Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
MErhabalar
İbrahim Özsoy
yaş:18
boy:1.82
kilo:68
Meslek: YGS+LYS=ÖSS Yİ kazanırsam nasipse tekrar öğrenci olcam
Bakım Zımbırtılarım:
KM:12.ooo e 800 kala
Yağ: Castrol 10w 50
Zİncir Yağı: Castrol kullanıyodum ama malum memleketimizin cillop gibi yolları olmadığından yapışmayan,yapıştırmayan herhangi bi makina yağı tercih ediyorum.
Benzin:Her zaman Shell'den aldım ama abilerimize danışıp Bp'ye geçmeyi düşünüyorum.
Lastik:Arka lastiğimi patlatınca Irc aldım.Kendimi Küçük sofuoğlu ilan ettim :D

YAkıt Sarfiyatım: 1 litre ile 40km
SAygılar
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
157
0 düşünüyordum cbf 150'yi, dün juba (Ali) aklımı çeldi 2. el'e yöneldim metehan abi, sence sıfır - 2.el?ilk motorum olduğunu ve tecrübesiz olduğumu belirtmeliyim sanırım.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
MErhabalar
İbrahim Özsoy
yaş:18
boy:1.82
kilo:68
Meslek: YGS+LYS=ÖSS Yİ kazanırsam nasipse tekrar öğrenci olcam
Bakım Zımbırtılarım:
KM:12.ooo e 800 kala
Yağ: Castrol 10w 50
Zİncir Yağı: Castrol kullanıyodum ama malum memleketimizin cillop gibi yolları olmadığından yapışmayan,yapıştırmayan herhangi bi makina yağı tercih ediyorum.
Benzin:Her zaman Shell'den aldım ama abilerimize danışıp Bp'ye geçmeyi düşünüyorum.
Lastik:Arka lastiğimi patlatınca Irc aldım.Kendimi Küçük sofuoğlu ilan ettim :D

YAkıt Sarfiyatım: 1 litre ile 40km
SAygılar

Merhaba İbrahim ;
Yakıt tüketimimlerimizi genel olarak 100kmde x Litre olarak yazarsak belli bir standarda oturtmuş oluruz.
Yani senin yakıt tüketim değeri 100km/2,5Lt olarak çıkıyor.



Bu arada, geçen gün ön lastiğimi cam kesti.(Yolda birisi gazoz şişesi kırmış, son anda fark ettim ama iş işten geçmişti fıssss sesini duymamla 1-2 dk sonra lastiğin inmesi bir oldu.) Neredeyse enine 1cm civarında bir kesik, ümitsizce bendeki fitil seti ile fitil attım. (Tutmayacağını düşünüyordum) ama gayet başarılı olarak tuttu. 2-3 gündür kontrol ediyorum hava kaçağı yok. Bir lastikte en fazla kaç fitille sürüşe devam edebiliriz? :)

Biliyorum en sağlıklısı yeni lastik ama şu an maddi durumlar pek iyi değil.
Benim önde 1 ve arkada da 1 olmak üzere fitiller var. Yeni bi patlakta yeni lastikmi gerekecek?
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
isim: evren
yaş: 27
meslek: inşaat mühendisi

motorum: 2009 model, 2700 kmde siyah

yapılan işlemler:

bi tane maxem yerli çanta 37 lira, 2 tane teks yan çanta 110 lira. heybe cantalar ile grenaj arasındaki toz grenajı zımparalamasın diye arka sağ sol grenajlara mat siyah film (folyo mu diyorlar?)

yapılacak işlemler:

ilk iş lastikler irc ya da pirelli ile birer boy kalını ile değiştirilip, çıkan lastikler hayrına bir kurye arkadaşa verilecek. jantlar mat siyaha bu esnada belki boyanabilir. aynaların rengine de belki bir çare bulmak istiyorum. başka da oynama düşünmüyorum. Motor 7-8 bini görünce (bor katkısının klavuzunda yazıyor) mutlaka bor katkısı koyulacak.

ekipman:

eles iki kartuğn tam kapalı kask
şark mont
çakma yazlık eldiven 30 liralık. çakma (ama iyi çıktı) kışlık eldiven 25 liralık deri
haytek marka prof. dağcı botları (hafiftir nefes alır asla kaymaz)
mafsal vidalarına anti depo çizici kece yapıştırılmış sıkoyko marka dizlik
çakma balaklava çeşitleri. yarım 15 lira armode, tam 10 lira marka falan hakgetire
armode sırtlık abimin birinin hediyesi. mont içine bir kere giyin bir daha giymeden tuvalete bile gitmezsiniz. :wiinkk:
kaliteli bellik. yine aynı abiden hediye. bizde kalite mal ne gezer bu kadar maaşla. sağdan soldan topla anca. :pr:
pantolon: yok pantolon falan..paraya kıyabilirsem 150 liralık (en çakması ankarada bu para) bişey alacağımm. ama o parayı lastiklere verince kalır başka bahara.:mrgreen:

motoru doğduğundan beri 2 kişi kullanırım. ne zincir bollaşır ne yağ yakar. maşallah deyin. 110u gecmek isterse gazı bırakırım yormam. ortalama seyir hızı 70-90 km. yakıt tuketimim 2,8 lt/100km. servis kastırol 15/40 koymuş.

3500km honda beat, 2700 km cbf, toplam 2 senede 6200 km tecrube. kurstaki suruşlerim dahil tamamı artçılı bir motor kariyeri.

şu ana kadar çıktığım uzun yollarda da bu motor bana yetiyor. cunku 90-110 iki kişi gidebiliyorum. motorumu seviyorum. maksi sukutır hayalimi gercekleştirsem de satmak istemiyorum. hele 150cc sukutırla 10 liralık benzinle 60 km yol gittiğini belirten arkadaşları görünce. :silent:

bu güce bundan ekonomik motor herhalde plütonyum hücreli falan olacak. :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:24 ----------

ismail sabredebilirsen şahane duro ön lastik veririm sana nisanda :)
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Bu arada, geçen gün ön lastiğimi cam kesti.(Yolda birisi gazoz şişesi kırmış, son anda fark ettim ama iş işten geçmişti fıssss sesini duymamla 1-2 dk sonra lastiğin inmesi bir oldu.) Neredeyse enine 1cm civarında bir kesik, ümitsizce bendeki fitil seti ile fitil attım. (Tutmayacağını düşünüyordum) ama gayet başarılı olarak tuttu. 2-3 gündür kontrol ediyorum hava kaçağı yok. Bir lastikte en fazla kaç fitille sürüşe devam edebiliriz? :)

Biliyorum en sağlıklısı yeni lastik ama şu an maddi durumlar pek iyi değil.
Benim önde 1 ve arkada da 1 olmak üzere fitiller var. Yeni bi patlakta yeni lastikmi gerekecek?[/QUOTE]

Aslında bizim motorlarda fitilin cok fazla zararı yok. Cunku yuksek hızlara cıkamıyoruz. Saate 100 km hız da fitil atacak sa eger hiçbir anlam ifade etmez. Fitil atılmış lastige haddinden fazla hava vurmamaya dikkat et. Fazla hava vurunca fitil atılmış yerden acılma yapıyor. Birde zamanla fitil atılmış yerden lastigin omrune ve kullanım durumuna gore kucuk catlaklar oluşmaya başlıyor. Sonuc olarak Fitil atılmış lastigi belirli aralıklarla kontrol ederek kullanmakta fayda var..
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ismail sabredebilirsen şahane duro ön lastik veririm sana nisanda :)

Teşekkür ederim Evren. :rendeer: Düşünmen yeterli :rendeer:
Benim orijinal Durolarda depoda duruyor. Motosikletim 5 bin km olmadan IRC'leri takmıştım. irc'den sonra duro kullanmak sabunlu yolda gitmek gibi oluyor. :)
lastik değiştirdiğimde en belirgin hissettiğim şey fren mesafesinin kısalması olmuştu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:55 ----------

armode sırtlık abimin birinin hediyesi. mont içine bir kere giyin bir daha giymeden tuvalete bile gitmezsiniz. :wiinkk:

Kesinlikle katılıyorum Aynı marka bellik bende kullanıyorum. Sıcacık tutuyor.
İnsan farketmesede sürüş esnasında böbreklerin bulunduğu kısım üşüyor ve bu uzun vadede ciddi sağlık problemleri oluşturuyormuş. Bunlardan korunabilmek için bellik kullanımı şart.

Bir bilgi : Bellik kullanımı uzun yolda insanın wc ihtiyacını nerdeyse yarı yarıya düşürüyormuş. Çünkü üşüyen böbrekler daha fazla çalışıyormuş :)
Uzun gezileriniz vs olursa aklınızda olsun.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
:) ben sırt koruma diyordum. o narin omurilik, en azından, deli gibi değer verdiğimiz kafalarımız kadar risk altında. sırtlık alın takın arkadaşlar. sırt ustu darbeler için duz zeminde bile disk kaymasına bağlı zedelenme oluşabilirken, sırtı herhangibirşeye çarpma konusunun sınırından konuyu değiştiriyorum.

bellik de hakikaten sıcacık tutuyor. ekim ayında cıkıp üşüyünce "ya bi bellik vermişlerdi şunu bi deneyeyim" diye eve geri dönüp takmıştım. sonuç harika. sırtlıkta ise gerek kalmıyor, cunku belden sıkıştıma + omuz askısıyla takılınca zaten butun sırt sıcacık oluyor.

şu lastik konusunu öyle bir anlatıyorsunuz ki acaip merak etmeye başladım kaliteli lastikleri.

en yumuşak hamurlusu hangisidir?

çok feci yol tutsun ama 2 senede aşınsın o dert değil.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
şu lastik konusunu öyle bir anlatıyorsunuz ki acaip merak etmeye başladım kaliteli lastikleri.

en yumuşak hamurlusu hangisidir?

çok feci yol tutsun ama 2 senede aşınsın o dert değil.

lastik konusunda okuduklarımıza göre michelin en yumuşak ve en iyi yol tutuşa sahip olan lastik.

Ama birisi çıkıp dese ki ben hem duro hem irc hem michelin hem de pirelli kullandım. Yağmurlu havada şöyle kuru hava böyle diye bi izahat olsa tadından yenmez :mrgreen:

Varmı hem michelin hem pirelli hemde irc kullanan?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bu arada, geçen gün ön lastiğimi cam kesti.(Yolda birisi gazoz şişesi kırmış, son anda fark ettim ama iş işten geçmişti fıssss sesini duymamla 1-2 dk sonra lastiğin inmesi bir oldu.) Neredeyse enine 1cm civarında bir kesik, ümitsizce bendeki fitil seti ile fitil attım. (Tutmayacağını düşünüyordum) ama gayet başarılı olarak tuttu. 2-3 gündür kontrol ediyorum hava kaçağı yok. Bir lastikte en fazla kaç fitille sürüşe devam edebiliriz? :)

Biliyorum en sağlıklısı yeni lastik ama şu an maddi durumlar pek iyi değil.
Benim önde 1 ve arkada da 1 olmak üzere fitiller var. Yeni bi patlakta yeni lastikmi gerekecek?

usta Pırelli veya shınko veya ırc 50-55 civarı oradan lastik yolda gümlemez işallah...

:) ben sırt koruma diyordum. o narin omurilik, en azından, deli gibi değer verdiğimiz kafalarımız kadar risk altında. sırtlık alın takın arkadaşlar. sırt ustu darbeler için duz zeminde bile disk kaymasına bağlı zedelenme oluşabilirken, sırtı herhangibirşeye çarpma konusunun sınırından konuyu değiştiriyorum.

bellik de hakikaten sıcacık tutuyor. ekim ayında cıkıp üşüyünce "ya bi bellik vermişlerdi şunu bi deneyeyim" diye eve geri dönüp takmıştım. sonuç harika. sırtlıkta ise gerek kalmıyor, cunku belden sıkıştıma + omuz askısıyla takılınca zaten butun sırt sıcacık oluyor.

şu lastik konusunu öyle bir anlatıyorsunuz ki acaip merak etmeye başladım kaliteli lastikleri.

en yumuşak hamurlusu hangisidir?

çok feci yol tutsun ama 2 senede aşınsın o dert değil.


evet sırtlıktan bahsediyoruz galiba...bende önem verdiğim gerçekten gerekli bir koruma malzemesi...aslında var ya ucuz olacak o ürünler ithalinde vergi alınmayacak herkes rahatca alacak...veya burada alırken vergi ödenmeyecek vs kasktır ıvır zıvırdır çok ucuz olacak...
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Merhaba İbrahim ;
Yakıt tüketimimlerimizi genel olarak 100kmde x Litre olarak yazarsak belli bir standarda oturtmuş oluruz.
Yani senin yakıt tüketim değeri 100km/2,5Lt olarak çıkıyor.


Bu arada, geçen gün ön lastiğimi cam kesti.(Yolda birisi gazoz şişesi kırmış, son anda fark ettim ama iş işten geçmişti fıssss sesini duymamla 1-2 dk sonra lastiğin inmesi bir oldu.) Neredeyse enine 1cm civarında bir kesik, ümitsizce bendeki fitil seti ile fitil attım. (Tutmayacağını düşünüyordum) ama gayet başarılı olarak tuttu. 2-3 gündür kontrol ediyorum hava kaçağı yok. Bir lastikte en fazla kaç fitille sürüşe devam edebiliriz? :)

Biliyorum en sağlıklısı yeni lastik ama şu an maddi durumlar pek iyi değil.
Benim önde 1 ve arkada da 1 olmak üzere fitiller var. Yeni bi patlakta yeni lastikmi gerekecek?

Haklısın en sağlıklısı 100/ ye göre ben kimsenin sallamaycğını düşündüğüm için üstünde durmadım açıkcası.

Benim lastiğime 9mmlik inşaat demiri girmişti.Lastikçi fitil yaptı ama kaçak devam etti.Mecbur yeni lastik aldım.Şimdi iyiki de patlamış diyorum.IRC çok güzel yumuşak bi lastik. Yeni lastik alacak arkadaşlar yeni çıkan model olmasına dikkat edin.
 
Son düzenleme:

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
en ucuz sırt koruma armode sanırım bendeki. o da 70 lira civarı (plastik parçasının neresi 70 lira ediyorsa) almak lazım. mauspetlerimiz bi işe yaramıyor :)
 
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
767
Merhaba cbf150 kullanıcıları , bir arkadaşım kuryelik yapacak , cbf düşünüyor. Bu motorun eksilerini artılarını yakıtını paylaşabilirmisiniz.Birde aranıza temiz az kilometre yapmış satan biri veya tanıdığı olan varmı ?

Saygılar:)
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Merhaba cbf150 kullanıcıları , bir arkadaşım kuryelik yapacak , cbf düşünüyor. Bu motorun eksilerini artılarını yakıtını paylaşabilirmisiniz.Birde aranıza temiz az kilometre yapmış satan biri veya tanıdığı olan varmı ?

Saygılar:)

Biraz yukarılara göz atsan aradağın herşeyi fazlasıyla bulacaksın.Bu soruyu en güzel kuryeler cevaplar ki onlarında %60-70 i cbf 150 kullanıyor.Yani en azından Gaziantep'te :)
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Merhaba cbf150 kullanıcıları , bir arkadaşım kuryelik yapacak , cbf düşünüyor. Bu motorun eksilerini artılarını yakıtını paylaşabilirmisiniz.Birde aranıza temiz az kilometre yapmış satan biri veya tanıdığı olan varmı ?

Saygılar:)

Bizim burada ybr125 ağırlıkta. Bende kurye motoru olarak şiddetle tavsiye ederim.:cherry:

Buda benim motordan gece çekimi.

dsc01194a.jpg


Yanlara mavi led taktım. Beni gece vakti görmeyen kördür ya da numara yapıyordur.:queen:
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Kuryelik yapacaksan en iyi tercih CBF150.
Bir diğer alternatifte YBR125.
Bence gerisi fasofiso.

----------

Arkadaşlar, benim makinaya touring cam ve elcik koruma takmayı düşünüyorum.
Bunları şöyle hesaplı şekilde edinebileceğim bir yer biliyormusunuz?
 
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
767
Arkadaşım Şu aralar cbf le apache arasında kaldı cbf te ısrar ediyorum ama apachede güzel diyor:silent:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Kuryelik yapacaksan en iyi tercih CBF150.
Bir diğer alternatifte YBR125.
Bence gerisi fasofiso.

----------

Arkadaşlar, benim makinaya touring cam ve elcik koruma takmayı düşünüyorum.
Bunları şöyle hesaplı şekilde edinebileceğim bir yer biliyormusunuz?

Gecmiş sayfalarda anesmotor un touring cam reklamı vardı. Orjınal 50 tl diye.. Geriye dogru kontrol edersen bulabilirsin.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bizim burada ybr125 ağırlıkta. Bende kurye motoru olarak şiddetle tavsiye ederim.:cherry:

Buda benim motordan gece çekimi.



Yanlara mavi led taktım. Beni gece vakti görmeyen kördür ya da numara yapıyordur.:queen:


aslında görünmek için çok gerekli bir led o...:cat: pavyon gibi motor densede bana şart mesela...:pama ilk yıkamada gümlemesin bu dandik led çıtaları...


Arkadaşlar, benim makinaya touring cam ve elcik koruma takmayı düşünüyorum.
Bunları şöyle hesaplı şekilde edinebileceğim bir yer biliyormusunuz?

Anes Motorda 50 lira...başka alternatifi yok galiba...

http://www.anesmotor.com

sitede aradım bulamadım bi yere sallamışlar ama nereye...honda amblemide var...

elcik korumayıda CİHAN nikli arkadaşıma pm atarak satın alabilirsin...en kral elcik onda...o biyerden alıyor ama nerden bilmiyorum ucuz bi fiyata...Bakırköyde çalışıyor yanına gidersen kendide takar...


bi saniye elcik koruma el üşümesin diye benim kullandıklarımdansa Sirkeciye uç...25-30 liraya 3-4 çeşit var...benim dediğim kros enduro makinelerdeki estetik plastik...o plasitk sert malzeme Cihanda var...elini içine sokabileceğin üşümemek içinse sirkecide...


Arkadaşım Şu aralar cbf le apache arasında kaldı cbf te ısrar ediyorum ama apachede güzel diyor:silent:

apaçi çok titrer..dostum önce ybr düşünülmeli...sonra cbf...madem kuryelik yapacak önce ybr125...:cat:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
bi saniye elcik koruma el üşümesin diye benim kullandıklarımdansa Sirkeciye uç...25-30 liraya 3-4 çeşit var...

206_buyuk.jpg


Bu yukarıdaki el kılııfının ellerimin üşümemesini sağlayacağını düşünerek geçen gün yıba çarşısından aldım. Ellerim rahat olmadı içinde sanki psikolojik olarak rahat edemedim. Arabaların arasından geçerken araç aynalarına sürttü bazı yerlerde. Alışmışım benim motorun ebatlarına nereden geçecek kestirebiliyorum. Ona göre dalıyorum trafikte araya. Ama bu el kılıfı tüm dengelerimi alt üst etti :pale: Halbuki gerçekten ellerimi sıcak tutmuştu. Ama ben motosiklet üstünde kendimi rahat hissemedikten sonra elim sıcak olsa neye yarar ?

Mesela sinyal vermek, jikleyi çekip motoru çalıştırmak. Bunlar resmen eziyet haline geldi bu kılıfı takınca. Bir de trafikte motor enine bi kaç cm uzatınca sadece 1 gün kullanabildim, iade ettim de rahatladım :mrgreen:

Metehan senin el kılıfın nasıl rahatmı içinden eldiven giyiyormusun?

Eldiven giymesem belki rahat olacak ama o zamanda bi düşme anında ben ellerimi nasıl koruyacağım ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst