Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
190
Hepsini okuyamadım daha yazılanların ancak amma takılmıssınız devir saati yok diye yahu daha bi önceki kasaya kadar cbf 150 de de yoktu oda peynir ekmek gibi satıyordu buda satacak göreceksiniz.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
SAtıyor zaten sorun yok dun bır cbf bındım farklar debrıyajı benımkıne gore yumusak neden sert benımkı anlamadım yenıdıye mı ayarı mı var. selesınde barız fark var kabul edıyorum. Oturus pozısyonu cok farklı gıdon kısa daha ılerde cb de bana hersey elımın altında gıbı geldı.Ama herhalde cbf alsaydım benı racıng daha ıyı hazırlardı.Ve diyorum parasına gore hondaya bınıyorum dmeek bence guzel... kım ne kadar dandık kıytırık tıpsız desede kı yolda ınsanlardan aldıgım tepkıler hıc oyle degıl...
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Motosikletin en yakın zamanda fotoğrafını çekip, paylaşacağım :wiinkk:
Şehir içinde hızlanırken 5. vites dışında fazla gaz açmamaya, motosikleti bağırtmamaya gayret ediyorum.Sadece 5. viteste 80-90km/s hızlara çıkıyorum ancak rodaj döneminde bu sağlıklı değilse, 70km/s' i geçmemeye çabalarım.
Bazen E5' e çıkıyorum ve trafiğin seyir hızı, 70km/s' i kaldırmıyor. Mecburan en sağ şeritte bile yol alsam, hızımı biraz arttırmak zorunda kalıyorum.
Trafik ışıklarına yaklaşırken veya yavaşlayacağım bir durumu önceden görüyorsam, vites düşürerek fakat asla motoru bağırtmamak kaydıyla bu değişimi gerçekleştiriyorum. Pek bilgili değilim ancak motorun açılmasına faydası olacağını düşünüyorum bu motor freni' nin.
Servisteki usta bana yokuş yukarı çıkarken çok zorlama, birde sadece 5. viteste gazı abartmamak kaydıyla aç, zarar gelmez dediği için yukarıdaki hızlara çıkmıştım :)
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
Bu arada dun bır ybr cı arkadasla konustum 70 80 den sonra hızlanmıyor demıstı sasırmıstım motorundan mı kaynaklı yoksa hepsımı boyle bılemem ben daha hız yapmıyorum ama 60-70 bıle cıkması cok rahat bır sekılde gerceklesıyor. Forumdan bır arkadas 100km denıcektı gecıcek mı dıye noldu acaba?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Kafanıza takmayın böyle şeyleri, tabi ki 70 - 80'den sonra hızlanması yavaşlayacaktır, 125 cc motor sonuçta ama yine de YBR'den daha hızlı çıkacağı kesin. Ayrıca rodajdaki gidişine aldanmayın. Motor şöyle 2500 km'lere bir gelsin çok daha rahat gitmeye başlar.

Evet, işlek yollar yüksek süratlere çıkmaya zorluyor bazen ama sabırlı olmak lazım. Yamaha'nın bir modelinde kullanma kılavuzunda rodaj için şöyle birşey okumuştum : İlk 500 km yarım gaz, 750 km'ye kadar 3/4 gaz, 1000 km sonrası serbest. Bu serbesti de Allah ne verdiyse diye almıyoruz tabi, üst sınırımız her zaman devir saatindeki kırmızı çizgidir. Veya CB125'te hız göstergesinde 5 ile belirtilen nokta.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
Kafanıza takmayın böyle şeyleri, tabi ki 70 - 80'den sonra hızlanması yavaşlayacaktır, 125 cc motor sonuçta ama yine de YBR'den daha hızlı çıkacağı kesin. Ayrıca rodajdaki gidişine aldanmayın. Motor şöyle 2500 km'lere bir gelsin çok daha rahat gitmeye başlar.

Evet, işlek yollar yüksek süratlere çıkmaya zorluyor bazen ama sabırlı olmak lazım. Yamaha'nın bir modelinde kullanma kılavuzunda rodaj için şöyle birşey okumuştum : İlk 500 km yarım gaz, 750 km'ye kadar 3/4 gaz, 1000 km sonrası serbest. Bu serbesti de Allah ne verdiyse diye almıyoruz tabi, üst sınırımız her zaman devir saatindeki kırmızı çizgidir. Veya CB125'te hız göstergesinde 5 ile belirtilen nokta.
Valla ben suanlık memnunum daha acılmasına gerek yok yeter bana sehır ıcınde acıyorum gazı gıdıyor kerata:p ama sımdılık dedım dıkkat edersenız 6 ay sonra ne olur bılemem cbr 250r mı desem nedem hehehe :)
 
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
190
slm arkadaşlar.motoru bende otoseverden aldım nakit olunca 200tl indirim yapmışlardı bana motoru alan arkadaşlra hayırlı uğurlu olsun.benim alalı iki hafta oldu.şimdi 580.km deyim.geçenlerde bi şık şık sesi farkettim.servise götürdüm otosevere.servis baktı sübab ayarı yapmamız lazım dedi.bir de 700 km de yağını değiştirelim dedi.kullanım olarak 90 hiç geçmedim bi kere de %80 eğim olan bir rampaya iki kişi çıktım.ama motordan cok memnunum.sizce şık şık sesi normal midir aşırı derecede ses gelmiyo.

%80 Eğim mi? Dünya üzerinde o eğime çıkabilecek ne iki teker nede 4 teker ne iki kişi ne de tek kişi herhangi bir araç yok kardeşim üzgünüm bi yanlışlık olmasın? :rendeer:
 
Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
Rodaj hakkında sürüsüyle yazı bulabilirsiniz beyler. Azıcık araştırın derim.

Doğrudur ''RODAJ '' konusunda bir sürü yazı ve yorum var ancak bunların hepsinde de birbiriyle çelişkiler var... (Mesela YORUMLARIN %95'inde rodaj yağının (300 km de 500 km de vs..) erken değişmesi gerektiği yazarken burada anladığım kadarıyla PROFOSYONEL EĞİTMEN ERALP BEy rodaj yağının özel bir yağ olduğunu ve kesinlikle yağ değişim zamanından önce değiştirilmemesi gerektiği söylemiş....

Demem O ki ''RODAJ'' konusunu, yağ değişimi ve ilk 1000 km, 2000 km vs..hangi devirlerde,nasıl kullanılması gerektiğini PROFOSYONEL EĞİTMEN ERALP BEY burada bir özetlese süper olur bence.... Zira ben hiç bir yerde profosyonel tarafından yapılmış rodaj tarifine rastlamadım...
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Rakamsal değerlerde kitapçığı referans alabilirsin. İlk bakımı 1000 km'de yapın yazıyor zaten. eralpt'nin de dediği gibi 1000'den önce kesinlikle değiştirilmemeli.
 
Katılım
19 Tem 2011
Mesajlar
28
Doğrudur ''RODAJ '' konusunda bir sürü yazı ve yorum var ancak bunların hepsinde de birbiriyle çelişkiler var... (Mesela YORUMLARIN %95'inde rodaj yağının (300 km de 500 km de vs..) erken değişmesi gerektiği yazarken burada anladığım kadarıyla PROFOSYONEL EĞİTMEN ERALP BEy rodaj yağının özel bir yağ olduğunu ve kesinlikle yağ değişim zamanından önce değiştirilmemesi gerektiği söylemiş....

Demem O ki ''RODAJ'' konusunu, yağ değişimi ve ilk 1000 km, 2000 km vs..hangi devirlerde,nasıl kullanılması gerektiğini PROFOSYONEL EĞİTMEN ERALP BEY burada bir özetlese süper olur bence.... Zira ben hiç bir yerde profosyonel tarafından yapılmış rodaj tarifine rastlamadım...
son hayat isimli arkadaş gayet güzel özetlemiş bende aynı şeyi söylemek istemiştim dikkat ederseniz eralp abi den fikir istemiştim bi profesyonel olarak
 
Katılım
4 Nis 2012
Mesajlar
91
Rakamsal değerlerde kitapçığı referans alabilirsin. İlk bakımı 1000 km'de yapın yazıyor zaten. eralpt'nin de dediği gibi 1000'den önce kesinlikle değiştirilmemeli.
İnzell Bey yağ konusu çözüldü kitapçığa göre:cherry::cherry:...Geriye kaldı kaç km ye kadar hangi devirlerde gidilmeli hususundaki çelişkilerin giderilmesine...:mrgreen::mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------

Aslında rodajda amaç parçaların birbirine alışması ve çapakların vs.. dökülmesi ise RODAJ YAĞININ erken değişmesi daha mantıklı gibi AMA anlamadım?????:silent::silent::silent:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Devir saati olmadığına göre, gaz kolu yarıdan fazla açılmamaya dikkat edilebilir mesela.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
Sahibiyle daha önce görüşmüştüm ama sürüş eğitimi konusunda fazla konuşmadık. Çünkü oradaki motorlara kilitlenmiştim :) Onun dışında eğitim kalitesi hakkında pek bir bilgim yok. Teorik ve uygulamalı dersler var. Karting etrafında motorlar dönüyordu işte, başında da biri vardı :)

Anladım hocam çok sağolun :) eğitim almaya niyetlendiğimde araştırırım mutlaka aklımda olması iyi oldu :)
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Rodajla ilgili çok soru işaretleri var gördüğüm kadarıyla..

rodaj döneminin görevi motorun içindeki birçok hareketli parçanın birbirine uyum saglamasıdır.

Motosikletinizin saglıklı bir şekilde alışması için dikkat edilmesi gereken en önemli noktalara kısaca değineceğim, zira zaten çok fazla bilgi var bu konu ile ilgili..

Kesinlikle sabit hızda ve devirde kullanmayın aracınızı.. yukarda biri 120 km lik yola gitmekten bahsetmiş.. Bence çok yanlış bi hareket.. 5. vites devamlı 80 -90 civarı gitmek demektir 120 km lik yol..

Motorumuzun içine üretici firma tarafından konulmuş rodaj yağı ne kadar mükemmel olursa olsun sonuç olarak
motor içerisinde metal, metale sürtüyor. Silindir ve pistonlarda bulunan yüzeyler düz gözükse de mikro bir inceleme yapıldığında aslında düz olmadıkları görülür.
Bu yüzeyler üzerinde küçük tepecikler olduğu görülür. Motor rodaj süresinde iken bu tepecikler ısı ve sürtünme ile
aşınarak düz bir yüzey haline dönmeye başlarlar. Bu mikro tepeciklerin bulunduğu zaman yağlama biraz daha sorunlu olur.
Tepecikler yok oldukça yağlama daha iyi bir düzeye geçer. Tabi gene bu süre içerisinde aşınan tepeciklerden çıkan
çapak tabir edilen parçacıklar yağın içerisine karışır, bu yüzdende ilk yağ, yağ filtresi değişimi kısa zaman da yapılır.
Rodaj süresi içerisinde gaz koluna özellikle düşük devirlerde ani ataklar vermemek gerekir. Çünkü düşük devirlerden,
yüksek devirlere ani çıkışlar sürtünmeyi arttırır ve buna bağlı olarak da ısı ani artış gösterir. Mümkün olduğunca
rodaj süresince gaz yavaş, yavaş açılmalıdır. Motor içinde bulunan supaplar, pistonlar,
şanzıman dişlileri, krank ve eksantrik milleri, krank kolları bağlantıları,
kol yatakları çok azda olsa belli bir fazla sıkışıklık içerisinde bulunur tabi bu sıkışıklıklar hep mikro düzeylerdedir.
Rodaj süresi içerisinde bu parçalar olmaları gereken sıkışıklık düzeyine geçerler bu da parçaların bir biri ile uyum içerisinde çalışmasını sağlar.
Motor rodajı yapılırken motoru fazla zorlamamak gerekir. Dik rampalardan, fazla yükten ( rodaj süresince mümkün olduğu sürece tek kişi kullanılmalı ) ,
yoğun trafikten, aşırı ve ani gazlamalardan, dik yokuşlardan, aşırı sıcak havadan,
kısaca motor için olabilecek tüm aşırı sert ve zorlayıcı hareketlerden kaçınmak gerekir.

Rodaj süresince motoru çok zorlamamalı devamlı değişik devirlerde kullanmalı ve hızınızı devamlı değiştirmeniz gerekmektedir.

Rodaj sadece motor aksamına değil aynız zamanda aktarma organlarını da etkiler.. Motosikletiniz yeniyken arada bir 2 ye attıgınızda vitesten atar boşa geçer, vites geçişleri tam olmaz, bazen zorlanır vs.. dişlilerinde birbirine alışması için mümkün oldugu kadar şehiriçinde, devamlı vites değiştirerek, devamlı devir yukseltip düşürerek kullanınız. Vites kutusundaki dişliler biraz alıştıklarında hem vites geçişlerinin rahatladığını hem vitesten atmaların olmamaya başladığını hem de daha sessiz ve yumuşak geçtiğini göreceksiniz.

Bu arada tabi fren içinde dikkat edilmesi gereken hususlar vardır.. Herkes farketmiştir ki ilk motora bindiklerinde, özellikle ön fren çok zayıf ve kullandıkça kendine geliyor.. En azından ilk 350-400 km boyunca yumuşak frenlemeler yapılmalı, ani duruşlardan kaçınılmalıdır. Özellikle disk frenlerde diskin deforme olmaması için ilk birkaç yüz km boyunca ani fren yapılmamalıdır.

Umarım biraz olsun yardımcı olabilmişimdir.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
o zaman ben cok ıyı rodaj yapıyorum... Tam tersını dusunurdum sehır ıcınde sureklı 0-60 km hızlarında kullanıoz vıtes artıoz motor sureklı dur kalk yapıyor sorun oluyor dıe. Hatta bundan sonrakı motoru aldıgımda dırek cıkıp ankaraya gıdıp gelmeyı planlıyordum:d sabıt hızda calısmasının zararı ne onu anlamadım bırtek zorlanmadan alısmaz mı ıste ... Fazla devırde cevırmeden

son bır soru cbf gore debrıyajım bıraz sert geldı eralp bey yenı oldugundan yumusayacak mı yoksa ayarmı yapmalıyım.
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
o zaman ben cok ıyı rodaj yapıyorum... Tam tersını dusunurdum sehır ıcınde sureklı 0-60 km hızlarında kullanıoz vıtes artıoz motor sureklı dur kalk yapıyor sorun oluyor dıe. Hatta bundan sonrakı motoru aldıgımda dırek cıkıp ankaraya gıdıp gelmeyı planlıyordum:d sabıt hızda calısmasının zararı ne onu anlamadım bırtek zorlanmadan alısmaz mı ıste ... Fazla devırde cevırmeden

son bır soru cbf gore debrıyajım bıraz sert geldı eralp bey yenı oldugundan yumusayacak mı yoksa ayarmı yapmalıyım.

Sabit hızda çalışarak rodaj olmaz.. Devamlı devir değişmesi lazım.. bir de ankaraya gidip gelirsen sadece 5. viteste gidip geleceksin mesela vites değiştirmediğin sürece vites dişlileri de alışmayacak..
Eger dediğin gibi olsaydı geceden çalıştırırdık motoru sabaha kadar rolantide çalışır rodajını tamamlamış olurdu değil mi :)

Benim debriyajım gayet yumuşak, ben alır almaz şırınga ignesini telden içeri sokup motor yagı ile 2-3 cc yağ bastım pamuk gibi oldu.. Bir de telin ömrü uzadı tabi.. Kesinlikle tavsiye ederim.. Zaten yakınsın istersen bi ara buluşup yapabiliriz, hem karşılaştırmış oluruz motorları da..
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
Sabit hızda çalışarak rodaj olmaz.. Devamlı devir değişmesi lazım.. bir de ankaraya gidip gelirsen sadece 5. viteste gidip geleceksin mesela vites değiştirmediğin sürece vites dişlileri de alışmayacak..
Eger dediğin gibi olsaydı geceden çalıştırırdık motoru sabaha kadar rolantide çalışır rodajını tamamlamış olurdu değil mi :)

Benim debriyajım gayet yumuşak, ben alır almaz şırınga ignesini telden içeri sokup motor yagı ile 2-3 cc yağ bastım pamuk gibi oldu.. Bir de telin ömrü uzadı tabi.. Kesinlikle tavsiye ederim.. Zaten yakınsın istersen bi ara buluşup yapabiliriz, hem karşılaştırmış oluruz motorları da..

bu dedıgınızı ılk defa duyuyorum cok cahılım motor konusunda... Tamam ayarlıyalım sızede uygun bır aksamda sahıle ınerım... Hemde motorumu guvenlı bılgılı ellere teslım etms olurum:)
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
ona alıstım kaderım oldu artık gecen pazartesı aldım sız dusunun kac kere yagmur yagdıgını:)
 
Katılım
19 Tem 2011
Mesajlar
28
hocam çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz umarım bir çok kişinin işine yarayacaktır. Sizin söylediğiniz gibi motorumu açacağım uzun yol dan da vazgeçtim. Saygılar...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst