Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
ethem kardeş sakın tineri bidaha kullanma jantların boyası çıkar sürme bile motora onun yerine mazot veya gazyağı kullan torpido vs spreyleri koltuğa deydirme kayarsan bide tehlikeli olur,kediler için kendi uyguladığım yöntem alttan brandayı mandalla giremezler 2 defa koltuğumu parçladılar ben kaplatmaktan usanmadım onlar parçalamaktan...
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ethem kardeş sakın tineri bidaha kullanma jantların boyası çıkar sürme bile motora onun yerine mazot veya gazyağı kullan torpido vs spreyleri koltuğa deydirme kayarsan bide kediler için kendi uyguladığım yöntem alttan brandayı mandalla giremezler 2 defa koltuğumu parçladılar ben kaplatmaktan usanmadım onlar parçalamaktan...

Sağol yaw, tiner çok güzel temizliyor ama dediğin olumsuzlukları bilmiyodum tinerle ilgili, teşk.. Mazotu benzin istasyonlarından şişe bidon vs götürerek alabiliyomuyuz acaba ? Yoksa mazot ta almak için benzin gibi, bi takım izin vs almak gerekiyormu ? Gaz yağı eskisi gibideğil. Şimdi buralarda temin etmesi çok zor. Hiç bir benzin istasyonunda satılmıyor. Koltuktan kayma olayı çok fazla risk oluşturmuyor sanıyorum, bununla ilgili bir sıkıntım olmadı. Kedileri dersen, çok lanetler, nasıl önlem alacağımı şaşırdım diyebilirim. ya brandayı iyice gerdirip alttan bağlıyıcam.. Yada artık dediğin gibi bi mandal uygulaması yapmam gerekecek.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
en kralı gaz yağı üstüne tanımam

Evet, bu gaz yağı olayının methini duymuştum, ama buralarda temin etmesi çok zor, tek ihtimal, istasyonlardan mazot alabilmek bidona şişeye vs. Umarım veriyorlardır. Benzin gibi bi formalite izin vs gerekiyorsa buda kötü. Gaz sobaları tarih olduğu için Kocaeli il sınırlarında gaz satan istasyonda 1 tane varmış diyolar, onuda arayıp bulmak lazım. Temini çok zor.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Evet, bu gaz yağı olayının methini duymuştum, ama buralarda temin etmesi çok zor, tek ihtimal, istasyonlardan mazot alabilmek bidona şişeye vs. Umarım veriyorlardır. Benzin gibi bi formalite izin vs gerekiyorsa buda kötü. Gaz sobaları tarih olduğu için Kocaeli il sınırlarında gaz satan istasyonda 1 tane varmış diyolar, onuda arayıp bulmak lazım. Temini çok zor.

mazotta olur hemen hemen aynı özelliklere sahip yağlı oldukları için baoyaya vs aksama zarar vermezler ancak tiner tamamen sökücüdür jantlara tineri değdirdiğin anda boyanın nasıl söküldüğünü görebilirsin aman dikkat...kediler için dediğim gibi mandal brandanın alt uçlarını birleştirip mandalla sonrada koltuğun üstüne ernet koy heryerde var nasısa yada son çağre benim gibi yap akşamları koltuğu eve al :p inan ben böyle yapıyordum:)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
mazotta olur hemen hemen aynı özelliklere sahip yağlı oldukları için baoyaya vs aksama zarar vermezler ancak tiner tamamen sökücüdür jantlara tineri değdirdiğin anda boyanın nasıl söküldüğünü görebilirsin aman dikkat...kediler için dediğim gibi mandal brandanın alt uçlarını birleştirip mandalla sonrada koltuğun üstüne ernet koy heryerde var nasısa yada son çağre benim gibi yap akşamları koltuğu eve al :p inan ben böyle yapıyordum:)

Ya bu (ernet) dediğin malzeme nedir ? Daha önce hiç duymadım. Nasıl bişey ve nerelerden temin edilebiliyor ? Kimler satar =?
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
ethemm76@

Nasıl canım çekti bilemezsin motor yıkamak bende bayadır genel bir temizlik yapamadım havalar izin vermiyor bu aralar hergün yağmur var İzmirde:salut:

Birkaç kez akşamdan depoyu grenajları v.s köpükleyip yıkadım (oralar parladımı yine bir başka görünüyor motor:p) ama ertesi gün yine berbat oldu bende vazgeçtim artık yağmurun dinmesini bekliyorum:)

Kedi olayınada gelince bende dertliyim o konuda işe geldiğimde brandayla kapatıyorum bende ve kedi yuvası gibi oluyor içi bende senin gibi gidondan arka demire kadar bir parça kumaş koyuyorum üstüne brandayı:) Sirke çözüyomuş bu işi öyle duydum ama denemedim daha hiç brandanın birkaç yerine sirke damlatınca gelemiyomuş kediler:mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
@ethemm76, nazar değmesin motoruna, süper görünüyor :) Allah kaza bela vermesin.

Yalnız şu depo koruma varya, çok güzel görünüyor ama aklıma takılan bir konu var , onun içine ufak tefek toz vs. girdiği zaman nasıl temizliyorsun? Pratik olarak sökülüp takılmıyor diye duymuştum doğrumu?

ethemm76@
Birkaç kez akşamdan depoyu grenajları v.s köpükleyip yıkadım (oralar parladımı yine bir başka görünüyor motor:p) ama ertesi gün yine berbat oldu bende vazgeçtim artık yağmurun dinmesini bekliyorum:)

Aynı durum Ankara'da var. Yazdıklarının aynısı benim içinde geçerli :)
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Aynı durum Ankara'da var. Yazdıklarının aynısı benim içinde geçerli :)

Sabır sabır ne kaldı şurda güzel havaların gelmesine:)

Birde ben motoru alalı daha 3.5 ay oldu tam kış aylarına girerken aldım yazın motor kullanmak nasip olmadı daha o yüzden 4 gözle bekliyorum güzel havaları:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Sabır sabır ne kaldı şurda güzel havaların gelmesine:)

Birde ben motoru alalı daha 3.5 ay oldu tam kış aylarına girerken aldım yazın motor kullanmak nasip olmadı daha o yüzden 4 gözle bekliyorum güzel havaları:)

Bak bu konudada aynı durumdayız. 30,10,2008 trafiğe çıkışlı benim küheylanda :) Yazın kullanmak banada nasip olmadı. Ama yağış olmadığı müddetçe biniyorum ben. 3000km'e yaklaştım.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
@ethemm76, nazar değmesin motoruna, süper görünüyor :) Allah kaza bela vermesin.

Yalnız şu depo koruma varya, çok güzel görünüyor ama aklıma takılan bir konu var , onun içine ufak tefek toz vs. girdiği zaman nasıl temizliyorsun? Pratik olarak sökülüp takılmıyor diye duymuştum doğrumu? :)

Motor 6 aylık, depo kılıfını daha önce hiç çıkartmam gerekmedi. Aslında çıkartmaya bence gerek yok. Çünki depoya tam anlamıyla oturuyor. Hiç boşluğu yok. Yani toz vs girebileceğini sanmıyorum. Evet sökmesi hayli zor, grenajların arasına iyice sıkıştırılmış biçimde. İlk takılırken nasıl takıldığını hatırlıyamıyorum ama biraz zaman ayırmışlardı. Bu arada iyi dileklerin için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Bak bu konudada aynı durumdayız. 30,10,2008 trafiğe çıkışlı benim küheylanda :) Yazın kullanmak banada nasip olmadı. Ama yağış olmadığı müddetçe biniyorum ben. 3000km'e yaklaştım.

Benimde 04.11.2008 trafiğe çıkışlı benden 1 ay önce almışsın sen:)

7000 km oldu benimki ama ben hergün biniyorum yağmur,çamur,fırtına engellemiyo içimdeki motor sevgisini:p:mrgreen:

Haa bu arada arkadaşlar tamda km muabbeti açılmışken sorayım 8000 bakımına sokan varmı motorunu:silent:

Ne kadar servis ücreti alıyorlar ve yaptıkları bakımda 4000 bakımından farklı olarak ne var acaba:silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Benimde 04.11.2008 trafiğe çıkışlı benden 1 ay önce almışsın sen:)

7000 km oldu benimki ama ben hergün biniyorum yağmur,çamur,fırtına engellemiyo içimdeki motor sevgisini:p:mrgreen:

Haa bu arada arkadaşlar tamda km muabbeti açılmışken sorayım 8000 bakımına sokan varmı motorunu:silent:

Ne kadar servis ücreti alıyorlar ve yaptıkları bakımda 4000 bakımından farklı olarak ne var acaba:silent:

+ olarak bujiyi değiştirdiklerini biliyorum. Ayrıca + lar varsa bunu yaptıran arkadaşlar cevaplayacaklardır.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
+ olarak bujiyi değiştirdiklerini biliyorum. Ayrıca + lar varsa bunu yaptıran arkadaşlar cevaplayacaklardır.

Bujiyi 4000 bakımında da değiştirmişlerdi fakat hava filtresini temizleyip aynısını takmışlardı acaba diyorum 8000 de hava filtresinidemi değiştirirler:silent:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bujiyi 4000 bakımında da değiştirmişlerdi fakat hava filtresini temizleyip aynısını takmışlardı acaba diyorum 8000 de hava filtresinidemi değiştirirler:silent:

Benimde 4000 de hava filtresi değiştirilmedi, sadece çıkardı basınçlı hava tutup tekrar takmıştı, 8000 de değiştirilirmi bilmiyorum. Aslında parayı bastırıp 8000 de bende değiştirtmeyi düşünüyorum. Belki bişey demessek tekrar temizleyip takıvericekler. ama benim buji helen aynı. bujiyi 8000 de değiştircez demişti. Bu arada aradaki 2000 km lerde 4000 de bir yapılan bakım haricinde yağ değiştiriyormusunuz =? mesela 6000-10000 km =? yoksa 4000 km aynı yağ sorun olmuyor mu =? Benim 5000 km oldu.. 1000 km önce yağı değiştiği halde vites geçişleri sertleşmeye ve sesli olmaya başladı. Sizde bu durum nasıl ?
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Benimde 4000 de hava filtresi değiştirilmedi, sadece çıkardı basınçlı hava tutup tekrar takmıştı, 8000 de değiştirilirmi bilmiyorum. Aslında parayı bastırıp 8000 de bende değiştirtmeyi düşünüyorum. Belki bişey demessek tekrar temizleyip takıvericekler. ama benim buji helen aynı. bujiyi 8000 de değiştircez demişti. Bu arada aradaki 2000 km lerde 4000 de bir yapılan bakım haricinde yağ değiştiriyormusunuz =? mesela 6000-10000 km =? yoksa 4000 km aynı yağ sorun olmuyor mu =? Benim 5000 km oldu.. 1000 km önce yağı değiştiği halde vites geçişleri sertleşmeye ve sesli olmaya başladı. Sizde bu durum nasıl ?

Aynen bende senin gibi düşünüyorum hava filtresinide değiştirmelerini söylicem:cat: Senin bujiyi neden değiştirmemişler 4000 de acaba:silent:

Yağ olayınada gelince ilk 1000 bakımında değişmişti ondan sonra 4000 e kadar değiştirmedim yani 3000 km kullandım o yağı ve 4000 bakımında değişti şimdide 10 gün önce falan ben değiştirdim 6000 de castrol 10/40 koydum şuan 7000 deyim 1000 km sonrada 8000 bakımında değişcek işte ondan sonrada 10000 de değiştirmeyi düşünüyorum:cat:

Vites geçişleride aynen söylediğin gibi ilk yağ değişince yumuşacık oluyor 1000 km kadar sürüyo bu böyle benimkide şimdi yavaş yavaş sertleşir gibi olmaya başladı 1000 km oldu ya yağı değiştireli:cat:
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
uzun zamandır yazmıyodum buraya herkese selam,
benim motorda 4000 bakımında buji değişmedi ,hava filitresi değişmedi,8000 bakımda değişiyo bildiğim kadarıyla.yağ konusu bu topic te defalarca yazıldı tekrarlıyayım.her 2000 km de yağı değişiyoruz.

4000
8000
12000 km ler ANA bakım serviste değişiyor
6000
10000 km ler ARA bakım servise gitmenize gerek yok ziraa gitseniz bile bakım el kitabına işlenmiyor.herhangi biyerde yağını değiştirebilirsiniz.hatta kendiniz bile değişebilirsiniz. korkmayın garantiden çıkmıyor zaten serviste öneriyo her 2000 de değişirseniz iyi olur diye.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
uzun zamandır yazmıyodum buraya herkese selam,
benim motorda 4000 bakımında buji değişmedi ,hava filitresi değişmedi,8000 bakımda değişiyo bildiğim kadarıyla.yağ konusu bu topic te defalarca yazıldı tekrarlıyayım.her 2000 km de yağı değişiyoruz.

4000
8000
12000 km ler ANA bakım serviste değişiyor
6000
10000 km ler ARA bakım servise gitmenize gerek yok ziraa gitseniz bile bakım el kitabına işlenmiyor.herhangi biyerde yağını değiştirebilirsiniz.hatta kendiniz bile değişebilirsiniz. korkmayın garantiden çıkmıyor zaten serviste öneriyo her 2000 de değişirseniz iyi olur diye.

hiç kulanmiyon hacı makinayi kız gibi aldin hala öyle:queen: kaç ayda yaptin bu 4 bin km yi:p:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst