Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ekip ya, benim daha 1200 kmde benzin musluğunun göbeğinde bulunan vida düştü. vida türkiyeye gelmiyormuş :mrgreen: komediye bakın. plastik musluk, grenajın içinde boşta sallanıyor. grenaj tutuyor düşmesin diye. başına böyle birşey gelen var mı?

Aynı olay dayı oğlunun cbf in başına 4000-5000 li km lerde iken gelmişti. Ama yerine vida uydurmak hayli kolay, zaten vida düşünce benzin musluğu boşta kalıyor ve zangırdamaya başlıyor, vidanın düştüğünü anlıyorsunuz. Bu arada benzin musluğu vida düştüğü zaman arada grenajların arasından düşmüyor. Böyle bi endişeniz olmasın. Sadece düşen vida yerine vida takanekadar benzin musluğu sürüş anında ses yapar. Hepsi bu. Bu arada bazı cbf lerin benzin musluğu vidalarıda o kadar sıkı takılmış ki fabrikasyon, mesela benimki 1000 li km lerde benzin musluğu arızası (benzin musluğu kapalı iken benzini kesmiyordu) nedeniyle musluk garantiden değişmişti. O zaman servis o sözkonusu bazı cbf lerde düşen musluk vidasını zor çıkarmıştı. Ara sıra yıldız tornavidayla bi yoklayın, gevşeme eğilimi varsa sıkarsınız.

Bu arada motorumu biraz önce aldım, 4lü flaşör taktırdım. Gayet güzel oldu, açma kapama anahtarıda sinyallerle beraber turuncu yanıp sönüyor. Bide anahtarı açtıktan 0,5 sn sonra falan devreye giriyor. Oda olaya ayrı bi hava katmış diyebilirim :) herkeze tavsiye ederim. Yukarıda da bahsettiğim gibi moto elektrik işlerinden anlayan bi oto elektrikçiye yaptırdım. Sadece 3 tl ye bi açma kapama anahtarı aldım. Alırken oto parçacıda benim anahtarın aynısının kırmızısıda, yani kırmızı yanıp sönenide vardı. Ama ben sinyal gibi sarı olmasını istedim ve sarı aldım. oto elk..cide 25 tl aldı maliyet 28 tl. Yolu buralara düşen arkadaş olursa arzu edene yardımcı olurum.


[img=http://img79.imageshack.us/img79/6623/s4010005.jpg]

Bu arada pek okunmuyor ama 16887 km deyim. 2 haftada 1000 km yaptım. Kurye gibi geziyorum vesselam :)
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
Evet Arkadaşlar,

az önce motorumu kartonlara battaniyelere sardım sarmaladım ve otobüse yükledim, ver elini İstanbul, orada yeni sahibiyle tanışacak.

CBF150 benim ilk motorumdu, her zaman ilk göz ağrım olarak kalacak :salut:

Herkese Selamlar olsun, tekeriniz düz bassın.

Metehan,
Barış çok efendi bir arkadaş, ilk fırsatta mutlaka görüşelim, belki beraber bir "Yayla Lezzet Turu" yaparız, ne dersin?:queen::queen::queen:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
oha abi amma ballıymışsın ya. motordan vida düşüyor ve farkediyorsun :mrgreen:

Motoru parkedip yan ayağa aldığım zaman düşmüştü. :)
Giderken düşse bulma olasılığım %0.0000001 olurdu sanırım

Ethem kardeş, hayırlı olsun gerçekten güzel olmuş 4'lü.
 
Katılım
27 Ağu 2009
Mesajlar
68
CBF 150'nin tek sorunu Arka amortsörün yüksek olması.
Onada çare amortsör yayını kısaltarak hallettik..
:cherry:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
sayın arkadaşlar uzun zamandır farkındaysanız cevapları az yazıyorum...nedeni klavye sorunu usbsi bozuk pc yüzünden klavyeyi tanımlayamıyor ...bende ekran klavyesinden mouse ile tek tek işaretliyorum harfleri...tam bir çin işkencesi...kusura bakmayın yoksa yazacağım çk şeyler oluyor...şimdi otelden yazıyorum işyerinden...rahat rahat...:p şimdi işin yoksa git pcyi tamire götür...:pale:




biraderim mesajını okudum gece...uyuyordum sitede mesaj atayım dedim...Arkadaşa Alper Ay dostumun motoru aldık...ayıptır söylemesi 3100 milyorsa shad çantayla birlikte 1500 km de 4 aylık motör...kelepir yani...kendiside sağolsun bizi kırmadı indirim yaptı...:rendeer:

valla 1 milyorum olsa nakit ben alacaktım...kendi makinamı 2000 den okutacaktım ama 500 ü vergiye gidecekti...motorun en az 5 vergisi duruyor...:queen:üzerini tamamlardım...motoru alan arkadaşım Barış şimdi 1 milyar karda...


Aynı olay dayı oğlunun cbf in başına 4000-5000 li km lerde iken gelmişti. Ama yerine vida uydurmak hayli kolay, zaten vida düşünce benzin musluğu boşta kalıyor ve zangırdamaya başlıyor, vidanın düştüğünü anlıyorsunuz. Bu arada benzin musluğu vida düştüğü zaman arada grenajların arasından düşmüyor. Böyle bi endişeniz olmasın. Sadece düşen vida yerine vida takanekadar benzin musluğu sürüş anında ses yapar. Hepsi bu. Bu arada bazı cbf lerin benzin musluğu vidalarıda o kadar sıkı takılmış ki fabrikasyon, mesela benimki 1000 li km lerde benzin musluğu arızası (benzin musluğu kapalı iken benzini kesmiyordu) nedeniyle musluk garantiden değişmişti. O zaman servis o sözkonusu bazı cbf lerde düşen musluk vidasını zor çıkarmıştı. Ara sıra yıldız tornavidayla bi yoklayın, gevşeme eğilimi varsa sıkarsınız.

Bu arada motorumu biraz önce aldım, 4lü flaşör taktırdım. Gayet güzel oldu, açma kapama anahtarıda sinyallerle beraber turuncu yanıp sönüyor. Bide anahtarı açtıktan 0,5 sn sonra falan devreye giriyor. Oda olaya ayrı bi hava katmış diyebilirim :) herkeze tavsiye ederim. Yukarıda da bahsettiğim gibi moto elektrik işlerinden anlayan bi oto elektrikçiye yaptırdım. Sadece 3 tl ye bi açma kapama anahtarı aldım. Alırken oto parçacıda benim anahtarın aynısının kırmızısıda, yani kırmızı yanıp sönenide vardı. Ama ben sinyal gibi sarı olmasını istedim ve sarı aldım. oto elk..cide 25 tl aldı maliyet 28 tl. Yolu buralara düşen arkadaş olursa arzu edene yardımcı olurum.

][/url]

Bu arada pek okunmuyor ama 16887 km deyim. 2 haftada 1000 km yaptım. Kurye gibi geziyorum vesselam :)


benim benzin musluğu valla neredeyse yalama oldu elimde...bi yedek bi normal...5-10 liralık alıyorum bu aralar turistlerden bahşiş çıktıkca daha bozulmadı...:p aha demin Hyatt Regency müşterisinden 10 euro bahşiş aldım 20 gayme 10 u benzin olsa 110 kmlik benzin çıktı...evle sultanahmet arası 11 km den 24 km...5 günlük yol masrafı çıktı...kalan 10 gaymede boğaza kayfaltıya gider artık...ee haydan gelen huya gider...:p


looo etoşşş o ne olm kıro işi öle düğmemi olur...dandik 3 lü pr,z anahtarı gibi...bu ne olm ya...elemanında işçiliği yalanmış he solda çızıklar var...:p

oldumu şimdi makinanın görüntüsünüde bitirmiş...sana yakıştıramadım valla...:cherry:






Evet Arkadaşlar,

az önce motorumu kartonlara battaniyelere sardım sarmaladım ve otobüse yükledim, ver elini İstanbul, orada yeni sahibiyle tanışacak.

CBF150 benim ilk motorumdu, her zaman ilk göz ağrım olarak kalacak :salut:

Herkese Selamlar olsun, tekeriniz düz bassın.

Metehan,
Barış çok efendi bir arkadaş, ilk fırsatta mutlaka görüşelim, belki beraber bir "Yayla Lezzet Turu" yaparız, ne dersin?:queen::queen::queen:


çıkarız yiğidim yav...bak bu akşam MT li bir hemşomla buluştum...siteden DAVUTAK nikli arkadaş buralara geldi...aşçı kursları için son akşam yakaladım kayfede bir çay içtik oh mis ...o kadar lak lak ederiz vesile oldu tanıştık...


nasip olursa dek gelirsem Beylikdüzünede gelmeye çalışırım...Barış Trakyalı bir kızancık...ordan sevimlilik galiba...:)

CBF 150'nin tek sorunu Arka amortsörün yüksek olması.
Onada çare amortsör yayını kısaltarak hallettik..
:cherry:

Amortisör yayı kısaltma mı..ybr ile karıştırma haci...:phelezon yay değil ki bu...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
looo etoşşş o ne olm kıro işi öle düğmemi olur...dandik 3 lü pr,z anahtarı gibi...bu ne olm ya...elemanında işçiliği yalanmış he solda çızıklar var...:p

oldumu şimdi makinanın görüntüsünüde bitirmiş...sana yakıştıramadım valla...:cherry:


Metucum, aslında ilk etapta gidona takabileceğimiz mahiyette kelepçeli bi anahtar temin etmek istedik. Bulamadık. Gidonun soluna takıcatık. Durum böyle olunca kapak alternatifi dışında seçenek kalmadı, bide biraz tez canlıyımdır hemen olsun istedim, İzmit' e falan gitseydim aslında o istediğim düğmeden sanayide bulurdum. Neyse biz olumlu yönlerine bakalım işin. Başka çare yok artık :) Düğmenin iri olması eline kolay gelmesi açısından çok iyi oldu aslında, düğme alırken oto parçacıda daha ufak düğmlerde vardı. Bilerek bunu tercih ettim. Bitane vardı mesela siyah, ufak ve ışıksız bi düğme, siyah kapağın üzerinde kendini belli etmez, ele gelmez gibi düşündüm. Şimdiki düğmede oldukça yumuşak, sürüş anında aç kapa olayı aç çok kolay. Görüntüyü dersen pek problem etmiyorum. O çizik gibi görünen yerde çizik değil bu arada. Motoru ben işte iken Burak ismindeki Kardeşim evin önünden alarak 4 lüyü o taktırmıştı. Ben anahtarı taktırmak istediğim yeri işaretlemek için motoru Burak evden almadan önce o noktaya başka işaret koymak için bişey bulamadığımdan bant vs gibi, iz bırakmıyıcak bi kapı izolasyon malzemesi yapıştırıp işaretlemiştim. Onun ip gibi bi lifi kalmış diyiyim, parmağımla temizledim. Dediğim gibi küçük ve kendini belli etmeyen her hangi bi düğmeden çok daha fazla kullanımı kolay. Ha vakti zamanı gelir motoru satmaya niyetlendim diyelim. Misal alacak vatandaş beğenmedi. O kapağın çok pahalı bişey olduğunu sanmıyorum. Değiştiriveriririz olur biter :)

Bu arada bahşişler iyi imiş hı, 2 maaş gelir elde ediyorsundur tahmin ediyorum. Oh ne güzel :)

Bekarsın ya gezebiliyorsun ne güzel. Şu motoru bekarken almak kısmet olsaymnış çok yerler görüp çok arkadaş edinmek kısmet olacakmış ama bunda da bi hayır vardır diyelim. 2-3 dostumuz olsun sağlam olsun diyelim bizde ne yapalım :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Metucum, aslında ilk etapta gidona takabileceğimiz mahayette kelepçeli bi anahtar temin etmek istedik. Gidonun soluna takıcatık. Durum böyle olunca kapak alternatifi dışında seçenek kalmadı, bide biraz tez canlıyımdır hemen olsun istedim, İzmit' e falan gitseydim aslında o istediğim düğmeden sanayide bulurdum. Neyse biz olumlu yönlerine bakalım işin. Başka çare yok artık :) Düğmenin iri olması eline kolay gelmesi açısından çok iyi oldu aslında, düğme alırken oto parçacıda daha ufak düğmlerde vardı. Bilerek bunu tercih ettim. Bitane vardı mesela siyah, ufak ve ışıksız bi düğme, siyah kapağın üzerinde kendini belli etmez, ele gelmez gibi düşündüm. Şimdiki düğmede oldukça yumuşak, sürüş anında aç kapa olayı aç çok kolay. Görüntüyü dersen pek problem etmiyorum. O çizik gibi görünen yerde çizik değil bu arada. Motoru ben işte iken Burak ismindeki Kardeşim evin önünden alarak 4 lüyü o taktırmıştı. Ben anahtarı taktırmak istediğim yeri işaretlemek için motoru Burak evden almadan önce o noktaya başka işaret koymak için bişey bulamadığımdan bant vs gibi, iz bırakmıyıcak bi kapı izolasyon malzemesi yapıştırıp işaretlemiştim. Onun ip gibi bi lifi kalmış diyiyim, parmağımla temizledim. Dediğim gibi küçük ve kendini belli etmeyen her hangi bi düğmeden çok daha fazla kullanımı kolay. Ha vakti zamanı gelir motoru satmaya niyetlendim diyelim. Misal alacak vatandaş beğenmedi. O kapağın çok pahalı bişey olduğunu sanmıyorum. Değiştiriveriririz olur biter :)

Bu arada bahşişler iyi imiş hı, 2 maaş gelir elde ediyorsundur tahmin ediyorum. Oh ne güzel :)

Bekarsın ya gezebiliyorsun ne güzel. Şu motoru bekarken almak kısmet olsaymnış çok yerler görüp çok arkadaş edinmek kısmet olacakmış ama bunda da bi hayır vardır diyelim. 2-3 dostumuz olsun sağlam olsun diyelim bizde ne yapalım :)



al bak etoşş sana kapak olsun bu 4 lü...fotolarıda ben çektim...işi yapa benim mahalearası ustam Sedat...:p

04-07-2007, 18:14 PM


2 yıl önce paylaşmışım bunu...:bounce:147.sayfada...


http://www.motosiklet.net/forum/mot...kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-147.html






Shot at 2007-07-04


Shot at 2007-07-04


Shot at 2007-07-04


nasıl beğendinizmi...işte 4 lü buraya yakışır...Ayazağada SEDAT usta yapar böle...:cherry: etoşun ustası düdük makarnası...:p


kanka sonrası gfour seasons müşterisinden 5 euro aldım...2 tl biri virdi...


geceyi 35 gaymeyle bitirdim...:cherry:


sana sorarım...şimdi gidip babayın elini öpsen sana 35 lira verir mi...:queen:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Metocum güzel olmuş, fakat ustanın ustyalığında bi problem yok, düğmeyi ben temin ettim, farklı bi düğme bulsaydım onu takıcaktı. Dediğim gibi alternatif düğme yoktu oto parçacıda, bende fazla aramak zaman kaybetmek istemedim. İri olması sayesinde ele rahat geliyor, gözünü kapat, elini uzat düğme eline rahat geliyor. Önemli olan işlevi, 4lü flaşör varmı. Evet var hacı :)
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
cbfden kurtulmana bende sevindim...:p alanda satanda hayrını görsün...ama ben bişeyinizi göremedim...:cherry:

Barışda bu topiği takip ediyor...20 sen 20 de Barış depomu fişekleyin ful depo bi gezeyim nan sevaptır...:salut::pvalla ciddiyim...

İsteyenin bir yüzü kara..vermeyen Obama...:bounce:

lafı bile olmaz yaw. fişekledik gitti :p
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar, motorumun biraz önce yağını değiştirdim. 1050 km önce serviste yağ değişimi yapılmış ve tam 1 lt yağ konulmuştu. Bu 1050 km boyunca hiç seviye kontrolü ve yağ ilavesi yapmadım. 50 gr yağ yakmş. Motor 17000 km de. Sizce nasıl ?
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
Arkadaşlar, motorumun biraz önce yağını değiştirdim. 1050 km önce serviste yağ değişimi yapılmış ve tam 1 lt yağ konulmuştu. Bu 1050 km boyunca hiç seviye kontrolü ve yağ ilavesi yapmadım. 50 gr yağ yakmş. Motor 17000 km de. Sizce nasıl ?

Çok yağ eksiltmiş dememizi mi bekliyorsun :queen:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Çok yağ eksiltmiş dememizi mi bekliyorsun :queen:

Yok yaw, cbf lerde yağ eksiltme olayının kronik olduğu bilinir ve bu hep ölçülür, söz konusu edilir ya, ben bu zamana kadar hiç bu şekilde bi ölçüm yapmamıştım. 1050 km de 50 gr eksilme olduğunu görünce yazayım dedim. Az veya çok tartışılır. Demek 2100 km de 100 gr eksiltecek bu eğilimle. Ama tabiki yuağ seviyesi 2000 km içersinde diğer değişime kadar kontrol edilmemiş olsa bile 100 gr eksilme motoru kritiğe sokmuyor. Ayrıca aradaki 1000 km de kapağı açıpta 100 gr yağ atmak zaten oldukça kolay bi işlem. Buna keza..benim çin malı eski scooeter ım 18000 km de satmıştım ve sattığım son ana kadar 1 gr yağ eksilme yaşamamıştım.

Demem o ki benden eski kullanıcılar var. Bilen ve kontrol eden ark..lar varsa yağ eksiltme eğrilerini yazarlarsa hangi km lerde ortalama ne kadar yağ yakıyor. Bu normal mi anaormal mi ? Bunu kullanıcılardan duymuş, konuşmuş, bu konuyu merak edenleride bilgilendirmiş oluruz.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Metocum güzel olmuş, fakat ustanın ustyalığında bi problem yok, düğmeyi ben temin ettim, farklı bi düğme bulsaydım onu takıcaktı. Dediğim gibi alternatif düğme yoktu oto parçacıda, bende fazla aramak zaman kaybetmek istemedim. İri olması sayesinde ele rahat geliyor, gözünü kapat, elini uzat düğme eline rahat geliyor. Önemli olan işlevi, 4lü flaşör varmı. Evet var hacı :)

sürüş esnasında o düğme görüşü etkilemesin...:queen:


lafı bile olmaz yaw. fişekledik gitti :p

Allah razı olsun Barış...:p

‘Alın verin ekonomiye can verin’:p


buyrun size kral bir Armutlu Gezisi...

http://www.motosiklet.net/forum/etk...7-armutluyu-gordum-500-km-mini-solo-gezi.html
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Metocum güzel olmuş, fakat ustanın ustyalığında bi problem yok, düğmeyi ben temin ettim, farklı bi düğme bulsaydım onu takıcaktı. Dediğim gibi alternatif düğme yoktu oto parçacıda, bende fazla aramak zaman kaybetmek istemedim. İri olması sayesinde ele rahat geliyor, gözünü kapat, elini uzat düğme eline rahat geliyor. Önemli olan işlevi, 4lü flaşör varmı. Evet var hacı :)

Hayırlı olsun ethem kardeş. Suan fotoları göremedim ama beni yaptıgım gibi sag elcikdeki Marş altına yaptırsaydın daha orjınal bişi olurdu. Gerci ben bunu takıncayakadar bayagı ugraşmıştım... Bi ara elcigi sokersem fotoları eklerim... Benim şirket bilgisayarı oldugu için foto ekleme özrim var. Buradan ekleyemiyorum. Bi ara Net cafe den eklerim artık... :cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar, bi kaç sayfa önce bahsettiğim, bozuk, özellikle parke yollarda amortisörden geldiğinden şüphelendiğim arkadan ve koltuk altından gelen tıkırtı sesinin rahatsızlığı ile uykularım kaçmaya devam ederken :) bunun mutlaka bir arıza olduğu düşüncesinin içime iyice yer ettiği son bi kaç günün devamında, bu gün sabah 08:00 da işten çıkar çıkmaz motoru bide bakıyim Adapazarı servise götüreyim ne diyecekler düşüncesiyle Sakarya' ya götürdüm. Sessiz atölye ortamında, motorun üzerine hiç binmelerine gerek kalmadan sadece arkadan bastırıp bırakmak suretiyle benim sürüş anında duyduğum tıkırtıyı servis elemenı duydu. Servisçinin tabiriyle söylüyorum (Amortisörün gidik olduğunu, vurduğunu, değişeceğini, onarımının mümkün olmadığını) söylediler. Motoru bırakmam gerektiği söylendi ve motoru servise bıraktım. Ayrıca prosedür gereği ruhsatıda bırakmam gerekiyormuş neden olduğunu anlamadım ama ruhsatı da bıraktım. Yarın haber gelecek, hangi konuyla ilgili haber gelecek tam anlayamadım. Herhalde garanti kapsamında amortisörünüz değişti, teslim alabilirsiniz gibi bi tel açılacak. Umarım böyle olur. Yoksa arka amortisör oldukça pahalı imiş, fiyatını sormadım çünki servis bakımlarını aksatmadığımdan garanti kapsamında değişebileceği üzerinde duruldu. Benim bu amortisör arızasının aynından daha önce bir cbf daha gelmiş servise, pek sık rastlanılan bir durum değilmiş ama Allahın şanssız kullarını bulabilen bi talihsizlikmiş :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:28 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:20 PM ----------

Hayırlı olsun ethem kardeş. Suan fotoları göremedim ama beni yaptıgım gibi sag elcikdeki Marş altına yaptırsaydın daha orjınal bişi olurdu. Gerci ben bunu takıncayakadar bayagı ugraşmıştım... Bi ara elcigi sokersem fotoları eklerim... Benim şirket bilgisayarı oldugu için foto ekleme özrim var. Buradan ekleyemiyorum. Bi ara Net cafe den eklerim artık... :cat:

Kamyon gibin oldu benim 4 lü, farklı bi havası var. Düğmeden açınca (şık) diye bi ses çıkıyor açıp kaparken :) O marşa düğmesi altındaki yer gözüme ilişti ama yapmaya çalışırken bozmaktan tırstım. Oraya tamı tamına uygun bi düğme denk getirebileceğim konusunda güvenemedim kendime. Bide o kapak kırılarak mı düğme yuvası çıkıyor ? Yoksa çıkıp takmalı mı =?
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
ön lastik değiştirme operasyonum

Evet arkadaşlar uzun arayışlarımın sonunca sonradan 4 yerinde yumurta oluştuğunu gözlemlediğimiz ön lastiğimi ırc marka lastikle değiştirmiş bulunmaktayım.pirelli marka da vardı ama lastikçi abi ırc yi tavsie etti.40 ytl lastik+10 ytl de usta aldı ve operasyon 50 ytl ye mal oldu.yeni lastiği taktırınca hayatım acaip güzelleşti.meğersem 1 seneyi aşkın süredir motorda hissettiğim hafif aksama titreme karışımı şey bu ön lastik yüzündenmiş.lastiği değiştirince motor taş gibi oldu.direksiyon elimde acaip sağlam duruyor.motor hiç sarsılmıyor.direksiyonu çevirmek acaip zevkli olur hale geldi...mutluluk dediğimz şeye 50 ytl uzaktaymışım da haberim yokmuş:pr::rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst