Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bugün konşuk motordan cb125 aldım. Daha önce cbf vardı bende. Bu motorun kronik arızası varmıdır?
Test sürüşü yaptım canavar gibi motor. 2. Viteste kafa kaldırıyor sanki?
Yağ yakma sorunu varmı? Fren ve zincir fiyatları ne durumda?

Hayırlı olsun, dediğiniz gibi 125 cc commuter sınıfında torku yerinde bi motosiklet, her viteste çekişi rahat hissediyorsunuz.

55.000 km yapmış kurye arkadaşların bile yağ yaktığına dair bi şikayetleri yoktu, başlıkta iki arkadaş bu durumdan bahsetti fakat kesin bi sonuca ulaşamadı,

sadece önsezi gibi kaldı :/ Servislerin 200-250 ml fazla yağ kullanmasından kaynaklı sorunlar gibiydi belirtiler!

Fren, zincir ... fiyatları CBF ile neredeyse aynı gibi çok az daha makul fiyatlar genel olarak.

Tekrardan güle güle kullanmak nasip olsun :rendeer:
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
eyvallah gardaşım. Bugun akşama kadar pişman oldum keşke spacy alsaydım diye. 1 senedir kebapçıda 40 000 yaptım. Bir kere yolda bıraktı o da yağ kalmamış motorda. Ne kayış ne fren ne de başka bir masraf yapmadan, bir tek bakım yapmadan nasıl dayandı hala hayret ediyorum. Ama 90 ı hayatta geçmez ve en küçük çukurlar bile sinir bozucu oluyor. Ayak marşı olsaydı onu alırdım.
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
25
Mikuni hayırlı olsun kardeş korkma cb pişman etmez parça konusuna gelince zamanla anlayacagiz

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

Arkadaşlar dün motoru çok yaktığı gerekçesiyle servise götürdüm ustaya anlattım derdimi karbüratöre hava ayarı yaptı sübap ayarına gerek yok dedi bakalım yine deneyeceğim yakıtı

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

Motoru benim kadar az kullanan var mi burada bu ayın 19 u tam 4 aylık olacak toplam 2300 km yol yaptım serviste hiç binmedinmi dediler
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Mikuni hayırlı olsun kardeş korkma cb pişman etmez parça konusuna gelince zamanla anlayacagiz

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

Arkadaşlar dün motoru çok yaktığı gerekçesiyle servise götürdüm ustaya anlattım derdimi karbüratöre hava ayarı yaptı sübap ayarına gerek yok dedi bakalım yine deneyeceğim yakıtı

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

Motoru benim kadar az kullanan var mi burada bu ayın 19 u tam 4 aylık olacak toplam 2300 km yol yaptım serviste hiç binmedinmi dediler

Ben varım ağustos 23 de aldım 161 km de çiçek gibi Maaşallah.Üzerine yağmur yağmadı, hortumla yıkamadım, sadece cam sil beziyle 2 veya 3 binişden sonra sildim suyla, silerkende lastik kenarlarına kadar indim.Havaların tadı buralarda iyice kaçtı malum sivas.Belki baharın satarım, aslında motordan çok memnunum.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Yahu hiçmi binmiyorsunuz :mrgreen: Ben temmuzda aldım 4500 deyim, ki öyle anım şanım gezmedimde pek. Binmesemde km akıyor ::gazla::
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
:) herkes böyle diyor hiç mi gezmiyorsun diye, ehliyette var fakat keyif binicisiyim bazı yerlere yürüyorum.Motorsiklete çok meraklıyım.Bahara artık yapacak bişey yok burda yağmur var, yağmurda binmek hiç içimden gelmiyor.motor açısından çok titizim.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bişey olmaz abi ya, yağmurdada keyfi bi başka oluyor bir iki kere tecrube etmişliğim var :cherry:

Burda da başliycak gibi yağmurlar artık, geçen gün 5psi ilaçlama pompası gördüm acaba yıkama işimi halledebilirmi yağmuru çamuru temizlermi :mrgreen:



Banada tozlu, çamurlu motosiklete binmek haz vermiyor, yağmurda da binmek istiyorum bi çare lazım, sürekli temiz kalmalı :mrgreen: Hortum uzatmaya kalksam 6. kattan ölüm olur o iş :)

Yağmur, çamurda kullanılacak olan motosikletin sürekli temiz kalması için neler yapılabilir, bilen tecrube eden varmı, bi kova su al köpürt, fırçala, durula... demeyin pratik olsun :mrgreen:
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Herkese günaydın

Dün lastik dordum. Yalnız lastikleri tubeless yapmak için lastik başı 40 TL olmak üzere iki lastik için 80 TL işçilik parasi istiyorlar. Tubelesse çevirmek için jantta işlem yapılıyormuş ve bunun işçiliği lastik başı 40 TL imiş.
Tubeless yaptıran arkadaşlar siz işçilik için ne ödediniz.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
2 tane tubeless sibop 15 lira olsa, 25 işçilik almışlar. Ben motoru alırken arka lastiği michelin tubeless yaptıracam. Kenda beş para etmez
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
merhaba ben arkayı michelin pilot sporty taktırdım boral bir lastikçi sibop + işçilik 10 lira aldı sadece motor lastiği takan ir yere vardı oda lastiği takmak için 15 lira alıyordu biraz uçurmuşlar sizin orda fiyatları
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Lastikleri tubeless yapmak için lastik başı 40 TL, iki lastik için 80 TL işçilik parasi istiyorlar. Tubeless yaptıran arkadaşlar siz işçilik için ne ödediniz.

Acaip abartı değilmi ya, bi lastik fiyatı zaten o :sunny: Bence buz motoru arayıp sormak lazım. Lastiği onlardan alırsak işçilik almayabilirler, en fazla sibop öderiz diye düşünüyordum ben hep :silent:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Herkese günaydın

Dün lastik dordum. Yalnız lastikleri tubeless yapmak için lastik başı 40 TL olmak üzere iki lastik için 80 TL işçilik parasi istiyorlar. Tubelesse çevirmek için jantta işlem yapılıyormuş ve bunun işçiliği lastik başı 40 TL imiş.
Tubeless yaptıran arkadaşlar siz işçilik için ne ödediniz.

Kabataş buz motorda lastiklerimi tubeless'a çevirdim. Lastikleri daha önce feyizoğlu'dan almıştım. Meğer orda da aynı fiyatmış, neyse...
Telefon ile aradığımda yanlış hatırlamıyorsam 55-60tl gibi bir fiyat vermişti. Lastikleri taktı, borcum ne kadar dedim 50tl dedi.
Buz motoru kesinlikle tavsiye ederim. işlerini çok titiz ve düzgün yapıyorlar. Sanırım 2 kalite sibop var, 3-5 liradan kaçmayıp iyisini takmasını isteyin.
Ayrıca lastiklere balans işlemi de yapıyorlar. Jantın belli bir noktasına kurşun ağırlık yapıştırıyorlar.
Motorunuzu gönül rahatlığıyla teslim edebilirsiniz. Siz başında olmasanız da en iyi şekilde hizmet alacağınızdan kuşkunuz olmasın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------

Arkadaşlar ben motoru Nisanın ortası gibi aldım hala 3200'lerde KM sayacı. İşten güçten pek fırsatım olmuyor keyif sürüşleri yapmaya. En uzun mesafem İstanbul-Yalova oldu toplamda 194km yapmıştım. Onun haricinde arada sırada kız arkadaşımla yaptığımız şehir içi kısa gezileri saymazsak hep ev-iş-spor salonu (hepsi de 5km'lik bir alan içinde) arasında ulaşım için kullandım.
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Bişey olmaz abi ya, yağmurdada keyfi bi başka oluyor bir iki kere tecrube etmişliğim var :cherry:

Burda da başliycak gibi yağmurlar artık, geçen gün 5psi ilaçlama pompası gördüm acaba yıkama işimi halledebilirmi yağmuru çamuru temizlermi :mrgreen:



Banada tozlu, çamurlu motosiklete binmek haz vermiyor, yağmurda da binmek istiyorum bi çare lazım, sürekli temiz kalmalı :mrgreen: Hortum uzatmaya kalksam 6. kattan ölüm olur o iş :)

Yağmur, çamurda kullanılacak olan motosikletin sürekli temiz kalması için neler yapılabilir, bilen tecrube eden varmı, bi kova su al köpürt, fırçala, durula... demeyin pratik olsun :mrgreen:

Senin problemin çözümü bayağı karışık.. Yağmurda gezersen ön tekerden pantolon da çamurlanacak. Ayrıca şöför kılığındaki AYI'ların kafana kadar sıçratacağı çamur da cabası.. 1TL yıkama yok mu oralarda? Bu pompayla çok güzel köpük-sabun atarsın ama yıkama durulama işi yapmaz gibi geliyor.
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Bişey olmaz abi ya, yağmurdada keyfi bi başka oluyor bir iki kere tecrube etmişliğim var :cherry:

Burda da başliycak gibi yağmurlar artık, geçen gün 5psi ilaçlama pompası gördüm acaba yıkama işimi halledebilirmi yağmuru çamuru temizlermi :mrgreen:

[url]http://f1210.hizliresim.com/12/9/dtp17.jpg[/url]

Banada tozlu, çamurlu motosiklete binmek haz vermiyor, yağmurda da binmek istiyorum bi çare lazım, sürekli temiz kalmalı :mrgreen: Hortum uzatmaya kalksam 6. kattan ölüm olur o iş :)

Yağmur, çamurda kullanılacak olan motosikletin sürekli temiz kalması için neler yapılabilir, bilen tecrube eden varmı, bi kova su al köpürt, fırçala, durula... demeyin pratik olsun :mrgreen:

Aman soğukta fazla binme romatizma felan oluyormuş sonralardan.
Apartmanda pek kalmadığım için sorununada bir çare düşünemiyorum.
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Kabataş buz motorda lastiklerimi tubeless'a çevirdim. Lastikleri daha önce feyizoğlu'dan almıştım. Meğer orda da aynı fiyatmış, neyse...
Telefon ile aradığımda yanlış hatırlamıyorsam 55-60tl gibi bir fiyat vermişti. Lastikleri taktı, borcum ne kadar dedim 50tl dedi.
Buz motoru kesinlikle tavsiye ederim. işlerini çok titiz ve düzgün yapıyorlar. Sanırım 2 kalite sibop var, 3-5 liradan kaçmayıp iyisini takmasını isteyin.
Ayrıca lastiklere balans işlemi de yapıyorlar. Jantın belli bir noktasına kurşun ağırlık yapıştırıyorlar.
Motorunuzu gönül rahatlığıyla teslim edebilirsiniz. Siz başında olmasanız da en iyi şekilde hizmet alacağınızdan kuşkunuz olmasın.


Bugün Buz motoru aradım. Lastiklerin çiftine 230 TL dedi. Takmaya para almıyorlarmış. İki adet sibop 20 tl dedi, yani toplam 250 TL dedi. Sanırım sen 230+50=280 tl ödedin. Demekki lastiği buzmotordan alınca takma için para almıyor ve daha ucuza geliyor. Lastiği Feyizoğlundan almanın avnatajı taksitli almak, Buz motor taksit yapmıyor.
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
11
Bugün yine yokladım motoru.Her zaman gidip geldiğim yolda rüzgarsız havada kısa meyilli yolda 120 km hıza ulaştı tek kişi.Fotoğrafınıda çektim telefonla :)Düz yolda 105 km yapıyor benim cb125.Aslında 11 nm tork felan hikaye benim eski kullandığım cg125 tipi motorla sürekli deniyoruz yinede ne rampada ne düz yolda yetişemiyorum.Hem o motorun halini görseniz içler acısı.Gerçi onu ne ybr nede cbf geçebiliyordu bu nasıl geçsin.Ben ondan yaklaşık 2 boy fark yiyorum ilk 3 viteste öne geçiyorum sonra o beni geçiyor.

Neyse cb125e nasıl derseniz eskidende çok motor kullandım.Bunuda 5800 km kullandım.Titreşim yok diyen yalan atar titreşim var özellikle gidonda daha fazla hissediliyor.Peglerde o kadar değil eğer aynadan baktığınızda arkadan gelen aracın markasını seçemiyorsanız bu size gidonda titreşim olduğunu gösterir.

Motorun diğer eksi yönü arka amörtisörler çok sert tamam sportif diyebilirsiniz ama gerçekten tek kişi kullanımda size yorgunluk olarak geri dönüyor.İki kişi amörtisör performansı çok iyi arkama 110 kg birini bindirdiğimde hızlı girelen virajlarda salınım yapmıyor.

Vites geçişleri çok güzel ama hızlı giderken ani duruşlarda biraz şanzıman afallıyor vites düşürürken geç kalıyor.Gerçi hepsinde var commuterlerin.

Orjinal lastikler ön fena değil sıcak asfaltta sıkıntı yok ama diğer asfaltlarda kaydırma yapıyor arka nasıl derseniz sadece lastik olsun diye takılmış:)

Yakıt tüketimine gelecek olursak sübaplar ve karbiratör aldığım gibi hiç ellenmedi.Bujiye bakmadım daha bişey olmaz hava filtresi temiz.
Şehir içi en az benim yaktırdığım 2.3-2.5 litre yani 12.5 kuruş.Ama bende 13.5 kuruş yakıyor devamlı şuanki fiyatlarla 10 kuruş yaktırmak çok zor kimse tahammül edemez o kadar sakinliğe:)
Uzun yolda 80 km den hiç düşmeden rampa çıkışlarda full gaz şeklinde 2.7 litre yakıyor dahada az yakmaz.Eğer 70 km hızla gidersem aynı yolda 2.3 litre yakıyor.10 km fark 100 kmde 0.4 litre fark ediyor.Eğer full gaz gidersem buda 90-100 demek oluyor rampa aşağı 120 :) 3.1-3.2 litre yakıyor.Ben 78 kiloyum.

Şimdilik yazmak istediklerim bunlar eğer sorunuz olursa cevaplayabilirim.Birde şuana kadar hiç sorun çıkarmadı sadece arka stop ampülünü değiştirdim o kadar...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Senin problemin çözümü bayağı karışık.. Yağmurda gezersen ön tekerden pantolon da çamurlanacak. Ayrıca şöför kılığındaki AYI'ların kafana kadar sıçratacağı çamur da cabası.. 1TL yıkama yok mu oralarda? Bu pompayla çok güzel köpük-sabun atarsın ama yıkama durulama işi yapmaz gibi geliyor.

Valla alıcı gözüyle 1 TL yıkama bakmadım abi açıkçası ama yakın çevremde de yok gibi zaten :/ çokta keyif alırım bu tür işlerle uğraşırken, pratik olsun derken gün gelip bunalmayayım eziyet gibi gemeye hiç başlamasın istiyorum.

Arabamıda yıkamaya hiç vermemişimdir, mm2 düşen sinek pisliği bile itina ile temizlenir :cherry:, 10 yıldan fazladır halen sıkılmadım ama arabanın içinde gittiğimden keyfim gelene kadar temizlemeden de oluyor motosiklet öyle de değil :)

Aman soğukta fazla binme romatizma felan oluyormuş sonralardan.

Valla dediğinde haklısın, ama sağlam giyinince inanırmısın rüzgar hissedilmiyor bile, yağmura da çözüm buldukmu bu iş olur gibi :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst