Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Görüdüğüm kadarıyla hemen her kullanıcı sele sertliğinden şikayetçi. Honda ilerleyen zamanlarda buna mutlaka bir çözüm getirecektir.
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
Görüdüğüm kadarıyla hemen her kullanıcı sele sertliğinden şikayetçi. Honda ilerleyen zamanlarda buna mutlaka bir çözüm getirecektir.
:mrgreen: hiç sanmıyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------

koruma demirini motordan çok bizi koruduğu için kullanıyoruz genelde... kaza anında motora ne olduğunu çokta düşünmedim açıkcası:) koruma demirini taktırın diye tavsiye verebilirim sadece..

çanta olayında da kendi düşüncemi söyleyim yine kararı siz verin.. bende givi var 52lt olması lazım yanlış hatırlamıyorsam 550 tl civarı sanırım... çanta olarak çok iyi iş görüyor artı en önemlisi yaptığım küçük çaplı kazalarda koruma demiri ile birlikte yere temasında belli bi yükseklik oluyor çanta sayesinde.. bu mesafe bacak ve ayakların zarar görmesini azaltıyor. ekstra motorunda bazı aksamları korunuyor sağlam bir çanta sayesinde. çantanın sağlamlığı o yüzden de önemli benim için.. belki bazı arkadaşlar çok binmiyoruz gerek yok diye düşünebilir ama kazanın nasıl olacağını bilemeyiz ama önlemleri elimizden geldiğince almalıyız diye düşünüyorum...

(bu arada gidip motoru inceledim ankara efe de... ybr çok üstün diyenlere söyleyim bu motor ile yeni esd arasında çokta fark yok ikiside maliyet azaltılacak şekilde yapılmaya çalışılmış eski ybr ye diyecek sözüm yok ama yeni esd ile cb 125 aynı seviyede olmuş.. ben almaktan vazgeçtim bir kaç ay bekleyeceğim bayiden aldığım bilğiler yüzünden.. her ne kadar honda olasada titandan sonraki tüm modellerde yedek parça için hondaya mecbur bırakılmıştık.. bu motorun yedek parça durumuna bakacağım bir süre bekleyip ne zamanki yedek parçalarının tümü sıkıntı olmadan temin edilebilirse o zaman almayı düşünüyorum.. fakat görünüş itibarı ile motor alınıp binilebilecek ybr ayarında bir motor)
bunu nereden anladığınızı sorabilirmiyim hep aynı laf esd de bozdu yamaha diye her gördüğüm yerde soruyorum henüz bir cevap alamadım söyleyinde bizde bilelim belki bizde eski kasa alırız
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
74
Bursa daha yakın 150 km, illa yetkili bayiden alıcam diyorsan.Cengiz Topel caddesindeki yetkili olmayan bayi de Bursa'dan getirtiyor sanırım kendi garantisini veriyor Bursa'dan yada Ankara'dan alırsan bakımları için de oralara götürmek zorunda kalırsın garanti sürecinin devam etmesini istiyorsan.Bence Eskişehir'den al.Ama garanti olayını da sor...

hocam dediğin yere gitmiştim zaten. 3850 tl dedi nasıl olur liste fiyatı 3650 lira dedim yok zam geldi değişti diye salladı. anladığım kadarıyla dediğin gibi bir bayi ile anlaşmışlar hem motoru hem garanti işini oradan hallediyorlar.biz tali bayiyiz dedi :) bursa daha yakın ama ankaraya gidiyorum hafta sonunda. gitmişken almayı planlıyorum. garanti konusuna gelince 1 ay sonra mezun oluyorum memlekete döneceğim. oradada servis yok. sanırım garanti her şekilde bozulacak. memlekette tamirci arkadaşım var tamir para tutmaz ama yedek parça lazım olursa sanırım yapacak bişey yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------

İnternetten Airhawk olarak aratırsan bulabilirsin.
http://www.motoplus.com.tr/urun/17010008404/Airhawk-Hava-Destekli-Sele-Pedi

320tl, bu motosikletin selesine konmak için fazla lüks geliyor bana.
Uzun yolculuklara çıkan yüksek cc li motosiklet kullanıcısı olsam, bu tür bir şikayetim olsa belki sahip olmak isteyebilirdim bende :)

ebay.com da çok daha uygun fiyatlara var.
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
97
eralp hocam merhabalar.size bi sorum olucak.arkadaşıma 2009 model 5000 km de çok temiz bi ybr 125 city aldık.motorun herşeyi mükemmel temizlikte fakat 90 km nin üzerine ulaşamıyor.ancak rampa aşağı 100 e yaklaşıyor ama görmüyor.araç sollarken sol şeritte çok zaman harcaması gerekiyor.bu sebeple bugün sabah motoru satmış bulunmakta.4000 lira sınırlı 2011 ve üstü cbf 150 mi tavsiye edersiniz yoksa sıfır cb 125 isteklerini karşılarmı.sadece 100 km nin üzerine kolayca ulaşıp en azından kamyonların solunda kalmak istemiyor.bu soruyu tüm arkadaşlarada yöneltmek istiyorum.sonuçta istenilen hız 100 ün üzerine rahatça çıksın gerekli durumlaradada 110 en fazla 120km ye ulaşması yeterli.uçuk kaçık hızlar beklenilmiyor fakat ybr 125 bi tık geride kalıyor.şimdiden tarafsız yardımlarınız için teşekkür ederim

---------- Post added at 11:52 ---------- Previous post was at 11:47 ----------

ben bunu birazda rodaja bağlıyorum.motorun km si nekadar az olursa olsun kaderi ilk 1000 km ye bağlı.itina gösterilmeyen motorlarda bu tip isteksizlikler oluşabiliyor.birçok arkadaş cb 125 lerin rodajını bitirdi son performans değerleri nasıl acaba
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
eralp hocam merhabalar.size bi sorum olucak.arkadaşıma 2009 model 5000 km de çok temiz bi ybr 125 city aldık.motorun herşeyi mükemmel temizlikte fakat 90 km nin üzerine ulaşamıyor.ancak rampa aşağı 100 e yaklaşıyor ama görmüyor.araç sollarken sol şeritte çok zaman harcaması gerekiyor.bu sebeple bugün sabah motoru satmış bulunmakta.4000 lira sınırlı 2011 ve üstü cbf 150 mi tavsiye edersiniz yoksa sıfır cb 125 isteklerini karşılarmı.sadece 100 km nin üzerine kolayca ulaşıp en azından kamyonların solunda kalmak istemiyor.bu soruyu tüm arkadaşlarada yöneltmek istiyorum.sonuçta istenilen hız 100 ün üzerine rahatça çıksın gerekli durumlaradada 110 en fazla 120km ye ulaşması yeterli.uçuk kaçık hızlar beklenilmiyor fakat ybr 125 bi tık geride kalıyor.şimdiden tarafsız yardımlarınız için teşekkür ederim

---------- Post added at 11:52 ---------- Previous post was at 11:47 ----------

ben bunu birazda rodaja bağlıyorum.motorun km si nekadar az olursa olsun kaderi ilk 1000 km ye bağlı.itina gösterilmeyen motorlarda bu tip isteksizlikler oluşabiliyor.birçok arkadaş cb 125 lerin rodajını bitirdi son performans değerleri nasıl acaba

100km/s' in üzeri hızları rahatça görmek istiyorsa arkadaşınız, cbf 150/cb125' den ziyade cbf 250' nin 2. ellerine baksın derim.
Bu motosikletler 80km/s' den itibaren, isteksizce hızlanmaktadırlar.10 hp lik motosikletlerden fazlası beklenmemeli.

Sahibinden sitesinde 5-6.000 tl rakamlara ER-5, GS 500 gibi 50hp civarlarında güç üreten 500cc' lik, 2 silindirli motosikletler bulunmakta. Eğer temiz bulunabilirse f/p oranları çok iyi geliyor gözüme.
Tabii bunu söylerken yedek parça fiyatları, motorlarının sorunlu olup olmadıkları, yakıt tüketimlerinin ne seviyede olduğu gibi soruları sormak gerekiyor.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
eralp hocam merhabalar.size bi sorum olucak.arkadaşıma 2009 model 5000 km de çok temiz bi ybr 125 city aldık.motorun herşeyi mükemmel temizlikte fakat 90 km nin üzerine ulaşamıyor.ancak rampa aşağı 100 e yaklaşıyor ama görmüyor.araç sollarken sol şeritte çok zaman harcaması gerekiyor.bu sebeple bugün sabah motoru satmış bulunmakta.4000 lira sınırlı 2011 ve üstü cbf 150 mi tavsiye edersiniz yoksa sıfır cb 125 isteklerini karşılarmı.sadece 100 km nin üzerine kolayca ulaşıp en azından kamyonların solunda kalmak istemiyor.bu soruyu tüm arkadaşlarada yöneltmek istiyorum.sonuçta istenilen hız 100 ün üzerine rahatça çıksın gerekli durumlaradada 110 en fazla 120km ye ulaşması yeterli.uçuk kaçık hızlar beklenilmiyor fakat ybr 125 bi tık geride kalıyor.şimdiden tarafsız yardımlarınız için teşekkür ederim

---------- Post added at 11:52 ---------- Previous post was at 11:47 ----------

ben bunu birazda rodaja bağlıyorum.motorun km si nekadar az olursa olsun kaderi ilk 1000 km ye bağlı.itina gösterilmeyen motorlarda bu tip isteksizlikler oluşabiliyor.birçok arkadaş cb 125 lerin rodajını bitirdi son performans değerleri nasıl acaba
Valla iyi güzel demişsinde 100 ün üstüne rahat çikacak motor ya 250 cc alacaksin yada tvs apachelere bak 100 ün üstüne çikarsa o çikar ybr zaten 100 e kadar parçaliyo kendini daha ne yapsin :p
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
2
selam arkadaşlar bende bu motordan almaya düşünüyorum bir kaç sorularım olacak size
bu motorda titreşim yapıyormu
100 km de kaç litre benzin yakıyor
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
97
arkadaşlar yanlış telafuz etmişim 100 ün üstüne rahat çıksın derken ihtiyaç anında zorlansa dahi tek kişi 120 km sasate ulaşması kafi.bunu cb 125 yapabiliyormu.90 km hızda stabil gidip gaz açtığınızda yavaş hızlansada 110 ve biraz üzerine ulaşabiliyormu.bunu düz ve rüzgarsız bi ortamda varsayalım.ben cbf 150 kullanıyorum tarafsız olmak açısından direk sizlerin görüşlerini almak daha iyi diye düşündüm.ybr ve cbf iki motor yolculukta 90 km hızda sorunsuz arka arkaya gidiyoruz fakat araç sollarken ben gaz açtığımda motorumda hala hızlanma olduğu için sorun yaşamadan 110 ve üzerine ulaşıyorum fakat ybr 90 km üzerinde atılım yapamıyor.amaç yarışmak deyil yanlış anlamayın lütfen.mesela 70 veya 80 le giden bir kamyonu sollamaya çıktığımızda zaten direk sol şeritteki rüzgar direncide buna eklenince ybr zor anlar yaşıyor.bu durumda cb 125 nasıl onu merak ediyorum.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
74
selam arkadaşlar bende bu motordan almaya düşünüyorum bir kaç sorularım olacak size
bu motorda titreşim yapıyormu
100 km de kaç litre benzin yakıyor

o kadar sayfayı okumaya erinmişsin ben sana yazılanları özetleyim.

titreşim var ama çok rahatsız edici olmadığı 100 km de 2-2.5 Litre yaktığı söylendi.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
arkadaşlar yanlış telafuz etmişim 100 ün üstüne rahat çıksın derken ihtiyaç anında zorlansa dahi tek kişi 120 km sasate ulaşması kafi.bunu cb 125 yapabiliyormu.90 km hızda stabil gidip gaz açtığınızda yavaş hızlansada 110 ve biraz üzerine ulaşabiliyormu.bunu düz ve rüzgarsız bi ortamda varsayalım.ben cbf 150 kullanıyorum tarafsız olmak açısından direk sizlerin görüşlerini almak daha iyi diye düşündüm.ybr ve cbf iki motor yolculukta 90 km hızda sorunsuz arka arkaya gidiyoruz fakat araç sollarken ben gaz açtığımda motorumda hala hızlanma olduğu için sorun yaşamadan 110 ve üzerine ulaşıyorum fakat ybr 90 km üzerinde atılım yapamıyor.amaç yarışmak deyil yanlış anlamayın lütfen.mesela 70 veya 80 le giden bir kamyonu sollamaya çıktığımızda zaten direk sol şeritteki rüzgar direncide buna eklenince ybr zor anlar yaşıyor.bu durumda cb 125 nasıl onu merak ediyorum.
1.4 100 beygir araba bile 90 sabit giderken gazlayınca 110'a yarım saatte çıkıyo 190 km hız yapabilen araba bunu yapıyosa 125'lik motordan ne beklenir ki :) yokuş aşağı kamyon sollanır da düz yolda yada yokuş yukarı hayal. Cb125E'nin göstergesinde 100 km'den sonrası kırmızı bölge olarak gösteriyo zaten. Önceki sayfaları incelerseniz 115 yapanlar var ama tabiri caizse yardırarak yapılmış bir hız motor o hızda artık zorlama beni diyormuş :)
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
arkadaşlar yanlış telafuz etmişim 100 ün üstüne rahat çıksın derken ihtiyaç anında zorlansa dahi tek kişi 120 km sasate ulaşması kafi.bunu cb 125 yapabiliyormu.90 km hızda stabil gidip gaz açtığınızda yavaş hızlansada 110 ve biraz üzerine ulaşabiliyormu.bunu düz ve rüzgarsız bi ortamda varsayalım.ben cbf 150 kullanıyorum tarafsız olmak açısından direk sizlerin görüşlerini almak daha iyi diye düşündüm.ybr ve cbf iki motor yolculukta 90 km hızda sorunsuz arka arkaya gidiyoruz fakat araç sollarken ben gaz açtığımda motorumda hala hızlanma olduğu için sorun yaşamadan 110 ve üzerine ulaşıyorum fakat ybr 90 km üzerinde atılım yapamıyor.amaç yarışmak deyil yanlış anlamayın lütfen.mesela 70 veya 80 le giden bir kamyonu sollamaya çıktığımızda zaten direk sol şeritteki rüzgar direncide buna eklenince ybr zor anlar yaşıyor.bu durumda cb 125 nasıl onu merak ediyorum.

Sık sık E5 üzerinde yol alıyorum.CB 125, düz yolda 80km hıza yeterli sürede çıkıyor.Yine düz yolda çıkabildiğim hız 100km. Eğer ybr ile 90, cbf 150 ile 110-120km hızlara çıkıyorsan cb 125, bu 2 motosikletin ortasında yer alıyor diyelim.
Yalnız motosikletlerdeki kilometre hatalarını göz önüne alırsak hız ibremde 100km/s gördüğümde, aslında 90km/s ile gidiyor olmam muhtemel.
Yukarıdaki mesajıma bahsettiğim gibi, 120km hızlara çıkmak istiyorsan ve bu hızda motosikletinin daha sağlıklı, dengeli yol almasını istiyorsan(kullanmadım ama) hem lastik çapı, hem ağırlığı hem de motor gücü ile 250cc motosikletlere bakmanızı öneririm.

Mesela ben bu motosiklet ile birlikteliğimi biraz deneyim kazanmak adına kullanıyorum. Daha önemli faktör ise bütçe. Yoksa şimdiye çoktan NC 700X gibi bir motosiklete geçmiştim.Bakalım ilerleyen zamanlar neyi gösterecek.

Motosiklette bariz değil fakat hissedilir titreşim var.İlk zamanlara göre sanki azaldı bu, belki rodaj döneminin büyük kısmını atlattığım içindir(motosikletim şu anda 1200km' de ve vitesler çok daha güzel ve yumuşak geçmeye başladı). Tüketim değerim ilk aldığım yakıtta 2.8lt/100km, ikinci aldığım yakıtta 2.2lt/100km iken, 1000km' ye yaklaştıkça elimin gaza olan duyarlılığı arttığından :cherry: üçüncü benzin alışımda 2.4lt/100km' de gibi bir hesap elde etmiştim ki bu hesaplarımın hepsi İstanbul içi tüketim değerlerimdir.Hızımı 60km/s' e sabitleyip uzun yola çıksam sanırım 1.8lt/100km' nin altına inerim.

1.4 100 beygir araba bile 90 sabit giderken gazlayınca 110'a yarım saatte çıkıyo 190 km hız yapabilen araba bunu yapıyosa 125'lik motordan ne beklenir ki :) yokuş aşağı kamyon sollanır da düz yolda yada yokuş yukarı hayal. Cb125E'nin göstergesinde 100 km'den sonrası kırmızı bölge olarak gösteriyo zaten. Önceki sayfaları incelerseniz 115 yapanlar var ama tabiri caizse yardırarak yapılmış bir hız motor o hızda artık zorlama beni diyormuş :)

Evet o hıza ben ulaşmıştım hafif yokuş aşağı bir yolda.Ancak bu motosiklet ile yüksek hızları kesinlikle önermiyorum.
Bir boğaz köprüsünden geçerken, mayıs ayında olmamıza rağmen motosikletimin nasıl rüzgardan etkilendiğini görmenizi isterim. cb 125' in 120km' lık ağırlığından mıdır, arkadaki 48lt lik çantadanmıdır(pek ihtimal vermiyorum bu seçeneğe) bilemiyorum :silent:
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
27
Öncelikle merhaba, .15 yıllık motosiklet kullanıcısıyım. Daha öncede çeşitli motorlar kullandım. Bunlara Honda olarak CBF 150, 250 ; CBX 250 Twister de dahil. Bu motoru dün akşam teslim aldım. İlk 100 km deki izlenimlerim :

-Motor son derece kıvrak.
-Fiyatına göre malzeme oldukça kaliteli.
-Vites geçişler oldukça basit ve yumuşak.
-Alçak ve yüksek hızlarda kullanımı çok rahat.
-CBF 150 ye göre daha atik ve kullanımı ondan çok çok rahat. (CBF 150 deki zırt pırt stop etme olayı yok)
 
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
59
arkadaşlar motorumdan gelen cızırtıyı sonunda buldum. Tam titreşim yaptığı devirde depo kapağı depoya titreyerek çarpıyor. Kapak biraz boşta gibi. Şimdilik depo kapağı ile depo arasına peçete sıkıştırdım. Sabah servise gideceğim. Aynı depo kapağı sorunu sizde de var mı?
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bende depo kapağı değil ama 2 gündür üst üste gelen zırıltıların sebebini tek tek buldum.
İlk önce bugün sabah otoparktan çıkmadan plakayı tutan somunlardan birinin oldukça gevşemiş olduğunu gördüm. El yordamıyla sıktım somunu.
Daha sonra da akşam iş çıkışı motor ısınırken hafif gaz verdiğimde bir zırıltı daha duydum. Bu sesi takip ettiğimde sol elcikte, jiglenin kablosunu (ya da herneyi ise) tutan bir somunun gevşemiş olduğunu gördüm, aynı şekilde onu da sıktım.
Bu gevşemeler neden oluyor acaba? Yolda giderken çizgi filmlerdeki gibi dökülmeye başlamasın motor?:sunny:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
arkadaşlar motorumdan gelen cızırtıyı sonunda buldum. Tam titreşim yaptığı devirde depo kapağı depoya titreyerek çarpıyor. Kapak biraz boşta gibi. Şimdilik depo kapağı ile depo arasına peçete sıkıştırdım. Sabah servise gideceğim. Aynı depo kapağı sorunu sizde de var mı?
Bu motorda titreşimin rezonansa gelip arttığı devirler var mı ? eğer rezonans oluyosa inkar edilemez titreşim gerçekten vardır ama rezonans yapmıyorsa titreşim sayılmaz o.
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
9
ankaradan alan var mı acaba ? peşin fiyatında ne kadar indirim yapılıyor. yada bir miktar peşin üstüne kredi kartıda olabilir. eskişehirdeyim honda bayisi yok. burada bir yer getirtebileceğini söyledi. samimi olarak söylüyorum bayilerin fabrikadan alış fiyatı 3450 TL + 70 lirada kargoya vereceğim 130 lira kar edeceğim bu fiyatta nakit fiyatı dedi.

ankaraya gideceğim oradan alabilirim aslında. fakat plakasız geri yola çıkmak sanırım sıkıntılı olur.
Geçen ay iş için Eskişehire gelmiştim. Orada motosiklet piyasasını biraz araştırdım. Mondial bayiliği yapan bir esnaf Şair Fuzuli Caddesinde küçük bir Honda bayisinin olduğunu söyledi. Ayrıca motosikleti eğer Ankaradan alırsan trafik şubeye başvurman halinde bir defaya mahsus iki şehir arasında nakil amaçlı seyahat etmene izin veriyorlar sanırım. Bunun için bir izin kağıtı veriyorlarmış. Bu kesin bir bilgi değil. Duyduğumu söylüyorum. Araştırmanda fayda var.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
74
Geçen ay iş için Eskişehire gelmiştim. Orada motosiklet piyasasını biraz araştırdım. Mondial bayiliği yapan bir esnaf Şair Fuzuli Caddesinde küçük bir Honda bayisinin olduğunu söyledi. Ayrıca motosikleti eğer Ankaradan alırsan trafik şubeye başvurman halinde bir defaya mahsus iki şehir arasında nakil amaçlı seyahat etmene izin veriyorlar sanırım. Bunun için bir izin kağıtı veriyorlarmış. Bu kesin bir bilgi değil. Duyduğumu söylüyorum. Araştırmanda fayda var.

yukarıda konuştuğumuz bayii o işte :) honda levhası var, dışarıdan bakınca gerçek bayi gibi ama tali bayiymiş kendilerine öyle diyorlar :) en azından dolaylıda olsa bayi işlerini görebiliyorlar anladığım kadarıyla.

Geçici trafik belgesi (C) (nakil amaçlı şehirler arası seyahat izni) Başvuru evraklarını şoförler odası satıyor birde maliyeye harç parası ödüyosun. sonra gidip trafikten geçici plaka çıkartıyorsun. Dediğini araştırdım sonuç bu hocam :) Maliyeye yatırılan harç kim bilir ne kadar. Amaaan bunlarla uğraşacağıma riske girer plakasız gelirim. aslında en mantıklısı plakayı alıp öyle gitmek gibi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst