Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
öncelikle 11 te ye yarın geliyorum :queen:
sonra ben sıraya girmem hiçbirzaman 8 de evden cıkarım 5 geçe derse girerim yada konuşma falı bitene kadar bi cigara yakar takılırım saf saf konuşmalar yapıyorlar hiiiç uğraşamam :)

motor için de canını sakın sıkma okul bitince 2 günde bulursun sen motor bu arada biz 12.sınıflar 19 mayıstan itibaren izinliyiz :) :queen:

öncelikle buyur gel bi çayımı iç:queen:
motor içinde degim gibi yarın akşam bi motora gidip bakmayı düşünüyorum :)
19 mayısla sen yaza giriceksin anlaşılan :)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
hocam yalnız motorda koruma demiri yok.biz dün değiştik yagı baya söktük dagıttık içinde büyük yaylardan hariç 2 tane de küçük yay daha var.biz büyüklerden degilde sanki küçük yaylardan diye tahmin ediyoruz.

ve tam olarak sorunu bulduk hani dururken amortisörü birden yukarı çekmeye çalısırsınızda birden gelmez ya işte bizim yaşadıgımız sıkıntıda tam burda nası aşagı dogru kolayca iniyorsa yukarı dogruda bi o kadar hızlı geliyor.ve hafif yüksek cukurlarda daha lastik cukura inmeden yukarı dogru vuruntu yapıyor.bilmem anlatabildimmi.
saygılar.



hocam biz 20mg 10 numara yag koyduk ama dediginiz yağıda denicez sanırım.dediginiz yagın rengi kırmızımı?(tam bilmedigim için soruyorum)


valla ben koydum ama ama rengi kırmızıydı sanırım castrol forkoil gayet iyi bi yağdır deneyin yada amotisörlerin içindeki yağı tamamen boşaltın hesaplayarak bardağa doldurarak nekadar yağ çıktığına bakın aynı orandan bir yarım çay bardagı kadar fazla yağ ekleyin amortisör tepelerini iyi sıkın sonra esneme düzelecektir..

yağın özellikleri için tıklayın:http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020026&contentId=6008949
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
31
İnternetten Online CBF150 yedekparçası satın alabileceğimiz bi adres biliyomusunuz paylaşırsanız çok makbule geçecek teşekkürler...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
metehan abi haftasonu kısmet olursa bi motora bakmaya gidicem o olucak inşallah:)


sen iki avı kaçırdın kanka artık görücez...:)

İnternetten Online CBF150 yedekparçası satın alabileceğimiz bi adres biliyomusunuz paylaşırsanız çok makbule geçecek teşekkürler...


http://www.sahibinden.com/honda_cbf_150_on_camurluk-75WQQaXQQ12326193WQQpXQQdisplayitem


bu arkadaşta cbf 150 parçalarının çoğunu bulabilirsin...İstanbul Ümraniye...
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
herşeyin hayırlısı abi kaderde ne yazarsa o...
belkide o motoru alır almaz patlicaktım..
hayat bu bellimi olur?
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
cbf 150 nin zinciri ile bi şikayeti olan varmı acaba cok fazla esneme yapıyo galiba adi bi zincir kullanmışlar.
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
izmirde yine yağmur yine yağmur . sıkıldık artık yaw hafta sonu tatil bineriz motora uzun yol gideriz diyorum yok arkadaş :)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
cbf 150 nin zinciri ile bi şikayeti olan varmı acaba cok fazla esneme yapıyo galiba adi bi zincir kullanmışlar.

Evet, ilk 4000 km ye kadar 2 veya 3 kere gerdirdiğimi biliyorum. Her halde kullanım ömrü çok uzun sürmeyecek. Şu anda 8000 deyim, ilk 4000 km ye kadar ki sıklıkla artık gevşemiyor ama yinede ben bu zincir ve dişli seti ile 16000 i geçirmeyi düşünmüyorum.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
cbf 150 nin zinciri ile bi şikayeti olan varmı acaba cok fazla esneme yapıyo galiba adi bi zincir kullanmışlar.

Çok fazla esniyor derken kaç km de gerginliğini yitiriyor mesela:silent:

Şöyle ifade edebiliriz aslında bakımda geriyorlar diğer bir bakıma kadar arada birkezde ben geriyorum yani 2.000 km de bir ortalama bir ayar çekmek gerekiyor:cat: Bu normalmidir anormalmidir bilmiyorum ama:silent:

Evet, ilk 4000 km ye kadar 2 veya 3 kere gerdirdiğimi biliyorum. Her halde kullanım ömrü çok uzun sürmeyecek. Şu anda 8000 deyim, ilk 4000 km ye kadar ki sıklıkla artık gevşemiyor ama yinede ben bu zincir ve dişli seti ile 16000 i geçirmeyi düşünmüyorum.

16.000 i rahatlıkla geçersin merak etme:cat: Ben şuan 11.000 deyim ve zincirimde dişlimde gayet sağlam aşınma yok fazla:cat: Tabi zincirin temizliğine,yağına,gerginliğine çok dikkat ediyorum sende böyle yapıyorsan 20.000 i bile geçersin:wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
izmirde yine yağmur yine yağmur . sıkıldık artık yaw hafta sonu tatil bineriz motora uzun yol gideriz diyorum yok arkadaş :)

İzmir yarın 23 derece güneşli görünüyor.

http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=IZMIR

Bu linki sık kullanılanlarına ekle. DMİGM resmi web sitesi. Hatta ilçenide buradan seçerek ekle. Buna göre hareket et bence. 5. günlük tahmin veriyorlar. 5. güne kadar olmasa bile ilk 2-3 gün tahinlerinde oldukça başarılılar. Yarın buradada hava açık görünüyor ama yarın çalışıcam, pazar mesaisi, benim içinde bol bol gezin ok :)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
16.000 i rahatlıkla geçersin merak etme:cat: Ben şuan 11.000 deyim ve zincirimde dişlimde gayet sağlam aşınma yok fazla:cat: Tabi zincirin temizliğine,yağına,gerginliğine çok dikkat ediyorum sende böyle yapıyorsan 20.000 i bile geçersin:wiinkk:

Acaba zincirimiz maksimum ne kadar gerdirilebiliyor, en sonunda gerdirilebilme özelliğini yitirecektir ama. Bende zincir temizliğini ve yağını ihmal etmediğim halde, genel kullanımımın, kalkışlarımın sakin, 80-90 km/h ortalama uzun yol şeklinde olduğu halde ortalama benimde 4000 de bir iki kez gerdirmem gerekiyor. Zincirin ömrünün bitmek üzre olduğunu, artık bu gerdirmelerin son gerdirme olduğunu, yakın bi gelecekte artık zincirin sürüş esnasında kopma şeklinde bizi riske atabilelceğini bilmemiz lazım aslında. ben 16000 de değiştiririm diye düşünmüştüm ama, tırsıtıyor bu zincir beni, 16000 de ortalama 8 kere gerdirmiş olucaz. 20000 de 10 kere oluyor. Bide düşündüm ki, şu duro lastiklerden 16000 de kurtulayım artık. Bu yazı da geçirsinde, arka fren balatası 16000 de biter mi =? Ve arka dişli takozu, yani arka teker sökülmüşken hepsi bi kalemde değişsin, yoksa farklı zamanlarda balata için söktür, lastik için söktür, dişli için, takoz için, bunların kullanım ömrünün bitmek üzere olduğu hepsinin değişimi için ortak bi km tayin etmeye çalışıyorum. sizce 16000 iyimi ? 20000 yapayımı, veya bizim motorlar yaparmı bu parçalar değişmeden 20000 km. Saydığım parçaların hiçbirinin kullanım ömrünü riske sokmak istemiyor ve aynı zamanda her bi parçanın ömrü bittiğinde her sefer teker sök tak ta olmasını istemiyorum. Sizce en uygun km hangisi =?
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ara 2008
Mesajlar
1,205
Bu zincirin fiyatı ne kadar ki?

Birde öğrenmek istediğim cbf 150'nin servis bakımları hangi kilometrelerde?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bu zincirin fiyatı ne kadar ki?

Birde öğrenmek istediğim cbf 150'nin servis bakımları hangi kilometrelerde?

Cbf in zinciri dişlisi vs aslında çok pahalı değil, el yakmaz, kastırmaya gerek yok, tabi ekonomik kullanım söz konusu ise, elbette tüm parçaların bitme ömrüne en yakın ana kadar kullanılşabilmesi, bunu yaparkende sürüşü kritiğe sokmamak gerekiyor. cbf bakımları 1000-4000-8000-12000 gibi gidiyor. 4000 de bir. Aradaki 2000 km lerde de yağ değişimi öneriliyor.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Acaba zincirimiz maksimum ne kadar gerdirilebiliyor, en sonunda gerdirilebilme özelliğini yitirecektir ama. Bende zincir temizliğini ve yağını ihmal etmediğim halde, genel kullanımımın, kalkışlarımın sakin, 80-90 km/h ortalama uzun yol şeklinde olduğu halde ortalama benimde 4000 de bir iki kez gerdirmem gerekiyor. Zincirin ömrünün bitmek üzre olduğunu, artık bu gerdirmelerin son gerdirme olduğunu, yakın bi gelecekte artık zincirin sürüş esnasında kopma şeklinde bizi riske atabielceğini bilmemiz lazım aslında. ben 16000 de değiştiririm düye düşünmüştüm ama, tırsıtıyor bu zincir beni, 16000 de ortalama 8 kere gerdirmiş olucaz. 20000 de 10 kere oluyor. Baide düşündüm ki, şu duro lastiklerden 16000 de kurtulayım artık. Bu yazı da geçirsinde, ark fren balatası 16000 de biter mi =? Ve arka dişli takozu, yani arka teker sökülmüşken hepsi bi kalemde değişsin, yoksa farklı zamanlarda balata için söktür, lastik için söktür, dişli için, dişli için, takoz için, bunların kullanım ömrünün bitmek üzere olduğu hepsinin değişimi için ortak bi km tayin etmeye çalışıyorum. sizce 16000 iyimi ? 20000 yapayımı, veya bizim motorlar yaparmı buı parçalar değişmeden 20000 km. Saydığım parçaların hiçbirinin kullanım ömrünü riske sorkam istemiyor vce aynı zamanda her bi parçanın ömrü bittiğinde her sefer teker sök tak ta olmasını istemiyorum. Sizce en uygun km hangisi =?

Aslında iyi düşünüyorsun tekrar tekrar sök tak olması iyi değil:cat: Eğer ki durumun müsaitse 16.000 de değiştir komple saydıklarını kafanda rahat etsin güvenliğinde artsın:cat: Fakat 20.000 km hayli hayli gider bu parçalar ben buna inanıyorum çok ustaca bir bilgim yok aslında bu konularda benim ama motorumun her noktasını adım gibi biliyorum artık sürekli kontrol ederim sağını solunu o yüzden böyle rahat konuşabiliyorum:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
cbf 150 nin zinciri ile bi şikayeti olan varmı acaba cok fazla esneme yapıyo galiba adi bi zincir kullanmışlar.


Honda ilk yalanını ve kazığını bu hususta yapmıştır...servise ilk sorduğum şey bu olmuştu hiç unutmam...

http://www.honda.com.tr/motosiklet/content/modeller/commuter/cbf150.htm


2006 da Hondanın linkinde zincirin ORING olduğu yazılıyordu...hani bilmesek eyvallah diyecektik ama CBF 150 de asla ORING zincir olmadı...gözümüze baka baka yalan söylediler...sonra bu konu yine kapandı gitti...sitede düzeltme yapıldı
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
Honda ilk yalanını ve kazığını bu hususta yapmıştır...servise ilk sorduğum şey bu olmuştu hiç unutmam...

http://www.honda.com.tr/motosiklet/content/modeller/commuter/cbf150.htm


2006 da Hondanın linkinde zincirin ORING olduğu yazılıyordu...hani bilmesek eyvallah diyecektik ama CBF 150 de asla ORING zincir olmadı...gözümüze baka baka yalan söylediler...sonra bu konu yine kapandı gitti...sitede düzeltme yapıldı

aldık bikere ne yapalım abi ama şikayet de değil tabi insanın çanını sıkıyo bu rahatlığı gördükten sonra hiç düşünmeden yine alırdım. daha kaliteli bi zincir bulcaz anlaşılan.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst