Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
iyi geceler dostlar danısmak ve yapan veyatta bılgısı olan arkadaslardan stop ve sınyal boyama ıle ılgılı sorularım olucak su anda motorum bu goruntude reklamcı arkadasımda folyo cektırmıstım vıze muayenesi gırıcegım ıcın sokup atarım dıordum ama gerek kalmadan ısımı hallettım ancak boyama fıkrı olustu kafamda nedense:)
big19471120al9.jpg
[/URL][/IMG]
buda ön fara ben ıstemeden yapıldı reklamcı yaptı benımde hosuma gıttı begenıorum sımdılık yapmak ısteyen arkadaslara yardımcı olur dıye ekledım:)
big19471120lz0.jpg
[/URL][/IMG]
buda yandan görüntü
big19471120rps.jpg
[/URL][/IMG]
yapmak istedıgım sey bunun aynısı hemen hemen bu motoru internette buldum suanda pasıf gozukuor ılan belkıde arkadas sıteye uyedır gorur yazar inşallah kendısı :)
big155776767pm.jpg
[/URL][/IMG]
birde su var arkadaslar gecen gece ınternette takılırken ebay da denk geldı bu parca cbf 125 ıcın dıor ama yanls anlamadım ıse galıba marka uyumluda oluor yuksek tork ve +30 beygır fılan dıyor yaw gercı bızım motorlar 30 beygır bıle degıl +30 nasıl olacak ama en azından 5-10 fılan bısıy getırırmı bu konuda bılgılendırebılıcek arkadaslar varsa sımdıden tesekkurler saygılar:)
ürünün linki bu:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FT-P...rcycles_Parts_Accessories?hash=item3a56cabc15
 
Son düzenleme:
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Herkeze çok teşekkürler, umarım düşündüğüm gibi güzel zaman geciririm ve bu zamana kadar beklemiş olduğuma değer...
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:58 ----------
[/COLOR]Motorun yakıttıktan sonra bir süre çalışmaması, marş motorunun dönmemesi olayının, sağ elcikteki marş butonun içine kaçan su dolayısıyla olduğunu düşünüyorum. Bu su buharlaşıncaya kuruyuncaya kadar marşta tık yok. Buji ıslanmış olsa marş motoru yine döner ama benim başıma gelen motorun hiç tepki vermemesi idi. Sanki kontak kapalı iken marşa basıyormuşum gibi, hiç ateşleme yapmıyordu motor. Benimde bu şekilde başıma geldi bi kaç kere. Burası demek ki yağmur suyu ile değilde basınçlı su ile su kaçabiliyor. Islanırsa sanırım kısa devre vs derken iki kutup bir birine temas edemiyor ve motor tık demiyor. Ve artık yıkatmadan önce sağ elcikteki stop ve marş butonunun olduğu düğme grubunu iyice poşetle bağlıyorum. Islanmadığı için problem olmuyor. Motoru yıkatmadan önce böyle yap. Bu kısmı poşetle güzelce sar. Problem olmaz.[/QUOTE]

Ben simdiye kadar motorumu hemen hemen hep tazyikli su ile yıkadım ama hiç boyle bir sorun yasamadım. Dun akşam da sagnak yagmur altında kullandım ama allaha sukur yine bir sorun yaşamadım. Bu sebeple herhangi bir fikir yurutemiycem... :silent::silent::silent: Sorunun ne oldugunu ve cozumunu merakla bekliyorum...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
birde su var arkadaslar gecen gece ınternette takılırken ebay da denk geldı bu parca cbf 125 ıcın dıor ama yanls anlamadım ıse galıba marka uyumluda oluor yuksek tork ve +30 beygır fılan dıyor yaw gercı bızım motorlar 30 beygır bıle degıl +30 nasıl olacak ama en azından 5-10 fılan bısıy getırırmı bu konuda bılgılendırebılıcek arkadaslar varsa sımdıden tesekkurler saygılar:)
ürünün linki bu:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FT-P...rcycles_Parts_Accessories?hash=item3a56cabc15

İlanda "(ELECTRONIC FUEL INJECTED -EFI) " olarak bir ibare var.
Anladığım kadarıyla enjeksiyonlu motosikletlerde kullanılıyor.

Satıcıya mesaj gönderdim "karbüratörlü motorlarada uyarmı?" diye
bakalım ne cevap gelecek, gelen cevabı paylaşırım.

Abartı bir ilan olarak görüyorum.
30 Hp imkansız bence ama şöyle 3-5 hp bile olsa faydalı olur.
Zorlanmadan , gazı çevirince düz yolda 130 yapsa bizim makineler , kim istemezki bunu :)
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
vites geçişlerinde 3 faktör var mnelim olan..
1- yağın durumu
yeni eski yağ veya yapın inceliği. malum bu havalarda 20 kullanan da var 10 kullanan da bu havada 10-40 daha iyi oluyor.
2- Vites geçişlerindeki motorun devir durumu..
Devirini bulmayan motorun vites değişimi zor olur.. (hatırlayın eski kamyonlarda aragazı yüksek devir debriyaj çiftleme..)
3- debriyaj levyesinin ayarı. tel durumu. bunlarda büyük etki
Özenle kullandığımda bu dediklerim uygunsa vites geçişlerimde ses gelmiyor aceli davrandığımda çatur çutur sesler benden de geliyor :)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Birde rodaj aşamasında sert ve hızlı biçimde vites değiştirmemek lazım. Rodaj aşamasında vitesler sakin kullanılmazsa vites geçişlerinin giderilemeyecek şekilde sesli veya kemikli kalabiliyor.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Bu cumartesi motorumu teslim alacam ama daha önce vitesli tecrübem yok. Rodaj sürecini bilmiyorum vites nasil gecer bilmiyorum hata o kadar ki vitesler nasil yükseliyor? Viteslerin yerleri ne şekilde? Motor nasil boşa alınır bilmiyorum?

Bu konularda yardımcı olur musunuz?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Yasin, şu an online görüyorum seni =? Ümraniye yolunda olmalısın, şaşırdım biraz ama. Nerden bağlanıyosun yaw. Cepten mi ? :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:45 ----------

Bu cumartesi motorumu teslim alacam ama daha önce vitesli tecrübem yok. Rodaj sürecini bilmiyorum vites nasil gecer bilmiyorum hata o kadar ki vitesler nasil yükseliyor? Viteslerin yerleri ne şekilde? Motor nasil boşa alınır bilmiyorum?

Bu konularda yardımcı olur musunuz?

Bu seviyede vitesli motor kullanmayı hiç bilmeyen bi arkdaşımızsın, motorunu teslim aldığında yanına vitesli motor kullanmayı bilen bi tanıdığını almak suretiyle öğrenmen daha anlamlı olur. Bence hiç bilmeyen için böyle olmalı.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Yasin, şu an online görüyorum seni =? Ümraniye yolunda olmalısın, şaşırdım biraz ama. Nerden bağlanıyosun yaw. Cepten mi ? :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:45 ----------



Bu seviyede vitesli motor kullanmayı hiç bilmeyen bi arkdaşımızsın, motorunu teslim aldığında yanına vitesli motor kullanmayı bilen bi tanıdığını almak suretiyle öğrenmen daha anlamlı olur. Bence hiç bilmeyen için böyle olmalı.

Zaten oyle olcak motoru eve aracla teslim edecekler ama on bilgi almak istedim.
 
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
309
Zaten oyle olcak motoru eve aracla teslim edecekler ama on bilgi almak istedim.


hangi bayiden aldınız bu arada hayırlı olsun allah kaza vermesin
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Siteninde Sponsoru olan Anes Motordan aldım sağolsunlar ödemede de alımda da çok yardımcı oldular acıkcası evime en yakın orası olduğu için aldım fiyat araştırması cok detaylı yapmadım umarım pişmam olmam :D
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Siteninde Sponsoru olan Anes Motordan aldım sağolsunlar ödemede de alımda da çok yardımcı oldular acıkcası evime en yakın orası olduğu için aldım fiyat araştırması cok detaylı yapmadım umarım pişmam olmam :D

Hayırlı olsun. Kazasız belasız nice km.lere... :rendeer:
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
İlanda "(ELECTRONIC FUEL INJECTED -EFI) " olarak bir ibare var.
Anladığım kadarıyla enjeksiyonlu motosikletlerde kullanılıyor.

Satıcıya mesaj gönderdim "karbüratörlü motorlarada uyarmı?" diye
bakalım ne cevap gelecek, gelen cevabı paylaşırım.

Abartı bir ilan olarak görüyorum.
30 Hp imkansız bence ama şöyle 3-5 hp bile olsa faydalı olur.
Zorlanmadan , gazı çevirince düz yolda 130 yapsa bizim makineler , kim istemezki bunu :)


evet bende enjeksıyonlu olmasına dıkkat ettım ama belkı karburatorlu modellerede olur dıye dusundum ınsallah satıcı cevap yazarda mesajınıza sızde paylasırsınız bızlerle bu arada bencede 30 hp degıl 5-10 neyse bısıyler farkettırıp power commander gıbı yakıtı duzenleyıp faydalı olursa ben almayı dusunurum valla fena olmaz :)
bu arada stop ve sınyal boyamak ıcınde yardımcı olucak arkadaslar var ıse tesekkurler:):cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Vites nasil gecer?
Vitesler nasil yükseliyor tada küçültülüyor?
Viteslerin yerleri ne şekilde?
Motor nasil boşa alınır?

Çok komik ve saçma gelebilir ama bilmiyorum sonucta bilmemek değil öğrenmemek ayıp değil mi :cherry:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
Vites nasil gecer?
Vitesler nasil yükseliyor tada küçültülüyor?
Viteslerin yerleri ne şekilde?
Motor nasil boşa alınır?

Çok komik ve saçma gelebilir ama bilmiyorum sonucta bilmemek değil öğrenmemek ayıp değil mi :cherry:

Vites olayı şöyle:1.vites,vites pedalını aşağı basıyorsun
2.vites:ayak burunuyla,pedalı yukarı kaldırıyorsun
3.-4.-5.hep yukarı,zaten göreceksin kilometre saati yanında vites göstergesi var,takip edebilirsin.1.ve 2.vites arasında (N) işareti yandığı zaman vites boşta oluyor.
Yalnız bu şekilde önce bir meydan veya geniş bir sahada kullanmanı öneririm,ayağın vitese alışıncaya kadar alıştırma yapmanı tavsiye ederim,hemen alıp trafiğe çıkma vites mites derken Allah korusun üzücü bir iş gelmesin başına.Başarılar...
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Vites nasil gecer?
Vitesler nasil yükseliyor tada küçültülüyor?
Viteslerin yerleri ne şekilde?
Motor nasil boşa alınır?

Çok komik ve saçma gelebilir ama bilmiyorum sonucta bilmemek değil öğrenmemek ayıp değil mi :cherry:

Hocam biryerden başlamak lazım değil mi?
Şimdi gidonda(direksiyonda diyebilirsin, acemi olarak) 2 tane elcik vardır. Sağdaki ön fren, soldaki debriyaj. Sağda gaz kolu da bulunmaktadır. Sağ ayağının ucundaki pedal arka frendir, sol ayağındaki ise vites pedalıdır.
Vitesler:
5
4
3
2
N
1
şeklinde olup, Motor boşta(N) iken debriyaj elciğine sonuna kadar asılıp sol ayağımızı pedalın üstüne koyup bastırırız, tık diye ses geldi ve göstergede 1 lambası yanıyorsa motor 1. vitestedir. Sonra hafif gaz verirken, debriyajıda hafiften bırakırız ve motor hareket etmeye başlar(ya da beceremezsek stop eder.) Yeterince hızlanınca ise hafif gaz kesilir, debriyaja basılır ve sol ayak vites pedalını alttan kavrayarak, pedal yukarıya ittirilir. Akabinde debriyaj bırakılırken, gaz açılır. böyle devam edilir... Vites küçültme ise başka bir mevzuu.(Bırakın kalsın 2 de:queen:)
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Eyvallah gercekten yardımcı oldunuz egzersiz konusunda da oyle olcak merak etmeyin balıklama trafiğe girmiycem :)
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
94
slm herkese.ethem abi k.bakma kntrm bitms msj yazamadım sana farklı hat olduğu için,motor çok iyi oldu herseyi değişti ama birazda tuzlu oldu.tırr sesi geliodu ya oda balans dişlisindenmiş artık hiç bi ses yok motorda oh mis gibi oldu :) ön arka lastkleride deiştim zincir takımı dişliler vs hersey yenlendi artık rahat rahat sürebilrm =)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
slm herkese.ethem abi k.bakma kntrm bitms msj yazamadım sana farklı hat olduğu için,motor çok iyi oldu herseyi değişti ama birazda tuzlu oldu.tırr sesi geliodu ya oda balans dişlisindenmiş artık hiç bi ses yok motorda oh mis gibi oldu :) ön arka lastkleride deiştim zincir takımı dişliler vs hersey yenlendi artık rahat rahat sürebilrm =)

Çok sevindim, hayırlı olsun yeni motorun. Ne kadara mal oldu bakım =? İşleri yoğunmuydu ? Gittiğinde fazla bekledin mi ? Kolay bulabildin mi =? Komple neler değişti. Mesela keçelerde görülen yağ kaçağını gösterdin mi. Ben bunun terlemeden ziyade bi arıza olduğunu düşünüyorum. Çünki böyle bi kaçakla kendi motorumla her türlü yol koşulunda kullandığım halde (Uzun yol-Şehir içi) 23 bin km boyunca hiç karşılaşmamıştım. Bi kaç gün önce debriyaj kapağının üst kısmında 3-4 cm lik bi alanda keçe den yağ kacağı gördüm. Bu kısmı sildim. 150-200 km kullanıcam ve tekrar yağ görürsem bu problemi 24 bin bakımında hallettiricem. Peki sizce bu normal mi ? Yani bu yağ kaçağı, Meto sence ?

Sana o dışlarda görülen yağın bi terleme vs olduğunu söyleyen, bu işi yapmaya üşenen, veya yapabilecek yedek parçası elinde olmayan, veya anlamayan fason bi servis olmalı, yetkili servis orada o yağı görüpte (bu normal) dememeli. Çünki bence normal değil. O bi terlem olsa her zaman olur. Yani bence bu normal bişey olsa daha 2 binli 3 binli km lerde de olur. Ama 23 bin km ye kadar motorun dışında yağ görmermiştim. İlk defa gördüm ve moralim bozuldu.

Karb. temizliği vs de yapıldı değil mi ? Bakım ne kadar sürdü ? En az 2 saat sürmüştür diye düşünüyorum. Sana verilen faturanın fotosunu çekip siteye koyabilirmisin ? Motoruna tam olarak neler yapıldı ? Neler değişti. Ne kadara mal oldu. Arkadaşlarada bilgi olsun. En önemlisi, şimdiye kadar gittiğin fason herhangi bi özel servisle kaliteli bi yetkili servis arasındaki hizmet kalitesi farkını hissettin mi ? İşin kaçta bitti. Herhalde baya geçe kalmışsındır. Bundan sonra 2000 de bir yağını kendin değiştir. 4000 de birde db ye git başın ağrımaz.

Olsun mesaj olayını önemi yok.

Bu sabah seni gördüm. Servisteydim. Benim eski evin karşısına bi apartmana gazete bırakıyodun :)

4 gün tatil bana Metoo, hadi işe bakım :) Şimdide ben izinliyim :) Hoş hava bozuk bişey yapacağımızdan değil ya.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst