Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
77
motor ısındıktan sonra durdugunda tık tık tık diye ses gelmesi normal. egzos genleşmesinden kaynaklıyor sogumaya calıstıgı için. arkadaşda ybr125 vardı o aynı tarz soguyor
 
Katılım
11 Ağu 2005
Mesajlar
190
Motosikleti
Cbf 150
Yok motosikletin motorunu stop ettikten sonraki çıt çıt sesi değil, çalışırken motordan 4000-5500 devir aralığında bi zırıltı sesi diyelim o geliyor. Yoksa durduktan sonra motordan gelen çıtçıt sesi tabiki de soğudu için arkadaşlar :) onu da sorucak değiliz ya :D
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
egzos manifoldunun motor bloğundan ayrıldığı yerler ısınmadan dolayı genleşince belli bir ses yapıyor olabilir ancak belli devirlerde yapması ilginç.. henüz 350 km sürdüm motoru daha uzun yola çıkmadım. bakalım bendede olucakmı aynı şeyler
 
Katılım
13 Ara 2014
Mesajlar
145
Merhaba. Bayramdan sonra duro lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum. (Ufak bi kaza atlattim) Ama kafam cok karışık çoğu lastik konusunu okudum. Pirelli Dura Traction önerenler var. Ama asfaltta virajlarda , frenlerde nasıl bilmiyorum. Michelin Pilot Street yada Michelin Pilot Sporty de düşünüyorum. Sizce hangisi daha iyi ve kullanışlıdır. Kullanan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.
Bir de lastikleri kendimiz değiştirirsek motor garantiden çıkar mı?
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
arkadaşlar bu çıkırtı dediği sesi tartışalım bende aynı dertten müzdaripim. ben sürekli uzun yol yapıyorum ve 50 km yaptıktan sonra motor sağlam ısınınca bu sesi yapıor. motorun bandırmadaki honda yetkili servisine gittiğimde ısınmaktan dolayı normaldir dedi.
ben güvenmedim izmirdeki yükseliş e götürdüm hatta videosunu çektim sesin ve ustaya dinlettim ve akabinde bundan dolayı subap ayarlarını kontrol edermisiniz dedim. onlarda AŞIRI ISINMADAN EGZOSUN genleşesinden ileri geldiğini ve normal olduğunu belirtip subap ayarlarında bir sorun olmadığını sölediler.

şimdi bu sölediklerim ışığında sizlerin yorumunu alabilirmiyim ?

Sübap sesi ısındıktan sonra biraz ses yapması normaldir tamamen kesemezsin,aralıklarla 7000 devirde kullanmak herhangi bir sıkntı yaratmaz 7000 üstü tehlike yaratabilir.Bulgaristana gidip geliyorum yaklaşık gidiş geliş 1200 km yol yapıyorum cok ısındıktan sonra biraz sübap sesi bendede gerliyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
arkadaşlar bugün motor ile bir tura çıktım ve testte etmiş oldum.. ben (105 kg) ve artçım (70 kg) 80-90 km gibi hızlarda rahatlıkla gidebildik rampalardada 60 km hıza düştük, tabi motor gitsin diye çok fazla sıkıştırmadım 4. vitese alıp 60 km hızla rampaları çıktık.. ancak motordan güç almam için kesinlikle 7-8 bin devire çıkartmam gerekti alt devirlerde kullandığım zaman gaz yemedi iyice yavaşladı falan.. bunlar normalmi bilmiyorum ama eski motorumda bu tür şeyleri çok daha fazla zorladığımda yaşıyordum pek anlamadım
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
arkadaşlar bugün motor ile bir tura çıktım ve testte etmiş oldum.. ben (105 kg) ve artçım (70 kg) 80-90 km gibi hızlarda rahatlıkla gidebildik rampalardada 60 km hıza düştük, tabi motor gitsin diye çok fazla sıkıştırmadım 4. vitese alıp 60 km hızla rampaları çıktık.. ancak motordan güç almam için kesinlikle 7-8 bin devire çıkartmam gerekti alt devirlerde kullandığım zaman gaz yemedi iyice yavaşladı falan.. bunlar normalmi bilmiyorum ama eski motorumda bu tür şeyleri çok daha fazla zorladığımda yaşıyordum pek anlamadım

Motorda 12.5 nm tork var . 2 kişi ile 60 km'de tam kıvamında çıkmışsınız cbf'e göre . Tek kişi dik rampalarda tapa gazda 4 ve 5. viteslerde 80 km civarında çıkıyor . Cbf'ten güç beklemeyin . Şehiriçinde gezerek ve işlerinizi hallederek keyif almaya bakın . Cbf'in gidişini düşünürseniz eğer dayanamaz yakarsınız motoru . :mrgreen:
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Motorda 12.5 nm tork var . 2 kişi ile 60 km'de tam kıvamında çıkmışsınız cbf'e göre . Tek kişi dik rampalarda tapa gazda 4 ve 5. viteslerde 80 km civarında çıkıyor . Cbf'ten güç beklemeyin . Şehiriçinde gezerek ve işlerinizi hallederek keyif almaya bakın . Cbf'in gidişini düşünürseniz eğer dayanamaz yakarsınız motoru . :mrgreen:

ben zaten çok seviyorum mutluyum motorumla :) henüz yeni aldığım için kullanım tarzımı oturtmaya çalışıyorum kullandığım devirler ve hızlar doğru ve sağlıklıysa problem yok böyle devam ederim :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
ben zaten çok seviyorum mutluyum motorumla :) henüz yeni aldığım için kullanım tarzımı oturtmaya çalışıyorum kullandığım devirler ve hızlar doğru ve sağlıklıysa problem yok böyle devam ederim :)

Cbf maksimum gücü 7.500 devirde veriyor . Maksimum torku ise 5.250 devirde . Yani rampa yukarı seyir halindeyken fazla güç kaybı yaşamadan , çıkman için ortalama 5-6 bin arası devirlerde çıkman gerekecek . Bazı uzun hafif rampalarda hızın 90 km'lere kadar düşecek tapa gazda . Bu sırada da devirin ortalama 7 bin civarı olur daha da gitmez . O yüzden kullandığın devirler normal . En sağlıklı ideal sürüş deviri düz yolda cbf'te 6-7 bin devir arası . 7.500 devirden sonra motorda gram güç kalmıyor her ne kadar 9 bin küsür devir çevirsede . :)
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Cbf maksimum gücü 7.500 devirde veriyor . Maksimum torku ise 5.250 devirde . Yani rampa yukarı seyir halindeyken fazla güç kaybı yaşamadan , çıkman için ortalama 5-6 bin arası devirlerde çıkman gerekecek . Bazı uzun hafif rampalarda hızın 90 km'lere kadar düşecek tapa gazda . Bu sırada da devirin ortalama 7 bin civarı olur daha da gitmez . O yüzden kullandığın devirler normal . En sağlıklı ideal sürüş deviri düz yolda cbf'te 6-7 bin devir arası . 7.500 devirden sonra motorda gram güç kalmıyor her ne kadar 9 bin küsür devir çevirsede . :)

evet aynen katılıyorum dediklerine, zaten o devirleri kullanmadım şimdiye kadar az çok tahmin etmiştim 7.500 den sonrasının boş olduğunu :) teşekkürler her seferinde yardımıma koşuyorsun :queen:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
evet aynen katılıyorum dediklerine, zaten o devirleri kullanmadım şimdiye kadar az çok tahmin etmiştim 7.500 den sonrasının boş olduğunu :) teşekkürler her seferinde yardımıma koşuyorsun :queen:

Rica ederim her zaman . Cbf'in yeri bende ayrı , ilk vitesli motorumdu çünkü kendisi . Elimden geldiğince cbf'le alakalı durumlarda yardımcı olmaya çalışırım . :rendeer:
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
14
merhabalar dün motoruma 17t dişli takdım bugün 50 km yol yaptım çoook iyi etmişim dedim kendime. herkese tavsiye ederim ancak iki kişi ile deneme fırsatım olmadı henüz,
8 bin devirde 100 km yapıyordu şu an 118 civarı yapıyor motorun bağırması kesildi trafikte daha rahat kamyonların arasında kalmadım rahatlıkla solladım 90 km hız için 6,5 devir civarı yetiyor,
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
merhabalar dün motoruma 17t dişli takdım bugün 50 km yol yaptım çoook iyi etmişim dedim kendime. herkese tavsiye ederim ancak iki kişi ile deneme fırsatım olmadı henüz,
8 bin devirde 100 km yapıyordu şu an 118 civarı yapıyor motorun bağırması kesildi trafikte daha rahat kamyonların arasında kalmadım rahatlıkla solladım 90 km hız için 6,5 devir civarı yetiyor,

peki tork nasıl? orjinal haliyle bile zorlandığı oluyor rampalarda falan nasıl tepki verdi?
 
Katılım
7 Tem 2015
Mesajlar
408
Hangi konuda yardım lazım ?

Herkese iyi forumlar..
Ben yaklaşık 2 hafta içinde ehliyetimi almış olacağım ve motor araştırması yapıyorum :)
Bundan 2 yıl önce yuki-110 bir cub motorum vardı ve çalındı yaklaşık 2 ay kadar kullanmıştım.
İki model arasında kaldım, Kuba Çita 180-FC ve Honda CBF-150.. Çita'nın sıfırı 2.8000 olduğu için cezbediyor, malum öğrenciyiz.
Max 3,500 bütçem var. Sizce hangi motoru almalıyım? Motoru aldığımda ev-okul arası olarak sürekli kullanacağım yani uzun süreli bir motor lazım. Günlük Min. 20km motorun üstünde yol yapacağım ve ara hızlanmalar önemli. Ne kadar hızlı gittiği değil frene bastığım anda durması önemli benim için.
Sizin önerileriniz nelerdir? Teşekkür ederim.

Bununla ilgili..
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
14
bir zayıflama hissetmedim, hafif rampalarda sağ şerite mahkum gibi giderken şimdi şeritler arası araçların arasına daha güvenli girdim. Ancak mutlaka fark vardır benim kullanımım için biçilmiş kaftan olsada başkaları için işkence bile olabilir. motor bağırdığı zaman 5 e atıyorken aynı devir ve hızı 4. vites veriyor yani ekstradan bir vites varmış gibi oldu,

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

bu sayfada kuba çıtayı kimsenin tavsiye edeceğini pek sanmıyorum.
kullanan biri denk gelirse en iyi o cevap verecektir.
 
Katılım
13 Ara 2014
Mesajlar
145
Merhaba. Bayramdan sonra duro lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum. (Ufak bi kaza atlattim) Ama kafam cok karışık çoğu lastik konusunu okudum. Pirelli Dura Traction önerenler var. Ama asfaltta virajlarda , frenlerde nasıl bilmiyorum. Michelin Pilot Street yada Michelin Pilot Sporty de düşünüyorum. Sizce hangisi daha iyi ve kullanışlıdır. Kullanan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.
Bir de lastikleri kendimiz değiştirirsek motor garantiden çıkar mı?

Benim şu lastik konusunda da yardımcı olursanız cok sevinirim. Ne yapacağımı bilmiyorum cok kararsızım kullananlar tecrübelerini aktarirsa biraz olsun kafamda şekillenir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst