Honda Honda CB750 Hornet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Haz 2005
Mesajlar
97
https://www.honda.com.tr/motosiklet/modeller/naked/yeni-hornet?gclid=CjwKCAjwzuqgBhAcEiwAdj5dRrtRG_vFbwhcqq6kT1XOhfVa7LYaDyxgkhV1Sb5a7F-3fk4Rm1Wu8RoC710QAvD_BwE

Yeni CB750 Hornet hayırlı olsun arkadaşlar. Kısaca özellikleri listeliyorum:

  • 755 cc Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 8 supaplı, çift silindirli motor
  • 92 HP (67,5 kW) @ 9500 rpm güç
  • 75 Nm @ 7250 rpm tork
  • 190 Kg ıslak ağırlık
  • Showa 41 mm SFF-BP süspansiyon
  • Nissin kaliperler
  • Ön: 120/70 ZR-17 Arka: 160/60 ZR-17 lastikler
  • Stok lastikleri: Michelin Road 5 (bazıları Dunlopmuş)
  • 5" gösterge paneline Honda Road Sync uygulaması ile telefonunuzu bağlama. Müzik, navigasyon, hava durumu, gelen çağrı, gelen mesaj ekranda gözüküyor.
  • 4 ayrı gösterge tasarımı ve beyaz-siyah-gri-otomatik arka fon renkleri ayarlayabilme
  • Sport/Standart/Rain ve User sürüş modları ile beygir gücü, traction ve motor freninde 3 kademeli ayarlama imkanı
  • Ani frenlerde otomatik olarak 4lüler yanıp sönüyor.
  • Amerikan park lambaları (4lüler devamlı sabit yanıyor.)
  • Sağ-sol sinyal verip döndükten sonra sinyaller otomatik kapanıyor.
  • Arka sele altında USB-c şarj soketi, telefon, ruhsat, disk kilidi koyacak kadar boşluk.
  • Arka sele altında D ringli kasklar ve orijinal yan çanta için kancalar
  • Ön-arka LED farlar
  • 15 Lt depo

2022 model için lansman fiyatı 243.000 TL. (Ben bu fiyattan siyah renk aldım.) 2023 modeller Nisan ayında geliyor ancak fiyatı 250.000 TL.
Motor koruma takozu, ön cam, tank pad için 7500 TL ödedim.
Ruhsat için notere 720 TL ödendi.
Trafik sigortası: 2134 TL
Kasko: 17200 TL (Anahtarla çalınma dahil tam kapsamlı)
MTV: Yıllık 2110 TL

Benim izlenimim Nisan'dan itibaren Honda bu motordan getirecek ve sokaklarda bol bol göreceğiz.
Henüz 200 km yaptım. Tecrübelerimizi bu sayfada paylaşırız. Makine çok atak, harika bir sesi var ve gücü iliklerinize kadar hissettiriyor.
Sele biraz sert :( Konfor sele almak şart oldu. Tek eksik bence budur. Bir de ön çamurluk parlak siyah olsaydı daha tatlı olurdu ama maliyeti düşürdükleri bir alan olarak düşünürsek gayet kabul edilebilir.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,379
Şu an güncel olarak binip keyif aldığım 2 motosikletimden birisi olan Hornet. Alırım maşallahınızı. Hafta içi pcx, haftasonu Hornet.

 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,379
çok rüzgar alıyor, virajlarda güven vermiyor, sürekli bi yalpalama yapıyor.
Yaklasık 1900 km dir sürüyorum. Benim tek olumsuz değerlendirmem sizin dediklerinizden cok rüzgar alıyor olması idi. Virajlarda bence oldukca keyifli. Yalpalama durumu kendi motorsikletimde mevcut değil. 150 km den sonra boyun kıran cinsten rüzgar rahatsız ediyor.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
4,578
Yaklasık 1900 km dir sürüyorum. Benim tek olumsuz değerlendirmem sizin dediklerinizden cok rüzgar alıyor olması idi. Virajlarda bence oldukca keyifli. Yalpalama durumu kendi motorsikletimde mevcut değil. 150 km den sonra boyun kıran cinsten rüzgar rahatsız ediyor.
hocam virajda düz bi çizgide gitmiyor motor, sürekli bi kendini düzeltmeye çalışıyor gibi. sabit gazla gitsem bile bunu hissediyorum.
mt-07 nin ilk versiyonunda da vardı böyle bir sorun. belki yeni hornette bu sorunu çözmüş olabilirler.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,317
Naked motosiklet rüzgar mı alıyormuş?
Hem de şehir içi sürmek amaçlı üretilen motosiklet, 150'yle giderken rüzgar alıyormuş.

Ne dandik motormuş ya.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
1,300
hocam virajda düz bi çizgide gitmiyor motor, sürekli bi kendini düzeltmeye çalışıyor gibi. sabit gazla gitsem bile bunu hissediyorum.
mt-07 nin ilk versiyonunda da vardı böyle bir sorun. belki yeni hornette bu sorunu çözmüş olabilirler.
Böyle bir şikayeti ilk kez duyuyorum. Ne kendi motorumda, ne facebook grubunda böyle bir problem gözlemlemedim. Lastiklerinizde bir sıkıntı olabilir mi? Veya ekstra çanta vs.?
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,053
muhtemelen dik oturma tarzı ve yüksek hız birleşiyor paraşüt etkisi oluyor yani ön taraf hafifleşiyor.150 den sonra yatmanız gerek motora yoksa tehlikeli olur ben 220 falanda yapıyorum hiç bir güvensizlik görmedim yaşamadım.dunlop lastikli seri benim hemde.o lastiklede gerçi çok kötü bir an yaşamadım allah yaşatmasın.beklediğimden baya baya iyi en azından antalya iklimi için şartları karşılıyor.rüzgar için ön kanat aldım onun bastırma etkiside mevcut tabiki bide spor cam var ufakta olsa rüzgarı saptırıyor bunlarında etkisiyle bide üstüne yatınca bir şikayetim olmadı hiç.kıyaslarsam mesela 2021 gen3 mt09 um ile mt09 bariz daha güvenli hissettiriyordu yüksek hızda buda korkutmuyor ama.
 
Katılım
22 Kas 2017
Mesajlar
75
Bence çanta bile o kadar etkilemez yan ve arka çanta olanlardada bu şikayetleri duymadım. Bence siz makineye bir baktırın. Bu dediğiniz şikayetleri hiç yaşamadım.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
4,578
Böyle bir şikayeti ilk kez duyuyorum. Ne kendi motorumda, ne facebook grubunda böyle bir problem gözlemlemedim. Lastiklerinizde bir sıkıntı olabilir mi? Veya ekstra çanta vs.?
çanta vs yok, lastikler fabrika çıkış üzerinde gelen michelin road 5, balans ayarı yapılmış.
900 cc naked ducati kullanan bir arkadaşa da kullanması için verdiğimde viraj konusunda aynı sorunu yaşadığını belirtti. o sırada ben de aynı yolda onun ducatiyi kullandığımda virajlarda hiçbir sorun yaşamadım.
siz tam olarak ne şekilde kullanıyorsunuz bilmiyorum, ancak virajlarda biraz fazla yatırıp limitleri zorlamaya çalışınca sürekli bi tedirginlik hakim oluyor motorda. ya gereksiz tcs devreye giriyor yada şasi pek uygun değil bilemiyorum. sonuç olarak ben hiç keyif alamadım bu motorla virajlarda. aynı virajlı yollarda daha önce 650f ile sürdüğümde bu şekilde hiçbir problem yaşamamıştım. gayet stabil şekilde, istediğim gibi viraja girip çıkabiliyordum.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,726
hocam virajda düz bi çizgide gitmiyor motor, sürekli bi kendini düzeltmeye çalışıyor gibi. sabit gazla gitsem bile bunu hissediyorum.
mt-07 nin ilk versiyonunda da vardı böyle bir sorun. belki yeni hornette bu sorunu çözmüş olabilirler.

Ya şimdi dört paragraf yazıcam neden olduğunu, insanlar kendilerine sövmüşüm gibi alınacak tepki gösterecek.

Hornet'i üretirken Honda neyi hedefliyor? Street Triple'ın satışlarını geçmeyi mi, yoksa MT07'yi tahtından etmeyi mi? Bu soru tek başına bütün anlattıklarının cevabını verir.

Çok normal anlattığın şeyler. Kilo 85 ve üstüyse fazla sınıfına girebilir, çok yumuşak çünkü Hornet. Yumuşak motoru performanslı kullandığın zaman da tam anlattığın şekilde tepkiler hissetmen yine çok normal şeyler. Korkuttuğu kadar bir anda seni sağa sola fırlatmaz, ama tempo biraz yükseldiği zaman da fıldır fıldır eder. Kıvraklığı ön planda tutulmuş bir setup var ortada, bu da ekstra tuz biber olur bu hislere. Aynı zamanda da şehir içinde düşük tempo sürerken ekstra rahatlık sağlar.

TCS'nin öyle davranması da normal. Yani yine söyledik tükaka olduk. TCS koyduk diyince Ducati'deki BMW'deki gibi çalışan bir TCS olacağını mı sanıyor insanlar? Full+Full elektronik her şey var falan demekle olmuyor öyle. Honda'nın ABS sistemi yıllardır gazlayan insanlar arasında nefret öğesidir mesela, çok erken devreye girer ABS. E sakin kullanırken kimsenin ilgilendiği bir şey değil bu tabii ki, ama sert ve geç fren atmak istediğinde işi bozuyor. (Güncel Hornet'i hatırlamıyorum şimdi onda ABS yenilendiyse havada kalmasın söylediğim)

Böyle hisler aldıysan senin için doğru adres değildir Hornet. Rotayı avrupaya çevirmekte fayda olur veya Türkiye'de pek olacak iş değil ama amortisörlere frenlere para harcayıp daha iyi bir hissiyat alabilirsin. Bunları yaşamayan insan için de doğru motordur Hornet, denklem basit aslında. Kötü bir motor değil, sana uygun değil sadece.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
1,300
çanta vs yok, lastikler fabrika çıkış üzerinde gelen michelin road 5, balans ayarı yapılmış.
900 cc naked ducati kullanan bir arkadaşa da kullanması için verdiğimde viraj konusunda aynı sorunu yaşadığını belirtti. o sırada ben de aynı yolda onun ducatiyi kullandığımda virajlarda hiçbir sorun yaşamadım.
siz tam olarak ne şekilde kullanıyorsunuz bilmiyorum, ancak virajlarda biraz fazla yatırıp limitleri zorlamaya çalışınca sürekli bi tedirginlik hakim oluyor motorda. ya gereksiz tcs devreye giriyor yada şasi pek uygun değil bilemiyorum. sonuç olarak ben hiç keyif alamadım bu motorla virajlarda. aynı virajlı yollarda daha önce 650f ile sürdüğümde bu şekilde hiçbir problem yaşamamıştım. gayet stabil şekilde, istediğim gibi viraja girip çıkabiliyordum.
O zaman satıp, virajı daha iyi motosiklet alacaksınız. Bilemiyorum yaşadığınız süreci. Ancak viraj konusunda böyle bir şikayeti ilk kez duyuyorum Hornet 750 hakkında. Muhtemelen beklentiler farklı.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
4,578
Ya şimdi dört paragraf yazıcam neden olduğunu, insanlar kendilerine sövmüşüm gibi alınacak tepki gösterecek.

Hornet'i üretirken Honda neyi hedefliyor? Street Triple'ın satışlarını geçmeyi mi, yoksa MT07'yi tahtından etmeyi mi? Bu soru tek başına bütün anlattıklarının cevabını verir.

Çok normal anlattığın şeyler. Kilo 85 ve üstüyse fazla sınıfına girebilir, çok yumuşak çünkü Hornet. Yumuşak motoru performanslı kullandığın zaman da tam anlattığın şekilde tepkiler hissetmen yine çok normal şeyler. Korkuttuğu kadar bir anda seni sağa sola fırlatmaz, ama tempo biraz yükseldiği zaman da fıldır fıldır eder. Kıvraklığı ön planda tutulmuş bir setup var ortada, bu da ekstra tuz biber olur bu hislere. Aynı zamanda da şehir içinde düşük tempo sürerken ekstra rahatlık sağlar.

TCS'nin öyle davranması da normal. Yani yine söyledik tükaka olduk. TCS koyduk diyince Ducati'deki BMW'deki gibi çalışan bir TCS olacağını mı sanıyor insanlar? Full+Full elektronik her şey var falan demekle olmuyor öyle. Honda'nın ABS sistemi yıllardır gazlayan insanlar arasında nefret öğesidir mesela, çok erken devreye girer ABS. E sakin kullanırken kimsenin ilgilendiği bir şey değil bu tabii ki, ama sert ve geç fren atmak istediğinde işi bozuyor. (Güncel Hornet'i hatırlamıyorum şimdi onda ABS yenilendiyse havada kalmasın söylediğim)

Böyle hisler aldıysan senin için doğru adres değildir Hornet. Rotayı avrupaya çevirmekte fayda olur veya Türkiye'de pek olacak iş değil ama amortisörlere frenlere para harcayıp daha iyi bir hissiyat alabilirsin. Bunları yaşamayan insan için de doğru motordur Hornet, denklem basit aslında. Kötü bir motor değil, sana uygun değil sadece.

evet hocam dediklerinin çoğuna katılıyorum. üzerindeki tcs 3 kademe ayarlı, arkadaşın ducatide 9 kademe var. bu bile baya farkettiriyor. motoru virajlı yollarda sport modunda kullanıyorum, ancak gaz tepkisi bazen çok ayarsız geliyor, bu da virajda stabiliteyi bozuyor olabilir. yani ducatiyle hondayı kıyaslamak ne kadar doğru bilmiyorum ama viraj için üretilmemiş de olsa bi naked ducati kadar stabil viraj alabilmesini isterdim.
çoğu kişi benim gibi kullanmıyordur motoru, o yüzden de şikayet etmemiş olabilirler. ancak ben yaşadığım tecrübeleri çok iyi biliyorum ve durum bundan ibaret. bu motor bana göre değilmiş onu anladım.
almak isteyen olursa da uygun fiyata bırakıcam :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

O zaman satıp, virajı daha iyi motosiklet alacaksınız. Bilemiyorum yaşadığınız süreci. Ancak viraj konusunda böyle bir şikayeti ilk kez duyuyorum Hornet 750 hakkında. Muhtemelen beklentiler farklı.
3 aydır ilanda, 350-360 gibi ölü fiyat veren çok ama daha 5k km de ve üzerinde quickshifter dahil birçok aksesuar olan motoru da ucuza vermek istemiyorum açıkçası. hafta sonları sürüyorum genelde. dediğim gibi başkalarının şikayet etmiyor oluşu böyle bir problemin var olmadığını kanıtlamaz. şehiriçi kıvrak olsun, sürat de yapabileyim, biraz da virajlı yollarda gazlarım diye aldım. şehir içi sürüşten aşırı memnunum, ancak dediğim gibi iş viraja gelince biraz sorun oluyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,156
İstanbul'daysanız Motoface vb. bir yere gidip güzel bir amortisör ayarı yaptırsanız ve/veya amortisör yükseltme opsiyonlarına (arka için mutlaka 3. parti iyi ürünler vardır...) baksanız nasıl olur acaba? (Gerçi o paraları da harcadıktan sonra motor adamın totosuna yapışır kalır o da ayrı bir durum...)

Mesela: https://webshop-hyperpro.com/?s=&ymm_search=1&post_type=product&_make=HONDA&_model=CB 750 HORNET&_year=2023 (Şuradaki fiyatlar x2 diye düşünseniz yaklaşık 60k yapıyor - az değil ama motosikleti yükseltmenin bedeline göre az da sayılabilir; alternatiflerinin ne olduğuna çok bağlı bir karar...)
 
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
71
çok rüzgar alıyor, virajlarda güven vermiyor, sürekli bi yalpalama yapıyor.
Rüzgar almayan Naked bir motosiklet gösterir misin? Öncelikle ne istediğini bilip ona göre motosiklet almak gerekir. Naked motosiklete binip rüzgar alıyor dediğinizde insanlar size güler.. Hornet 750 için viraj yapmıyor, dengesiz güvensiz diyenin ya motosikletinde anormal bir sorun vardır, yada kendisinde.. Bu motosiklet virajda harika. Fotoğraflar bana ait lastikler üzerinde gelen Michelin Road5

[url=https://hizliresim.com/gloa8an][/URL]

[url=https://hizliresim.com/fi5rm49][/URL]

[url=https://hizliresim.com/oj7jbbv][/URL]
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
4,578
Rüzgar almayan Naked bir motosiklet gösterir misin? Öncelikle ne istediğini bilip ona göre motosiklet almak gerekir. Naked motosiklete binip rüzgar alıyor dediğinizde insanlar size güler.. Hornet 750 için viraj yapmıyor, dengesiz güvensiz diyenin ya motosikletinde anormal bir sorun vardır, yada kendisinde.. Bu motosiklet virajda harika. Fotoğraflar bana ait lastikler üzerinde gelen Michelin Road5

[url=https://hizliresim.com/gloa8an][/URL]

[url=https://hizliresim.com/fi5rm49][/URL]

[url=https://hizliresim.com/oj7jbbv][/URL]
hocam ilk mesajımı görmediniz sanırım. motora neden alışamadığımı yazmıştım. hornet, michelin lastiklerle bile supersport makinelere göre virajda vasat.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst