Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
59
Bu motorda titreşimin rezonansa gelip arttığı devirler var mı ? eğer rezonans oluyosa inkar edilemez titreşim gerçekten vardır ama rezonans yapmıyorsa titreşim sayılmaz o.

Motorda titreşim varsa belli devirlerde rezonans kaçınılmaz olur. Rezonans titreşimin şiddetine bağlı olduğu gibi tepki verecek zırıltı yapacak olan parçanın cinsine, durumuna da bağlı. Cb'de titreşim biraz daha hissedilir olduğu için rezonans titreşimi de kendini gösterebiliyor. Bütün hıncını depo kapağından çıkarabiliyor.
 
Katılım
3 Şub 2012
Mesajlar
1,320
yukarıda konuştuğumuz bayii o işte :) honda levhası var, dışarıdan bakınca gerçek bayi gibi ama tali bayiymiş kendilerine öyle diyorlar :) en azından dolaylıda olsa bayi işlerini görebiliyorlar anladığım kadarıyla.

Geçici trafik belgesi (C) (nakil amaçlı şehirler arası seyahat izni) Başvuru evraklarını şoförler odası satıyor birde maliyeye harç parası ödüyosun. sonra gidip trafikten geçici plaka çıkartıyorsun. Dediğini araştırdım sonuç bu hocam :) Maliyeye yatırılan harç kim bilir ne kadar. Amaaan bunlarla uğraşacağıma riske girer plakasız gelirim. aslında en mantıklısı plakayı alıp öyle gitmek gibi
İlgili dükkan önceden gerçekten honda bayisiydi,ama bayiliği ve servisi honda tarafından iptal edilmiş sadece tabelası kalmış.
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
27
arkadaşlar motorla 1000 km yi geçen yani rodaj km sini dorduran arkadaş var mı ? (rodaj süresince maksimum 60 - 70 km hızı geçmediğim için soruyorum.!)
*1) motorun maksimum hızı nedir ?(daha önce 2008 model cbf 150 vardı ve 120 km/h hızı anca görüyodu sanki bu daha atak ve seri gibi geldi)
*2) yüksek hızda yol tutuşu rüzgardan etkilenmesi nasıl ?
*3) yüksek hızlarda titreşim daha mı çok yoksa daha mı az ? ( şuana kadar gördüğüm kadarıyla 1 ve 2 nci vitesteki titreşim 3 - 4 - 5 'de yok denecek kadar az hatta hiç yok diyebilirim ama dediğim gibi ben en çok 70 km/h yi bastım oda yokuş aşağı :D malum ilk 1000 önemli :) )
+ cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim +
 
Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
arkadaşlar motorla 1000 km yi geçen yani rodaj km sini dorduran arkadaş var mı ? (rodaj süresince maksimum 60 - 70 km hızı geçmediğim için soruyorum.!)
*1) motorun maksimum hızı nedir ?(daha önce 2008 model cbf 150 vardı ve 120 km/h hızı anca görüyodu sanki bu daha atak ve seri gibi geldi)
*2) yüksek hızda yol tutuşu rüzgardan etkilenmesi nasıl ?
*3) yüksek hızlarda titreşim daha mı çok yoksa daha mı az ? ( şuana kadar gördüğüm kadarıyla 1 ve 2 nci vitesteki titreşim 3 - 4 - 5 'de yok denecek kadar az hatta hiç yok diyebilirim ama dediğim gibi ben en çok 70 km/h yi bastım oda yokuş aşağı :D malum ilk 1000 önemli :) )
+ cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim +

En uzun km yapan INZELL kod adlı bir arkadaş (4000 km küsürdü galiba) bu soruların cevabını verecektir... Bende henüz 400 km deyim...

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------


CANONCU hocam senin motosikletin arka çantalı fotosunu yüklersen sevinirim... Arka çanta araştırıyorum bu aralar...

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------

CB 125'e arka çanta takan fotosunu ve çantaları hakkındaki yorumlarını yazarsa sevinirim...
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
74
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
motorumu sevıyorum bu aksam berbat ıgrenc ıst trafıgınde 18dk evıme ulastırdı benı ama nasıldı dersenız kopek balıgı akvaryumundakı lepıstes gıbıydım motorun gecıcegı yer bıle yoktu yolda... Bu arada 70 gecmeyınce gaza yarım acınca cıddı tasarruf oluyor ıbre kımıldamıyor:D
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
74
Bu arada Ankara daki arkadaşlara bir sorum olacak. Efe hondada kask satılıyor mu ? Orada yoksa veya fiyatı uygun gelmezse başka nelerede bulabilirim uygun fiyatlara.

Ayrıca hangi kasktan öneriyorsunuz ? Max 120-130 liralık. Rüzgar olayı nasıl bilmiyorum. Bi ara 100 liralık kask takıyordum rüzgar alıyordu. Rüzgar almayanı buğu yapmayanı uygun fiyatlara var mıdır ?
 
Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
Bu arada Ankara daki arkadaşlara bir sorum olacak. Efe hondada kask satılıyor mu ? Orada yoksa veya fiyatı uygun gelmezse başka nelerede bulabilirim uygun fiyatlara.

Ayrıca hangi kasktan öneriyorsunuz ? Max 120-130 liralık. Rüzgar olayı nasıl bilmiyorum. Bi ara 100 liralık kask takıyordum rüzgar alıyordu. Rüzgar almayanı buğu yapmayanı uygun fiyatlara var mıdır ?

Efe honda da kask var. Ama ekipman vs. için fiyatı en iyi yer Ankara motomax, motomax da olan ürünü başka yerde ucuza alamıyorsun. KASK olarak fiyatı alt limitlerde olupta SHARP testinden 5 yıldız alan NİTRO AİKİDO var 220 TL, ancak ben sharp testinin yalancısıyım... KASK EN ÖNEMLİ EKİPMAN BENCE en az 400 TL kaska ayrılmalı....
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
CANONCU hocam senin motosikletin arka çantalı fotosunu yüklersen sevinirim... Arka çanta araştırıyorum bu aralar...

İlk fırsatta paylaşacağım :wiinkk:

Arkadaşlar dün akşam yakıt aldım. 37tl yani 8.26lt benzin ile 350km yol kat etmişim.
Buradan çıkan sonuç, motosikleti pek sakin kullanmadığım İstanbul' un şehir içi trafiğinde 2.36lt/100km gibi bir değer elde etmişim 4. yakıt alışımda.Bundan bir önceki hesabımda yaklaşık bu seviyelerdeydi.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Yahu peki, neden benim motor fazla yakıyor?
Motoru aldığımdan beridir 2 kez 20tl'lik benzin aldım ve dün 266km'de rezerv dahil benzinin tamamı bitti.
Acaba devamlı şehir içi trafiğinde bol dur-kalklı sürüş yaptığım için mi?
 
Katılım
5 May 2012
Mesajlar
1
öncelikle merhabalar herkese benim motorumda 1140 km de suanda.motorun rodaj süresini güzel geçirdim gazı açmadım cok mümkün oldugunca 60 70 arası hızlarda kullandım.rodaj döneminden sonrada biraz gazladım motor düzde 90 km/h görüyo eğimde de max 110km/h cıkıyo daha ötesi yok. bu hızda da motorun titreşimini ayak tabanlarından olmak üzere hissetmeye baslıyorsun.motor yeter artık zorlama beni diyor açıkcası.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------

arkadaslar bu motorlarla toplanıp gezi falan düzenlediniz mi hiç düzenlediyseniz buradan paylasırmısınız ne zamanlar hangi gunler nerede vs ... ???
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
benim soruma ve diğer sorulara cevap veren arkadaşlara cok teşekkürler. bu arada sacteli arkadaşın söylediği gibi gezilerde farklı motor kabul ederseniz bende olmak isterim :)
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
Yahu peki, neden benim motor fazla yakıyor?
Motoru aldığımdan beridir 2 kez 20tl'lik benzin aldım ve dün 266km'de rezerv dahil benzinin tamamı bitti.
Acaba devamlı şehir içi trafiğinde bol dur-kalklı sürüş yaptığım için mi?
kısa mesafe yol yapıyorsan ılk ısınırken bıraz fazla yaktıgını dusunuyorum ve 80+km hızlarda yakıt cok farkedıyor bılgın olsun 90la fln gıdersen ıbrenın gozunle dustugunu gorursun ama 70e kdr hızla gıdersen cok daha ekonomik...
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
122
İyigünler üstatlar bende aldım honda cb125 sonunda şimdi tavsiyelerinizi bekliyorum daha haftaya teslim alıcam ama şimdiden ne yaparım nasıl kullanmalıyımki uzun ömürlü ve rahat bineyim fazla hız meraklısı değilim o yüzden dikkatli ve temiz kullanmak istiyorum motorumu tavsiyelerinizi bekliyorum herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
kısa mesafe yol yapıyorsan ılk ısınırken bıraz fazla yaktıgını dusunuyorum ve 80+km hızlarda yakıt cok farkedıyor bılgın olsun 90la fln gıdersen ıbrenın gozunle dustugunu gorursun ama 70e kdr hızla gıdersen cok daha ekonomik...

Aynen, devamlı kısa mesafeler yapıyorum ve bu da hep yoğun İstanbul şehiriçi trafiği oluyor. Devamlı dur kalk sanırım benzini tüketen unsur. Çünkü şu ana kadar en fazla 70km hız yaptım o da 1 kere ve sadece 10-20 saniye sürmüştür. Genelde 30-40 km hızlarda, ara ara da boşluk bulunca 60km hızlarda gidip geliyorum. Ama dur-kalk çok fazla.
 
Katılım
5 May 2012
Mesajlar
2
s.a öncelikle, bende bugün honda cb 125 kırmızı aldım.Biraz test sürüşü yaptım daha acemiyim.Sizlere birkaç sorum olucak. yokuş yukarı çıkarken 200 metreden sonra motorsiklet stop ediyo nedenini bilen varmı ,benim tahmin ettiğim vites geçişlerinde acemi olmam olabilir.
2. sorum ise yokuşta durduğunuzda nasıl kalkış yapıyonuz tam olarak.
cevplar için şimdiden teşekkürler...
 
Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
hocam gezi olsun, iki teker olsun, markasının modelinin ne önemi var....:mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------

İyigünler üstatlar bende aldım honda cb125 sonunda şimdi tavsiyelerinizi bekliyorum daha haftaya teslim alıcam ama şimdiden ne yaparım nasıl kullanmalıyımki uzun ömürlü ve rahat bineyim fazla hız meraklısı değilim o yüzden dikkatli ve temiz kullanmak istiyorum motorumu tavsiyelerinizi bekliyorum herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

Bu bölümü okursan özellikle ERALT ve INZELL mesajlarını....1) rolanti ayarını biraz yükseltmen gerektiği 2) debriyaj teli vs.. yağlarsan iyi olacağını görürsün... MOTOSİKLETİN HAYIRLI OLSUN:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------

s.a öncelikle, bende bugün honda cb 125 kırmızı aldım.Biraz test sürüşü yaptım daha acemiyim.Sizlere birkaç sorum olucak. yokuş yukarı çıkarken 200 metreden sonra motorsiklet stop ediyo nedenini bilen varmı ,benim tahmin ettiğim vites geçişlerinde acemi olmam olabilir.
2. sorum ise yokuşta durduğunuzda nasıl kalkış yapıyonuz tam olarak.
cevplar için şimdiden teşekkürler...

Stop etmeler acemilikten bence......
Yokuş yukarı kalkışlarda pozisyonun şu olmalı... Debriyaj çekili, vites 1 de, sol ayak yerde, arka ayak FRENE BASILI....Gaz vermeli motor devri rolantiden biraz fazla (ayak hala arka frende) , debriyaj ve arka fren birlikte yavaş yavaş bırakılır (arabada el freni bırakmak gibi)...... ERALPT hocam veya tecrübeli arkadaşlar yanlışlık varsa düzeltsin lütfen... Canoncu GS1'de gösterdiler mi ???
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst