Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
aydoğanx usta ön ve arka dişliyi mazotla temizledim ama bundan sonra gaz yağı kullanmayı düşünüyorum, mazotta fena sayılmaz iyi temizliyo.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Hayırlı olsun İsmail hocam bilyalar. keçelerin ölçüsü genelde üzerinde yazar bazen yazmaz.şu şekilde yazar mesela: 22x42x8 gibi. 42 dediği dış çapı, 8 dediği eninin mm olarak ölçüsü, 22 dediği ise geçtiği milin ölçüsü. yani 22 mm lik milde çalışır anlamında. keçenin iç çapını ölçerseniz 21 mm civarında olur. 1 mm dar olmasının sebebi yayın mili sıkması içindir.bir resim bulup atmaya çalışayım.

Açıklama için çok teşekkür ederim Halil kardeşim :rendeer::rendeer:
Bu arada 6301Z ile 6301ZZ arasında fark varmıdır NSK'da?

Abime söylemiştim o almış rulmanları. 6301Z yazıyor üstlerinde NSK ve JAPAN da yazıyor rulmanın kapağında iki tarafıda metal kapaklı.

ZZ ile bir farkı varmıdır?
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
keçenin üzerinde çıkanını alıp yağkeçesi satan bir rulmancı veya keçeciden numuneye göre bakıp ölçüp yenisini alabilirsiniz.dükkan sahibi ölçüp aynısını verecektir.

motosikletçiden alırsanız da olabilir.

iyi keçe isterseniz skt yeterli olacaktır. daha iyisi olsın derseniz. nok japon malı keçeler oldukça iyidirr. simrit veya corteco da iyi keçelerdir.

fiyatına gelince tanesi skt marka olursa3-6 lirası olabilir. nok veya diğer markaları pek bulamazsınız. bir de normal kalitede fdt feko ve suptex markalarda da alabilirsiniz fiyatı daha ıygundur.

çin malı keçeler var motosiklet parçacılarında çin malı lastik kalitesinde
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
aydoğanx usta ön ve arka dişliyi mazotla temizledim ama bundan sonra gaz yağı kullanmayı düşünüyorum, mazotta fena sayılmaz iyi temizliyo.

Mazot plastik aksama zarar verebilir diye bi kaç yerde okumuştum. Ben de o yüzden gazyağı kullanıyorum. Mesela zincirin üstünden geçtiği plastik kılavuz var. Onu zamanla çatlatırsa falan kötü olabilir. Zinciri temizlerken doğal olarak benim arka teker vs. de hep ıslanıyor. Oralarıda el atmışken temizliyorum da :)

Böyle bi duruda plastik aksama zarar vermeyen ve en iyi temizleyen madde bu forumdan okuduğum kadarıyla gazyağıymış :) Kullananların tecrübelerine dayanarak bende gazyağı ile temizliyorum memnunum şimdilik :cat:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Açıklama için çok teşekkür ederim Halil kardeşim :rendeer::rendeer:
Bu arada 6301Z ile 6301ZZ arasında fark varmıdır NSK'da?

Abime söylemiştim o almış rulmanları. 6301Z yazıyor üstlerinde NSK ve JAPAN da yazıyor rulmanın kapağında iki tarafıda metal kapaklı.

ZZ ile bir farkı varmıdır?

fark yok İsmail hocam. z dediği sac kapağı var anlamında.

kutusunda 6301 zz yazar iki tarafı kapaklı anlamında. 6301 z deseydi kutuda ozaman bir tarafı kapalı anlamında olurdu.

kapaklara fabrikada tek z veya çift zz koyabiliyorlar. ükapakları üretirken bilyanın zz mi yoksa tek z mi olduğuna tam karar vermişlerse kapağa zz yazıyorlar karar vermemişlerse tek z yazıp, 2 tarafı da kapalı veya tek tarafı kapalı üretebiliyorlar.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
keçenin üzerinde çıkanını alıp yağkeçesi satan bir rulmancı veya keçeciden numuneye göre bakıp ölçüp yenisini alabilirsiniz.dükkan sahibi ölçüp aynısını verecektir.

motosikletçiden alırsanız da olabilir.

iyi keçe isterseniz skt yeterli olacaktır. daha iyisi olsın derseniz. nok japon malı keçeler oldukça iyidirr. simrit veya cortego da iyi keçelerdir.

fiyatına gelince tanesi skt marka olursa3-6 lirası olabilir. nok veya diğer markaları pek bulamazsınız. bir de normal kalitede fdt feko ve suptex markalarda da alabilirsiniz fiyatı daha ıygundur.

çin malı keçeler var motosiklet parçacılarında çin malı lastik kalitesinde



Hepsini not aldım kağıda yarın almaya gidince bunlardan birisini alıyım. :)
Bu önemli teknik bilgiler için tekrar tekrar teşekkürler :rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
309
cbf 150 nin selesi inip kalkıyormu acaba, dün ilk defa üzerine oturdum ancak parmak uclarım yere değdi,
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
cbf 150 nin selesi inip kalkıyormu acaba, dün ilk defa üzerine oturdum ancak parmak uclarım yere değdi,

Sele değilde süspansiyonu bikaç mm alçatabilirsin, fabrika çıkışı standart orta ayarda gelir bi üstü hard bi altı soft yumuşak ayardır,softta bikaç mm daha düşer arka..
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Hayırlı olsun İsmail hocam bilyalar. keçelerin ölçüsü genelde üzerinde yazar bazen yazmaz.şu şekilde yazar mesela: 22x42x8 gibi. 42 dediği dış çapı, 8 dediği eninin mm olarak ölçüsü, 22 dediği ise geçtiği milin ölçüsü. yani 22 mm lik milde çalışır anlamında. keçenin iç çapını ölçerseniz 21 mm civarında olur. 1 mm dar olmasının sebebi yayın mili sıkması içindir.bir resim bulup atmaya çalışayım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------

123ip.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:56 ----------

outermag.JPG

Keçe olayını MOndila mct de yaşamıştım. standar keçe boylarından küçüktü. izmirde gezmediğim keçeci kalmamıştı. bir numara büyüğüden bezle sararak çakmak zorunda kalmıştık . Geçen sene değiştirdik halen yola devam ediyor :)
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
309
yükseklik ayarından bahsediyorsun sanırım, bildiğim kadarıyla cbf 150 nin selesi sabit.

Sele değilde süspansiyonu bikaç mm alçatabilirsin, fabrika çıkışı standart orta ayarda gelir bi üstü hard bi altı soft yumuşak ayardır,softta bikaç mm daha düşer arka..

sağolun arkadaşlar
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Evet Cihan abi. Kısmetse er6n düşünüyorum. Araştırıyorum şuan piyasayı. Birkaç kişiyle konuştuk onlardan haber bekliyorum.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
hayırlısı olsun murat şahsen benim fikrim senin için çok erken,
neyse alacağın motosiklet şimdiden hayırlı olsun:wiinkk:
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Teşekkür ederim abi. Kendime Regal Raptor aldım. Daha sonra cbf'i satmaya karar verdik. Şimdide yeni makine arayışındayız. Dikkatli kullanacağım yeni makinemi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst