- Katılım
- 17 Ara 2012
- Mesajlar
- 1,799
- Motosikleti
- SuZan
arkadaşlar topiği sürekli takipteyim.. honda 'dan ilk motorum cbf150 idi.. sonra satıp hyosung'a geçmiştim. hyo'dan sonra gidip cb125e aldım.. topicten tanıyanlar bilirler yaz kış deli gibi yol yaparım.. cb ile -2 derecede ayvalık yoluna çıkmışlığım var
yağmurda çamurda tüm kış boyunca gerek sehir içi.. gerek sehir dışı kullandım... cb'den sonra sym gts evo aldım. onuda satıp tam yeniden cb-e ye niyetlendim ki 125cc lerin satıştan çekildiği söylentisi basladı o yüzden yeniden cbf 150 aldım.. kac gündür tartışıyorsunuz yazmadan geçemedim. hem cb-e hem cbf kullanıcısı olarak tarafsız görüşlerimi belirtiyim..
*CB125E
olumlu yönleri ;
E_KO_NO_MİK... ''NET'' gerçekten çok ekonomik.. sattığım arkadaşa fulleyip verdim. scooter almak için cok fazla gezmedi ama sanırım 400km falan kullandı ve o da satarken içinde hala benim aldığım benzin vardı
arkadas forumdan doğruluğunu teyit edebilir..
SAĞLAM.. uzun yolda yeri geldi sağnak yağışta 100-120 km gaz kolundan elimi çekmeden tapa gaz gittim.. 1000km fotosunu dize kadar çamur içinde balıktan dönerken bir tarlada çektim.. kullandığım süre boyunca hırpalanacak son limitlerde hırpalamama rağmen en ufak bir sorun yaşamadım..
AYDINLATMA.. gerek gösterge ışıklarının göz yormaması olsun, gerek kısa uzun farları gerçekten kaliteli...
KIVRAK.. şehir içinde (hele ki büyük motordan sonra cb-e ye geçenler için) inanılmaz kıvrak
bisiklet gibi..
SERVİS.. kim ne derse desin.. aynı fiyata cart modelin curt motoru şöyle gidiyo böyle gidiyo yok.. ee gidiyo ? kac km gidiyo ? 300-500km de dökülen mudaillerine benzemez. her hangi bir sorunda sonucta arkasında kurumsal bi firma var.. kendi adıma 1000 lira fazla veririm gercek anlamda servis garantisi alırım diyosanız mudaiillerine bakmaya gerek yok.. 2 yıl kafalar rahat..
vs vs..
olumsuz yönleri ; (olumsuz yönleri CBF150 ye göre yazıyorum. mudaillerine göre değil)
YAVAŞ.. tek kelime
cb ile 90 la gittiğiniz yolu cbf ile 110 la gidersiniz.. cb ile bayırda 60 a düşüyorsan cbf ile 80 e düşersin o bayırda. CC farkı NORMAL.. cb-e 1-2-3-4 vites muazzam.. 5 ci vites yok gibi
bunu tüm kullanıcılar farketmiştir..
RÜZGAR.. alırsınız cbf ye göre.. cbf biraz daha yarım karenaj ve tur camı opsiyonu var.. CB-e biraz daha cıbıl
TİTREŞİM.. o kadar abartıldığı gibi değil.. CB_E öyle söylendiği gibi masaj aleti gibi titremiyor.. ama CBF kadar titreşimsiz makina olmadığına göre commuterde.. CBF ye göre evet titriyor.. AMA O KADAR RAHATSIZ EDİCİ DEĞİL..
EN BÜYÜK OLUMSUZLUĞU.. satıştan çekildi.. satılmayan düz cb modelleri satışta olmasına rağmen. Yıllardır commuterin mercedesi olan CBF yi yıkamadı.. ellerdeki Cb bitince CB-e satışa dönermi dönmezmi bilinmez.. ama 10 yıl yedek parca ve servis hizmeti olması gerekiyor diye biliyorum.
Sonuc olarak tercih meselesi yeni başlıycam. sehir içi kullanıcam. ucuz olsun sağlam olsun arkasında servis olsun. diyosanız CB_E alınmıycak motor değil.. Kimin ne dediği değil sizin ihtiyaclarınız doğrultusunda arz talebiniz ne beklediğiniz önemli satın alırken cb-e ile cbf arasında.. cbf biraz daha tercih edilebilir ama cb-e de sorunlu bir motor değil.. hele mudaili çin mallarına göre kesinlikle cb-e derim.. al bin bas marşa çık yola.. yolda kalırım diye düşünme.. bi yeri bozulursa servisle papaz olurum diye düşünme... haklarını bildikten sonra cb900 hornete aldığın hizmeti cb125e içinde servisten alırsın..
tarafsızca sadece kendi görüşlerimi yazmak istedim. amacım kimseyi kırmak değil saygılar..
ilk cbf'm ile uzun yolda :
cb-e'm ile uzun yolda..
cb-e'm yüklü
şimdiki cbf'm
*CB125E
olumlu yönleri ;
E_KO_NO_MİK... ''NET'' gerçekten çok ekonomik.. sattığım arkadaşa fulleyip verdim. scooter almak için cok fazla gezmedi ama sanırım 400km falan kullandı ve o da satarken içinde hala benim aldığım benzin vardı
SAĞLAM.. uzun yolda yeri geldi sağnak yağışta 100-120 km gaz kolundan elimi çekmeden tapa gaz gittim.. 1000km fotosunu dize kadar çamur içinde balıktan dönerken bir tarlada çektim.. kullandığım süre boyunca hırpalanacak son limitlerde hırpalamama rağmen en ufak bir sorun yaşamadım..
AYDINLATMA.. gerek gösterge ışıklarının göz yormaması olsun, gerek kısa uzun farları gerçekten kaliteli...
KIVRAK.. şehir içinde (hele ki büyük motordan sonra cb-e ye geçenler için) inanılmaz kıvrak
SERVİS.. kim ne derse desin.. aynı fiyata cart modelin curt motoru şöyle gidiyo böyle gidiyo yok.. ee gidiyo ? kac km gidiyo ? 300-500km de dökülen mudaillerine benzemez. her hangi bir sorunda sonucta arkasında kurumsal bi firma var.. kendi adıma 1000 lira fazla veririm gercek anlamda servis garantisi alırım diyosanız mudaiillerine bakmaya gerek yok.. 2 yıl kafalar rahat..
vs vs..
olumsuz yönleri ; (olumsuz yönleri CBF150 ye göre yazıyorum. mudaillerine göre değil)
YAVAŞ.. tek kelime
RÜZGAR.. alırsınız cbf ye göre.. cbf biraz daha yarım karenaj ve tur camı opsiyonu var.. CB-e biraz daha cıbıl
TİTREŞİM.. o kadar abartıldığı gibi değil.. CB_E öyle söylendiği gibi masaj aleti gibi titremiyor.. ama CBF kadar titreşimsiz makina olmadığına göre commuterde.. CBF ye göre evet titriyor.. AMA O KADAR RAHATSIZ EDİCİ DEĞİL..
EN BÜYÜK OLUMSUZLUĞU.. satıştan çekildi.. satılmayan düz cb modelleri satışta olmasına rağmen. Yıllardır commuterin mercedesi olan CBF yi yıkamadı.. ellerdeki Cb bitince CB-e satışa dönermi dönmezmi bilinmez.. ama 10 yıl yedek parca ve servis hizmeti olması gerekiyor diye biliyorum.
Sonuc olarak tercih meselesi yeni başlıycam. sehir içi kullanıcam. ucuz olsun sağlam olsun arkasında servis olsun. diyosanız CB_E alınmıycak motor değil.. Kimin ne dediği değil sizin ihtiyaclarınız doğrultusunda arz talebiniz ne beklediğiniz önemli satın alırken cb-e ile cbf arasında.. cbf biraz daha tercih edilebilir ama cb-e de sorunlu bir motor değil.. hele mudaili çin mallarına göre kesinlikle cb-e derim.. al bin bas marşa çık yola.. yolda kalırım diye düşünme.. bi yeri bozulursa servisle papaz olurum diye düşünme... haklarını bildikten sonra cb900 hornete aldığın hizmeti cb125e içinde servisten alırsın..
tarafsızca sadece kendi görüşlerimi yazmak istedim. amacım kimseyi kırmak değil saygılar..
ilk cbf'm ile uzun yolda :
cb-e'm ile uzun yolda..
cb-e'm yüklü
şimdiki cbf'm
