Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Uykusuzlukta yeni bi rekora koşarken moralim yerine geldi Mengu :mrgreen: Allah ta seni güldürsün :queen:

Dandik abi işte sele süngeri, hemen salıverdi kendini yada toto dandik :mrgreen: var bi tuhaflık :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
5 Nis 2013
Mesajlar
14
Çok teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------

hayırlı olsun güle güle kullan ;)

çok teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------

Hayırlı olsun :)

Seleye müdahale etmek için 1000km kadar sabretmenizi tavsiye ederim. Halen şikayet hissederseniz müdahale ettirirsiniz!

Bende kaldırım taşı benzetmesi yapmıştım ilk aldığımda fakat şuan eser kalmadı, bu tür şikayetler okumadıkça hatırlamiycağım kadar yumuşadı :)
Kazasız belasız kullanmak nasip olsun :rendeer:

Çok teşekkür ederim.

Tavsiyenizi uygulayacağım.2 günde 161 km yol yaptım,rodaj bitsinde istediğim gibi gezebileyim diye.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bide bunun 125 ACE modeli gelmiş 4 vites on fren kampana. Fiyatı ise 3100'e cekmişler. Artık çin mallarına bu fiyatlar isteniyor. Bu fiyata çok satar bence honda
 
Katılım
25 Mar 2013
Mesajlar
48
Arkadaşlar tekrar merhaba,
Motoruma henüz alışmaya çalışıyorum. hafta sonu servise götürdüm.
ama servisten sonra dikkatimi çekti, belli bir devir aralığında zangırdama ya da rezonans sesi geliyor. Bunun sebebini bilen var mıdır acaba?
bir de şu yedek depo olayını anlatabilecek olan var mı? :)
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Selenin yumuşadığını hiç görmedim duymadım, yumuşarsa anca süspansiyon yumuşar. Sele yumuşuyor dediğiniz totonun uyuşması olmasın :mrgreen:

Megucüm 2si birden oluyor.İSter istemez toto demir oluyor, ama sele çok fakediyor.Zellikle 110 kilo hergün 4 defa oturursa :queen: Ben bizzat denettim ilki ve sonrasında çok fark olduğunu söyleyen oldu :cat:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Megucüm 2si birden oluyor.İSter istemez toto demir oluyor, ama sele çok fakediyor.Zellikle 110 kilo hergün 4 defa oturursa :queen: Ben bizzat denettim ilki ve sonrasında çok fark olduğunu söyleyen oldu :cat:
Şimdi şöyle bişey var eğer ferdinandın dediği gibi sele malzemesi dandikse iyice ezilir incecik olur yumuşayacağına sertleşir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------

Bide bunun 125 ACE modeli gelmiş 4 vites on fren kampana. Fiyatı ise 3100'e cekmişler. Artık çin mallarına bu fiyatlar isteniyor. Bu fiyata çok satar bence honda
Benzer özellikle çin malını 1700 liraya veriyolar ama, yine olmadı honda :mrgreen:
 
Katılım
5 Nis 2013
Mesajlar
14
Arkadaşlar tekrar merhaba,
Motoruma henüz alışmaya çalışıyorum. hafta sonu servise götürdüm.
ama servisten sonra dikkatimi çekti, belli bir devir aralığında zangırdama ya da rezonans sesi geliyor. Bunun sebebini bilen var mıdır acaba?
bir de şu yedek depo olayını anlatabilecek olan var mı? :)

EVET ARKADAŞLAR BENDE MERAK EDİYORUM DEPO OLAYINI,
yakıt alırken motrun sol at tarafında olan yakıt kolu üstte oluyor sanırım ve böyle olunca yedek depoda doluyor galiba ama netleştirilirse sevinirim.
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
CB125E ile motosiklet serüvenim yaklaşık bir sene önce başladı ve CB125E'yi buğün sattım. Bu motosiklet benim ilk motosikletimdi, dolayısiyle diğer marka/modeller ile kıyaslayamam ama şunu söylemek için buraya uğradım'' Bindiğim süre içinde ilk başlarda olan ancak sonra alıştığım sele sertliği haricinde hiçbir sıkıntı yaşamadım. Beni bir kere bile yolda bırakmadı. Periyodik servisi hariç sadece zinciri yağladım ve tek kuruş masrafı olmadı. Motosiklete yeniden başlayacak olsam gözüm kapalı CB125e alırım çünkü benim tüm ihtiyaçlarımı Allah'a şükür karşıladı. Motosikletinizin kıymetini bilin, sizlerin ve yeni alacaklarında tekeri şimdiden düz bassın ''. Sevgiyle kalın, :):)
Not: İlk motosikleti alma arefesinde yaptığım araştırmalarda bir sürü fanatik yazı okumuş ve kafam çok karışmıştı. Şimdi demem o ki CB125e benim isteklerimi fazlaıyla karşıladı, belki diğer marka modellerde karşılardı. Ama CB125E benim TALEPLERİMİN hepsin ARZ ETTi. :):)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
o zırıltı sesi depo kapağının üzerindeki parçadan geliyor,eğer elini koyarsan sesi kesiyor,altına çok ince bir lastik yapıştırırsan keser sesi. bu arada depo olayı kısa uç aşağıdayken yedekte, kısa uç yandayken kapalı, kısa uç yukarıda iken ana depoda.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
o zırıltı sesi depo kapağının üzerindeki parçadan geliyor,eğer elini koyarsan sesi kesiyor,altına çok ince bir lastik yapıştırırsan keser sesi.

Depo kapağındaki "0" ürün diye yapıştırılan mavimsi naylonu güzelce temizlediğimizde o ses kesiliyor ki zaten Serkan, ekstra lastiğe gerek yok bence :) O naylon kapağın oturmasını engelleyip arada boşluk yaratıyor.

Biraz lanet bişey, ufacık kalıntıları kaldığında bile o ses kesilmemişti iyi hatırlıyorum halen sinirlerim geriliyor :mrgreen: Gerçi cevabı kime yazdın, sorunun kendisini bulmadığımdan yanlış bişey cevaplamış ta olabilirim :mrgreen:
 
Katılım
5 Nis 2013
Mesajlar
14
Arkadaşlar deponun sallanmasından dolayı çıkan sesi ne yaptınız?
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar deponun sallanmasından dolayı çıkan sesi ne yaptınız?

Öyle bişey yok ki :silent: İstersen motor çalışmıyorken sessiz bi ortamda depoyu oynatmayı dene, istediğin kadar şiddetli oynat herhangi enn ufak bir sürtünme söz konusu değil ki :silent:

* Ben ilk aldığımda şu depo kapağı sesini yaşadım, başlığın ilk sayfalarında çözümü paylaşılmıştı, naylonu söktüm hakikaten tamamen kesildi.

* Diğeri ise bana özel bi durum sanırım, sağ kornayı kapatan ufak grenaj koruma demirine temas ediyordu, çok hafif çekiştirdim o da kesildi.

Senin duyduğun başka bişey olmasın? Mesela anahtarlığın gidona sürekli çarpması falan gibi bişey :silent:
 
Katılım
5 Nis 2013
Mesajlar
14
Öyle bişey yok ki :silent: İstersen motor çalışmıyorken sessiz bi ortamda depoyu oynatmayı dene, istediğin kadar şiddetli oynat herhangi enn ufak bir sürtünme söz konusu değil ki :silent:

* Ben ilk aldığımda şu depo kapağı sesini yaşadım, başlığın ilk sayfalarında çözümü paylaşılmıştı, naylonu söktüm hakikaten tamamen kesildi.

* Diğeri ise bana özel bi durum sanırım, sağ kornayı kapatan ufak grenaj koruma demirine temas ediyordu, çok hafif çekiştirdim o da kesildi.

Senin duyduğun başka bişey olmasın? Mesela anahtarlığın gidona sürekli çarpması falan gibi bişey :silent:

Gidondan değil ona cok dikkat ettim
Motorla giderken depoyu tutunca bu ses kesiliyor
Belkide dediğin gibidir depo kapağından geliyordum dikkat ederim ilk biniste

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

Öyle bişey yok ki :silent: İstersen motor çalışmıyorken sessiz bi ortamda depoyu oynatmayı dene, istediğin kadar şiddetli oynat herhangi enn ufak bir sürtünme söz konusu değil ki :silent:

* Ben ilk aldığımda şu depo kapağı sesini yaşadım, başlığın ilk sayfalarında çözümü paylaşılmıştı, naylonu söktüm hakikaten tamamen kesildi.

* Diğeri ise bana özel bi durum sanırım, sağ kornayı kapatan ufak grenaj koruma demirine temas ediyordu, çok hafif çekiştirdim o da kesildi.

Senin duyduğun başka bişey olmasın? Mesela anahtarlığın gidona sürekli çarpması falan gibi bişey :silent:

Gidondan değil ona cok dikkat ettim
Motorla giderken depoyu tutunca bu ses kesiliyor
Belkide dediğin gibidir depo kapağından geliyordum dikkat ederim ilk biniste
Ama depo sallanıyor serviste de sallanmisti usta normal dedi
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benzer özellikle çin malını 1700 liraya veriyolar ama, yine olmadı honda :mrgreen:


Yok mengu malesef o fiyatlara yok motor. Düz cg serisi bile 2000'e yakın fiyatla satılıyor. Ama honda'nın tasarımı çok çok daha guzel. Benzer 125'lik mondialler 2400-2700 fiyatla satılıyor 400 daha koyup honda almak çok daha mantıklı bir seçim bence.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@TUVO
konuya çok hakim değilim ama
arkadaşın motorunda seleyi motora bağlayan sağlı sollu iki çengel var ya onlardan ses geliyormuş.
Biraz çekiştirip metal parçanın yerine düzgünce oturmasını sağlamış
sonra sorun kalmamış.
Gerçi seninki depo ile alakalı gibi duruyor ya hayırlısı.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Yok mengu malesef o fiyatlara yok motor. Düz cg serisi bile 2000'e yakın fiyatla satılıyor. Ama honda'nın tasarımı çok çok daha guzel. Benzer 125'lik mondialler 2400-2700 fiyatla satılıyor 400 daha koyup honda almak çok daha mantıklı bir seçim bence.
Motoran'ın Yuki'nin 4 vites 100cc modellerini araştır bakalım 1800 liradan pahalıya bulabilecen mi.
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
Arkadaşlar uzun bir aradan beri ilk defa giriyorum foruma öncelikle tüm cb'sever arkadaşlara selam ediyorum. Ben vb 125'i sattım ama çok yakın sevdiğim bir dostuma hani derler ya dosta gidecek mal diye eğer öyle düşünmeseydim mahcup olacağım ve yüzüne bakamayacağım bir arkadaşıma satmazdım. Zaten satmak istediğimde yoktu bulabildiğim en iyi çare buydu motor hala benim üzerime yani bende görünüyor. Gelelim 10.060 km yaptığım motorsiklet ile sonuç bildirisine.
Başta şunu belirtmeliyim ki her yönüyle çok ama çok memnun kaldığımı söylemeliyim. Honda motoru, kullandıkça açılıyor ve performans grafiği yükseliyor bunu nereden mi söylüyorum. Satmadan bir hafta önce Tekirdağa iki "cb" gittik yolda neredeyse 100 ve üzeri hızlardan aşağı inmedik motorda en ufak bir bayılma olmadı. Bu geziden sonra düz yolda + 110 km/h rahat yapmaya başladı meyilli yoldada 120 km/h hızları ilk defa gördüm.
Geçen hafta sonu arkadaşlarımın cb'leri ve benim cbr 250 ile sapanca yaptık ben onları takip ettim beraber gittik ikiside 100 kilonun üzerindeler içimden hadi be yürüyün artık demedim hiç. 100 + km/h ile yolculuğumuza başladık ve tamamladık. Ancak bu hızlar cb'nin son süratlerine denk geliyor neredeyse, bunu söylemekte yarar var. Gelelim titreşim meselesine yolda motorları değiştik hala cb kullanmayı özlüyorum ve binincede "kahretsin hemen ineyim" demedim cbr'dan sonra bile. Bu yolculukta iki arkadaşımda kadranda 120'nin üzerini gördüler bense arkalarında 119'a kadar çıktım takip esnasında.
Gelelim sorunlara "komşularla sıfır sorun" politikamız gibi bu motorlarla 0 sorun politikamız halen devam ediyor. Yanlız benim eski motorum arkadaşımın beyaz cb'sinden neredeyse yarım litre daha az yakıyor 200 km'de hatta yeni kullanıcısı 100 kilonunda üzerinde olduğu halde daha az yakıyor ki ben 67 kiloyum. Ama benim eski motorum arkadaşımın beyaz cb'sinden daha fazla titreşime sahip bu bir gerçek kullanınca farkını hemen anlıyorum. Yani şunu söyleyebilirim evet motordan motora fark ediyor.
Bugüne kadar yağ eksiltme gibi bir sorun olmadı kronik başka bir sorunada rastlamadım. Bunlarda birkaç resim :) Bu arada benim eski motora satmadan önce ön camda monte etmiştim. Düzde gidişini olumlu yönde etkiliyor hatta hızında iyileşmeler gözlemledim.







Titreyen ayakları dinlendirme durumları (Malum nazar deymesin, titiryiyor abi bu motör diyen tüm arkadaşlara gelsin) :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar uzun bir aradan beri ilk defa giriyorum foruma öncelikle tüm cb'sever arkadaşlara selam ediyorum.
Gelelim 10.060 km yaptığım motorsiklet ile sonuç bildirisine. Başta şunu belirtmeliyim ki her yönüyle çok ama çok memnun kaldığımı söylemeliyim. Honda motoru, kullandıkça açılıyor ve performans grafiği yükseliyor.
Bu motorlarla 0 sorun politikamız halen devam ediyor. Henüz gevşeyen ve sıkılan hiçbirşey yok maşallah.
Yanlız benim eski motorum arkadaşımın beyaz cb'sinden neredeyse yarım litre daha az yakıyor, hatta yeni kullanıcısı 100 kg üzerinde olduğu halde daha az yakıyor.
Ama benim eski motorum arkadaşımın beyaz cb'sinden daha fazla titreşime sahip bu bir gerçek kullanınca farkını hemen anlıyorum.
Benim eski motorda sele artık yumuşacık ama beyaz cb'de hala taş gibi o henüz 6000 km'lerde kullandıkça yumuşuyor sanırım. Yani şunu söyleyebilirim evet motordan motora fark ediyor.
Bugüne kadar kronik bir sorunada rastlamadım. Satmadan önce ön camda monte etmiştim. Düzde gidişini olumlu yönde etkiliyor hatta hızında iyileşmeler gözlemledim.

Abi özlemiştik paylaşımlarını, hayırlı olsun CBR' ın :cherry: Dikkatimi çeken bikaç detay oldu yazında. Bende böyle düşünüyordum fakat amatörlüğümden başlıkta paylaşsamda çok çok kesin konuşamayıp bana öyle geliyor falan gibi cümleler kuruyordum.

Biri ne sebepten bilemiyorum, nekadar zorlasamda CB' min yakıtının arkadalaşrın bahsettiği yüksek sarfiyata ulaşmamasıydı. Ki bu duruma sen hep destek vermiştin, hakikaten yakmıyor diye! Bunu bi başka CB ile aynı şartlarda test etmiş olman çok iyi :cat:

Diğeri ise ilk 4000km civarı motosikletimde kesinlikle "0" sıfır olduğunu iddia ettiğim titreşim mevzusuna çok tepki almam, hatta bahsedilenleri okuyunca kendimden bile şüphe duymaya başlamış olmam dı :mrgreen:

Bu durumunda sebebini bilemiyorum fakat, halen hiçbir şikayet duymasamda lafı dolandırmama gerek yok ilk 4k km lerimden farklı şuanki hissiyat ve sebebini inanılmaz merak ediyorum. Tekrar edeyim ben CB mi binlerce km "0" titreşim kullandım :)

Sele konusunda da haklısın bence, dediğin gibi binlerce km benden daha kilolu arkadaşlarımız sürekli dur kalk kullanıyorlar motosikletlerini ve buna rağmen seleden şikayetçi olanlar var. Benim sele yaylı yatak gibi oldu :mrgreen:

Fotoğraflar ve mekan şahane :cherry: CB paylaşımlarını bırakmaman dileğiyle :cherry::rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst