Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
çabuk eskidi bizim motor, bir sene olmadan yeni kasası çıkmış. honda yine gazığı attı bize.

Abi zaten güney amerikada vardı bu motor bağağadır, Honda nın bunun benzeri bisürü modeli de var dünyanın her tarafında.

Bi nevi Hero Hondalara benziyor. Bende en azından Avustralya, Ukrayna Türkiye Singapur... ... ... bu ülkelere gelmiyeceğini düşünüyorum :mrgreen:

Gelirsede başımın üstünde yeri var 3 liraya vermiyceklerinden çok bişey farketmez benim için :)


bak şimdi kalkıp çıkıyorum bahçeye sökemezsem yandın :)

:mrgreen: içim rahat kesin sökersin abi. Hatta o iki somunu gözünü kapatıp çevirmeye başlasan, illaki bi ara o oyuklar aynı hizaya gelip düşer debriyaj teli :)
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
443
Abi zaten güney amerikada vardı bu motor bağağadır, Honda nın bunun benzeri bisürü modeli de var dünyanın her tarafında.

Bi nevi Hero Hondalara benziyor. Bende en azından Avustralya, Ukrayna Türkiye Singapur... ... ... bu ülkelere gelmiyeceğini düşünüyorum :mrgreen:

Gelirsede başımın üstünde yeri var 3 liraya vermiyceklerinden çok bişey farketmez benim için :)




:mrgreen: içim rahat kesin sökersin abi. Hatta o iki somunu gözünü kapatıp çevirmeye başlasan, illaki bi ara o oyuklar aynı hizaya gelip düşer debriyaj teli :)

doğru kolayca söküldü fakat takması zor oldu biraz. çekiştirip dudurken karambole oturdu yerine. aşağıdan takıyorum teli yukarısı oturmuyor, yukarıdan takıyorum bu sefer aşağıdan kısa geliyor :) nasıl oldu hiç bilmiyorum.. herneyse yağladım fakat manetten bi ses geliyo vik vik basıp çekerken o ses gitmedi.
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
458
Cb125e nin aküsünün sulumu yoksa kuru akümü bilen varmı bu sabah şarj zı yetmedi ve vurdurarak çalıştırmak zorunda kaldım.
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
443
Cb125e nin aküsünün sulumu yoksa kuru akümü bilen varmı bu sabah şarj zı yetmedi ve vurdurarak çalıştırmak zorunda kaldım.
şarjında hakkaten sorun var mıdır bilemem ama ben sabah motoru ilk çalıştırırken tek marşta çalıştırmak için, bugün sıfır dereceydi mesela burası, yılların verdiği tecrübe ile, ne hurdalara bindim yıllarca lpglisi benzinlisi dizeli.. şu formülü kullanıyorum; jikleyi çek sonuna kadar anahtarı çevir sonra gaz kolunu sonuna kadar 3 kere 3-4 saniye tutacak kadar aç bırak marşa bi dokun işlem tamam. tek seferde çalışmassa para yok :) sonra 1 dakika kadar çalışsın motor acelen varsa jikle çekik ilerle yolda kaparsın.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
doğru kolayca söküldü fakat takması zor oldu biraz. çekiştirip dudurken karambole oturdu yerine. aşağıdan takıyorum teli yukarısı oturmuyor, yukarıdan takıyorum bu sefer aşağıdan kısa geliyor :) nasıl oldu hiç bilmiyorum.. herneyse yağladım fakat manetten bi ses geliyo vik vik basıp çekerken o ses gitmedi.

Aşağıdan hiç sökmeseydin keşke, daha kolay olurdu :)

Manetteki vik vik başka bişeydir, keşke şüphelendiğin noktalara 1 damla damlatsaydın belki keserdi sesi. Bence ya manetin bağlı olduğu akstan geliyordur yada tel manetin veya somunların oyuklarına sürtünüyor olabilir :)

Ben o tür yerlere WD 40 sıkmıştım ama sesten falan değil hani sudan falan etkilenip oksitlenme başlarsa diye düşünüp. Çokta gerekli diil tabi oksitlenecek metaller değilmiş ordaki metaller :)

Sonuçta işlem tamam ama dimi, yumuşadı yani debriyaj :silent: kullandıkça yağ teli güzelce saracak, telin ömrünede faydası olur kesin, hertürlü faydalı bi işlem bence :) eralpt hocamızı saygıyla anıorum herdaim :rendeer:
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
443
Aşağıdan hiç sökmeseydin keşke, daha kolay olurdu :)

Manetteki vik vik başka bişeydir, keşke şüphelendiğin noktalara 1 damla damlatsaydın belki keserdi sesi. Bence ya manetin bağlı olduğu akstan geliyordur yada tel manetin veya somunların oyuklarına sürtünüyor olabilir :)

Ben o tür yerlere WD 40 sıkmıştım ama sesten falan değil hani sudan falan etkilenip oksitlenme başlarsa diye düşünüp. Çokta gerekli diil tabi oksitlenecek metaller değilmiş ordaki metaller :)

Sonuçta işlem tamam ama dimi, yumuşadı yani debriyaj :silent: kullandıkça yağ teli güzelce saracak, telin ömrünede faydası olur kesin, hertürlü faydalı bi işlem bence :) eralpt hocamızı saygıyla anıorum herdaim :rendeer:

ewet yumuşadı galiba, tam olarak kullanınca anlarım artık. eralp hoca sattı bizim sayfayı insan selamsız sabahsız öylece çekip gider mi yahu. ama hakkını vermek lazım çok faydasını gördük gayri :)
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
458
kuru akü çok pahalıdır, koymazlar bu motora.

50 Tl ye Haze kuru akü satılıyor çokda pahalı değil galiba sulu

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------

şarjında hakkaten sorun var mıdır bilemem ama ben sabah motoru ilk çalıştırırken tek marşta çalıştırmak için, bugün sıfır dereceydi mesela burası, yılların verdiği tecrübe ile, ne hurdalara bindim yıllarca lpglisi benzinlisi dizeli.. şu formülü kullanıyorum; jikleyi çek sonuna kadar anahtarı çevir sonra gaz kolunu sonuna kadar 3 kere 3-4 saniye tutacak kadar aç bırak marşa bi dokun işlem tamam. tek seferde çalışmassa para yok :) sonra 1 dakika kadar çalışsın motor acelen varsa jikle çekik ilerle yolda kaparsın.

Hep Tek marş la çalışıyordu zaten jigleyide hep açarım burdada bu sabah sıfır derece idi sadece yapmadığım marşa basmadan önce birkaç kere gaz kolunu çevirmem dediğiniz gibi onuda yaparım artık ama aküye pek güven olmaz.
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
443
50 Tl ye Haze kuru akü satılıyor çokda pahalı değil galiba sulu

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------



Hep Tek marş la çalışıyordu zaten jigleyide hep açarım burdada bu sabah sıfır derece idi sadece yapmadığım marşa basmadan önce birkaç kere gaz kolunu çevirmem dediğiniz gibi onuda yaparım artık ama aküye pek güven olmaz.

akü hakkaten biraz cansız ona katılıyorum farlar da çalışma sırasında akünün sırtında oluyor kışın işi zor akünün. o yüzden formülü iyi ayarlayıp tek seferde çalışacak bi aralık yakalamak gerek ikinciye çok geç kalmış olabiliriz :) ondan sonra abi babanın hayrına bi el at muhabbetlerine girmeyelim :)
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
gw9xr.jpg


akşamları işten gelince zinciri yağlıyorum. yoksa paslanıyor sabaha kadar.
çantayı orijinal demir taşıyor, 4000 km oldu sapa sağlam. birde az önce foto alırken, elcilkeri söküp debriyaj teline wd 40 sıktım. plastik uç içeri girmiyor. şırınga lazım.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Cb125e nin aküsünün sulumu yoksa kuru akümü bilen varmı bu sabah şarj zı yetmedi ve vurdurarak çalıştırmak zorunda kaldım.

Bende hiç bakmadım ona :/ Aslında açıp bakmak lazım liquid falan... yazmıyosa kuru da olabilir :silent:

Aslında farlara tekne tipi sudan etkilenmeyen anahtar ayarlamak lazım çalıştırırken kapalı olsa yeterli hakkaten.


http://www.motosiklet.net/forum/mt-...-gs-power-sis-lambasi-yapimi.html#post2609147

akşamları işten gelince zinciri yağlıyorum. yoksa paslanıyor sabaha kadar.
Zincir ve zincir gergi aparatları bence CB nin en kalitesiz parçaları :pr: Arka bagaj demirine ben neler yükledim banamısın demedi, test etmek için üstüne bile çıkmışlığım var :queen:

WD40 ucu girmiyoda yine az çok püskürüyor içeri mikuni ama şırınga gibi verimli bi fark olmuyo zaten :)
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
arkadaşlar uygun fiyatlı CB 125 arıyorum. ikinci motor olarak kullanmak için o yüzden fiyatı uygun olursa sevinirim.
5324143805
 
Katılım
21 May 2012
Mesajlar
114
bende kisin fazla binmiyorum ama sirf arada aku falan dolsun diye haftada bir calistirmaya calisiyorum. simdiye kadar calisti ama zor calisiyor gercekten. sizler ne onerirsiniz arada calistirmak disinda
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
bende kisin fazla binmiyorum ama sirf arada aku falan dolsun diye haftada bir calistirmaya calisiyorum. simdiye kadar calisti ama zor calisiyor gercekten. sizler ne onerirsiniz arada calistirmak disinda

Bekleyen araçta kutup başlarını sökerdk hiçbi şekilde akım çekmesin diye, motosiklette bi faydası olur mu bilemiyorum :silent:

Birde çalıştırmak yeterlimi, motosiklet yürümedikçe akü şarj oluyormu ki acaba :silent: Eğer böyleyse belki orta sehpada viteste çalıştırılabilir. Kusura bakma soruya soruyla cevap vermiş gibi oldu biraz ama :)
 
Katılım
21 May 2012
Mesajlar
114
dogru diyorsun calistirmak yeterlimi sarj dinamosu motordan mi yoksa tekerden mi aliyor hareketini nedir var mi bilen.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bugün debriyaj telini yağlamak girişiminde bulundum. Vaktim kısıtlı olduğundan olayı tam detaylandıramadım.
Manet tarafındaki teli tutan vidalı kısmı sökmek için çevirmeye başladım sonlara doğru iyice direnç göstermeye başlayınca, ben de aradan gördüğüm açıklıktan yağı basmaya karar verdim. Yani aslında teli sökmeden de tel ve koruyucu kablosu arasına girilecek bir boşluk var. Ama bunu görebilmek için biraz debriyajı gevşetip belki bir de maneti çekmek gerekir.
Herneyse, şırıngayı soktum o boşluğa ve bastım içine doğru. ferdinandd dediğin çok doğruymuş yağ kalın geliyor sanırım belli bir basınç seviyesine gelmeden çıkış olmuyor. Belli seviyeyi yakalayınca da damla damla çıkıyor ancak.
Benim işlem çok başarılı olmadı. Çünkü içeri bastığım yağ çoğunlukla giriş kısmında kaldı, oraya birikti. Birkaç kez debriyajı çekip bıraktım ki içeri doğru yol alsın. Ama sanırım çok başarılı olmadı. İlla ki bir kısmı girmiştir o ayrı. Yalnız öyle telin alt kısmından yağın çıkması gibi bir durum kesinlike olmadı.
Bunun sebebi olarak 2 husus aklıma geliyor:
1- Debriyaj telini sökmediğimden, diklemesine bir pozisyonda yağı basamadım ve haliyle yer çekimini kullanarak yağın aşağı doğru akmasını sağlayamadım.
2- Motor yağı kalın geldi. Artı olarak bu soğuk havada iyice katı bir hal almış olacak ki (saçmalıyor muyum?) aralara sızamadı.

İkinci hususla ilgili olarak; bir de elimdeki ince 'makine yağı' diye satılan, traş makinemde kullandığım yağı deneyebilirim. Sanıyorum ki derinliklere nüfuz etme konusunda daha başarılı olacaktır.

Bu arada soğukta yağın donması gibi bir durum var mı? Donması derken, akışkanlığını az da olsa yitirmesi gibi. Kışın buzdolabından aldığınız ayçiçek yağını tavaya ilk koyduğunuzdaki hali ile, ateşte durduktan 2 dakika sonraki hali arasında dünya kadar fark vardır mesela. Bu durum motor yağlarında da geçerli mi?
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Bekleyen araçta kutup başlarını sökerdk hiçbi şekilde akım çekmesin diye, motosiklette bi faydası olur mu bilemiyorum :silent:

Birde çalıştırmak yeterlimi, motosiklet yürümedikçe akü şarj oluyormu ki acaba :silent: Eğer böyleyse belki orta sehpada viteste çalıştırılabilir. Kusura bakma soruya soruyla cevap vermiş gibi oldu biraz ama :)

dogru diyorsun calistirmak yeterlimi sarj dinamosu motordan mi yoksa tekerden mi aliyor hareketini nedir var mi bilen.
motorun çalısması yeterli turlamasına gerek yok akünün şarj olmasi için ama hondalarda kısa farlar sürekli yandiği için çalistirdiktan sonra isininca 2-3 kere 5-6 bin devir arası gaz verirsiniz daha iyi şarj olur
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Yani aslında teli sökmeden de tel ve koruyucu kablosu arasına girilecek bir boşluk var. Ama bunu görebilmek için biraz debriyajı gevşetip belki bir de maneti çekmek gerekir.
Benim işlem çok başarılı olmadı. Çünkü içeri bastığım yağ çoğunlukla giriş kısmında kaldı, oraya birikti. Birkaç kez debriyajı çekip bıraktım ki içeri doğru yol alsın. Yalnız öyle telin alt kısmından yağın çıkması gibi bir durum kesinlike olmadı.
Bunun sebebi olarak :
1- Debriyaj telini sökmediğimden, diklemesine yağın aşağı doğru akmasını sağlayamadım.
2- Motor yağı kalın geldi.
Elimdeki ince 'makine yağı' diye satılan, traş makinemde kullandığım yağı deneyebilirim. Sanıyorum ki derinliklere nüfuz etme konusunda daha başarılı olacaktır. Bu arada soğukta yağın donması gibi bir durum var mı?

O aralıktan göndermeye çalışmak falan daha zor bi işlem reverse, zaten istesende dediğin gibi gidemiyor :) Damla damla gelmesi normal, ben biraz abandım iğneyi attı ucundan :mrgreen:

Yağ kalın zaten de sanki daha iyi kalın olması, akıp gitmiyor, tutunuyor, uçuşmuyor falan nebiliyim :) Makine yağı WD-40 gibi bişey olur tahminim denemek lazım ama ben motor yağı gibi bi verim alamamıştım WD-40 tan :silent:

Yağın donacaını zannetmiyorum -10 lara kadar özlliğini bile yitirmediğine göre :silent: Bende işlemi söylediğin şekilde, teli söküp, iğneyi kılıfa sokup, dikine uygulamıştım arada çıkartıp teli ileri geri oynatmıştım ki içeri doğru yol alsın :)

motorun çalısması yeterli, turlamaya gerek yok akünün şarj olmasi için ama Hondalarda kısa farlar sürekli yandiği için çalistirdiktan sonra, isininca 2-3 gaz verirsiniz daha iyi şarj olur

Bu her motosiklette böyleyse sorun yok, teşekkürler açıklama için :cat:

akü hakkaten biraz cansız ona katılıyorum, farlar da çalışma sırasında akünün sırtında oluyor kışın işi zor akünün.

Abi ben aküyle ilgili cansızlık falan gibi bi sıkıntı yaşamadım hiç, herşeye rağmen sık sık biniyorum diye olabilir tabi :) Ara anahtar gibi önlem almak yarı yolda kalmamak için faydalı olur :)
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
arkadaşlar sizdede oluyormu bilmiyorum ama benim zincirim hemen sarkıyor 4000 bakımında zinciri ayarlattırdım şimdi biraz gevşediğini gördüm şuanki km 5400 aceba zinciri mi ayarlaymıyorlar yoksa zincirde mi birşeyler var vede bu bizim zincirler oringli değil oringli bir zincirle değiştirsem zinciri nasıl olur tavsiyelerinizi bekliyorum yada bu şekilde zincir sıkıntısı çeken varmı
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Benim zincir şikayetim hemen her sayfada vardır :) O-ring daha doğru olur tabi.

Tavsiye edebileceğim bi marka model kullanmadığım için yok :) Okuduğum yorumlarda çin ürünlerinin ömürleri çok kısa ve sürekli gevşediklerinden bahsedilmiş, yani çok bişey değişmiycek anlaşılan.

Minimum "YBN (Taiwan) başlayıp >>>>>> Iris" e kadar gidiyor bu zincir işi benim anladığım, aradan bütçeye göre kılavuzda belirtilen özelliklerde bi zincir çekip alıcaz işte :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst