Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
dün burada birisi opet dedi, senmiydin o? Gıttim hemen aldım 20 liraya. Api sg/sh/sj yazıyordu üzerinde. Fakat dün motor daha bi bayıldı rampalarda? Tork iyice düştü. Sonra 97 oktan koydum benzini. Dişliyide değiştim bakalım ne olacak.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bende bu konunun takipçisiyim.Belki az yaktırır.

Uzun yolda kesin az yaktırır zaten, hatta tahminim bayağa fark eder :) Ama şehir içi dur kalkta hakkaten ters teper :mrgreen:

Ön sabit 15 kalıp, arka 44 se eğer 43 denenebilir şehir içi vites aralıkları rahatlar azıcık ta olsa :) (tork -2.3 ), en fazla 42 denenebilir ki oda torkta %5 kayıp demek :/
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
evet aynen öyle, yakıt 15 kuruştan 13 e düşüyor ama rampalarda bayılıyor. Dün dağın tepesine pizza götürdüm, adamlar nerelere site yapmış, devlet nasıl ruhsat veriyor o ayrı konu. Dimdik rampa, yürüyerek de çıkmıştım az kalsın nèfesim kesiliyordu. Motorda zorla çıktı zaten, dipgaz 1. Vites bile 2000 devir falan.
Neyse şimdi orjinal dişli taktım. Zaten motor yine rampada 100 diyor. Bu karbüratöre bişeyler düşünüyorum. Acaba buji ve hava filtresi 4300 de bitermi. Bujiyi söküp bakacam durumuna.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
dün burada birisi opet dedi, senmiydin o? Gıttim hemen aldım 20 liraya. Api sg/sh/sj yazıyordu üzerinde. Fakat dün motor daha bi bayıldı rampalarda? Tork iyice düştü. Sonra 97 oktan koydum benzini. Dişliyide değiştim bakalım ne olacak.



evet ben demiştim opet yağ koy diye, birde 800 ml den fazla koymamak gerek
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
CB mi yıkamaya koymuştum dışarı, güzelce kurulayıp topladım içeri :mrgreen: Klorlu, kireçli su bile görmüyo bu ara hep saf yağmur suyuyla yıkıyorum :queen:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
dün burada birisi opet dedi, senmiydin o? Gıttim hemen aldım 20 liraya. Api sg/sh/sj yazıyordu üzerinde. Fakat dün motor daha bi bayıldı rampalarda? Tork iyice düştü. Sonra 97 oktan koydum benzini. Dişliyide değiştim bakalım ne olacak.
Dostum bence sen motorda kafana göre çok oynama yapıyosun o yüzden performansı düştü motorun. Bi kere göz kararı hava ayarı yapmıştın vidayı rastgele çevire çevire.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
MENGU bizden biri oldu çıktı :) alacak galiba CB.Fotoğrafı olan varsa paylaşsın gözümüz gönlümüz açılsın yahu :)
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
81
arkadaş ben kafayı yiyecegim , şimdi benzin aldım depo 15,20 litre aldı. Bu CB lerin deposu 16 lt mi ??? pompacıya dedim sizin pompa bozuk bu depo 13 lt lik dedim , gözümün önünde doldurmasa başka yere dolduruyor diyecektim adam 16 tamamlayayım mı dedi yok kalsın dedim. öyle taninmayan bir benzin istasyonu değil shell topkapı bence bunlarin pompası bozuk şikayet etmek lazım ya da Honda yi yanliş depo litre bilgisi verdiği için onumu şikayet etmek lazım :mad:
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
ben bugün motorda benzin varken benzin alayım dedim
motorumun benzini son çeyrekteydi yavaş yavaş benzini koydurdum 30 liralık benzin aldı :D
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
arkadaş ben kafayı yiyecegim , şimdi benzin aldım depo 15,20 litre aldı. Bu CB lerin deposu 16 lt mi ?

İmkansız, hava civa basmış bu kötü haber.

Demekki motosikletinizin çok yakma sebebi, klasik haline gelen havacı pompacılar, istasyonu değiştirin :cat: Buda güzel haber :cherry:

Bilmediğiniz benzinliklerden fulle deyip, başında bekleyip, pompa atınca da daha fazla doldurmamasını rica edin. Fulle dediğinizde elinden pompayı bırakmıyorsa da bi hal hatır sorun " Ne iş ?" diye :mrgreen:

Depo 13.5 lt 2 lt yedek ama geçmiş sayfalarda son 0.5 lt kullanamadığımızı, kör noktada kaldığını okumuştum. Yani maksimum yedek bitse, iterek gitsek istasyona alacağımız biktar 13 LT
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
benzini önce bidona doldurtabilirsin. Tanıdık istasyona git. Bence depo 15 litreden fazla alabilir, normaldir.
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
81
İmkansız, hava civa basmış bu kötü haber.

Demekki motosikletinizin çok yakma sebebi, klasik haline gelen havacı pompacılar, istasyonu değiştirin :cat: Buda güzel haber :cherry:

Bilmediğiniz benzinliklerden fulle deyip, başında bekleyip, pompa atınca da daha fazla doldurmamasını rica edin. Fulle dediğinizde elinden pompayı bırakmıyorsa da bi hal hatır sorun " Ne iş ?" diye :mrgreen:

Depo 13.5 lt 2 lt yedek ama geçmiş sayfalarda son 0.5 lt kullanamadığımızı, kör noktada kaldığını okumuştum. Yani maksimum yedek bitse, iterek gitse istasyona alacağımız biktar 13 LT
adam gözümün önünde doldurmasa inanmayacağım , ama ben her zaman aldığım yer shell topkapı ilginç bir durum :S

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:15 ----------

benzini önce bidona doldurtabilirsin. Tanıdık istasyona git. Bence depo 15 litreden fazla alabilir, normaldir.

en sonunda onu yapacagim gidecegim 19 luk damacana alip dolduracağim bakacağım adam hava mı yoksa başka birşey mi dolduruyor , damacana 20 geçerse Benzin almadan gidecegim
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Bugün 4000 bakımı yaptırdım, Honda D&B de. Normal bakımda yapılması gereken şeyler yapıldı, sibop ayarı yapıldı, hava filtersi değişmedi sadece temizlendi. Yağ olarak ne kadar koyduklarını sordum 800ML dedi. Ben işim olduğu için motorun başında durmadım geldiğimde işlem bitmişti. Faturada yağ olarak iphone 10-40 yazıyor. Motoru kış olduğu ve her gün bindiğim için yıkamıyordum, bir güzel de yıkamışlar. Ücret olarak da yağ+işçilik 60 TL ödedim (21 YL yağ, 30 TL işçilik + KDV).
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
15
daha önce de yazmıştım bu başlığa. cb 125e ilk motorum. günden güne daha çok seviyorum motorumu. henüz 260 km yol yapabildim. işe gidip gelirken ve haftasonu istanbul içi ufak tefek geziler yaptım şimdiye kadar kendimce sürüş deneyimi açısından.
yakıt tüketimi konusunda bişeyler yazmak istiyorum. bayiden motoru teslim aldıktan sonra 2 km ilerideki istasyondan 20 tl lik benzin aldım. 20 tl benzinle yaklaşık 25 km yol yaptıktan sonra depoyu fulledim. 54 lira tuttu, litresini hatırlamıyorum. tripmetreyi sıfırlamıştım fullediğim gün. motor şu an rodajda haliyle ve yaklaşık 235 km yol yaptım depoyu fulledikten sonra şu an çeyrek depodan biraz fazla gösteriyo benzin göstergesi. depoyu açıp baktığımda da benzin depo girişindeki borunun bitiminden itibaren 3 parmak kadar aşağı inmiş durumda. bu hesapla dolu depoyla 1000 km civarı yol yapmam lazım :) bana bi yanlışlık var gibi geliyo çünkü standartların iki katı kadar az yakıyo demek. yıllardır motor kullanan arkadaşlarıma sorduğumda "ne güzel işte" diyolar. bu arada ilk 150 km vites geçişlerini olması gereken devrin biraz üzerinde yaptım. boşluklarda bana sürüş dersi veren arkadaşım olması gereken devri tarif etti artık daha sağlıklı yapıyorum vites geçişlerini. 70 in üzerine hiç çıkmadım (kullanım kılavuzu 60 km yi geçmeyin diyor. rodaj motorun devriyle alakalı bir durum tabi ama motoru bağırtmadım şimdiye kadar bunu diyebilirim.)
sormak istediğim bu kadar yakıt kullanmış olmasında bir tuhaflık var mı? deponun bitmesini bekleyip öyle mi bakayım bir daha. ilk motor olduğu için üzerine titriyorum aletin :) yeni başlayacak olanlara da kesinlikle tavsiye ederim.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Havar komşular havarrrrr :queen: 451...km de yedeğe geçtim ilk kez, üstelik obiçim bi yokuşta stop etti :mrgreen:

Bu depoda bekliyordum gerçi,
*her seferde jigle çekili çalıştırdım,
*yanlışlıklada olsa 110 ları gördüm ve epey yol aldım :mrgreen:,
*genel olarak ortalama süratim herzamankinden hızlıydı :farao:
*depoyu fullediğimde kapaktan benzin sızmıştı, hava aldığından bile şüpheleniyorum halen :pale:
*zincir günlerce yağsız kaldı, hatta 1-2 bakla kilitlenmişti o dönem sürüş lezzeti denen bişeyde yoktu zaten :pr:
*arka balata az da olsa sürekli sürtüyordu,
*havalarda sert bi düşüş var... ...

bunlar ve benzeri etkenler en az 49km' lik yakıtımı çalmış gözüküyor ::huuuh::

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------

daha önce de yazmıştım bu başlığa. cb 125e ilk motorum. günden güne daha çok seviyorum motorumu. yakıt tüketimi konusunda bişeyler yazmak istiyorum. depoyu fulledim. 54 lira tuttu, tripmetreyi sıfırlamıştım. motor şu an rodajda haliyle ve yaklaşık 235 km yol yaptım depoyu fulledikten sonra şu an çeyrek depodan biraz fazla gösteriyo benzin göstergesi. depoyu açıp baktığımda da benzin depo girişindeki borunun bitiminden itibaren 3 parmak kadar aşağı inmiş durumda. bu hesapla dolu depoyla 1000 km civarı yol yapmam lazım :) bana bi yanlışlık var gibi geliyo çünkü standartların iki katı kadar az yakıyo demek. 70 in üzerine hiç çıkmadım (kullanım kılavuzu 60 km yi geçmeyin diyor. sormak istediğim bu kadar yakıt kullanmış olmasında bir tuhaflık var mı? deponun bitmesini bekleyip öyle mi bakayım bir daha. yeni başlayacak olanlara da kesinlikle tavsiye ederim.

Bitene kadar kullanıp öyle hesaplarsan, daha sağlıklı olur :) Ama zaten o süratlerde inanılmaz az yakıt sarfiyatı oluyor. Ben neler çektirdim bu depoda bir CB' m bi ben bilirim yinede ana depo 451km gitti ana depo :mrgreen:

Yani bukadar yakıt kullanmış olamsında hiçbir tuhaflık yok, klasik cevap olarak "Ne Güzel İşte" diyebilirim :)


Bugün 4000 bakımı yaptırdım, Honda D&B de. Normal bakımda yapılması gereken şeyler yapıldı, sibop ayarı yapıldı, hava filtersi değişmedi sadece temizlendi. Yağ olarak ne kadar koyduklarını sordum 800ML dedi. Ben işim olduğu için motorun başında durmadım geldiğimde işlem bitmişti. Faturada yağ olarak iphone 10-40 yazıyor. Motoru kış olduğu ve her gün bindiğim için yıkamıyordum, bir güzel de yıkamışlar. Ücret olarak da yağ+işçilik 60 TL ödedim (21 YL yağ, 30 TL işçilik + KDV).

Fiyat iyiymiş Sahin, revize etmezlerse fiyatı, işçilikte iyiyse, vakti olan herkes karşıya bile geçer :cat:
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
dün gece bu saatte fulledim 15 tl. Şimdi yine fulledim 26 tl. 120 km yapmışım ama 2. Doldurmamda baya zorladım depoyu. Tıka basa doldu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst