Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Arkadaşlar daha önce söyledim mi hatırlamıyorum ama benim ön lastikte balon oldu 1-2 haftadır böyle kullanıyordum gerçi çok aşırı şişmemişti sadece belli oluyordu ama son 2 gündür artık büyümeye başladığını gözledim ve dün İzmirdeki bilinen çoğu yeri gezdim ama Metzeler bulamadım nasıl iş anlamadım ya neyse:silent: Pirelli buldum ama güzel değildi lastik yağmur kanalları falan berbattı suyu atamazdı içinden. Dunlop satan biryer buldum onunda elinde ebat kalmamış.

Bende en sonunda Michelin bayisine gittim Michelin almaya karar verdim fakat bizim önler 80-100/18 ya böyle bir ebat yok adamların elinde onun yerine 2.75/18 var ve bunun uygun olduğunu söylüyorlar:silent: İnceledim lastiği hamuru falan çok iyi kanal yapısı gayet güzel ve görüntüsüde race lastiği gibi. Yani sonuç olarak kararım Michelinden yana oldu ama işte kafama takılan 2.75/18 ile 80-100/18 arasında çok büyük bir fark yoktur heralde:silent: Yarın alcam büyük ihtimalle birde size danışayım dedim:rendeer:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar daha önce söyledim mi hatırlamıyorum ama benim ön lastikte balon oldu 1-2 haftadır böyle kullanıyordum gerçi çok aşırı şişmemişti sadece belli oluyordu ama son 2 gündür artık büyümeye başladığını gözledim ve dün İzmirdeki bilinen çoğu yeri gezdim ama Metzeler bulamadım nasıl iş anlamadım ya neyse:silent: Pirelli buldum ama güzel değildi lastik yağmur kanalları falan berbattı suyu atamazdı içinden. Dunlop satan biryer buldum onunda elinde ebat kalmamış.

Bende en sonunda Michelin bayisine gittim Michelin almaya karar verdim fakat bizim önler 80-100/18 ya böyle bir ebat yok adamların elinde onun yerine 2.75/18 var ve bunun uygun olduğunu söylüyorlar:silent: İnceledim lastiği hamuru falan çok iyi kanal yapısı gayet güzel ve görüntüsüde race lastiği gibi. Yani sonuç olarak kararım Michelinden yana oldu ama işte kafama takılan 2.75/18 ile 80-100/18 arasında çok büyük bir fark yoktur heralde:silent: Yarın alcam büyük ihtimalle birde size danışayım dedim:rendeer:


Özcan tıpkısının aynısıdır ölçüler.
Kafana takma.

Benim ön lastik IRC 2,75/18

eski duroyu sökünce yanyana koydum özellikle kıyasladım lastikleri, tıpatıp boyutlar aynı.

Sanırım farklı bir ölçü yöntemi ile sınıflandırılmış. O yüzden bu fark var.

Yani gönül rahatlığıyla 2,75/18 alabilirsin.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Sağol Aydoğan:rendeer: Şu lastik masrafını atlatayım sıra zincire geliyor:) Ayarlarsın değilmi bana DBC:wiinkk:
 
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
122
Ben de 7500 km önce oringli DBC zincir taktım.Daha sadece bir kere az bişey gerdirdim o da keyfiydi biraz yani gerdirmesemde olurdu.90 dişli yağ ile yağlıyorum.Kaliteli bir zincir yağı da kullanmıyorum.Biliyosunuz castrol zincir yağı 400ml si 20 tl den aşağı değil.Benim 90 dişli yağ litresi 5 tl.Yanlız kafama takılan şey bu zincirin hiç uzamaması iyi bişey gibi gözüksede aslında riskli bence.İnşaat mühendisi olduğum için normalde çeliğin belli bir uzama yapması gerekiyor ki biz ne zaman kopacağını tahmin edelim.Orjinal zincirin belli bir uzama mesafesi var.O noktaya gelince ben zinciri değiştim(36000km) ve bunu taktım.Ama bu zincirin çeliğinin özelliklerini bilmiyoruz.Çaat diye koparsa zincir şaşırmam.:silent:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar daha önce söyledim mi hatırlamıyorum ama benim ön lastikte balon oldu 1-2 haftadır böyle kullanıyordum gerçi çok aşırı şişmemişti sadece belli oluyordu ama son 2 gündür artık büyümeye başladığını gözledim ve dün İzmirdeki bilinen çoğu yeri gezdim ama Metzeler bulamadım nasıl iş anlamadım ya neyse:silent: Pirelli buldum ama güzel değildi lastik yağmur kanalları falan berbattı suyu atamazdı içinden. Dunlop satan biryer buldum onunda elinde ebat kalmamış.

Bende en sonunda Michelin bayisine gittim Michelin almaya karar verdim fakat bizim önler 80-100/18 ya böyle bir ebat yok adamların elinde onun yerine 2.75/18 var ve bunun uygun olduğunu söylüyorlar:silent: İnceledim lastiği hamuru falan çok iyi kanal yapısı gayet güzel ve görüntüsüde race lastiği gibi. Yani sonuç olarak kararım Michelinden yana oldu ama işte kafama takılan 2.75/18 ile 80-100/18 arasında çok büyük bir fark yoktur heralde:silent: Yarın alcam büyük ihtimalle birde size danışayım dedim:rendeer:

Bizim ön lastik orjinal duroların üzerinde 80-100-18 yazarken, piyadasaki diğer prelli michalen IRC Dunlop vs gibi dış lastiklerin ön için üretilmişlerinin üzerinde ise 2,75-18 yazıyor. Bu normal bende dün ön arka değiştirdim. Ön lastiğimin üzerinde 2,75-18 yazıyor, için rahat olsun, sana lastik ebadıyla ilgili verilen bilgi doğru. Yani 2,75-18 ile 80-100-18 arasında hiç bir fark yok. Rahatlıkla alabilirsin. Bende çok ilgilnçtir bu Michalen ın (Michalen Pilot sporty) ismi altında cbf 150 lere uygun lastikler varya, bu modellerin yağmur kanallarını hiç beğenmiyorum. Bende ön+arka dün değişim yaptım. Ön lastikte 2,75-18 yazıyor. Bu arada eğer ekonomik durumun uygunsa ön+arka değiştirmeni tavsiye ederim. Yani yarım iş olmasın, performansa tam olarak yansısın. Lastiklerin ömrü aynı anda biter yine gelecekte aynı anda yenilersin. Bitik veya durumu iyi olmayan her hangi bi lastiği bekleterek diğerini yenilemeyi hiç doğru bulmuyorum.

Yaw merak ettiğin cevaplar verilmiş :) kusura bakma, fark etmedim langur lungur yazıvermişim :=)
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
http://www.motobakkal.com/pinfo.asp?pid=662

Ne kusuru olurmu öyle şey:rendeer: Bahsettiğin lastik bu değil sanırım benim söylediğim ve gördüğüm lastik buydu ve gerçekten güzeldi:cat:

Haklısın bende ilk etepta öyle düşündüm ulen dedim değiştir işte ikisinide hem birazda indirim yaptırırsın belki ama adam sadece World yada Finans karta taksit yapabilirim deyinde iş nakite döndü ve şuan cebimden 200 lira çıkartıp verirsem batarım:) 95 dedi ön lastiğe ama nakitte 90'a bırakır heralde:silent: Sabahtan hemen lastiği alıp motoru servise bırakcam 20.000 bakımıda geldi zaten yarın işim hallolcak inş bakalım dedikleri kadar varmı iyi bir lastik takınca sürüş keyfi artıyormu:)
 
Katılım
23 Eyl 2009
Mesajlar
1,292
çok güzel bir motor.. Ehliyetimi alayım hemen çekecem altıma CBF.. Oturduğun yerden benzin tankı çok güzel duruyor.. Hayran kaldım şu resme..
dsc08948smallkw8.jpg

CBF'deki asalet bir başka..
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
http://www.motobakkal.com/pinfo.asp?pid=662

Ne kusuru olurmu öyle şey:rendeer: Bahsettiğin lastik bu değil sanırım benim söylediğim ve gördüğüm lastik buydu ve gerçekten güzeldi:cat:

Haklısın bende ilk etepta öyle düşündüm ulen dedim değiştir işte ikisinide hem birazda indirim yaptırırsın belki ama adam sadece World yada Finans karta taksit yapabilirim deyinde iş nakite döndü ve şuan cebimden 200 lira çıkartıp verirsem batarım:) 95 dedi ön lastiğe ama nakitte 90'a bırakır heralde:silent: Sabahtan hemen lastiği alıp motoru servise bırakcam 20.000 bakımıda geldi zaten yarın işim hallolcak inş bakalım dedikleri kadar varmı iyi bir lastik takınca sürüş keyfi artıyormu:)

Sürüş kalitesindeki farkı hissedebilmen, ön+arkayı aynı anda değiştirmenle mümkün olacaktır. Duro harici iyi bilinen lastikler genelde daha yumuşak hamurlu lastikler olduklarından darbeyi emmek konusunda durolardan çok çok iyiler, şimdi özellikle parke yollarda, veya ana yollarda mesela trafik ışıklarına yaklaşırken yola uyarı amaçlı yapılmış yaya yolu geçidi gibi beyaz kabartma şeritler olurya, ışıklara yaklaştıkça sıklığı artar, bu gibi yerlerden geçerken daha az sarsılıyor motor. Darbeleri çok iyi emiyor. Ön+arka değiştirirsen bunu çok iyi hissedersin, ama sadece ön değişimi yaparsan bu konforu yaşama oranında ön+arka değiştirene nazaranda %50 az olacaktır.

Desen şekli itibariyle yamur kanalları bana güven vermeyen lastik bu idi, yağmur kanalları yanında kuru havadada bu lastiğin kanalları bana yetersiz geliyor. Kalitesi tartışılmaz elbet ama şahsen ben kişisel olarak düşündüğüm ve kendimce yeterli bulmadığım taban desenleri itibariyle bu lastik hiç içime sinmedi.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:25 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:20 PM ----------

Sağol Aydoğan:rendeer: Şu lastik masrafını atlatayım sıra zincire geliyor:) Ayarlarsın değilmi bana DBC:wiinkk:

Zincirle beraber ön arka dişliyide değiştirmeni tavsiye ederim, cam gibi sıfır o-ringli zinciri 20-25 bin km yapmış dişli grubu üzerine takarsan zincirin olması gereken kadar uzun ömürlü olmayabilir. Bende 28 veya 32 binde komple bi değişim düşünüyorum.
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
arkadaşlar motorumun marş motoru yanmış...usta söktü kapkaraydı temizledik falan ama iyice gitmiş atcaktık son anda vazgeçtik.usta tornacıya götürdü yaptırdı ne yaptı bilmiyorum ama akü bakımı artı işçilik falan 50 ytl mi aldı usta.servise kalsak 90 ytl marş motoru artı 20 ytl civarı da işçilik alıp soyacaktı bizi..buna da şükür artık canavar gibi oldu...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
arkadaşlar motorumun marş motoru yanmış...usta söktü kapkaraydı temizledik falan ama iyice gitmiş atcaktık son anda vazgeçtik.usta tornacıya götürdü yaptırdı ne yaptı bilmiyorum ama akü bakımı artı işçilik falan 50 ytl mi aldı usta.servise kalsak 90 ytl marş motoru artı 20 ytl civarı da işçilik alıp soyacaktı bizi..buna da şükür artık canavar gibi oldu...

Hayırlı olsun, usta dediğin bi oto elektrikçi falan mı ? Yoksa her hangi bi motosiklet servisi mi ? Kanuni mondi vs vs gibi =? Oto elektrikçi mi hallet ti =?
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
arkadaşlar devir saatli göstrge meselesini Honda ya danıştım emme bizimle ilgisi yok garanti kapsamı dışı olur dediler. Pekey o zaman 2010 model cbf 150 de değişiklik var mı dedim şu an bilgimiz yok ama değişiklik olması muhtemelmiş. bilginize...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
arkadaşlar devir saatli göstrge meselesini Honda ya danıştım emme bizimle ilgisi yok garanti kapsamı dışı olur dediler. Pekey o zaman 2010 model cbf 150 de değişiklik var mı dedim şu an bilgimiz yok ama değişiklik olması muhtemelmiş. bilginize...

Benim ürün bu beklediğimiz, fotolarını bi kaç sayfa önce yayınladığımız ürün gelirse montaj yaptırıcam ve garantiden çıkmıyıcak :) Yetkili servisin yaptığı, yetkili serviste yapılan hiç bir iş, yetkili serviste yapılan hiç bir hizmet, motoru garantiden çıkartmaz. Onlarla ilgisi yok olayına pek şaşırmadım, lakin bu devir saatli gösterge panelinin varlığından uzak doğu ülkelerindeki cbf lerde kullanıldığından falan haberi bile yok gibi geliyor bana servisin. Zamanında İstanbul' da ki 4-5 servise birden sormuştum, bazılarının böyle bir devir saatinin varlığından haberi bile yoktu, getirtmeyi geç. Bana bu paneli yetkili servis getirtiyor ve montajınıda kendileri yapıcak. Garantide bi problem yok. Ben şu işi bi yaptırayım hele az daha sabredelim, bakalım neler olacak. Umduğumuz beklediğimiz o güzel panel mi gelecek, yoksa dandirik çakma bişey mi gelecek, böyle gelirse tabi yaptırmıyıcam, beklediğimiz panel gelirse yaptırır ve bi forum başlığı ile tanıtırım.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
inş dediğin gbidir ethem ağabey.. bizim antepteki serviste getirtir mi acaba :silent:
 

apn

Katılım
11 Ağu 2009
Mesajlar
43
Amortisörü sertleştirdikten sorna motorda bi yükselme olmuyor, sadece süspansiyon bir nebze sertleşiyor, bunu hissedebiliyorsunuz.

Bu uzun tur camını 2008 eylül ayında motoru satın alırken Güngör Motordan almıştım 50 tl idi o zaman, motoru sıfır alırken taktırmıştım yani.

http://www.gungormotor.com.tr/ Burası İstanbul Pendik' te Honda yetkili satıcı+servis+yedek parça. Kargo ile teslimat yapıyorlar. Motoru satın aldıktan sonrada kargo ile alışverişim oldu, bi sıkıntı yaşamadım. Web sitesinde ürünü bulamasanda telefonla görüş, muhtemelen ellerinde vardır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:28 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:22 PM ----------



Genelde amortisör ayarı yaparken zorlanan arkadaşlar, şundan dolayı zorlanıyorlar, 1 sene 8 ay 10 ay 2 sene vs. Uzun bir süre sonra bunca zamandır hiç kıpırdatılmamış amortisörü ayarlamaya çalışırken elbette o parçaya ilk hareketi vermek zor olacaktır. Benim bi kaç ay önce far ampülüm patladı. Servis dahi duyunu zor söktü, zor sökülmesinin sebebinide zamanla oksitlenmiş olmasına, duyun uzun süredir hareket etmemiş olmasına bağladılar. Amortisör ayarınızı değiştirmek istemesenizde 3-5 zamanda bir bi kıpırdatın, sonrasında değişiklik yapmak istediğiniz zaman hareket ettirmeniz kolay olacaktır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:31 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:28 PM ----------



Yeni motorun hayırlı uyğurlu olsun, aramıza hoşgeldin, bu arada işte size ybr den cbf e geçen bi moto sever :) Neyse bu problemin sbop ayarından veya küçük bi ihtimal de olsa karb. ün.. temizlenmesi gerktiği için yapabileceğini sanıyorum. Güzel bi bakım yaptırdıktan sonra ortadan kalkacaktır. Bu arada motoru ne kadar aldın kaç km de ? İkinci el sanıyorum değil mi ?


Merhaba Motoru 2. el aldım 8500 km de 2007 model 2500 tl gerçi alırken 2007 oluşu acaba mı dedirrti ama kullanırken acabalar ortadan kalktı :) Sanırım bu motorların her modeli aynı... Alalı yaklaşık 2 hafta oldu ve 1500 km yol yaptım kurye olarak kullanmıyorum ama her pazartesi istanbul dışına çıkıyoruz o yüzden km biraz fazla yapıyor... Birde duyduğum kadarı ile yakıt seçimi de motorsa sorunlara sebep oluyormuş sizin önerdiğiniz bi yer varmı? teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst