendine göre yakıt harcaması vardır. Ona göre hareket ettiğin müddetçe yakıtsız yolda kalınmaz.:cat:
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Olay şudur; 250 ml lik bir şişe alınır, içinin boş olduğuna emin olunur ve içine benzin koyulur. Oda arka çanta içinde kötü günler için muhafaza edilir :)

13 lt.benzin deposu olan Honda CBF 150 için gereksiz bir hareket.:)

Benim scooterde 6.8 lt.lik yakıt kapasitesi var ben bile öyle bir yedeklemeye gerek görmüyorum.

Motorunun 100 km.de ne harcadığını bilerek hareket ettiğinde hiç bir sorun olmaz yakıtsız kalınmaz.:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Şub 2010
Mesajlar
154
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Nefesin kuvvetli galiba.:p
İlk defa duydum, ama yolda kalırsam deneyeceğim inş.:thumleft:

Depo kapağını açıp kenarlardan hava almıyacak şekilde üflemen lazım.Böylelikle depoda kalan son damlalarda karbüratöre ulaşır.Şehir içinde 1-2 kilometre daha götürür.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:54 ----------

1,74 boy kilo 80kg

Benimle aynı boydasın ve bu motor kesinlikle yüksek değil senin için.Ben bu motorla tarlaya bile girdim.Bir kere bile dengeyi kaybedip devirmedim.Kullandıkça hakimiyeti çok kolay bir motor olduğunu anlarsın.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
13 lt.benzin deposu olan Honda CBF 150 için gereksiz bir hareket.:)

Benim scooterde 6.8 lt.lik yakıt kapasitesi var ben bile öyle bir yedeklemeye gerek görmüyorum.

Motorunun 100 km.de ne harcadığını bilerek hareket ettiğinde hiç bir sorun olmaz yakıtsız kalınmaz.:cat:

:cat::cat::cat:valla dogur dedin kardeş benim 3.5 litrelik deposu olan cupta bile gerek duymuyodum pet şişe kadar olmasına ragmen:queen:bunda hiç gerek yok köye gitsem geri bile geilirim bu depoyla:)
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?

wd 40 pas sökücü veya hidrolik yağı ile yumuşatmayı deneyebilirsin.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?

Aman gözünü seveyim. Tuz ruhunun ne işi var motorun sağında solunda.:) Sakın kullanma.
Hidrolik yağıda herhangi bir yere damlarsa boyayı söker diye biliyorum.

En güzel çözüm WD40. Sık amortisöre iyice beklesin 5-10 dk. Sonra ayarı değiştirmeyi dene.
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Aslında şöyle bişey var. 178 boyundayım, benim bile cbf e oturduğumda ayaklarımı tamamen yere basamıyorum. Yani tüm tabanım yere temas edemiyor. Tüm tabanımla yere basabilmem için durduğumda hafif yana yatırmam gerekiyor. Demek ki bu işin kriteri bu değil. 165 boyunda bi arkaşımın var. 20 senedir motor sürüyor. Burgmanından tdm sine, f 650 sinden bilmemnesine kadar kullanmadığı motor kalmadı. O küçücük cüssesi ile o koca motorları senelerce nasıl sürdüğünü bende inanın anlamış değilim. Demek ki bu işin kriteri tam anlamıyla boy değil. Belkide çogumuzun ayakları motorlar üzerindeyken tam anlamıyla yere basmıyordur. Boy kısalığının, cücelik seviyesinde olmadığı sürece. 160-165 diyelim cbf kullanmaya mani olacağını düşünmüyorum. Yinede servise sor, teknik olarak amortisöre müdahale edilerek bunu alçaltmanın bi imkanı varmı yokmu, böyle bi imkan olabileceğine pek ihtimal vermiyorm ama yinede sor bence. Serviste birde motoru amortisörü en yumuşağına aldırarak dene. 1-2 cm den fazla fark etmiyor ama belki bu bile kurtarır durumu. En azından bu ayarla biraz alçalıyor zaten, bide sen yumuşak ayarına alınmış amortisörün üzerine bindiğinde esneme payı artacağından 3-4 cm değişebilir. Bu şekilde serviste bi dene bence.

Dün motora ful bakım yaptım. Zincirini sipreyle temizledim. Ön dişli kapağınıda açtım. O bölgeyide temizledim. Zincir biraz bollaşmış, bugünde zinciri az gerdiricem işi biticek, 4000 km dir gerdirmiyordum.

Yıkattırdım bizim burada 5 tl ye yıkıyorlar mis gibi. 7 tl yede sıcak su ile yıkıyorlar. Bi kaç tavsiye; yıkamadan önce sonra sağ elcikteki kontrolleri poşetle sarın. Islanmasın. Sonra marş motoru dönmeyebiliyor. Marşa basıyorsunuz tık yok. 2 cbf 150 dede başımıza geldi ve bize ders oldu.

Yıkattıktan sonrada seleyi kaldırarak sele altını silin. Hayli ıslanmış oluyor. Malüm burada hava filtresi girişi var, bi sakıncası olmasın.

Akü kapağını sökün ve aküyü, erişebildiğiniz ıslanmış kablo bağlantı vs silin. Çünki kapağı açtığımda kapak altının fazlaca ıslanmış olduğunu gördüm.

Yağınıda değiştirdim. Motor yağı bulamadım. Shell in araba yağını çaktım. Ama ilginçtir, motor inanılmaz sessiz çalışmayta başladı. Demek ki sürtünmeyi yeteri kadar hatta oldukça iyi önleyebiliyor. Vites şansıman olayının tüm yağlama gereksinimlerini tabiki karşılamayabilir ama 1000 km sonra zaten 24 bin bakımına giricek. Bende yağ almak için 20 km yol tepmeye üşendim. Daha doğrusu zamanın biraz dardı. Tez canlılık yaptım biraz, hemen motorun işini bitireyim brandasını örteyim derken bu seferlik böyle oldu.
Ama bence elbette doğru değil. Motosiklet yağlarınının satıldığı noktalara uzak olduğu için mecbur kaldım. Örnek teşkil etmemelidir.

ethem usta sızın oraların suları yaramazmıs o zaman alla alla ben canawar gıbı yıkıyom acık acık hatta zenonun beynıne bıle tutuom tabı ınsansı bı sekılde tutuom oraya :) allaha sukur masallah sıkıntı yok yaw sızın sular vıcdansız sekılde bozuyo demekkı hehe :cherry::)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:45 ----------

Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?

cidden dostum aman dıyeyım ne ısın var tuz ruhudur persıldır yumostur pas sokucudur ev temızlıgı gıbı yoksa temızlık malzemelere fılan mı satıon :cherry::queen::) masallah bosver onları yaw al bı wd40 canavar gıbı yapar mıs gıbı mıs
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?

Bi takım pas sökücü vs wd-40 gibi kullanarak. İkinci bi kişiden de amortisörü hareket ettirmek için yardım almak suretiyle (biriniz motor orta sehpadayken arkadan motoru yere bastırsın, biriniz kuvvetlice çevirmeyi denesin. Hareket ettirmeyi başardıktan sonra 5-6 ayda bir ayarı ile oyna, bu şekilde bi kilitlenme yaşamassın bi daha.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Yav cok komik dün motorla pratik yapim dedim koltuğum altında hava girişi varmış bende bez vardı aaa ne güzel yer diye bez koydum calışmıyor bir tırstım bir tırstım sormayın :mrgreen: birde 1. viteste bırakmışım marşa basoyorum çalışmıyor aklimta türlü türlü seyler geliyor bir kac denemeden sonra uyandım 1. viteste ve debriyaja basmazsan motor calışmıyormuş :pr: :queen:

@mucahit89 kardeş brandayı serdim gelinlik gibi oldu valla çok çok sağolasin etekteki lastikler gitmiş ama tam sarmıyor oraya yine lastik falan nasil ayarlanir acaba?
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Yav cok komik dün motorla pratik yapim dedim koltuğum altında hava girişi varmış bende bez vardı aaa ne güzel yer diye bez koydum calışmıyor bir tırstım bir tırstım sormayın :mrgreen: birde 1. viteste bırakmışım marşa basoyorum çalışmıyor aklimta türlü türlü seyler geliyor bir kac denemeden sonra uyandım 1. viteste ve debriyaja basmazsan motor calışmıyormuş :pr: :queen:

@mucahit89 kardeş brandayı serdim gelinlik gibi oldu valla çok çok sağolasin etekteki lastikler gitmiş ama tam sarmıyor oraya yine lastik falan nasil ayarlanir acaba?

ah be abicim yakın olsan da beraber pratik yapsaydık sen kullandım filan deyince bende birşey söylemedim,söyleseydin bu gibi ayrıntıları söylerdim sana:)ama tecrübe ederek öğrenme daha sağlıklı oluyor ama tavsiyem vitesli motor sürmüş birisiyle pratik yapmak bi kaza çıkmasını önlemek adına daha ii olur:cat:

abicim branda hakkında bi bilgim yok aldığım gibi yolladım:)yanlız içinde bi ip vardı o lastikli kısmını arkadaş o iple sarıyordu sanırım.motorun artık güvende olduguna sevindim:cherry:
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
ah be abicim yakın olsan da beraber pratik yapsaydık sen kullandım filan deyince bende birşey söylemedim,söyleseydin bu gibi ayrıntıları söylerdim sana:)ama tecrübe ederek öğrenme daha sağlıklı oluyor ama tavsiyem vitesli motor sürmüş birisiyle pratik yapmak bi kaza çıkmasını önlemek adına daha ii olur:cat:

abicim branda hakkında bi bilgim yok aldığım gibi yolladım:)yanlız içinde bi ip vardı o lastikli kısmını arkadaş o iple sarıyordu sanırım.motorun artık güvende olduguna sevindim:cherry:

KJalkışlarda duruşlarda sorun kalmadı, dönüşleri ve ani duruşları calışmaya devam etmek gerekir birde ayna kontrollerini geliştirmeme lazım.
Metehan Abide ayni tavsiye bulundu ama olsun boylede sorun yok ogreniyoruz işte acelesi yok motoruda tanıyorum bir taraftan :cat:

O ipide sonradan fark ettim ama anneme bir lastik diktiririm belki.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
10
selamün aleyküm foruma yeni üye oldum şu anda ehliyetli mondial 150 hs kullanıcısıyım ama cbf 150 almaya niyetim var özelliklede uzun yoldaki performansıyla ilgili bilgi alabileceğim arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst