Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
31 Mar 2012
Mesajlar
159
Aslında orijinal lastiklerle hic bı sıkıntı yasamadım ama patladığında yasayacağım kesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------

Size bı sorum olacak dün motoru zorladım benim cb 3000 km de. Hız olarak 3.vitesde 103 yaptım. Ama bı arkadaşında crypton var onu bir türlü geçemedim benim depo ful ve karsı taraftan 30kilo daha fazlayim motor ağırlığı dahil. Bir de mesala 4 vitesde 110 yapıyorum 5.vitese bekletmeksizin attığımda hız hemen 100 e düşüyor ve çıkmıyor. Biz askında 3 motorduk diğer arkadaşda mordiler drift var o da 105i bulunca yokuş aşağı gecti cryptonu crypton. Da oynanmamış orijinal motor tavsiyeleriniz var mı sebeb ne olabilir hızın 110 iken birden 100e dusmesi
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Lastik konusunu biraz araştırdım. Sanırım bizim motorlar için en iyi seçenek Michelin Pilot Sporty modeli.
Pirelli Dura Traction için fazla dişli olduğundan asfaltta yol tutuşunun michelin kadar iyi olmayacağı yönünde yorumlar var.
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
motor platinli değilmiş

Platinli olunca ne oluyor? Platinli olması mı daha iyi platinsiz olması, biraz açıklayabilirmisin

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

motor platinli değilmiş

Lastik konusunu biraz araştırdım. Sanırım bizim motorlar için en iyi seçenek Michelin Pilot Sporty modeli.
Pirelli Dura Traction için fazla dişli olduğundan asfaltta yol tutuşunun michelin kadar iyi olmayacağı yönünde yorumlar var.

Lastiğin fazla dişili olması yağışlı havalar için daha iyi değilmi?
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
458
Arkadaşlar bende Cb125e aldım yalnız bir yerden zırıltı yapıyor bir ara depo dan diye okumuştum servise söyledim Depo kapağından dedi usta normal bir durum muş
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Arkadaşlar bende Cb125e aldım yalnız bir yerden zırıltı yapıyor bir ara depo dan diye okumuştum servise söyledim Depo kapağından dedi usta normal bir durum muş

bir kaç sayfa önde test ettiğim cb den yorumlar var.. cb 125 çok yerini kırar döker söylemedi deme... zırıltıda vibrasyondan kaynaklanıyor yok demeyin apache den farkı yok...
bir çok yeri olumsuz gözümde...
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Arkadaşlar bende Cb125e aldım yalnız bir yerden zırıltı yapıyor bir ara depo dan diye okumuştum servise söyledim Depo kapağından dedi usta normal bir durum muş

Depo kapağından diye ben demiştim yalnız benim servis normal bir durum gibi bir şey söylemedi, değişim için form doldurdu (gerçi halen dönüş yapmadılar ama)
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
depo kapağındaki mavi bandı sökerken kapak ile su girmesin diye koydukları dönmeli parça arasında mavi bant kalıyor oda arada boşluk bırakıyor ve vibrasyona girince ses yapıyor, biraz uğraşınca artık kalan mavi bandı söktüm ses kesildi, uzun süre kalınca yağmur kapağının bağlandığı yer gevşiyor değişmek gerekiyor.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Arkadaşlar motoru yarın 1000km bakımına götüreceğim. Avrupa yakasında tavsiye edeceğiniz iyi bir servis var mı?
Tavsiye gelmezse otosevere götüreceğim motoru.
Bir de istediğim yağı yanımda götürmeli miyim? Yoksa servislerde bulunur mu iyi marka yağlar? 10-30 mu, yoksa 10-40 mı koydurmalıyım?
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
kitapçıkta 10-30 yazıyor, serviste marka tercihi yaparsan o markayı kullanırlar kendilerinde yoksada sen alıp gelirsin öyle koyarlar, zincirini mutlaka kontrol ettir ve yağlattır. birde gidonun sol tarafında debriyaj halatını kontrol et bazen gidon mafsalı araya alıp eziyor.

bende sesli flaşör taktıracağım, sinyal verince ses çıkaranlardan.
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
arkadaslar hepınıze merhaba ben aranıza yenı katılanlardanım motorla ılgılı pek bılgım yok ama hevesım cok var motor almak ıstıyorum cb125 ıdeal geldı sankı ama bu tıtreme hız dusuklugu falan bıraz tereddut ettım sız kullanıcı olarak ne soylersınız ben sadece ısten eve evden ıse gıdıp gelırım gunde en fazla 30km yol yaparım hızı sureklı sabıt 100 km gıdılırmı bununla motor bunu kaldıracak kapasıtedemıdır veya bu motorun yerıne ybr 125 ve mondıal 150 mcx roadraker uygun olurmu en ıyısı hangısıdır sızce benım oncelıgım cb125 gorunus ve tıp olarak cok hosuma gıttı verıcegınız bılgıler ıcın sımdıden tesekkurler...

Hocam ben CB125'den çok memnunum ama kıyaslama yapamam zira başka motosiklet kullanmadım.Bakım sırasında konuştuğum bir kurye arkadaş 4000 km bakımını yaptırıyordu. O da şehir içi manevra ve torkundan memnun ama bunu satıp YBR alacağını söyledi. (16 senelik kurye imiş ve cbf,ybr,apache vs. hepsini kullandım dedi.. Ben onun yalancısıyım. Seçiminde sorumluluk almam.)


Bu motosikletle uzun süreli sabit yolculuk hız 90 km/saat.. Bu hızın üstü tat vermez...
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Bende cumartesi günü ilk 1000 bakımına götüreceğim motoru.
Yükseliş İzmir ile görüştüm 30 tl ücret aldıklarını söylediler...

Hani kusra bakmasınlarda alt tarafı 1 lt yağ 30 tl yaparmı ya :)
Maalesef yapacak bişey yok malum bana yakın olan tek servis bu yoksa taa manisa'ya gitmem lazım yada Tire'ye :silent:
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
Bende bunu anlamıyorum... EralpT denen kişi titreşim var ama Apache gibi böbrek taşı düşürmez diyor... Bu arkadaşta Apache'den farkı yok diyor... keşke bu arkadaşla buluşup aynı CB125 ve aynı apache'ye binsede ortak bir yorum yapsalar... Zira ikiside doğru söylüyordur ama bindikleri motorlardandır heralde fark modelden değil .... Niye yalan söylesinlerki...

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

................
teşekkür ederim... aklıma gelen başka bişey olursa yine eklerim... ama inşallah motoru sağlam ve uzun km ler götürecek cinstendir...


---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

.. cb 125 çok yerini kırar döker söylemedi deme... zırıltıda vibrasyondan kaynaklanıyor yok demeyin apache den farkı yok...
bir çok yeri olumsuz gözümde...
..................
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
tvs apache'deki vibrasyon motordan kaynaklanıyor altınızdaki yırtıcı gücü hissediyorsunuz, honda cb125e'de ise belirli bir devirden sonra vibrasyon var.Eralpt bey motorunu satılığa çıkarmış bu başlığa daha girmiyor. Ramazan abide açık sözlü biri esirgemez lafını ama doğru söyler. onca yıllık tecrübesidir aslında konuşan.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
hee tamam ıkı kısı yorum yaptı bır kısıde motoru satılıga cıkardı tamam butun cb yakın ortada bırtane bırakmayın komık yaa ...
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
şu zırıltı bendede peydah oldu daha 120 kmdeyim yaw gazı aniden bırakınca hırlama gibi oluyor uyuz oldum durdurdum gaz verdim falan ses yok sadece seyir halinde gaz açıp kapattığım zaman oluyor
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
1500kmdeyım arka plakalıgımdan baska depomdan ses gelıyor ayaklar esneme anında vıklıyor baskada bır sıkıntım yok belkı sızın hırlama karburatorun vakum sıstemıyle alakalıdır dınlemek lazım...
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
tvs apache'deki vibrasyon motordan kaynaklanıyor altınızdaki yırtıcı gücü hissediyorsunuz, honda cb125e'de ise belirli bir devirden sonra vibrasyon var.Eralpt bey motorunu satılığa çıkarmış bu başlığa daha girmiyor. Ramazan abide açık sözlü biri esirgemez lafını ama doğru söyler. onca yıllık tecrübesidir aslında konuşan.

Hocam bende size katılıyorum.. Kimseye yalancı vs. demek haddime değil... Tamamen ikisi de doğru söylüyor diye yazıda da yazdım zaten...
Benim motorda zırıltı falan yok, Allah nazardan saklasın.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Selamlar

Arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar,
Aranıza katılmak adına can atıyorum. Tasarım okudum ve yıllar önce Yamaha' nın MT 03 modeline görsel olarak vuruldum, acilen ehliyet aldım ve fiyatından dolayı 2. el tercih etmek zorundaydım, fakat petrol yeşilinin 2. ele düşmemesi,
motosiklet kullanan arkadaşlarımın ilk motor için bana fazla olduğunu sürekli vurgulaması, askerlik... derken aradan yıllar geçti :D Motosikletin bir kültüre sahip olması (binlerce yıldır atalarımızın at üstünde yetişmesindenmidir bilinmez) ve
trafikteki diğer taşıtlara oranla daha kaliteli bir kullacı kitlesine sahip olması beni de bu aileye katılmak adına çok heyecanlandırıyor.

Öncelikle süratten hiç hoşlanmam, çok ciddi bir işim olmadığı sürece keyif sürücüsüyümdür (işim çok acil ise taksi, metro, tramvay... :) ), 1997 -159 000 km honda civic sahibiyim ve otomobil ile 130 km/h görmemişimdir.
Bunun sonucunda, 3 yıl önce akü ve geçen yıl lastik değiştirdim bir kez bile yolda kalmadım. Yapıma uygun olduğunu düşündügüm CB 125 E motosikleti henüz test etmedim zaten çokta bir beklentim yok anlayacağınız üzere :)
Birkaç gün içerisinde bir Honda bayiine gidip seleye oturduğumda ayagımın yer ile ilişkisi tek kriterim ( boy 1.68 ). Malum sadece ehliyet alırken 100 mt kadar ybr kullandım :D ve yüksek gelmişti.

Yakıt ekonomisi günümüzde çok önemsediğim konulardan biri mecburen. Cb 125 e beni üzerinde geçirdiğim her kilometrede maddi olarak daha da yaklaştıracak. Bu durumu birkaç bin kilomoetrede kendini amorti etmesi ile esprili bir dille,
gayet açık aydınlatmış arkadaşlara teşekkürler. Bir sonraki hedefim nasip olursa Brammo Empulse R ( tr gelirse ) / Yamaha MT 03. Tarz olarak bir sınıf seçmek doğru gelmiyor henüz fakat motosikletimin karşısına geçip
bir sigara yakasım gelmeli ki birbirimizi daha çok sevmeliyiz. Başlangıç sınıfında görsel olarak beni tek çeken makine KTM 125 Duke fakat ne olur ne olmaz sadece iki tekerlekli olarak bisiklet kullanmış biri için fiyatını yüksek buluyorum.
Diğerlerinin hepsi zaten çirkin bunu kabul etmekte fayda var :D (şahsi fikrim)

Unutmadan ufak bir sorum olacak ruhsat ve plaka işlemlerinde "ikamet ettiğiniz ilçe emniyeti" diye geçmiş bilgiler, benim ikametim Bursa da görünmekte fakat kendim Beyoğlu / Istanbul da oturmaktayım. Ikametimi Istanbul a aldırmadan Beyoğlu emniyetinde işlemlerimi tamamlayabilirmiyim, yoksa illa ki ikametimi aldırmam mı gerekiyor ?

Şimdiden cevaplayan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Hepinize kazasız belasız kullanmalar nasip olsun. Her kelimeyi tüm içtenliğimle yazdım, umarım yanlış anlaşılacak birşey yazmadım :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst