Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
arkadaşlar teşekkürler
demekki bu yağ yakma benzer durumlarda oluyor, ben de motoru devirli kullanıyorum 100 -110 'a da her fırsatta çıkarım
fakat şöye bi durum var.
motor alalı 8 ay oldu hatta bu motorum üzerine dahi bindiğim tek motor,yani motorda acemiyim. Daha önce çok araba kullandım ve arabalar için motoru uygun şekilde devirli kullanmanın hiçbir sakıncası yok diye bilirim ve ben bunu kendim yaşadım arabamıda devirli kullanırdım ve motoru çok iyi durumdaydı, 98 şahinim 1 gr dahi yağ eksiltmezdi.
bununla beraber duble up gibi yağ katkısı kullananvarmıdır? ve tecrübeleri nedir acaba?
ben 3. viteste 80'e çıktığım çok oluyor bu fazla mı?
önerilerinizi baklerim.

Oooo hocam öyle kullanırsan yakar tabi:) Yaw Cbf öyle çok güzel bir sesi olan motorda değil neden o kadar devirli kullanıyorsunki:silent: Hadi race olsa altında, güzel birde egsozu olsa tamam dicem o zaman redline'a sokunca hoş olurda ne istiyosun şu yawrucaktan:p

3. vites 80 çok bence bundan sonra 4. viteste yap sen o hızı:cat:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
cbf de kaliteli sentetik bi yağ kullanmaya özen gösterin madeni yağlardan uzak durun hele devirli kullanımda 1000km de 250gr eksiltebilir....uygun tork devrinde kullanımla daha iyi sonuç alınabilir...benim tesbitlerime göre yüksek devirlerde cbf yakıtıda anormal şekilde içiyor....
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
arkadaşlar teşekkürler
demekki bu yağ yakma benzer durumlarda oluyor, ben de motoru devirli kullanıyorum 100 -110 'a da her fırsatta çıkarım
fakat şöye bi durum var.
motor alalı 8 ay oldu hatta bu motorum üzerine dahi bindiğim tek motor,yani motorda acemiyim. Daha önce çok araba kullandım ve arabalar için motoru uygun şekilde devirli kullanmanın hiçbir sakıncası yok diye bilirim ve ben bunu kendim yaşadım arabamıda devirli kullanırdım ve motoru çok iyi durumdaydı, 98 şahinim 1 gr dahi yağ eksiltmezdi.
bununla beraber duble up gibi yağ katkısı kullananvarmıdır? ve tecrübeleri nedir acaba?
ben 3. viteste 80'e çıktığım çok oluyor bu fazla mı?
önerilerinizi baklerim.

3. viteste 80 km/h, 4. vitese atmak için bizim motorlar için yüksek devirdir. limit veya limite yakındır. 3. viteste 60-70 km/h arası 4. vitese geçiş için bence en uygun aralık. Yağ katkısını kimse önermiyor. Bende tavsiye etmem. Yağın kaydırıcılık özelliğini arttırdığı için debriyaj sistemini kaydırarak kaçırma ihtimali varmış. Dün Adapazarı Sofouğlu motora gittim. Valvoline 10w/40 Tam sentedik motosiklet yağı vardı 25
tl. Yine vaovoline 10w/40 yarı sentetik vardı 15 tl idi. Aslında paraya kıyıp her 2000 km de bir bu veya emsali kalitede tam sentetik motosiklet yağı ile yağ değişimi yapmak lazım.

walla arkadaşlar yağ yakıyo dediğiniz motorlar kaç km deki motorlar acaba .

Cbf te yağ eksiltme olayı kronik. Km ayırt etmeksizin tüm cbflerde var. ben 6500 km deyim. İlk günden beri yağ yakma olayı var. Ortalama 1000 km de 100-200 ml kadar. Bu yağ yakma olayı üstte yazdığım mesajımda anlattığım gibi bazı kriterlere göre artıp azalabiliyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar zincir yağı için ne öneriyorsunuz ve zincirlerinizi nasıl yağlıyorsunuz ? Motoru yeni aldığımda ilk aldığım zin. yağı Castrol Chain Wax tı. Ama bu yağdan hiç mermnun kalmadım. Çünki yağdaki zincire yapışma vs özelliğinden dolayı çok kısa sürede zincirin üzerine bir toz tabakası kaplıyordu ve kısa sürede zincir temizliği yapmam gerkiyordu. Ayrıca zincire yapışan özellikteki yağ arka teker cantına vb yerlerede sıçrıyor, tiner ..benzin vs malzemeler kulalnmadan temizlenmesi mümkün olmuyordu. Bu lanet yağdan sonra piyasada Sprey Gres adı altında yağ temin ettim. Bu yağdan çok memnun kaldım. Castrol gibi şırı zincire yapışma özelliği olmadığından çok uzun süre zincir toz kapmıyor ve temiz kalıyordu. Kontrollerimde de zincirin yağlı olduğunu korunduğunu görebiliyordum. Fazla yapışkan özelliği olmaması sayesinde cant vs sıçrayan yerlerde kuru bezle kolaylıkla çıkartabiliyordum. Bu yağ da bitti, şimdi aynısından piyasada buralarda bulamadım (sprey gres) yani. MNecburen tekrar castrol aldım. Şimdi kara kara düşünüyorum. Eziyet günlerim gerimi döndü diye, sık sık zincir temizliğimi yapmam gerekecek diye endişeleniyorum. Siz böyle castrol, repsol valvoline ayarında özel, zincire yapışma özelliği yüksek yağlarla nasıl baş ediyorsunuz. Bu özel zincir yağları ile zinciri yağlamanın bir formülü mü var =? Veya sizlerde bu yağlardan benim gibi şikayetçiyseniz alternatif yağlama yöntemleriniz nelerdir. Cevaplar çin şimdiden teşk..
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Ben 80'le giderken genelde 5. viteste oluyorum, tam gaz gittiğim vakit toplam kullanmamın 10'da biri, daha bir gram yağ eksiltmedim :p
 
Katılım
19 Mar 2009
Mesajlar
75
arkadaşlar selamın aleyküm 2007 ve üstü cbf150 arıyorum temiz kazasız düşük km ve siyah olursa iyi olur satmayı düşünen varsa yada tanıdığında olan varsa bana ulaşsın bi zahmet yalnız 2009 sıfırı 3800 lira bunu kıstas alarak satacak arkadaşlardan makul fiyat vermelerini rica ediyorum her şartta 1 hafta 10 güne kalmaz alacağım telefonum 0 554 632 57 98 adım onur 32 yaşındayım saygılar sevgiler
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
Arkadaşlar zincir yağı için ne öneriyorsunuz ve zincirlerinizi nasıl yağlıyorsunuz ? Motoru yeni aldığımda ilk aldığım zin. yağı Castrol Chain Wax tı. Ama bu yağdan hiç mermnun kalmadım. Çünki yağdaki zincire yapışma vs özelliğinden dolayı çok kısa sürede zincirin üzerine bir toz tabakası kaplıyordu ve kısa sürede zincir temizliği yapmam gerkiyordu. Ayrıca zincire yapışan özellikteki yağ arka teker cantına vb yerlerede sıçrıyor, tiner ..benzin vs malzemeler kulalnmadan temizlenmesi mümkün olmuyordu. Bu lanet yağdan sonra piyasada Sprey Gres adı altında yağ temin ettim. Bu yağdan çok memnun kaldım. Castrol gibi şırı zincire yapışma özelliği olmadığından çok uzun süre zincir toz kapmıyor ve temiz kalıyordu. Kontrollerimde de zincirin yağlı olduğunu korunduğunu görebiliyordum. Fazla yapışkan özelliği olmaması sayesinde cant vs sıçrayan yerlerde kuru bezle kolaylıkla çıkartabiliyordum. Bu yağ da bitti, şimdi aynısından piyasada buralarda bulamadım (sprey gres) yani. MNecburen tekrar castrol aldım. Şimdi kara kara düşünüyorum. Eziyet günlerim gerimi döndü diye, sık sık zincir temizliğimi yapmam gerekecek diye endişeleniyorum. Siz böyle castrol, repsol valvoline ayarında özel, zincire yapışma özelliği yüksek yağlarla nasıl baş ediyorsunuz. Bu özel zincir yağları ile zinciri yağlamanın bir formülü mü var =? Veya sizlerde bu yağlardan benim gibi şikayetçiyseniz alternatif yağlama yöntemleriniz nelerdir. Cevaplar çin şimdiden teşk..

castrol kalıte olarak düşük bir zincir yağı. hıc sorun yasamak ıstemıyorsan ben motulu öneririm,asla pisman olmazsın. sprey grs diye bahsettiğin ürün würt te hss 2000 sıvı(sprey) gres olarak satılır. o da çok iyi bir yağlayıcıdır.temizlik içinde yine würt ün likit yesil isimli ürünü var,her türlü lekeyi çıkarıyor.
 
Katılım
17 Tem 2006
Mesajlar
10
Arkadaşlar Daha öncedende Belirtmiştim Zaten
özellikle Izmirdeki Arkadaş Temiz Honda Cbf 150 Isterseniz
Motorum çok Iyi Durumda
Sahibinden.com Da Ilanım Mevcut:#10468158

Herkeze Hayırlı Uğurlu Olması Dileğiyle...

Iyigünler...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Arkadaşlar zincir yağı için ne öneriyorsunuz ve zincirlerinizi nasıl yağlıyorsunuz ? Motoru yeni aldığımda ilk aldığım zin. yağı Castrol Chain Wax tı. Ama bu yağdan hiç mermnun kalmadım. Çünki yağdaki zincire yapışma vs özelliğinden dolayı çok kısa sürede zincirin üzerine bir toz tabakası kaplıyordu ve kısa sürede zincir temizliği yapmam gerkiyordu. Ayrıca zincire yapışan özellikteki yağ arka teker cantına vb yerlerede sıçrıyor, tiner ..benzin vs malzemeler kulalnmadan temizlenmesi mümkün olmuyordu. Bu lanet yağdan sonra piyasada Sprey Gres adı altında yağ temin ettim. Bu yağdan çok memnun kaldım. Castrol gibi şırı zincire yapışma özelliği olmadığından çok uzun süre zincir toz kapmıyor ve temiz kalıyordu. Kontrollerimde de zincirin yağlı olduğunu korunduğunu görebiliyordum. Fazla yapışkan özelliği olmaması sayesinde cant vs sıçrayan yerlerde kuru bezle kolaylıkla çıkartabiliyordum. Bu yağ da bitti, şimdi aynısından piyasada buralarda bulamadım (sprey gres) yani. MNecburen tekrar castrol aldım. Şimdi kara kara düşünüyorum. Eziyet günlerim gerimi döndü diye, sık sık zincir temizliğimi yapmam gerekecek diye endişeleniyorum. Siz böyle castrol, repsol valvoline ayarında özel, zincire yapışma özelliği yüksek yağlarla nasıl baş ediyorsunuz. Bu özel zincir yağları ile zinciri yağlamanın bir formülü mü var =? Veya sizlerde bu yağlardan benim gibi şikayetçiyseniz alternatif yağlama yöntemleriniz nelerdir. Cevaplar çin şimdiden teşk..

çok değerli kardeşim selam ve sevgiler bismillah diyerek bu topiğe giriyorum...keza sizi özlemişim...hemen konuya gireyim...bi laf vardır..."bizim zamanımızda yoktu diye..." abicim o hesap bizim zamanımızda WÜRTH yoktu veya zincire dönük bu tarz özel spreylerde yoktu yanlış anlaışlmasın teknoloji karşıtı değilim...veya adamlar yapmış kardeşim kullanayım demek istemiyorum...ama bu spreylerin bildiğim kadarıyla yağmura karşı suya karşı dayanıklılıkları çok zayıf...nerdenmi anlıyorum gözlerimle gördüm...zincire yapışan molekülleri tabi gözlemlerimle göremem...:queen: ama inanın ilk sudan sonra zincir kendini aşındırıyor dililer arasında...abicim GRES yağı sürün bence...tavsiyem budur...alın abi GRES i basın zincire kendi ellerinizle...benim makinam 35.050 de ilk günden beri greslerim...ve bunu Honda servisim yapar tavsiye eder...ha sizi bilmem...paranız çoksa o cicili bicili tüplerde spreylerinizi alın...saygı ve sevgilerimle...benim o mokokolara kaptıracak param yok...:p

ha dersinizki kardeşim bu zamanda GRES mi kaldı...bende derimki benim zamanımda sprey yağ yoktu...
 
Katılım
13 Mar 2008
Mesajlar
691
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
çok değerli kardeşim selam ve sevgiler bismillah diyerek bu topiğe giriyorum...keza sizi özlemişim...hemen konuya gireyim...bi laf vardır..."bizim zamanımızda yoktu diye..." abicim o hesap bizim zamanımızda WÜRTH yoktu veya zincire dönük bu tarz özel spreylerde yoktu yanlış anlaışlmasın teknoloji karşıtı değilim...veya adamlar yapmış kardeşim kullanayım demek istemiyorum...ama bu spreylerin bildiğim kadarıyla yağmura karşı suya karşı dayanıklılıkları çok zayıf...nerdenmi anlıyorum gözlerimle gördüm...zincire yapışan molekülleri tabi gözlemlerimle göremem...:queen: ama inanın ilk sudan sonra zincir kendini aşındırıyor dililer arasında...abicim GRES yağı sürün bence...tavsiyem budur...alın abi GRES i basın zincire kendi ellerinizle...benim makinam 35.050 de ilk günden beri greslerim...ve bunu Honda servisim yapar tavsiye eder...ha sizi bilmem...paranız çoksa o cicili bicili tüplerde spreylerinizi alın...saygı ve sevgilerimle...benim o mokokolara kaptıracak param yok...:p

ha dersinizki kardeşim bu zamanda GRES mi kaldı...bende derimki benim zamanımda sprey yağ yoktu...


Gres güzel fikir abi..bende bu düşünce'yi tuttuğum için cbf'150 sayfasına daldım :) yalnız tozlu topraklı yollarda zincirdeki gresin toz,toprak toplayabilimi malüm gres kalın bir madde toz çekebilir(toprak yoldan çok gittiğim için sordum)..eğer sizde birşey olmuyorsa bende zincirime gress basarım :mrgreen: daha ucuza gelir :cat:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
cbf 150 için metzeller ön arka lastik sirkecide toplam 100 liraya veriyorlar..
metzellerin lastik kalitesi nasıldır?fiyatı bana uygun geldi.
mıchellen arka pilot lastik ise 130 tl:silent:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Gres güzel fikir abi..bende bu düşünce'yi tuttuğum için cbf'150 sayfasına daldım :) yalnız tozlu topraklı yollarda zincirdeki gresin toz,toprak toplayabilimi malüm gres kalın bir madde toz çekebilir(toprak yoldan çok gittiğim için sordum)..eğer sizde birşey olmuyorsa bende zincirime gress basarım :mrgreen: daha ucuza gelir :cat:

heee gelelim zurnanın son deliğine...haklısın çamuru çok olur...toz toprağı çeker...ama inan ben buralarda o ortamı görmediğim için bişey diyemeyeceğim...aslında zincirin ön kısmındaki ön küçük dişlide biriken bu yağ ve çamur tabakası motorun doğal yağlanmasınıda sağlar bunuda keşfettim...yani sol kapağı söktüğünde gördüğün o çamur tabakası aslında motorunu her turda otomatik yağlayan bir durum oluşturuyor bence...serviste bunları konuştuk ustalarımla...tavsiyem budur...zincir spreyine para verecek Mobili bilmem Alman Würt mokokolarını zengin edecek kadar zengin değilim...en kral yağ bizim yağ...Bizim derken gres işte yahu...


kaptanım lastik konusunda son nokta MICHELIN diyebilirim...pilotajı hamuru gerçektende iyi...metzelerci bi arkadaşın motoruyla gezdim benimkilerde bariz üstün...bende ise önde IRC var arkada ise SHINKO var kore malı...ve SHINKO az daha dişli olduğu için güven veriyor...yağmurda test yaptım virajlarda kayma gerçektende azaldı...arkadaşlar ne takarsanız takın ince lastikdir yola yapışmaz kayar makina .öt atar bize kuru hava kuru yol gerekir...yağışlı havada en kral lastik gelsin nanay...
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
cbf hakkında bir kaç sorum daha olacak müsadenizle.
lastik ebatlı kaça kaçtır?
orjinal dişliyi degiştigimizde neler degişir?
xenon nasıl baglayabiliriz?
şimdilik bu kadar...
saygılar:)
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
cbf hakkında bir kaç sorum daha olacak müsadenizle.
lastik ebatlı kaça kaçtır?
orjinal dişliyi degiştigimizde neler degişir?
xenon nasıl baglayabiliriz?
şimdilik bu kadar...
saygılar:)

Öncelikle CBF 150 ile doğru bir tercih yapmış olacağınızı belirtmek isterim.

Lastik ebatı 90 90 18 ön arka.

Forumda dişlilerle oynayan kişiler mevcut, ama genel görüş orjinal dişlinin en sağlıklı olduğu yönünde.

Xenon bağlayanlarda var , bende düşünüyorum. Enerjiyi aküden alman gerek bir röle (gücü dengeliyor sanırım) ve birde anahtar ile (açıp kapatmak) xenon takılabiliyor.

Önce cbf sahibi olun yavaş yavaş kendi zevkinize göre değiştirirsiniz motorunuzu.
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
gres yagı konusunda katılıyorum. fakat o ufak dişlide biriken camur ve yag karısımı, içinde toprak ve kalın toz kalıntıları da barındırdığı için pasta gibi etki eder. yani mekanizmayı aşındırır diye düşünüyorum. tamemen önü alınamaz ama elden geldikçe temizlemeli.
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
Öncelikle CBF 150 ile doğru bir tercih yapmış olacağınızı belirtmek isterim.

Lastik ebatı 90 90 18 ön arka.

Forumda dişlilerle oynayan kişiler mevcut, ama genel görüş orjinal dişlinin en sağlıklı olduğu yönünde.

Xenon bağlayanlarda var , bende düşünüyorum. Enerjiyi aküden alman gerek bir röle (gücü dengeliyor sanırım) ve birde anahtar ile (açıp kapatmak) xenon takılabiliyor.

Önce cbf sahibi olun yavaş yavaş kendi zevkinize göre değiştirirsiniz motorunuzu.

rölelerin devredeki görevi küçük akımlardaki sistemlerde anahtarlama elemanı yapmak.
cbf e xenon güzel olur.. yakışıklı olur...
bilgilendirmeniz için teşekkürler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst