Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Harika bir değer, rodaj bitince neler göreceğiz bakalım.

heralde 1.5 litre yakar:) şaka bi yana rodajda olmasına rağmen harika bi yakıt şehir içi 80 civarı kullanımdaki zaten öyle kullanmak lazım çok ekonomik...yaza bi tane temiz kullanılmış 2. el düşünmeye başladım:)
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
bi dakka hocam 100 kmde 2 litre çok süper bi rakam sizin yanlışınız olabilirmi acaba:)yakıt olarak şuan en az yakan motor diyebiliriz,enjeksiyonlu innovalar bile 2 litre yakıyomudur kullananlara sormak lazım...bu yakıt olayını bikaç kere daha ölçerek bizimle paylaşırmısınız...kazasız belasız sürüşler..

Nasıl bir yanlışım olabilir ki? ikinci benzin alışım zaten.. ilkini de bayiden ilk aldığımda fullettirdim.. Şimdi de ikinci benzin alışım.. Yurtdışı forumlarda 2 litreden bahsediyorlardı zaten.. Şaşılacak bir durum değil bence.. bütün yurtdışı forumlarda "low gas consumption" diyor.. Yani özellik olarak ekstra yakıt ekonomisini belirtiyorlar.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben yakıt olayını birde şöyle hesapladım; şu an 650 cc bir nakedım var, şehiriçi 6 litre civarı sarfediyor, 15.000 km boyunca 650'liği değilde CB125E'yi kullanırsam motor kendini amorti ediyor. Yaklaşık 6 ay sonra bedavadan bir motorum olmuş olacak. :)
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Ben yakıt olayını birde şöyle hesapladım; şu an 650 cc bir nakedım var, şehiriçi 6 litre civarı sarfediyor, 15.000 km boyunca 650'liği değilde CB125E'yi kullanırsam motor kendini amorti ediyor. Yaklaşık 6 ay sonra bedavadan bir motorum olmuş olacak. :)

Abi o zaman o olaya şöyle bakalım.. Cometi satalım 8 eder tahminimce, 7 liraya bir tane 98 1100XX alalım karburatorlu olanından.. O da nerden baksan şehiriçi 9 10 litre yakar... O oylece durur garajda arada gidip temizleriz fln.. O zaman CB125 de 6 ay değil 3.5 ayda kendini amorti etmiş olur.. Bak havadan 2.5 ay kazandın.. Şimdi cb nin 3600 tl sini 6 ya bölelim 600 TL, 600x3.5 = 2100 tl.. 2.5 ayda 1500 tl.. Şimdi ben sana 2100 TL havale ediyorum ve ikinci bedavaya gelecek olan CB nin 1500 tl sini sen veriyosun bana motor alıosun.. E zaten comet - XX farkından da 1000 tl kaldıydı :p
Nasıl süper mantık değil mi..

Not: tamamen geyik amaçlıdır.. Bakarsın biri ciddiye alır mantığıyla yazılmıştır.. yine de ciddiye almayınız.. Biraz tebessüm olduysa ne mutlu bana.. :)
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
:mrgreen: Abi süper mantık valla, hemen yapalım. :p
Şaka bir yana çok makul bir tercih oldu bu CB.
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
28
Arkadaşlar bende bir beyaz cb125e aldım :) nasipse cuma günü bayiden alıcam. ilk motorsikletim 1989 model 250cc jawa laser :) Yapılan sıfır motordan sonra, rodajı ben tamamladım. Bir hayli dikkat isteyen ve küçük zorlamalarda kalıcı hasar bırakabilinecek bir motorsiklet. Şimdi cb125e kullanan arkadaşlara iki sorum olacak
1: "Gerçekten honda kalitesini yansıtıyor mu?"
2: "Motorda içinize sinmeyen ve kendinize bile itiraf edemediğiniz etmenler nelerdir?" ... şimdiden teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

Abi o zaman o olaya şöyle bakalım.. Cometi satalım 8 eder tahminimce, 7 liraya bir tane 98 1100XX alalım karburatorlu olanından.. O da nerden baksan şehiriçi 9 10 litre yakar... O oylece durur garajda arada gidip temizleriz fln.. O zaman CB125 de 6 ay değil 3.5 ayda kendini amorti etmiş olur.. Bak havadan 2.5 ay kazandın.. Şimdi cb nin 3600 tl sini 6 ya bölelim 600 TL, 600x3.5 = 2100 tl.. 2.5 ayda 1500 tl.. Şimdi ben sana 2100 TL havale ediyorum ve ikinci bedavaya gelecek olan CB nin 1500 tl sini sen veriyosun bana motor alıosun.. E zaten comet - XX farkından da 1000 tl kaldıydı :p
Nasıl süper mantık değil mi..

Not: tamamen geyik amaçlıdır.. Bakarsın biri ciddiye alır mantığıyla yazılmıştır.. yine de ciddiye almayınız.. Biraz tebessüm olduysa ne mutlu bana.. :)

Eralpt ve inzell özellikle sizden bir cevap bekliyorum saygılar...
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Gerçekten honda kalitesini yansıtır mı çok açık bir soru olmuş.. Bugün bir öğrencim mondial 150 MR Vulture aldı.. Onun işçilik ve malzeme kalitesi nin puani 5 birim dersek cb nin işçilik puani 15 birim. O kadar fark var.. ama gidip honda diye atiyorum crosstoureri incelersek elbette kalite farkı ortaya çıkacaktır.. Sonuçta bana gore 3500 tl için oldukça yeterli finishing var.

Diğer soruna gelince, bunu test yazımda yazacağım.. Şöyle bi gün boyunca her yol sartinda 150 km yapayım ki fikrim olsun. Su anda 15 günde 320 km yaptım bu da sağlıklı yorumlamak için yeterli değil.
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
28
Gerçekten honda kalitesini yansıtır mı çok açık bir soru olmuş.. Bugün bir öğrencim mondial 150 MR Vulture aldı.. Onun işçilik ve malzeme kalitesi nin puani 5 birim dersek cb nin işçilik puani 15 birim. O kadar fark var.. ama gidip honda diye atiyorum crosstoureri incelersek elbette kalite farkı ortaya çıkacaktır.. Sonuçta bana gore 3500 tl için oldukça yeterli finishing var.

Diğer soruna gelince, bunu test yazımda yazacağım.. Şöyle bi gün boyunca her yol sartinda 150 km yapayım ki fikrim olsun. Su anda 15 günde 320 km yaptım bu da sağlıklı yorumlamak için yeterli değil.

Sabırsızlıkla bekliyorum hocam saygılar...
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Ben yakıt olayını birde şöyle hesapladım; şu an 650 cc bir nakedım var, şehiriçi 6 litre civarı sarfediyor, 15.000 km boyunca 650'liği değilde CB125E'yi kullanırsam motor kendini amorti ediyor. Yaklaşık 6 ay sonra bedavadan bir motorum olmuş olacak. :)

Alp sen comet'i bana ver yakıt derdinden kurtul,merak etme üzerine para istemem :queen:
sende 125'e devam et paracıklar cepte kalsın,sonra alırsın 150 cc bir motor daha birini şehir içi diğerini uzun yolda kullanırsın :) nasıl taktik ama
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Abi Comet'i verdikten sonra liste çok kalabalık. :)
(CBF1000, CB600F Hornet, Z750R, FZ8, Fazer 8, GSR750, Street Triple...)
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
2LT yakıyor diyince azım sulandı gerçekten ya bu ülkede böle giderse hepimiz bu motoru alıcaz :D
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
12
Metehan
Kardeşim teşekkür ederim,motosiklet kullanmaya yeni başladım ve senin vesilen le cb125 honda yı ögrendim.Cb125 siparişini verdim sen foruma döndüğünde elimde olacak inşallah.Ben Turgutlu da ikamet ediyorum bu tarafa gelirsen misafir etmek isterim seni köfte yemeyi sevdiğini söylediler Gamalı köftecisi meşurdur gelirsen ısmarlarım sana.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
Bu motorda vites göstergesi var dmişlerdi neresinde acaba ben bakıyorum yok kadranda hani bahsettigim 1 2 3 4 5 sayılarının oldugu ve hangı vıteste oldugumuz?
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
12
Cihan kardeşim vites göstergesi bulunmuyor motorda ben almadan ellerinde numune olarak bulunan motoru incelemiştim.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bu motorda vites göstergesi var dmişlerdi neresinde acaba ben bakıyorum yok kadranda hani bahsettigim 1 2 3 4 5 sayılarının oldugu ve hangı vıteste oldugumuz?

Bahsettiğin gösterge tam olarak kırmızı ile işaretlediğim yerde:

cb125e.jpg


Kadranda 1-2-3-4-5 sayılarının olduğu yeri ise yine aynı fotoğrafta, km/h göstergesinin içine dikkatli baktığında görebilirsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
12
cb125

cihan kardeşim motorda vites göstergesi bulunmuyor ben almadan numune olan motoru iyice bi incelemiştim.
Bu motorda vites göstergesi var dmişlerdi neresinde acaba ben bakıyorum yok kadranda hani bahsettigim 1 2 3 4 5 sayılarının oldugu ve hangı vıteste oldugumuz?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Kilometre saatinin rakamlarının olduğu noktanın hemen içerisinde gri renkte bir daire var, orada da o viteste gidilebilecek maksimum hız gösteren vites rakamları duruyor (mesela 20 'nin biraz ilerisinde 1 yazıyor). Bu sayede devir saatine de gerek kalmıyor.

cihan kardeşim motorda vites göstergesi bulunmuyor ben almadan numune olan motoru iyice bi incelemiştim.

reverse arkadaşın belirttiği ekranda motor çalışınca 1-N-2-3-4-5 diye vitesler yazıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
12
bana yok demişlerdi varsa benim gibi yeni başlayanlar için daha güzel birde devir saati olsaydı çok daha güzel olacaktı.
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
97
arkadaşlar cb lerini yeni alan arkadaşlara hayırlı olmasını güle güle gezmelerini diliyorum.şimdiden hakkını verdiyini belli etti bu model.herkez dış görünüşe bakıyor genelde fakat bu motorun tekniyide üstün.bu tamamen anlaşıldığında satışlar iyice artacaktır.heleki bu fiyata.fakat bi grup arkadaşımızda karalama peşinde hemde konuya hakim olmadan yapılıyor bu.mesela bi cbf150 yi kötülemek öyle kolay deyil.bahsedilen şeylerin çoğusu kullanıcı hatası bi kısmıda fabrikasyon mutlaka fakat 1000 lerce satmış bi modelden 10 veya 20 adet hatalı gelmesi çok normal.zaten garanti kapsamında sorun olmuyor.yağ yakma deniyor bu yanlış yağ eksiltiyor nedeni ise bazı arkadaşlarımızın transalpe özenip 120 km hızda stabil gitme çabaları.tekleme sorunu bi grup gelen seride oluştu hava sistemine takılan küçük bi valf ekskliyiydi oda çözüldü haberi olmayanlar var.şimdi bu tip şeyleri önce bilerek konuşalımki bilgi kirliliyi olmasın cünkü bu mtorrlarla 100 den fazla uzun yol tecrübesi var gezi forumlarında ve yolda kalan yok.şimdi yeni modelimiz cb 125 bundan daha fazla saldırı olacaktır neden ikinci eli yemek üzere ve bunu sindiremeyen çok

---------- Post added at 10:26 ---------- Previous post was at 10:16 ----------

cb 125 in detaylarıda güzel ve fiyatına göre elite malzemeler var.arka maşa hoş.ayak pegleri şaseye bağlı ve katlanma özelliyine sahip.elcik slikon kalitesi güzel.frenler lastikler kaliteli olursa harika.en azından tek piston kaliper deyil olması gerektiyi gibi çft piston kaliper.bende bu modeli inceliyor ve takip ediyorum.tarafsız bilgi paylaşımına devam edeceyim.herkese iyi sürüşler keyifli günler
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Hakikaten 100 km de 2 lt yakıyorsa bu çok çok iyi bir değer (özellikle benzinin 5 tl ye dayandığı şu son günlerde)

Tamda motor alma arifesindeyim mondial vulture 150 mr düşünüyordum ancak 3,5 lt civarında yaktığı söyleniyor...Honda cb125 in 2 lt yakmasıda aklımı çelmiyor değil...cb 125 alsam 150 mr ile arasındaki 700 tl farkı benzinden 1 sene içinde çıkarmak mümkün...Hadi hayırlısı..

Bakalım bir fiyat alalım peşin anahtar teslim ne kadar fiyat çekicekler...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst