Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
KaPTaN,Aynı fikirdeyim baya görüntüyü bozuyor...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:47 ----------

Tabiiki önce sağlğımızı düşünmeliyiz,Meto kardaş,işin esprisi işte.Sana iyi yolculuklar dilerim,foto ve izlenimlerini bizlerle paylaşmanı sabırsızlıkla bekliyoruz...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:02 ----------

fotolar çok güzel olmuş
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bugün 10bin km bakımı için yağ değişimi ve hava filtresi temizliği yaptım.
Buradaki "yağ yakıyor" söylemleri yüzünden çıkan yağı ölçtüm bende.
Acaba ne kadar eksiltmiş diye düşünürken, sonuç bu:



En son yağı 8binde castrol power1 15-40 olarak koymuştum.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
zaten kalite bu koydugun yağ kısmi sentetik bişiy olmaz kolay kolay bence bu eksiltmeyi abarttılar durum pisikolojiyi bozmaya kadar gitti:p ben 20/50*koydugum için eksiltiyordu ama yaz aylarında bilemem ne olur tekrar...
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
bir kaç estetik foto size... metehandro dan.........


SANY0285-1.jpg


SANY0283-1.jpg


SANY0287-1.jpg



SANY0290-1.jpg



SANY0279.jpg



SANY0282.jpg



SANY0284.jpg



SANY0292.jpg
[/QUOTE]

mete kardeş bu fotolar eskim gibi ,, kaç lı kilometrelerdeyken çekmiştin.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
papazkemal bu fotolar 1 hafta önceden...:pberaber gittiğim arkadaşın 5000 kmdeki cebefesinden...:pbizim makinanın geri sönmüş içi geçmiş yandan yemiş artık...:p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim drahdör e xenon takacam ne marka takayım cyclone,,cenmax,,hıd..

paracağızım bunlara yetiyo cenmax a kafam yatıyo emme soram dedim..
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
Bugün 10bin km bakımı için yağ değişimi ve hava filtresi temizliği yaptım.
Buradaki "yağ yakıyor" söylemleri yüzünden çıkan yağı ölçtüm bende.
Acaba ne kadar eksiltmiş diye düşünürken, sonuç bu:



En son yağı 8binde castrol power1 15-40 olarak koymuştum.

Hocam Cbf lerde 1.2 lt yağ konuluyor sen 1 litre koymuşsun sanırım bir öncekinde ve hiç eksiltmemiş. Bu konuda birazdaha ayrıntılara girersen cbf yağ yakma sorunu halledilecek bana kalırsa. Motora uygun yağı bulmak gerekir. Ve yağı 1 litre olarak eksik koymak bence hiç doğru değil Hazne 1.2 ise 1 litre yağla yetersiz yağlama olur ve cabucak sekman ve yataklar biter.
(Ybr nin yağ haznesi 1 lt Buda bi artı :queen:)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Kim demiş cbf in yağ haznesi 1,2 diye :silent: cbf in haznesi 1 lt dir(kullanım klavuzuna bknz.) kulaktan dolma bilgilerle 1,2 lt koyan arkadaşlar, motorun sıkışık çalışmasına neden olup keçe patlatmaya maruz kalabilir, 1 lt den fazla yağ koymanın hiç bir yararı olmayacaktır.. !!!her makina yağ eksiltir yağ eksiltme makinada bir sorun oldugu anlmına gelmez özellikle yanlış yağ tercihleri, yazın konulan madeni sentetik özelliği olmayan şu sıcakta kalınlaşıp motoru koruduguna inanılan 20/50 gibi yağlar eksiltmeye neden olur bence daha fazla abartılmamalı bu eksiltme olayı..cbf normal sınırlarda yağ eksiltiyor kışın 10/40 15/40 yazın ise 15/50 sentetik idealdir..
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
şu yağ muhabetti iyice boka sardı
kullananlar memnun hala neyin peşindesiniz
yağ belki bazılarında yakıyo ama şu güne kadar bu forumda yolda kalan biri olduğunu hatırlamıyorum, haksıszam düzeltin.
bunu yapanda zaten hep diğer marka kullanıcıları, bilip bilmeden konuşanlar
memnun değilseniz almassınız olur biter
en azından foruma üye olmayıpta cbf i araştıran insanların aklını çelmeyin,
bende zamanında bu forumda iyice araştırdım benimde bayağı bi aklım karışmıştı, cbf ile ybr arasında gittim geldim ikisini de kulanıp kararımı verdim cbf i 150 cc sınıfında tek gecerim kim ne derse desin en azından benim düşüncelerim böyle :bounce:
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
şu yağ muhabetti iyice boka sardı
kullananlar memnun hala neyin peşindesiniz
yağ belki bazılarında yakıyo ama şu güne kadar bu forumda yolda kalan biri olduğunu hatırlamıyorum, haksıszam düzeltin.
bunu yapanda zaten hep diğer marka kullanıcıları, bilip bilmeden konuşanlar
memnun değilseniz almassınız olur biter
en azından foruma üye olmayıpta cbf i araştıran insanların aklını çelmeyin,
bende zamanında bu forumda iyice araştırdım benimde bayağı bi aklım karışmıştı, cbf ile ybr arasında gittim geldim ikisini de kulanıp kararımı verdim cbf i 150 cc sınıfında tek gecerim kim ne derse desin en azından benim düşüncelerim böyle :bounce:
Polemiğe girmek istemiyorum. Fakat forumda çok yağ yaktığını söyleyen birçok arkadaş var. Yanlış yağ tercihinden dolayı olduğuna inandığım cbf yağ yakma sorununa dikkat cekmek ve çözüm bulmak istemiştim.(Bir kaç sayfa geride var) Hiç bir marka veya modeli savunacak kadar demir sevdalısı değilim. Motorculuk aşkıyla motorcu esprisi ve düşüncesiyle foruma yazdım. Bu cevabınız için sizi kınıyorum. Daha yazmam kıymetli cbf topacınıza.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Yağ muabbeti sıktı gerçektende insanların gözünü korkutup motordan sogutuyoruz,genelde bu motoru alıcak kişilerde bu sayfalardan okuduklarına kanaat getiriyor bize güveniyor, biz ise kendi aramızda acabalarla boguşuyoruz aslında honda yetkilileri şu sayfaları eminim yüzde yüz okuyordur biride çıkıp şu ya olayına son nokatayı koymuyor sıkıntı burda esasi olarak ne desek sabaha kadar sentetik şu madeni şu desek faydası yok...
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
:cat:newceri arkadaşım dediğim gibi niyetim kimseyi kızdırmak değil ben sadece kendi düşüncemi söyledim bu yağ mu muhabetti çok uzadı hepsi bu
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838

Selam Kardeşim, aramıza hoşgeldin. Kocaeli nin neresinden ? Ben Karamürsel denim. Haftada 3-4 kere İzmit' e gider gelirim.

3 gün kadar uzak kaldım forumdan telefon hattımdaki arızadan dolayı. Forum hayli çoşmuş maşşalah :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:55 ----------

Hacı sadece SİS var melmekette...havalar gayet güzel bence...ok...bayrama işimde olurum...bayram öncesi kafa izni bu...

Metocum napıyon, dün tel ile aramışsın. Çok geç gördüm, hiç ses etmedim. Yaw senin uzun vadede bi gezi planın yokmuydu. Hala evdesin ? Noldu yaw ? Havalarda ne güzel maşallah. İnsanın canı evde durmak istemiyo.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:02 ----------

Metehan abi nerelerdesin?? Görüşemez olduk. Unuttun gittin bizi.. CBF 150 alalım diyorum alma diyorsun bana.. :)


Ula Meto, tepe tepe kullanıyon bide alma mı diyon cbf i :) Al kardeşim al sen bakma ona :)

Yağ muhabbetine aslında kullanıcılardan çok almayı düşünenler takılıyor. Kullanıcı zaten olayı biliyor önlemini alıyor. Motorun başında yola çıkmak üzere hazırlanırken bi kaç kişi mesela yanıma geldi. (Abi bu motorlar yağ yakıyo diye duyduk, almayı düşünüyoduk, almadık.) İyi yaptın dedim bende, yürümeye devam et o zaman :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
oo kanka bi çıkamadım la evden...dün Birolla Karaburuna gittik sadece...hani havuzun başında balıklama atlamak için beklersinde atlayamazsın ya...o hesap...yok abi ben tembelim ya...nete dalıyom...bilardo pynuyom nette sonra kahvaltı falan saat 1-2 olmuş...ulan bu saatten sonra çıkılmaz deyip yan çızıyorum...neyse Aralıkta 15 gün iznim var oraya saklıyorum gibi...sen nettin kaç kaç çalışıyon totoş etoş...
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
inan var...2 den 1 e hareket halinde düşen var...neden var...çünkü ilk vitesli deneyimde kafadaki ezbere göre hımm şimdi 1 de olmalı deyip dişlilere eziyet eden 1-2 arkadaşın mesajını okudum...

bu arada bende bir kere aynı hataya düştüm...vites takibi yapmam pek ama 3 de sandığım anlarda 2 ye düşürdüğümü sanıp 1 e attığımda inanılmaz bozuluyorum...ulan mete dişliyi eline alıcan sen bari yapma diyorum...makinada isyanlara bağlıyor...:p

Mete usta elbette ki hareket halindeyken 2den 1 e düsecez. Ben yaz aylarında bol virajlı ve bol rampalı yayla yollarında tam yuklu gittigim oluyor. Bazı yerler var ki motor iki ile cekmiyor ve 1'e dusmem gerekiyor. Boyle durumlarda ben direk 2 den 1 dusmeyip de durup sonra 1'e atıp tekrar kalkışmı yapmalıyım.. Elbetteki motor hızını ve devrinin uygun oldugu zamanda 1'e atarak devam etmeliyim. Ayrıca benim motorda vites dususlerinde ses olmuyor.(Debriyaj balatasını degiştirmeden önce arada bir yapıyordu). Simdi sabahları ilk 1 attıgımda o ses geliyor.. Motoru yeteri kadar ısıtıyorum, 1' e atıyorum Takk diye bi ses geliyor... "Sebebi" Bedriyaj balatası hunuz yeni oldugu içi debriyaja basmama ragmen tam acmıyor. ve ilk vite atışları kemikli oluyor. Sonralarda sorun yok.... COZUMU Motoru biraz ısıttıkdan sonra orta sehpada iken 1' atıyorum Debriyaja basmama ragmen arka teker donuyor (Sanki debriyaj basmıyormuş gibi) Hafif gazlayarak arka firene basıyorum ve boylece debriyaj balatası acıyor. Sonrasında boşa alıyorum ve motorumu orta sehpadan alıp sessiz sedasız 1-2-3 devam ediyorum...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
oo kanka bi çıkamadım la evden...dün Birolla Karaburuna gittik sadece...hani havuzun başında balıklama atlamak için beklersinde atlayamazsın ya...o hesap...yok abi ben tembelim ya...nete dalıyom...bilardo pynuyom nette sonra kahvaltı falan saat 1-2 olmuş...ulan bu saatten sonra çıkılmaz deyip yan çızıyorum...neyse Aralıkta 15 gün iznim var oraya saklıyorum gibi...sen nettin kaç kaç çalışıyon totoş etoş...

Yaw Karaburun- Çınarcık aynı yerlerde dönenip duruyon ha :) Farklı yerler keşfetmenin vakti gelmedimi daha :) Ben bu hafta 12-8 im. Gece vardiyesi yani. Sabah 9 da eve geldim. Biraz sonra uyuyıcam. Haco sende de amma çok izin var ha :) Aralık dediğin 3-5 gün sonra zati :=) Senin bu izin kaç gün daha devam ? Bu arada kaskımı hallettim, artık içine soğuk moğuk almıyor ama bu seferde doğal olarak buğu yapıyor hızım düştüğü zamanlar veya ışıklarda falan dururken, camını ara ara bi kademe aralamam gerekiyor.

Bide aldığım motosiklet pantalonunun iç astarını termal içlik şeklinde kullanmayı deniyicem, sanırım olucak. Bu havada bile pantalon gavur gibi terletiyor. Erezurum kars soğukları için yanim :)

O kadar uykum var, ama hala şeytan da bi taraftan dürtüyor. Şöyle atla motoruna bi izmit yap gel. Yakcağı olsun olsun 7-8 tl. havada güneşli güzel. Gündüz gezince akşam hanım eve geldiği zaman uyuyor oluyorum, sonra fırca yiyoz hanımdan :) Gündüz geziyon geziyon, akşam ben geldim mi yatıyon diye :)

Geçenlerde yan komşunun (cbf olan) oğlu telefon açtı. (Abi sana garaj ayarladık) haydaa :) Yaw motor artık kapalı ortamda duruyor. Yan apartmanın odunluğu, yan apartmandan biri odunluğunu kullanmıyormuş, abide bana ayarlamış, adam bide duvarlarına kalın ambalaj kartonu çakmış, girip çıkarken ayna mayna sürtürtüğü zaman çizilme falan yok. Kapıya bile karton çakmış. Ne insanlar var dedim kendi kendime. Şimdi bu iyiliğe nasıl karşılık verebilirim diye düşünüyorum. Benim motorum burda dururken komşumun motoru dışarda mı durucak dedi adam yaw. Zaten hep benim motora uygun bi yer bulma arayışındaymış. Acayip bi şey oldu yaa. Kapı kilidi milidi. Tanıdık bildik güvenli bi ortamda. Takım taklavatıda attım. Kasklar dizlikler. Hepsini götürdüm. Ama bu yan komşu ile hep güzel bi dialoğumuz vardı. Bi bakıyorum motoru çıkarmış evin önüne temizlik bakım yapıyor ben gidiyorum yanına muhabbete. Ben motorla uğraşıyorum evin önünde, o geliyor. Birbirimizde ne varsa yağ bal takım taklavat yardımlaşıyoruz. Yaw inanılmaz bi dialok. Adamın yaptığı iyilik beni çok duygulandırdı dahi diyebilirim, yaw babam yapmaz beee :) Yazın köye balığa çıkıcaz inşallah beraber :) Ailece iyi, mütevazi, yardım sever insanlar.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Mete usta elbette ki hareket halindeyken 2den 1 e düsecez. Ben yaz aylarında bol virajlı ve bol rampalı yayla yollarında tam yuklu gittigim oluyor. Bazı yerler var ki motor iki ile cekmiyor ve 1'e dusmem gerekiyor. Boyle durumlarda ben direk 2 den 1 dusmeyip de durup sonra 1'e atıp tekrar kalkışmı yapmalıyım.. Elbetteki motor hızını ve devrinin uygun oldugu zamanda 1'e atarak devam etmeliyim. Ayrıca benim motorda vites dususlerinde ses olmuyor.(Debriyaj balatasını degiştirmeden önce arada bir yapıyordu). Simdi sabahları ilk 1 attıgımda o ses geliyor.. Motoru yeteri kadar ısıtıyorum, 1' e atıyorum Takk diye bi ses geliyor... "Sebebi" Bedriyaj balatası hunuz yeni oldugu içi debriyaja basmama ragmen tam acmıyor. ve ilk vite atışları kemikli oluyor. Sonralarda sorun yok.... COZUMU Motoru biraz ısıttıkdan sonra orta sehpada iken 1' atıyorum Debriyaja basmama ragmen arka teker donuyor (Sanki debriyaj basmıyormuş gibi) Hafif gazlayarak arka firene basıyorum ve boylece debriyaj balatası acıyor. Sonrasında boşa alıyorum ve motorumu orta sehpadan alıp sessiz sedasız 1-2-3 devam ediyorum...

Gezgin Başkan tabi duruma ve yol agöre dğeişen bir durum bu...ezbere yapmayın etmeyin demek yanlış...özellikle rampada 1 e devri kaybetmeden hızı düşürmeden makinayı zorlamadan geömek şart...

benim entersandır yağ değişimden 1500 km kadar sorun çıkmıyor...1500-200 km arası sankim dişliler zor geçmeye başlıyor gibi...buda enteresan bir durum...banamı öyle geliyor acep...yağ kirlendimi dişliler başlıyor isyana...

bu arada benim debriyaj balatalarından bazen(ısınmış olsa bile) kanırtma sesi geliyor...sizce 47.000 de balata bitmiş olabilirmi...

bi arkadaşımda balataları değiştirince makinanın herşeyi gidişi falan dğeişir demişti...mutlak değiştir dedi...galiba sedat57 demişti bana....

bu arada motoru hareket halinde ısıtıyorum..benim sokak rampa...salıyorum aşağı boşta az az gaz vere vere...2 dk sürüyor frenle...sonra düzlükte direkt 2 ile(hızlanmış oluyorum) 3-4 dk gidiyorum...sonra başlıyorum köklemeye Kağıthane Çağlayan Kasımpaşa Sultanahmet işyeri...

Yaw Karaburun- Çınarcık aynı yerlerde dönenip duruyon ha :) Farklı yerler keşfetmenin vakti gelmedimi daha :) Ben bu hafta 12-8 im. Gece vardiyesi yani. Sabah 9 da eve geldim. Biraz sonra uyuyıcam. Haco sende de amma çok izin var ha :) Aralık dediğin 3-5 gün sonra zati :=) Senin bu izin kaç gün daha devam ? Bu arada kaskımı hallettim, artık içine soğuk moğuk almıyor ama bu seferde doğal olarak buğu yapıyor hızım düştüğü zamanlar veya ışıklarda falan dururken, camını ara ara bi kademe aralamam gerekiyor.

Bide aldığım motosiklet pantalonunun iç astarını termal içlik şeklinde kullanmayı deniyicem, sanırım olucak. Bu havada bile pantalon gavur gibi terletiyor. Erezurum kars soğukları için yanim :)

O kadar uykum var, ama hala şeytan da bi taraftan dürtüyor. Şöyle atla motoruna bi izmit yap gel. Yakcağı olsun olsun 7-8 tl. havada güneşli güzel. Gündüz gezince akşam hanım eve geldiği zaman uyuyor oluyorum, sonra fırca yiyoz hanımdan :) Gündüz geziyon geziyon, akşam ben geldim mi yatıyon diye :)

Geçenlerde yan komşunun (cbf olan) oğlu telefon açtı. (Abi sana garaj ayarladık) haydaa :) Yaw motor artık kapalı ortamda duruyor. Yan apartmanın odunluğu, yan apartmandan biri odunluğunu kullanmıyormuş, abide bana ayarlamış, adam bide duvarlarına kalın ambalaj kartonu çakmış, girip çıkarken ayna mayna sürtürtüğü zaman çizilme falan yok. Kapıya bile karton çakmış. Ne insanlar var dedim kendi kendime. Şimdi bu iyiliğe nasıl karşılık verebilirim diye düşünüyorum. Benim motorum burda dururken komşumun motoru dışarda mı durucak dedi adam yaw. Zaten hep benim motora uygun bi yer bulma arayışındaymış. Acayip bi şey oldu yaa. Kapı kilidi milidi. Tanıdık bildik güvenli bi ortamda. Takım taklavatıda attım. Kasklar dizlikler. Hepsini götürdüm. Ama bu yan komşu ile hep güzel bi dialoğumuz vardı. Bi bakıyorum motoru çıkarmış evin önüne temizlik bakım yapıyor ben gidiyorum yanına muhabbete. Ben motorla uğraşıyorum evin önünde, o geliyor. Birbirimizde ne varsa yağ bal takım taklavat yardımlaşıyoruz. Yaw inanılmaz bi dialok. Adamın yaptığı iyilik beni çok duygulandırdı dahi diyebilirim, yaw babam yapmaz beee :) Yazın köye balığa çıkıcaz inşallah beraber :) Ailece iyi, mütevazi, yardım sever insanlar.


kanka napim en az masrafsız yer oralar bana...deli gibi açılmak istemiyom...bi amacım illaki olmalı...o dediğin yerlere öyleisne gitmiyorum kanka...bak dün akşam Birolla gittik...gittik köy kahveisne çay içip Kasımpaşa Trabzon maçına ucundan baktık...manzara süperdi...muhabbet...karanlığa kaldık...yol süperdi...zifiri karanlıkta gitmek gerçekten harika...

kask demişin...ben kasktan önce kafama kışın bere yazın ise kep takıyorum...kepi ters çeviriyorum...hem saçlar dökülmesin deyi...hemde ter kokusu olmasın yağlanmasın vs diye...tavsiye ederim...genelede kasklarınızda boşluk yok ama benimki çuval gibi oynuyor...oynamaması lazım aslında kafada sağlam durmalı tencere gibi durmamamlı ama yarım kask işte...flip upda var ama boğuyor diye takamıyorum...işin aslı kafama uygun bi kask yok...bide maske ve bere ile normal kasktan farkı olmuyor...

sende nazlısın be Etoşum...hemende rüzagar aldınmı ciyaklıyon...ben ne kara kışlar gördüm bilinmi...popom donuyodu yine Trakyada kar kıyamette gezmişliğim var...yaaa...:p


kanka komşundan bahsetmişin...kimin komşusu olduğuda önemli...bende senle komşu olsam kardeş gibi olurduk yani...bacanak olmak isterdim ama kısmet değilmiş lan...:queen:
 
Katılım
16 Eki 2009
Mesajlar
28
bu şanzumanı icad eden cüce çekik gözlüyü bana verin noollurrr:pulan bu nebiçim şanzıman çat çut pat küt:mrgreen:dostum şaka bi yana çoook normal endişe edilecek en küçük bişiy yok hatta seri vites geçişlerinde motor vitesten dahi atacak zamanla, tam basın vites geçişlerinde debriyaja:cat:

Vitesten atmayı bende bırkac gun önce yapmıstı 4 5 defa megersem hata bendeymiş.
Acele edıyodum Ben 5 e atıyorum 100 metre gıdıyorum 4 e dusuyo ben atıyorum o dusuyor.. Debrıyaja iyi basmıyomusum megersem.. :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:26 ----------

Sağ, sol sinyal sizde de içine su almaya yapıyormu?
Sağ sinyalın içi 2 ay once su ıle dolmustu servıse goturdum. Suyu bosalttılar kuruladılar bi Silikon cektıler bıdaha su felan almaz dedıler. Haftasına cıkmadan bu sefrde içi karardı sınyalın. Garantıden degıstırdıler.

Tazikli suda tutmuyorum. Normal hortum ıle yıkıyorum.Şimdide Sol sinyal içine su aldı.
Sizdede bu sorunvarmı?? Benım canavar yıne servıslık...:):pr:
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
balatanin miyadı dolmuş artık mete abi:mrgreen::mrgreen::mrgreen:degiştir bak ok gibi fırlayacak altından... tanıyamacaksın...:p:prampalarda vites bile küçültmeyebilirsin kaçirmayacagi için
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst