Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Arkadaşlar birkaç sayfa önce bir sorunumdan bahsetmiştim.
Debriyajın tam olarak ayırmadığını düşünmüştük hatta.
Bugün servisi aradım ve bu durumun normal olduğunu ve bir sıkıntı olmadığını söyledi.
Ayrıca cb125 sahibi bir arkadaşım da benim ricam üzerine denedi ve onda da durum aynı.

Bu arada durumun ne olduğunu şöyle söyleyeyim;
Orta sehbadayken motoru çalıştırıp vitesi 1'e takıp, debriyajı sonuna kadar çekmeme rağmen arka teker dönmeye devam ediyordu. Hatta tekeri ayağım ile durdurup tekrar bıraktığımda dönmeye tekrar başlıyordu.

Rica etsem burdan birkaç kişi daha deneyebilir mi?

Ayrıca servise lastik basınçlarını da sordum. Marka model farketmez, ön 29 arka 33 basacaksın dediler?!... Michelin lastiklerin yanaklarına bakayım bir de basınç değeri olarak ne vermiş.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Arkadaşlar birkaç sayfa önce bir sorunumdan bahsetmiştim.
Debriyajın tam olarak ayırmadığını düşünmüştük hatta.
Bugün servisi aradım ve bu durumun normal olduğunu ve bir sıkıntı olmadığını söyledi.
Ayrıca cb125 sahibi bir arkadaşım da benim ricam üzerine denedi ve onda da durum aynı.

Bu arada durumun ne olduğunu şöyle söyleyeyim;
Orta sehbadayken motoru çalıştırıp vitesi 1'e takıp, debriyajı sonuna kadar çekmeme rağmen arka teker dönmeye devam ediyordu. Hatta tekeri ayağım ile durdurup tekrar bıraktığımda dönmeye tekrar başlıyordu.

Rica etsem burdan birkaç kişi daha deneyebilir mi?

Ayrıca servise lastik basınçlarını da sordum. Marka model farketmez, ön 29 arka 33 basacaksın dediler?!... Michelin lastiklerin yanaklarına bakayım bir de basınç değeri olarak ne vermiş.
Bu her motorda böyledir reverse. :) Ne kadar debriyajı da sıksan azıcık ileri gitmeye yeltenir motor hep.
 
Katılım
15 Haz 2012
Mesajlar
32
cok ince ayrıntılara giriyorsunuz bende sizi takip ediyorum buradan bir seyler öğrenmeye calisiyorum ben acemiyim arkadaslar tesekkür ederim paylasımlarınız icin.. bu arada ilk uzunca bir yolculuk yaptım 40 km uzun yol sayılmaz ama ilk defa cıktım biraz korktum basamadım 60 70 gecemedim fazla cuma günü 100 km manyasa gidecegim yanıma sprey aldım birde uyduruk bi pompa ne olur ne olmaz sonrada bi istanbul yapmayı düsünüyorum:silent: bakalım nasıl olacak
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Debriyaj sıkılıyken tekerin dönmesi esnasında eğer tekerleği elinizle, ayağınızla vs kolayca durdurabiliyorsanız birşey olmaz merak etmeyin. Kavrama azıcık sürtüyordur, o da kalkıştaki sürtünmelerden kat be kat küçük birşeydir. Bir zararı yok.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Ealpt abimiz sanırım servislerden bahsetmemişti 180 TL derken, michelin yetkili satıcılarından bahsediyor diye düşünmüştüm ben, aldığımız yere değiştirtirsek yine mi garanti fasa fiso hikayeler çıkar dersiniz. :pr:

Yahu full elektronik olan laptopumuzun harddiskini ramini değiştiriyoruz garanti dışı kalmıyor, motora dokunmadığımız sürece bundada birşey olmaması lazım laptoptan daha narin değilse.

Nereden nasıl para kazanacaklarını şaşırmış bunlar eğerki lastiğide servise değiştirtmek zorundaysak. Lastik yahu bu :queen: !!!

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------

slm arkadaşlar yağ muhabbetinizi okudum asya scoter babamda da var arkadaşın dediği gibi 800 ml yağ konuyor vitesli ybr125, cbf 150 ve cb125 de dahil olmak üzere bunlara 1000 ml yağ konur sebebi viteslilerde şanzuman sistemide vardır ve onunda yağlanması gerektir ve o 1000 ml yağdan yağlanır scooterlerde sadece motor yağlanır şanzuman kısmı ayrı yerdedir o yüzden az yağ alır anlatabilmişimdir umarım

Açıklama için çok çok teşekkür ederim , ama bizim ustalarımızı bilirsin çoğu kişisel kararlar verirler, buna da tecrube derler :) Şimdi kılavuzda 0.8 yazan ne acaba yurtddışı Honda' lara mail atıp sormak lazım,

YBR / CBF' de de kılavuzda 0.8 yazıyorda 1 lt mi konuyorki acaba, yoksa onlarda zaten 1 lt de ustalar ezber usulü küçük cc de 1 lt konur ahanda CB 125 ozaman buna da 1 lt deyip kılavuzu bile açmamış ta olabilir mi :)
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
Ealpt abimiz sanırım servislerden bahsetmemişti 180 TL derken, michelin yetkili satıcılarından bahsediyor diye düşünmüştüm ben, aldığımız yere değiştirtirsek yine mi garanti fasa fiso hikayeler çıkar dersiniz. :pr:

Yahu full elektronik olan laptopumuzun harddiskini ramini değiştiriyoruz garanti dışı kalmıyor, motora dokunmadığımız sürece bundada birşey olmaması lazım laptoptan daha narin değilse.

Nereden nasıl para kazanacaklarını şaşırmış bunlar eğerki lastiğide servise değiştirtmek zorundaysak. Lastik yahu bu :queen: !!!

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------



Açıklama için çok çok teşekkür ederim , ama bizim ustalarımızı bilirsin çoğu kişisel kararlar verirler, buna da tecrube derler :) Şimdi kılavuzda 0.8 yazan ne acaba yurtddışı Honda' lara mail atıp sormak lazım,

YBR / CBF' de de kılavuzda 0.8 yazıyorda 1 lt mi konuyorki acaba, yoksa onlarda zaten 1 lt de ustalar ezber usulü küçük cc de 1 lt konur ahanda CB 125 ozaman buna da 1 lt deyip kılavuzu bile açmamış ta olabilir mi :)

kardeş ybr cbf150 de 1 litre yazıyor eğer motoru dağıtırsan 1,2 litre ybr ben cb de böyle olabilir demek istedim eğer kitapçığında 0,8 yazıyorsa o kadar koyun tabi 1 litre fazla olur bu sefer
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Eyvallah, bak bunu öğrendiğimiz çok iyi oldu, çok sağol. Bu işin aslını öğrenmek lazım, aşağıdan aldım geldim kılavuzu, yazan tam olarak şu

" 4. Karteri, tavsiye edilen seviyede motor yağı ile doldurun; yaklaşık: 0.8 (0.8 US qt , 0.7 lmp qt) "

Yanlış hatırlamıyormuşum 0.8 yazıyor ve bana tanıdık gelen bi ölçü birimi yok hakikaten, keşke yanılsaydım :salut:
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
Arkadaslar bırsey daha danısmank ıstıyorum. motora cakmak gırısı taktırmak ıstıyorum navıgasyon telefn ıcın motoru ılk alırken sordum garantı dısı kalır dedıler :s mt den aradım ettım takılıo yanı en saglıklısı akuyle arasına sıgorta koyarak oluyormus... yanı asıl dusuncem su. bunu duzgun bı yerde yaptırmak ıstesem duzgun basıt bı baglantı ıle kullanmsam bakıma vs gıderken kendım cıkarsam :queen: yanı gormedıklerı surece garantı dısı kalmıs olmuyr:)
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Arkadaslar bırsey daha danısmank ıstıyorum. motora cakmak gırısı taktırmak ıstıyorum navıgasyon telefn ıcın motoru ılk alırken sordum garantı dısı kalır dedıler :s mt den aradım ettım takılıo yanı en saglıklısı akuyle arasına sıgorta koyarak oluyormus... yanı asıl dusuncem su. bunu duzgun bı yerde yaptırmak ıstesem duzgun basıt bı baglantı ıle kullanmsam bakıma vs gıderken kendım cıkarsam :queen: yanı gormedıklerı surece garantı dısı kalmıs olmuyr:)

olur tabiki,servise ne sorsak garanti dışı kalır diyo..bana bakımlarda 2.000 bakımıda garanti için gerekli demişti özellikle sordum ama yok oda para kazanmak..ben yağını kendim değiştiririm servise gerek yok...sende bunu yapabilirsin bi sıkıntı olmaz..
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
olur tabiki,servise ne sorsak garanti dışı kalır diyo..bana bakımlarda 2.000 bakımıda garanti için gerekli demişti özellikle sordum ama yok oda para kazanmak..ben yağını kendim değiştiririm servise gerek yok...sende bunu yapabilirsin bi sıkıntı olmaz..

işte bunu yapıcak bırını bulmam lazım :))) elektrık vs den de hıc anlamam :) sıkıntı orda bırıne yaptırmam lazım sokmesı takması kolay olucak :s ıste varmı tavsıyenız gazıosmanpasa da oturuyorum?
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
işte bunu yapıcak bırını bulmam lazım :))) elektrık vs den de hıc anlamam :) sıkıntı orda bırıne yaptırmam lazım sokmesı takması kolay olucak :s ıste varmı tavsıyenız gazıosmanpasa da oturuyorum?

bende cbf için bunu yapmak istemiştim ama bende anlamıyorum elektirikten,varsa biri burdan önerebilir...benim sigorta olaylarında kafam gidiyo:)arka çantaya led stop bağlamıştım fren müşüründen elektirik alarak aküm zamanla bitmişti sonra çıkardım..biraz anlasam şundan motora neler takıcam:)

geçen bi motor gördüm motorda yok gps,çakmak soketi,mp3 çalar,kolonlar evet kocaman kocaman kolonlar bu kadar ileri gitmem ama lazım olan şeyler var tabiki:)
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
bende cbf için bunu yapmak istemiştim ama bende anlamıyorum elektirikten,varsa biri burdan önerebilir...benim sigorta olaylarında kafam gidiyo:)arka çantaya led stop bağlamıştım fren müşüründen elektirik alarak aküm zamanla bitmişti sonra çıkardım..biraz anlasam şundan motora neler takıcam:)

geçen bi motor gördüm motorda yok gps,çakmak soketi,mp3 çalar,kolonlar evet kocaman kocaman kolonlar bu kadar ileri gitmem ama lazım olan şeyler var tabiki:)


yok bı cakmak gırısı yeterlı :) bnde gordum bı scooter da folyo kaplamıs sagını solunu mınık bı tv kolon falan koymus ısıklarda atv ye baktım bende bıraz :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Motosikletin orjinal parçalarını delmeden etmeden yaparsan,

http://www.marintekstore.com/?catId=43&pId=517568 şu tip bi soketi 3M veya Tesa gibi kaliteli bi çift taraflı 1mm/2mm neyse bant ile bantlarsan,

Ara kablonada sigortanı ihmal etmezsen, hatta bence ara anahtarda koy ki ne olur ne olmaz sürekli açık kalmasın. Motosikletin herhangi biyerinden 12V çıkış alır kablo uçlarınıda soketli yaparsın

soketi söker servisine gidersin kimsede bişey anlayamaz bence :) Sen malzemelerini kaliteli seç, özellikle soketi marine tipi ve sıva üstü seç ki su izolasyonu sorunu büyük dertler açabilir başına,

diğer açık birleşim alanlarını silikonlayıp kuruduktan sonra elektrik bantı ile sıkıca bantlarsan bunuda motosikletinde en muhafazalı olduğunu düşündüğün yere koyar kullanırsın,

Benim önerim malzemelerini kaliteli bi şekilde topla, zaten çok bişey tutmazlar tahminim 30-40 TL geçmez ama 10-15 e mal olsun iş görsün dersen yarın bigün kablolarından duman yükselir :)

Malzemelerinle birlikte otomobil elektrikçisi veya Desi veya başka işini düzgün yapan bi alarmcıya gidersen http://www.desialarm.com.tr/irtibat yardımcı olurlar tahminim, süper tertemiz bi iş çıkar sonuçta.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Ön+Arka lastik ve montajı nekadar tuttu acaba ? 180 TL civarı ise aranan kan bulunmuş demektir :) Yoksa google dayı ağzından baklayı çıkarmıyor dükkan dükkan gezmek kalıyor geri :queen:

Motosiklet kullanmak için sebep arıyoruz zaten :flower:
 
Katılım
18 Mar 2005
Mesajlar
80
yok o fiyata değil bende 240 lira montaj dahil taktırdım.ama ucuza almak isterseniz size adres fatih kılıçlı motomarketim.ben 3 kuruş kazanacam diye genede buz motordan vazgeçmem.montaj profosyonel
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
Arkadaşlar benim motor 3000 kmde,benim motosiklet tecrübeside 3000 km :) yağmur yağdığı zamanlar motora özellikle bindim orjinal lastiklerin yol tutuşu bence gayet iyi ...değiştirme gereği gerçekten var mı?? Tecrübeli arkadaşlar orjinal lastik hakkında ne derler??? Inzelll ????
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
yok bı cakmak gırısı yeterlı :) bnde gordum bı scooter da folyo kaplamıs sagını solunu mınık bı tv kolon falan koymus ısıklarda atv ye baktım bende bıraz :)

Benim bundan önce kullanmış olduğum Kymco People S200 de fabrika çıkışı olaraak çakmak girişi vardı. Telefon şarj etmek için falan baya iyi oluyor. Hatta lastik şişirmek için kompresör kullanımı için.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst