Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
527
reverse hayırlı olsun kılıfın. Geçenlerde açık gri renkli olanını gördüm tam emin değilim 200 metre mesafeden geçti motosiklet. Acaba ondan kullanan var mı forumda? İkisi arasında tercih yapıp öyle almak istiyorum ben de.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Teşekkürler arkadaşlar.
Açık gri rengini görmedim ama sanırım tercihim yine de siyah olurdu.
Bence yakıştı kerataya. Bir de bana mı öyle geldi bilmiyorum ama azcık daha heybetli gösterdi motoru. Yani önden ve yandan bakınca küheylan gibi adeta. Arkadan bakınca bütün heybet sönüyor bir anda tabi.
Bu arada depodaki stickerler bir tek bana mı güzel gözüküyor yahu?.. :sunny:

@Murat: Cam taktırmayı hiç düşünmedim ama bir gün ''vay be'' dedirtecek bir şey görürsem belki.
Sen hele bir taktır da...::saskin::
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Ben beğendim ama motor beyazlıktan çıkmış artık :queen:

Hocam sıradaki işlem yan kapakları carbon kaplama :mrgreen:
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Ben beğendim ama motor beyazlıktan çıkmış artık :queen:

Hocam sıradaki işlem yan kapakları carbon kaplama :mrgreen:

murat birader 17 sinde akşam 20-21 arası havaalanına inecek. Nasipse görüşücez. Yani akşama kadar vakit var. Gezmeye vaktimiz olur. Bi aksilik çıkmazsa.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Yok abi öyle bir niyetim yok vallah.:)
Hani düşünsem düşünsem görsel olarak motora ne yapabilirim diye, şu anda sadece jant şeridi gelir aklıma.
Onun haricinde fazla orjinalliği bozma taraftarı değilim.

Jant şeridi mi? Hmmm...
Ne renk gider acaba?:)
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
murat birader 17 sinde akşam 20-21 arası havaalanına inecek. Nasipse görüşücez. Yani akşama kadar vakit var. Gezmeye vaktimiz olur. Bi aksilik çıkmazsa.

Olur abi ben cumartesi akşamından seni ararım konuşuruz.

@reserve beyaz motora kırmızı güzel gidiyor aslında, ama mavi stikerler işi bozuyor.Depoda ve sele yanı beyaz plastiklerinden stikerları sökünce iz kalır.
Ben yaza doğru mavi şeridi kırmızı olarak değiştireceğim.
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800

çoktandır merak ediyordum motorun çalışma sıcaklığını civalı bir hararet saati aldım ve uygulamaya koyuldum

uygun bir yerede müşürünü soktum yarım saatlik durduğu yerde rölantide çalıştı sonuç hararet 110 derece

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------

ölçümü yaparken hava sıcaklığı 9 derece idi motorda durduğu yerde kısmen rüzgar alıyordu 80 dereceye kadar 20 dakikada geldi ve 20-30. dakikasında 110 derceyi gördü yani 80 derceden sonraki artış daha yavaş gerçekleşti çalıştırmaya devam etsem yükseliş devam edecekti :pale:
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
durduğu yerde kısmen rüzgar alıyordu, çalıştırmaya devam etsem yükseliş devam edecekti :pale:

Abi dururken nekadar rüzgar alsada seyir halinde aldığı ruzgar bambaşka olur :) Fırtınada bile en ufak üşüme hissetmezken motosikletle 5dk yol gidelim elimiz ayağımız donuyor, o hesap :)

Abi o kablo sadece motor bloğuna mı değiyor, yoksa ordan içeri mi saldın, ayrıca orası normalde ne için var :silent:

Motor bloğundaki lastik takozlar resmen birleşmiş ya benimkiler neden düştü acaba :pale: Ybr ye baktım yan görünüş fotoğrafında bile 4 tane sıralı duruyordu :mrgreen: Harbiden etkili demekki :silent:
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
kışın durduğu yerde bu sıcaklığa ulaşan motor yazın sıcağında seyir halinde 130 dereceleri rahat görür kanısındayım, belki geçer bile hal böyle olunca yağın ömrü kısa oluyor yüksek sıcaklıktaki yağ inceliyor ve sürtünmeyi engeleme özelliği azalıyor ve yıpranma hızlanıyor. Amacım stabil bir sıcaklığa ulaşmak bu hararaet saati ile çeşitli şartlarda ölçümler yaptıktan sonra sonuçlara göre motora yağ soğutma radyatörü takmak istiyorum şu anki aşamada sadece yüzeysel ölçümler yapıcam daha sonra karter tapasına tornacıda müşüre uygun bir tapa yaptırıp yağ sıcaklığını ölçmek ama şimdilik bu kadar

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------

Abi dururken nekadar rüzgar alsada seyir halinde aldığı ruzgar bambaşka olur :) Fırtınada bile en ufak üşüme hissetmezken motosikletle 5dk yol gidelim elimiz ayağımız donuyor, o hesap :)

Abi o kablo sadece motor bloğuna mı değiyor, yoksa ordan içeri mi saldın, ayrıca orası normalde ne için var :silent:

Motor bloğundaki lastik takozlar resmen birleşmiş ya benimkiler neden düştü acaba :pale: Ybr ye baktım yan görünüş fotoğrafında bile 4 tane sıralı duruyordu :mrgreen: Harbiden etkili demekki :silent:
o bölümden rüzgar geçsin aradan soğutmaya yardımcı olsun diye var
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800











1ooo km oldu ilk defa temizlik yapıyorum 4 sefer kalitesiz zincir yağları ile yağlamıştım ama bence tırt çıktılar asfalttan inmedim ama genede ortam tozundan dolayı zincir bayağı kirlenmişti bir kerede germiştim. 500kmdeyken şu an gerginliği

bakımını düzgün kaliteli yağlarla yaparsam, kalitesiz bir zincir olmasına karşın hedefim 20.000 km zinciri kullanmak
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Elinize sağlık da ben motoru yıkarken zincire de basınçlı su tutuyorum aynı işi görüyo hem ellerim kirlenmiyor. Yıkamadan sonra kurutmak için motoru çıkarıp biraz dolandığım için kalan kiri suyu falan da atıyor sonra istersem yağlıyorum.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Abi alttaki iki fotoya göre zincir biraz fazla gergin görünüyor. Biliyorsun ozaman da sıkıntı oluyor :/

Elinize sağlık da ben motoru yıkarken zincire de basınçlı su tutuyorum aynı işi görüyo hem ellerim kirlenmiyor. Yıkamadan sonra kurutmak için motoru çıkarıp biraz dolandığım için kalan kiri suyu falan da atıyor sonra istersem yağlıyorum.

Mengü bende denedimde bitürlü olmadı o iş. Kirli yağ çözülmüyor benim zincirde, sakız gibi kalıyor :/ Önce gaz yağı mazot falan mı sürüyosun inceden :silent:
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
Motoru alalı yaklaşık 9 ay oldu bırak basınçlı suyu yıkamadım bile, mengü kardeşim bence yöntemin yanlış motorunu erken yaşlandırıyorsun, su motorun en büyük düşmanı heleki zinciri basınçlı sudan sonra çalıştırman resmen katletmekle aynı ferdinandd kardeşim zincir gerginliği 1.5 cm kullandığım yağdan dolayı zincirin bütün boşluklarını doldurdu çok kaliteli ve vizikozitesi yüksek bir yağ piyasada pek yok litresi 80tl bal gibi ama kendini salmıyor yapışma özelliği maksimum derecede ondan dolayı gergin gibi duruyor yoksa sorun yok gergide, birde ben eski model adamım elim ayağım yağ olmadan temizliği yapamam sanayinin içinde olunca hal böyle oluyor mekanikten anlarım azcık :)
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Abi alttaki iki fotoya göre zincir biraz fazla gergin görünüyor. Biliyorsun ozaman da sıkıntı oluyor :/



Mengü bende denedimde bitürlü olmadı o iş. Kirli yağ çözülmüyor benim zincirde, sakız gibi kalıyor :/ Önce gaz yağı mazot falan mı sürüyosun inceden :silent:
Ben zincir yağı değil kullanılmış motor yağı ile yağlıyorum zinciri genelde, belki ondan fark ediyodur. Zincir yağı da almıştım çanta içinde çalkalanıp kafası kopana kadar bi süre kullandım gerçi pek bi kıvam farkını göremedim doğrusu.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
bu ısı ölçerlerin direk yağ tıpasına takılanları var 15- 20 tl fiyatlı. yaza dogru bende 1 tane alıp denemek istiyorum haziran da öğlen sıcağında uzun yolda ne olacak diye. Bu arada hava soğutmalı bir motosiklet 30 km hızın altında seyir ediyorsa genelde soğutmaz,durduğu yerde çalıştırmak ta sıkıntı. Bu yüzden bunu baz almayın derim.
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
bu ısı ölçerlerin direk yağ tıpasına takılanları var 15- 20 tl fiyatlı. yaza dogru bende 1 tane alıp denemek istiyorum haziran da öğlen sıcağında uzun yolda ne olacak diye. Bu arada hava soğutmalı bir motosiklet 30 km hızın altında seyir ediyorsa genelde soğutmaz,durduğu yerde çalıştırmak ta sıkıntı. Bu yüzden bunu baz almayın derim.
hava yağmurluydu o yüzden hareket halindeyken deneyemedim ama biliyorumki uzun sürüşlerde 120-130 derceleri görüyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst