Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
basıncı hakkında fazla bılgım yok arkdasımda aldıgın yer yada bı honda bayıını ararsan yardımcı olurlar dıye dusunuyorum gıtmene gerek yok bnce ;)
bnede bakıma goturdugumde degıstırmeyı dusunuyorum fıyatları nasıl nerden aldın? bn ılk aldıgımda yanı motoru alırken Gazıosmanpasa Honda Çiftkurtlar a sormustum 250 demişlerdi sanırım bıraz fazla geldı kı bakımada oraya goturmeyı dusunuyorum...

Haklısın en iyisi servisi arayıp teyit etmek.
Ben lastikleri feyizoğlundan aldım. Sanırım çifti 230TL gibi bir fiyata geliyor nakitte %5 gibi bir indirimleri oluyor yanlış hatırlamıyorsam. Taktırma işlemini de kabataş buz motorda yaptırdım. O da yine yanlış hatırlamıyorsam 50TL gibi bir şey tutmuştu. İşçilik gayet güzel. Standart bir uygulama mıdır bilmiyorum ama bir makinede ayar çekip çıkan sonuca göre bir ağırlık (kurşun) yapıştırıyorlar janta. Söylediklerine göre lastiğin dönmesi esnasında oluşan titreşimi azaltıyormuş. Olmasa da bir şey farketmezsin dediler.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Eralpt abimiz Michelin Pilot Sporty ön+arka 180 TL civarı bulunabileceğini yazmıştı yanlış hatırlamıyorsam, ben çok derin araştırmadım fakat 230 TL civarı genellikle internet sitelerinde.

Şuan için sıkıntı yaşatmıyor üzerindeki lastikler, eğer birgün değiştirirsem düşündüğüm tek lastik Michelin Pilot Sporty.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:13 ----------

O yapıştırdıkları şey cantın dengesinde epey etkili gibi geldi bana, vites boşta lastik el ile çevirildiğinde durdurup bıraktığında sağa sola dönüyorsa o dengeleyici uygulanıyordu diye biliyorum,

makine ölçümü sonrası taktılarsa hissetmesende iyidir bence :)
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
mişlen lastikte son nokta konfor açısından yol tutuşu açısından harika...benim lastiklerde biraz eskisin mişlen alıcam motor daha bi harika olur...


bugün cb ile bikaç foto çekildik paylaşıyım dedim...











bu son foto güzel çıkmış göbek hariç:)oda gitçek zaten:)



---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

cb'nin farı:)akşamları sıkıştıran olursa sellektör yapıyorum arkadan adam şaşı oluyor:)

 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Çok güzel fotoğraflar mücahit, eline sağlık .Motosikletinde ilk günkinden daha temiz :)

Çanta tam düşündüğüm gibi montajdan sonra süper oturmuş motsikletine çok beğendim.

Ekipmansız çıkma, yol boşta olsa bişey olacagı tutar allah korusun. Paylaşım için saol, tamda herkes kayboldu derken iyi geldi bu fotolar :)
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
mücahit iyi fotolar olmuş.güzel çıkmışın..tam kapaklık.. :)

saygılar
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
guzel resımler :) kazasız belasız bol km ler ınsallah :)
bu arada bıızm farlar kapanmıomus avrupa standartları dogrultunda falan fılan :)
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Çok güzel fotoğraflar mücahit, eline sağlık .Motosikletinde ilk günkinden daha temiz :)

Çanta tam düşündüğüm gibi montajdan sonra süper oturmuş motsikletine çok beğendim.

Ekipmansız çıkma, yol boşta olsa bişey olacagı tutar allah korusun. Paylaşım için saol, tamda herkes kayboldu derken iyi geldi bu fotolar :)

teşekkürler herkese,motor çok fotojenik:)...arada resimler paylaşmak güzel oluyo herkesten bekleriz:)topic canlansın...evet ekipmansız çıkmamak lazım:cat:üşengeçlik:)

motor nedense fotoğraflarda temiz çıkmış normalde çok kirliydi renginden heralde kiri göstermiyo,motoru yıkayıp cilalasak heralde parıl parıl parlar:)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Yani 1000 bakımı yaptırdık, sonrası için 1500 km sonra yağ değişim ondan sonraki 1500 de genel bakım yapılmalı dedi. Yani 2500 de yağ değişimi ve 4000 de genel bakım oluyor.
Belki ondan sonrası 4000 de bir olabilir.


demek garanti dışı kalmaması için bunlar gerekiyor,bir mesajda 2.000 km bakımı yapılmazsa garanti dışı kalır yazmışlar şaşırttılar beni,bilgiler için teşekkür ederim
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Bakımlar 1000-4000-8000 diye gidiyor. 2.000'de bir gelin demeleri tamamen ticari. Motorunuzu üzmüyor sakince kullanıyorsanız 2. bakıma 4.000'de gidebilirsiniz. Garanti dışında falan da kalmazsınız.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Bakımlar 1000-4000-8000 diye gidiyor. 2.000'de bir gelin demeleri tamamen ticari. Motorunuzu üzmüyor sakince kullanıyorsanız 2. bakıma 4.000'de gidebilirsiniz. Garanti dışında falan da kalmazsınız.


ozaman 4 bine kadar servise gitmesek garantide motor? ben daha önce kullandığım küçük hacimli motorlarda hep 1.000 yada 1.500 km de bir yağ değişimi yaptım,bununda çok faydasını gördüm. 20 bindeki çin malı motorumun içini açtı usta,( kapak contası patlamıştı ben değiştirdim geri topalrken subap çubuğunu içine düşürdüm bu sebepten açıldı) ve dedi ki ''inanılmaz temizlikte motor sanki rodajı yeni dolmuş gibi,çok iyi durumda'' demişti, yağın önemine inanıyorum bu yüzdende CB de de 1.000 km bir yağ değiştirmek istiyorum, 2 ayda 1.000 km yapıyorum, 2 ayda bir 1 litre yağ parasıda çok bişey değil, yeterki motor sağlam kalsın.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Evet garantide. 1000 km'de bir değiştirmek biraz erken bence. 2000'de bir yapabilirsin, ara değişimleri kendiniz de yapabilirsiniz hatta.
Ben sakin kullanıyorum, yüksek devirleri görmüyor derseniz 4000'de de gidilir.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
1000 km çok kısa bir süre değilmi, üstelik kılavuz bile 4000 de bir demiş :) genelde türk usulü kılavuzun dediğini bile en az ikiye katlamaktır, biçok kişi 8-10.000 de bir yağ değiştirir heralde :)

Hiç değiştirmeyip birgün gelip eksiltmişse ekleyip devam edenlerde olacaktır, bunların hepsi berbat örnekler. Milleti anlamak mümkün değil zaten, bi yolunu bulsalar kum koyup çalıştırırlar motoru :queen:

Sen kılavuza uysan yeterli maksimum bakımı yapmış olursun bence. Ben motor sesine vites geçişinin sertliğine göre 2000-2500 KM arası değiştirebilirim yağı bikereye mahsus, sonuçta rodaj sonrası ikinci değişim olacak,

herhangi bi kalıntı v.s varsa gibi rahatsız olursam. Sonrasında 4000 km de bir yağı değiştiririm ve bakıma götürürüm sık değiştirmektense kaliteli motor yağına o parayı vermek daha doğru geliyor bana.

Herikiside olabilir ama kılavuzun bakım sürelerini bile yarı yarıya kısaltırsam rahatsız derler bana :) Zaten abartılarak konuyordur bakım süreleri kılavuzlara, en agresif kullanım, en dengesiz şanzıman kullanımı gibi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:32 ----------

Birde kılavuzda yağ kapasitesi 0.8(... ... ) bişeyler yazıyor ölçü birimi verilmemiş, 1 lt yağ koydular motora değişimde,

durumdan huylanıp bikaç servisi daha aradım 1 lt koyuyoruz dediler rahatladım ama aklımda kalmasın, kılavuzda 0.8 dediği birim nedir sizce kg olabilirmi ?

Fazla yağ koymanızın faydasından çok zararı olur falan bişeyler yazıyordu bide yanlış hatırlamıyorsam.
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
Tekrar merhaba arkdaslar bu ay sonu 31 ınde sanırım yola cıkmayı dusunuyorum ıstanbuldan ayvalıga :) sanırım bı ıkı gune 1000 km bakımını yaptırcam sızce yol olarak nasıl bı yol ızlemelıyım?
1.eceabat tan canakkele uzerınden ?
2.yenıkapıdan bandrıma arabalı vapurlamı?
3.marmara etrafından dolasarak (ızmıt yalova bursa balıkesır) mı?
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
1000 km çok kısa bir süre değilmi, üstelik kılavuz bile 4000 de bir demiş :) genelde türk usulü kılavuzun dediğini bile en az ikiye katlamaktır, biçok kişi 8-10.000 de bir yağ değiştirir heralde :)

Hiç değiştirmeyip birgün gelip eksiltmişse ekleyip devam edenlerde olacaktır, bunların hepsi berbat örnekler. Milleti anlamak mümkün değil zaten, bi yolunu bulsalar kum koyup çalıştırırlar motoru :queen:

Sen kılavuza uysan yeterli maksimum bakımı yapmış olursun bence. Ben motor sesine vites geçişinin sertliğine göre 2000-2500 KM arası değiştirebilirim yağı bikereye mahsus, sonuçta rodaj sonrası ikinci değişim olacak,

herhangi bi kalıntı v.s varsa gibi rahatsız olursam. Sonrasında 4000 km de bir yağı değiştiririm ve bakıma götürürüm sık değiştirmektense kaliteli motor yağına o parayı vermek daha doğru geliyor bana.

Herikiside olabilir ama kılavuzun bakım sürelerini bile yarı yarıya kısaltırsam rahatsız derler bana :) Zaten abartılarak konuyordur bakım süreleri kılavuzlara, en agresif kullanım, en dengesiz şanzıman kullanımı gibi.


ben bu konuda takıntılıyım sanırım,dededen kalma alışkanlık,o hep derdi ki ''yağ motorun kanıdır'' 8 senedir kendi motorlarımın yağını kendim değiştiriyorum,büyük hacimli olmayanlarınkini hep 1000 -1500 de bir değiştirdim hiç biri de en ufak arıza ses vermedi bana =) zaten 2 ayda 1.000 km yapıyorum, opetin yağının litreside 16 liraydı, 800 ml alıyordu schooterım da jinlunumda, yani ayda 7 tl yağ parası bi paket sigara parası bile değil(sigarada içmiyorum zaten)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:39 ----------

Tekrar merhaba arkdaslar bu ay sonu 31 ınde sanırım yola cıkmayı dusunuyorum ıstanbuldan ayvalıga :) sanırım bı ıkı gune 1000 km bakımını yaptırcam sızce yol olarak nasıl bı yol ızlemelıyım?
1.eceabat tan canakkele uzerınden ?
2.yenıkapıdan bandrıma arabalı vapurlamı?
3.marmara etrafından dolasarak (ızmıt yalova bursa balıkesır) mı?

ben geçen hafta bursa balıkesir altınoluk yaptım,balıkesirin orda bi yol çalışması başlıyor varya arabanın altını 50 kere vurdum,30-40 km hızla bi dünya yol gittim,oralardan uzak durda nereden gidersen git =)
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
ben bu konuda takıntılıyım sanırım,dededen kalma alışkanlık,o hep derdi ki ''yağ motorun kanıdır'' 8 senedir kendi motorlarımın yağını kendim değiştiriyorum,büyük hacimli olmayanlarınkini hep 1000 -1500 de bir değiştirdim hiç biri de en ufak arıza ses vermedi bana =) zaten 2 ayda 1.000 km yapıyorum, opetin yağının litreside 16 liraydı, 800 ml alıyordu schooterım da jinlunumda, yani ayda 7 tl yağ parası bi paket sigara parası bile değil(sigarada içmiyorum zaten)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:39 ----------



ben geçen hafta bursa balıkesir altınoluk yaptım,balıkesirin orda bi yol çalışması başlıyor varya arabanın altını 50 kere vurdum,30-40 km hızla bi dünya yol gittim,oralardan uzak durda nereden gidersen git =)

balıkesırın ordan uzak durup nasıl gıdıcem kı :s ve arabanın derken ?
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
1000 km çok kısa bir süre değilmi, üstelik kılavuz bile 4000 de bir demiş :) genelde türk usulü kılavuzun dediğini bile en az ikiye katlamaktır, biçok kişi 8-10.000 de bir yağ değiştirir heralde :)

Hiç değiştirmeyip birgün gelip eksiltmişse ekleyip devam edenlerde olacaktır, bunların hepsi berbat örnekler. Milleti anlamak mümkün değil zaten, bi yolunu bulsalar kum koyup çalıştırırlar motoru :queen:

Sen kılavuza uysan yeterli maksimum bakımı yapmış olursun bence. Ben motor sesine vites geçişinin sertliğine göre 2000-2500 KM arası değiştirebilirim yağı bikereye mahsus, sonuçta rodaj sonrası ikinci değişim olacak,

herhangi bi kalıntı v.s varsa gibi rahatsız olursam. Sonrasında 4000 km de bir yağı değiştiririm ve bakıma götürürüm sık değiştirmektense kaliteli motor yağına o parayı vermek daha doğru geliyor bana.

Herikiside olabilir ama kılavuzun bakım sürelerini bile yarı yarıya kısaltırsam rahatsız derler bana :) Zaten abartılarak konuyordur bakım süreleri kılavuzlara, en agresif kullanım, en dengesiz şanzıman kullanımı gibi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:32 ----------

Birde kılavuzda yağ kapasitesi 0.8(... ... ) bişeyler yazıyor ölçü birimi verilmemiş, 1 lt yağ koydular motora değişimde,

durumdan huylanıp bikaç servisi daha aradım 1 lt koyuyoruz dediler rahatladım ama aklımda kalmasın, kılavuzda 0.8 dediği birim nedir sizce kg olabilirmi ?

Fazla yağ koymanızın faydasından çok zararı olur falan bişeyler yazıyordu bide yanlış hatırlamıyorsam.

150cc motorlarda 0.80ml yağ konuluyor, asya 150cc schooterımın servis manuelinde de öyle yazıyordu, jinlun 150cc cruiserımın manuelinde de öyle yazıyordu. bakımda benim CB ye İphone yağ koydular bende dedim ki artan yağı alıyım, usta dedi ki hepsini koydum istersen boş şişesini vereyim :S baya sorunlar oldu servisle aramda bende üstelemedim,lakin fazla yağ keçelerin patlamasına yol açıyor diye biliyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:48 ----------

balıkesırın ordan uzak durup nasıl gıdıcem kı :s ve arabanın derken ?


bende CB ile gidecektim altınoluğa tatile,son anda abim yollarda çalışma var sakın motorla gitme diye ortalığı velveleye verdi bende mecbur arabayla gitmek zorunda kaldım,arabam Honda Civic, 2 kişi olmama rağmen yol okadar kötüydü ki altı vurdu arabanın (gerçi civiclerin altının vurmadığı yer mi var?)
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
150cc motorlarda 0.80ml yağ konuluyor, asya 150cc schooterımın servis manuelinde de öyle yazıyordu, jinlun 150cc cruiserımın manuelinde de öyle yazıyordu. bakımda benim CB ye İphone yağ koydular bende dedim ki artan yağı alıyım, usta dedi ki hepsini koydum istersen boş şişesini vereyim :S baya sorunlar oldu servisle aramda bende üstelemedim,lakin fazla yağ keçelerin patlamasına yol açıyor diye biliyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:48 ----------




bende CB ile gidecektim altınoluğa tatile,son anda abim yollarda çalışma var sakın motorla gitme diye ortalığı velveleye verdi bende mecbur arabayla gitmek zorunda kaldım,arabam Honda Civic, 2 kişi olmama rağmen yol okadar kötüydü ki altı vurdu arabanın (gerçi civiclerin altının vurmadığı yer mi var?)


:)) oyle yada boyle ordan gıdıcem snrım alternatıf yol bakarım yınde.. tsk ederım tavsıyelerın ıcın ;)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Normalde motosikletlerde yağ koyduğumuz kapağın üstünde yazar, cb de yazmamışlar acaba 200 ml fazla mı koyuyorlar :jocolor: ötv - kdv derken bişey kazanamıyoruz bari servisten kazanalım mantığıyla :pr:

Kılavuzda da 0.8 yazıyordu 0.8 kg = 1 lt ( yoğunluğunu da bilmiyoruz ki yağın ) gibi düşünmüştüm, eger 0.8 dediği litre yerine 1 litre koyuyorsa %25 fazla koyması ciddi sorunlar çıkarmaz mı ???

Bikaç servisi aradım sordum gerçi bakım sonrası huylanıp, hepsi ağız birliği ile 1 lt yağ koyucaz dediler. Acaba işin aslı ne :silent:
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
slm arkadaşlar yağ muhabbetinizi okudum asya scoter babamda da var arkadaşın dediği gibi 800 ml yağ konuyor vitesli ybr125, cbf 150 ve cb125 de dahil olmak üzere bunlara 1000 ml yağ konur sebebi viteslilerde şanzuman sistemide vardır ve onunda yağlanması gerektir ve o 1000 ml yağdan yağlanır scooterlerde sadece motor yağlanır şanzuman kısmı ayrı yerdedir o yüzden az yağ alır anlatabilmişimdir umarım
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Eralpt abimiz Michelin Pilot Sporty ön+arka 180 TL civarı bulunabileceğini yazmıştı yanlış hatırlamıyorsam, ben çok derin araştırmadım fakat 230 TL civarı genellikle internet sitelerinde.

Bende Michelin Pilot sporty düşünüyorum, fakat çifti 230 TL den aşağı fiyat bulamadım. İnternette fiyatlar bu şekilde, Honda D&B motora sordum, orasıda çifti için 230 TL dedi, takması için çifti için 20 TL olur dedi, yani toplam 250 TL .
180 TL alınacak yer varsa yerini söylesenizde oradan alsak.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst