Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
74
Ben sahil bölgesindeğim malum dağlık şehir içi kullanıyorum genelde ve 2. vitesten yukarı çıkacak imkan olmuyor.önceki 100 cc bihanki mondial ve ramzey motorlarımda yakıt sarfiyatı çok süperdi resmen kokluyordu sizce bu motor düşük vitesle kullanılacak yerlerde ideal değilmi yoksa motorda bi sıkıntımı var varsa neresinden kaynaklanabilir. Malum servis imkanım yok kastamonunun inebolu ilçesindenim en yakın servis ankarada.143 kr çok olduğunu söğlüyor blue banada çok geldi

Birde motora ses sistemi hazırladım.iki adet pc hapörlörü ve 2 usb aküsüyle. Aküleri evde şar ediyorum aküler 12 v motordan şarz etsem motorun elektronik aksamına zarar verirmi?
Değerli cevaplarınız için şindiden teşekkürler..
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
motorun yakıtı çok fazla senin. km de 143 krs yakmıs.ben zamlı halınde aldıgımda 97 krs yaktı. bi anormallık var yanı :silent::silent:

hacım yazın benzin bir ara 3 liranın altındaydı. şimdi olmuş 3.60 lira. şimdi 9,7 kuruş yakıyorsan yazın 7,5 kuruş yakmalıydın. 7,5 kuruşu şehiriçinde yakabiliyorsan şehirdışı 5-6 kuruş yakman lazım yazın ki bu olanaksız .

yani sen yazın şehir içi 7,5 kuruştan fazla yakmışsındır diye düşünüyorum.

9,7 kuruşu şehirdışı veya 4-5 . viteste giderek yapmayasın
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
ben benzim sarfiyatımı 1 litreyle 40 km olarak ölçtüm. Şehir içinde çok yoğun trafik olmadan sadece ışıklarda duruyorum. Aşırı dur kalkta çok acayip bi benzin sarfiyatı var. Bunu net olarak gördüm. Yokuş yukarı 2m de bir dur kalkta benzinim sanki buhar oldu uçtu. Yani bazen o söylediğiniz rakamlara çıkması normaldir. Bizim burda (Gaziantep'de) şehir içi düz ve gün içinde aşırı trafik yok.Bu unsurlar çok etkilediği için böyle ayrıntılı yazma ihtiyacı duydum motorcu kardeşlerim :cat:
 
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
74
sağol ibrahim sanırım dediğin doğru çok durkalk yapıyorum ve çok yokuş ve virajlı buralar neyse bende günlük işlerimde pederin mondialını alırım.
Ses sistemi konusundada fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar belki sonuçları sizlerinde hoşuna gider ben test ettim 70 km kadar çok rahat duyabiliyorum müziği yazın gezilerde çok güzel olacağını düşünüyorum
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
hacım yazın benzin bir ara 3 liranın altındaydı. şimdi olmuş 3.60 lira. şimdi 9,7 kuruş yakıyorsan yazın 7,5 kuruş yakmalıydın. 7,5 kuruşu şehiriçinde yakabiliyorsan şehirdışı 5-6 kuruş yakman lazım yazın ki bu olanaksız .

yani sen yazın şehir içi 7,5 kuruştan fazla yakmışsındır diye düşünüyorum.

9,7 kuruşu şehirdışı veya 4-5 . viteste giderek yapmayasın

osmaniyeli 97 krs uzun yolda. edirne ist arasında ölçtüm. tabıkı 5, vites 100-110 km süratte :)
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
selam arkadaşlar 2 senedir almayı planlayıp alamadığım cbf150 limi geçen hafta aldım. 4700 km de 2750 tl ye geldi.150 km şehir içi yol yaptım 22 ytl benzin harcamış sizce çok değilmi normalmi bu değerler.

hesaba vurduğun zaman çok gibi gözüküyo ama o yakıt sarfiyatı senin kulanımına , yola, senin ağırlığına vb bir sürü şeye bağlıdır. bunların hepsini pas geç cbf yakıt açısından en ideal motorlardan diyebilirim niyemi dersin kuryeler sana bi örnek olabilir.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
osmaniyeli 97 krs uzun yolda. edirne ist arasında ölçtüm. tabıkı 5, vites 100-110 km süratte :)

yaa bu benzinin hali ne olacak. dün aldım 3.70 den yazdılar. koladan pahalı :p
yakında 4 lira yaparlarsa, elinde pet şişe çocuklar litreyle benzin satar:cherry:

çocuk gelir abi mendil alırmısın yerine abi benzin alırmısın der. 1 litre sinde çocuğa 25 kuruş kalsa :queen: bak bu yaz kesin el atarlar bu işe


en çok kaçak yakıt işiyle uğraşanlar para kazanıyor bu zamlardan. adam sınır şehirde suriyeye. her gün git gel yapıyor . aracının deposunda kalanını getirip satıyor.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
o dediğin bizim burda(Gaziantep) çok oluyor. Ama o suriyeden getirdikleri benzin en çok motor ustalarına yarıyo çünkü çok kalitesiz benzin hortumlar tıkanıo.o yüzden benzin katkısı işi dee fena değil burda :D (Aklı kelden benizni shellden)
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
o dediğin bizim burda(Gaziantep) çok oluyor. Ama o suriyeden getirdikleri benzin en çok motor ustalarına yarıyo çünkü çok kalitesiz benzin hortumlar tıkanıo.o yüzden benzin katkısı işi dee fena değil burda :D (Aklı kelden benizni shellden)

evet Kilis te çok

bir de benden gelsin bir söz
ne demişler


bir kilo tos bir otobos:queen::queen:
 
Katılım
16 Eki 2009
Mesajlar
28
cbf150 ye alışma sürecindeyken benim başımada çok geliyordu.
çat çat acımasızca geçirince vitesleri sorun kalmıyor :mrgreen:

ayynen oylee ilk motorum oldugu ıcın onceden hep busesler canımı sıkardı cıkmasın dıye cook ugrasırdım nafıle ılla o ses cıka cıka alısacak baska hiiçç caresı yookk... ee sıfır motor.:)
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
İlanda "(ELECTRONIC FUEL INJECTED -EFI) " olarak bir ibare var.
Anladığım kadarıyla enjeksiyonlu motosikletlerde kullanılıyor.

Satıcıya mesaj gönderdim "karbüratörlü motorlarada uyarmı?" diye
bakalım ne cevap gelecek, gelen cevabı paylaşırım.

Abartı bir ilan olarak görüyorum.
30 Hp imkansız bence ama şöyle 3-5 hp bile olsa faydalı olur.
Zorlanmadan , gazı çevirince düz yolda 130 yapsa bizim makineler , kim istemezki bunu :)

üstad noldu var mı bı gelısme acaba saygılar :):mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:52 ----------

iyi geceler dostlar danısmak ve yapan veyatta bılgısı olan arkadaslardan stop ve sınyal boyama ıle ılgılı sorularım olucak su anda motorum bu goruntude reklamcı arkadasımda folyo cektırmıstım vıze muayenesi gırıcegım ıcın sokup atarım dıordum ama gerek kalmadan ısımı hallettım ancak boyama fıkrı olustu kafamda nedense:)
big19471120al9.jpg
[/URL][/IMG]
buda ön fara ben ıstemeden yapıldı reklamcı yaptı benımde hosuma gıttı begenıorum sımdılık yapmak ısteyen arkadaslara yardımcı olur dıye ekledım:)
big19471120lz0.jpg
[/URL][/IMG]
buda yandan görüntü
big19471120rps.jpg
[/URL][/IMG]
yapmak istedıgım sey bunun aynısı hemen hemen bu motoru internette buldum suanda pasıf gozukuor ılan belkıde arkadas sıteye uyedır gorur yazar inşallah kendısı :)
big155776767pm.jpg
[/URL][/IMG]
birde su var arkadaslar gecen gece ınternette takılırken ebay da denk geldı bu parca cbf 125 ıcın dıor ama yanls anlamadım ıse galıba marka uyumluda oluor yuksek tork ve +30 beygır fılan dıyor yaw gercı bızım motorlar 30 beygır bıle degıl +30 nasıl olacak ama en azından 5-10 fılan bısıy getırırmı bu konuda bılgılendırebılıcek arkadaslar varsa sımdıden tesekkurler saygılar:)
ürünün linki bu:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FT-P...rcycles_Parts_Accessories?hash=item3a56cabc15

iyi geceler arkadaslar.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Şu havalarda biraz düzelsede bende turlasam az az :) içim gidiyor ama karda kışta yemiyor gözüm :queen:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ben benzim sarfiyatımı 1 litreyle 40 km olarak ölçtüm. Şehir içinde çok yoğun trafik olmadan sadece ışıklarda duruyorum. Aşırı dur kalkta çok acayip bi benzin sarfiyatı var. Bunu net olarak gördüm. Yokuş yukarı 2m de bir dur kalkta benzinim sanki buhar oldu uçtu. Yani bazen o söylediğiniz rakamlara çıkması normaldir. Bizim burda (Gaziantep'de) şehir içi düz ve gün içinde aşırı trafik yok.Bu unsurlar çok etkilediği için böyle ayrıntılı yazma ihtiyacı duydum motorcu kardeşlerim :cat:

Arkadaşlar şu yakıt tüketimlerini herkes "x Litre / 100 KM" olarak yazarsa net olarak bir profil çıkarabiliriz.
Diğer türlü hesaplar şaşırtıcı olabiliyor.

Benim son hesaplarıma göre 100 km'de 3,0 lt ile 3,2 lt. arasında gidip geliyor yakıt tüketimim. Uzun yolda ise genelde 2,5 lt'ye kadar iniyor.
Bunu net olarak hesaplamak için ise sürekli deponuzu tam doldurun. Bitmeye yakın yine aynı pompadan tam doldurun. Aradaki km leride not aldığınız zaman net olarak ne kadar yaktığınız ortaya çıkar.

Bu günlerde bile sürekli işe motosikletimle gidip geliyorum. Otobüslerde tıkış tıkış gitmekten iyidir :) Full koruma olunca soğuk fazla işlemiyor. Sıkışık trafikte dur kalklar çok fazla oluyor, doğal olarakta yakıt tüketimimi artırıyor bu.

üstad noldu var mı bı gelısme acaba saygılar :):mrgreen:

Ne yazık ki satıcı şahıs hala mesajıma cevap yazmadı. Beklemedeyim. Gelirse anında paylaşacağım burada. Ama biraz ümidim kesildi. Ebay'den yaptığım diğer alışvberişlerde satıcılar genelde çok ilgili oluyorlardı. Mesajıma en geç ertesi gün cevap alabiliyordum. Bu şahıs cevap yazmadığına göre bi gariplik olabilir :silent:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Merhaba Arkadaşlar Kotu hava sartlarından dolayı benim motor da 1 haftadır yatıyor. Ama buyul olasılıkla yarın calıştıracam..
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Beyler, bizim akuler kuru akumu? Hiç açıp bakmadım? Bilen varmı..?
Kaç amper oldugunuda belirtirseniz sevinirim..
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Beyler, bizim akuler kuru akumu? Hiç açıp bakmadım? Bilen varmı..?
Kaç amper oldugunuda belirtirseniz sevinirim..

Orijinal akülerimiz sulu tip akü.
amper değerini bilmiyorum şu anda tam olarak.
cbf 150 kullanım kılavuzunda yazıyordu. bulabilirsem eklerim birazdan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:45 ----------

CBF 150 Kullanım kılavuzundan bilgiler:

Akümüz 12V 7Amper :

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst