Honda Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
58
Selamlar,

Kaç kaç kaç yıldır :) süregelen iki teker hayalim bugün gerçekleşti :)

Motor edinmek için ayıracak vaktim ve koşullarım kısıtlıydı.

Bajaj Pulsar RS200 almaktan kullanım amacıma uymadığı için,
NS200' ün deposu göbeğime battığı için :)
En sonunda da niyetlendiğim Bajaj Discover 150S' ten de güvendiğim 4.44 kapandığı için vazgeçtim.
Aynı zamanda Discover 150S' in alternatifleri daha çok aklıma yatmaya başlamıştı zaten.

Sonunda çin çün konusuna razı olarak KT150' yi hedef yapmıştım.
Ankara' da sıfıra yakın KT150 bulamadım. Sıfır çin makina almak istemedim.

Ankara'daki sıfıra yakın tüm makinaları araştırırken CB125 Ace ile tanıştım.

Ömrümde; yıllar önce kısa bir süre scooter kullandım, 200 metre vitesli motor ve ehliyet sınavına hazırlanırken vitesli motsikletle aldığım 12 saat ders... o kadar...
Yıllarım otomobil üstünde geçti, bir ara resmi yarıştım, bi ara caddecilik yaptım ;(, off road yaptım. Mekanik büyük hobim ve oldukçada bilgili sayılır ama motosiklet tecrübem bilgim sıfıra yakın.

Bir iki gün önce satışta olduğunu öğrendiğim 400km' deki 2016 Ace' yi;
sizlerin buradaki değerli paylaşımlarını okuduktan sonra

:) Bugün satın aldım :)

:) B ehliyetimin üzerine eklettiğim A sınıflı ehliyetimide bugün edindim :)

Ankara bugün çok soğuktu, kar başladı ve ben o tecrübesizlikle cesaret ettiim, konsantre oldum ve hayatımda ilk kez ciddi sürüşümü Oran'dan Bahçelievler'e yaptım...

Herkes kamyonlardan şikayet ediyor. Ben özellikle aynadan gördüğüm kamyonun yanıma gelmesi için yavaşladım.
:) Çünkü, geçerken kamyondan sıcak hava geliyor :)

Kazasız belasız eve ulaştım, park ettim...
Önümüzdeki günlerde yavaş yavaş alıştırmalara başlayacağım...

İlk izlenimlerim:
*Tecrübesiz birisi için vites göstergesi ve devir saati gerekli ama tecrübelendikçe çok elzem değil.
*Disc olmayan frenleri eleştirilmiş ama benim için frenleri yeterli kanımca.
*50' den sonra titreşim ince ince selede ve ayaklarımı gıdıklamaya başlıyor. 70'e kadar devam ediyor. Daha fazla hızlanmadım. Rahatsız edici değil.
*120Kg' yim ve motor kuvveti beni hiç üzmeyecek gibi.
*Honda maraksıyla buluştuğum için mutluyum.
*Kışın motor'a binilmez :)
*Ne kadar ekmek o kadar köfte :)

Telaştan güzel fotoğraf yok, yakında inşallah paylaşırım. Renk KIrmızı :)
Yeniden Merhaba...
Alp...

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:49 ----------

Sizlerin paylaşımlarından çok faydalandığımı ifade etmiştim. Yeniden teşekkür ederim.

Dediğim gibi motorda tecrübesizim, bazı konularda yardımcı olursanız çok sevinirim.
Kısıtlı koşullarım ile mağdur olmamam ve doğru uygulamalarla zamanı verimli kullanabilmem adına cevaplarınıza ihtiyacım var.

1) Satıcıya ikinci plakayı sorduğumda motosikletlerde tek plaka olduğunu öğrenmiş oldum :)

2) Faturasını ilk ruhsat alınırken emniyet almış. Yani bende fatura yok. Sadece ruhsat var. Bütün noter resmi satış işlemlerini gerçekleştirdik.

Memur olan eski sahibi motoru memleketi başka şehirdeki bayiden almış ve kargo ile Ankara'ya getirmiş. O da tecrübesiz.

Garantiden işlem yaptırmam gerekirse Honda servisi şase numarasından mı garanti durumunu görüyor? Zira dediğim gibi fatura yok...

Arabalarda olduğu gibi garanti kitapçığı gibi bir şeyde yok. Sadece ruhsat.

Garanti kitapçığı olması gerekli miydi? Ne kadar önemli. Mağduriyetim olur mu?

Ankara'daki yetkili servise, bayiye şimdiden sıcağı sıcağına sormam gerekli mi?

3) Titizim ve belgelere önem veririm. Fakat motorun kullanma kılavuzu, bakım kılavuzu vs. gibi bir şeyde verilmemiş. Satıcı güvenilir.
Kullanma kılavuzunu, varsa bakım kılavuzu gibi dökümanları nereden indirebilirim? Veya nereden edinebilirim?

4) Bazı markalarda olduğu gibi, ilk kurulumdan bir süre sonra gevşeyen bir şey vs. ihtimaline karşı bir kontrol, yapılması gereken iş var mı?

5) Motor 420 km'de, yağını kontrol ettim. Mavimsi tertemiz yağ.
Devir saati olmadığı için rodajı nasıl yapmam gerektiğini bilmiyorum. Tarif eder misiniz?
Rodaj bakımı kaç km de? Hangi km' ler arasında nasıl kullanmamı tavsiye edesiniz?

Düşük devirde kullanmak adına; çok hafif çekiş olan mümkün olan en yüksek viteste gazı açarak yürümeye çalışmam motora zarar verirmi?

6) Rodaj zamanında ve rodajdan sonra düzenli olarak şurayı sık, burayı kontrol et gibi tecrübeleriniz var mı?

7) Ankara' da hangi servisi tanırsınız, iyi bilirsiniz?
Selamınızı vs. götürerek refans olarak hangisini, hangi ustayı gösterirsiniz?

8) Rodaj bakımı sırasında nelerin yapılması gerekiyor?

9) Rodaj sonrası yağ değişimleri ne zaman?
Bakım Km' lesi veya önce yılı doldu vs. gibi bir bakım durumu var mı?

10) Hangi bakım zamanında hangi işlerin yapılması gerekiyor.

Mesela, örnek vermek gerekirse, araçlardaki gibi şu km'de trigger değiştir, buji değiştir, buji kablosu değiştir, subap ayarı yaptır vs. gibi bir periodic durum var mı?

11) Arkadaki orjinal demir değişmiş ve top case takılmış. Ben bunu sevmiyorum. Orjinal kısa demiri de verdi sahibi.
Kendim sert top case' i sökerek orijinal demiri takmak istiyorum. Selenin altına gelen demir bağlantılarına ulaşmak için ne yapmam gerekiyor?
Seleyi sökmem gerekiyorsa, nasıl? Tarif eder misiniz lütfen?

12) Heybe çanta kullanmak istiyorum. Tavsiyeniz hangisi olur?
Heybe çantaların ara kuşaklarını gene sele altından geçirebilir miyiz. Nasıl montajını yaparız?

Heybe çanta için yan demirler almam gerekir mi?

13) Yakıt deposu 11 litre denmişti, dimi? Yedek kaç litre?

Yedek deponun dolması için, musluğu yedeğe mi çevirip dolum yapmak gerekiyor?

Yoksa musluk ana depo konumunda iken de yedek gerekli ise doluyor mu?

14) Arka freni bence çok zayıf. Pedal çok aşağıda sertleşiyor. Dozajlamayı iyi yapabileceğime inanıyorum. Kendim fren ayarını yapabilir miyim? Nasıl?

15) Vites'in ucu ayağımın ortasını acıtıyor.
Vites çorabı diye likralı parmak gibi bir ürün buldum. 20 lira isterler. Cimri değilim ama küçücük kumaşa 20 lira vermek ağrıma gitti, almadım. Ayrıca çok da işe yarar gözükmedi?

Kullandığınız, tavsiye ettiğiniz bir yöntem var mı vitesin ayağı acıtmaması için?

Ayrıca, vites benim için çok aşağıda. Ayağımı kolun altına sokmakta zorlanıyorum. Sağlıklı bir şekilde kolu 1.5, 2 cm yukarı nasıl kaldırabilirim?

16) Yanımda alet taşımaktan çekinmem hatta keyif alırım. Tornavida, Yıldız, Kargaburun, izole bant gibi standartlar dışında bu motor için şu numara açık ağız, bu numara lokma, bu numara alyan anahtarı çantanda bulundur gibi bir liste verebilir misiniz?

20)Kullanırken kafamıza o kocama şeyi takmasak olmaz mı? :)


Cevaplarınız benim için çok değerli. Sabırsızlıkla bekliyorum...

Şimdiden teşekkürler...
Sağlıcakla...

Alp...
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Selamlar,

Kaç kaç kaç yıldır :) süregelen iki teker hayalim bugün gerçekleşti :)

Motor edinmek için ayıracak vaktim ve koşullarım kısıtlıydı.

Bajaj Pulsar RS200 almaktan kullanım amacıma uymadığı için,
NS200' ün deposu göbeğime battığı için :)
En sonunda da niyetlendiğim Bajaj Discover 150S' ten de güvendiğim 4.44 kapandığı için vazgeçtim.
Aynı zamanda Discover 150S' in alternatifleri daha çok aklıma yatmaya başlamıştı zaten.

Sonunda çin çün konusuna razı olarak KT150' yi hedef yapmıştım.
Ankara' da sıfıra yakın KT150 bulamadım. Sıfır çin makina almak istemedim.

Ankara'daki sıfıra yakın tüm makinaları araştırırken CB125 Ace ile tanıştım.

Ömrümde; yıllar önce kısa bir süre scooter kullandım, 200 metre vitesli motor ve ehliyet sınavına hazırlanırken vitesli motsikletle aldığım 12 saat ders... o kadar...
Yıllarım otomobil üstünde geçti, bir ara resmi yarıştım, bi ara caddecilik yaptım ;(, off road yaptım. Mekanik büyük hobim ve oldukçada bilgili sayılır ama motosiklet tecrübem bilgim sıfıra yakın.

Bir iki gün önce satışta olduğunu öğrendiğim 400km' deki 2016 Ace' yi;
sizlerin buradaki değerli paylaşımlarını okuduktan sonra

:) Bugün satın aldım :)

:) B ehliyetimin üzerine eklettiğim A sınıflı ehliyetimide bugün edindim :)

Ankara bugün çok soğuktu, kar başladı ve ben o tecrübesizlikle cesaret ettiim, konsantre oldum ve hayatımda ilk kez ciddi sürüşümü Oran'dan Bahçelievler'e yaptım...

Herkes kamyonlardan şikayet ediyor. Ben özellikle aynadan gördüğüm kamyonun yanıma gelmesi için yavaşladım.
:) Çünkü, geçerken kamyondan sıcak hava geliyor :)

Kazasız belasız eve ulaştım, park ettim...
Önümüzdeki günlerde yavaş yavaş alıştırmalara başlayacağım...

İlk izlenimlerim:
*Tecrübesiz birisi için vites göstergesi ve devir saati gerekli ama tecrübelendikçe çok elzem değil.
*Disc olmayan frenleri eleştirilmiş ama benim için frenleri yeterli kanımca.
*50' den sonra titreşim ince ince selede ve ayaklarımı gıdıklamaya başlıyor. 70'e kadar devam ediyor. Daha fazla hızlanmadım. Rahatsız edici değil.
*120Kg' yim ve motor kuvveti beni hiç üzmeyecek gibi.
*Honda maraksıyla buluştuğum için mutluyum.
*Kışın motor'a binilmez :)
*Ne kadar ekmek o kadar köfte :)

Telaştan güzel fotoğraf yok, yakında inşallah paylaşırım. Renk KIrmızı :)
Yeniden Merhaba...
Alp...

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:49 ----------

Sizlerin paylaşımlarından çok faydalandığımı ifade etmiştim. Yeniden teşekkür ederim.

Dediğim gibi motorda tecrübesizim, bazı konularda yardımcı olursanız çok sevinirim.
Kısıtlı koşullarım ile mağdur olmamam ve doğru uygulamalarla zamanı verimli kullanabilmem adına cevaplarınıza ihtiyacım var.

1) Satıcıya ikinci plakayı sorduğumda motosikletlerde tek plaka olduğunu öğrenmiş oldum :)

2) Faturasını ilk ruhsat alınırken emniyet almış. Yani bende fatura yok. Sadece ruhsat var. Bütün noter resmi satış işlemlerini gerçekleştirdik.

Memur olan eski sahibi motoru memleketi başka şehirdeki bayiden almış ve kargo ile Ankara'ya getirmiş. O da tecrübesiz.

Garantiden işlem yaptırmam gerekirse Honda servisi şase numarasından mı garanti durumunu görüyor? Zira dediğim gibi fatura yok...

Arabalarda olduğu gibi garanti kitapçığı gibi bir şeyde yok. Sadece ruhsat.

Garanti kitapçığı olması gerekli miydi? Ne kadar önemli. Mağduriyetim olur mu?

Ankara'daki yetkili servise, bayiye şimdiden sıcağı sıcağına sormam gerekli mi?

3) Titizim ve belgelere önem veririm. Fakat motorun kullanma kılavuzu, bakım kılavuzu vs. gibi bir şeyde verilmemiş. Satıcı güvenilir.
Kullanma kılavuzunu, varsa bakım kılavuzu gibi dökümanları nereden indirebilirim? Veya nereden edinebilirim?

4) Bazı markalarda olduğu gibi, ilk kurulumdan bir süre sonra gevşeyen bir şey vs. ihtimaline karşı bir kontrol, yapılması gereken iş var mı?

5) Motor 420 km'de, yağını kontrol ettim. Mavimsi tertemiz yağ.
Devir saati olmadığı için rodajı nasıl yapmam gerektiğini bilmiyorum. Tarif eder misiniz?
Rodaj bakımı kaç km de? Hangi km' ler arasında nasıl kullanmamı tavsiye edesiniz?

Düşük devirde kullanmak adına; çok hafif çekiş olan mümkün olan en yüksek viteste gazı açarak yürümeye çalışmam motora zarar verirmi?

6) Rodaj zamanında ve rodajdan sonra düzenli olarak şurayı sık, burayı kontrol et gibi tecrübeleriniz var mı?

7) Ankara' da hangi servisi tanırsınız, iyi bilirsiniz?
Selamınızı vs. götürerek refans olarak hangisini, hangi ustayı gösterirsiniz?

8) Rodaj bakımı sırasında nelerin yapılması gerekiyor?

9) Rodaj sonrası yağ değişimleri ne zaman?
Bakım Km' lesi veya önce yılı doldu vs. gibi bir bakım durumu var mı?

10) Hangi bakım zamanında hangi işlerin yapılması gerekiyor.

Mesela, örnek vermek gerekirse, araçlardaki gibi şu km'de trigger değiştir, buji değiştir, buji kablosu değiştir, subap ayarı yaptır vs. gibi bir periodic durum var mı?

11) Arkadaki orjinal demir değişmiş ve top case takılmış. Ben bunu sevmiyorum. Orjinal kısa demiri de verdi sahibi.
Kendim sert top case' i sökerek orijinal demiri takmak istiyorum. Selenin altına gelen demir bağlantılarına ulaşmak için ne yapmam gerekiyor?
Seleyi sökmem gerekiyorsa, nasıl? Tarif eder misiniz lütfen?

12) Heybe çanta kullanmak istiyorum. Tavsiyeniz hangisi olur?
Heybe çantaların ara kuşaklarını gene sele altından geçirebilir miyiz. Nasıl montajını yaparız?

Heybe çanta için yan demirler almam gerekir mi?

13) Yakıt deposu 11 litre denmişti, dimi? Yedek kaç litre?

Yedek deponun dolması için, musluğu yedeğe mi çevirip dolum yapmak gerekiyor?

Yoksa musluk ana depo konumunda iken de yedek gerekli ise doluyor mu?

14) Arka freni bence çok zayıf. Pedal çok aşağıda sertleşiyor. Dozajlamayı iyi yapabileceğime inanıyorum. Kendim fren ayarını yapabilir miyim? Nasıl?

15) Vites'in ucu ayağımın ortasını acıtıyor.
Vites çorabı diye likralı parmak gibi bir ürün buldum. 20 lira isterler. Cimri değilim ama küçücük kumaşa 20 lira vermek ağrıma gitti, almadım. Ayrıca çok da işe yarar gözükmedi?

Kullandığınız, tavsiye ettiğiniz bir yöntem var mı vitesin ayağı acıtmaması için?

Ayrıca, vites benim için çok aşağıda. Ayağımı kolun altına sokmakta zorlanıyorum. Sağlıklı bir şekilde kolu 1.5, 2 cm yukarı nasıl kaldırabilirim?

16) Yanımda alet taşımaktan çekinmem hatta keyif alırım. Tornavida, Yıldız, Kargaburun, izole bant gibi standartlar dışında bu motor için şu numara açık ağız, bu numara lokma, bu numara alyan anahtarı çantanda bulundur gibi bir liste verebilir misiniz?

20)Kullanırken kafamıza o kocama şeyi takmasak olmaz mı? :)


Cevaplarınız benim için çok değerli. Sabırsızlıkla bekliyorum...

Şimdiden teşekkürler...
Sağlıcakla...

Alp...

Hayırlı olsun. Size motosikletinizle birlikte bir belge verilmesi gerekli. Onunla servis işlemlerinizi yapabilirsiniz.

Ama yine de servisle bu hususu konuşmakta fayda var.

Rodaj,bakım vb konularda kullanım kitapçığı her türlü sorunuza yanıt verecektir. Anlaşılmayan bir husus olursa yine sorabilirsiniz.

Kitapçık;
https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/39/63/cgx1251332kyyg000.pdf

Ankara'da ki servisler ile ilgili hiç malumatım yok :)

Arka çanta demirini seleyi sökerek değiştirebilirsiniz. Selenin altında vidalar olacak. Onları öncelikle gevşetin,seleyi kaldırın. Arka çanta demirinin bağlantı noktalarına ulaşabilirsiniz.

Arka frenin ayarını çok basit bir işlemle yapabilirsiniz.

Şu videodaki mantığın aynısı geçerlidir kampana frenlerde.

https://www.youtube.com/watch?v=1CDvpSLWmB4

Deponuz toplam 11 litre. Yedek depo ile birlikte. Motosikletlerde ekstra bir yedek depo yoktur.

Yedek deponun çalışma mantığı şu şekildedir;

YakitDeposu.jpg

Sarı ok ile gösterilenler yakıt çıkışlarıdır. Mavi ile gösterilen bölge “yedek yakıt” olarak anılır. Kırmızı bölge ise kullanılamaz durumdaki yakıttır. Mavinin üzerindeki beyaz bölge ise “normal” depodaki yakıtı gösterir.
Ayrı bir yedek depo yoktur. Hemen tüm motosikletlerin tek bir yakıt deposu vardır. Bu da üzerinde depo kapağı bulunan, metal veya plastikten yapılma, oturulan selenin hemen önünde, sele ile tutulan gidon arasında bulunan büyük nesnedir.

Daha detaylı bilgi için;http://guvenlisurus.blogspot.com.tr/2007/07/yedek-benzin-deposu-nasl-alr.html

Tamir için kaliteli bir lokma takımı,tornavida takımı ziyadesiyle iş görür.

Cb 125 Ace sağlam,basit mekaniği olan bir motosiklet. Bakımlarını youtube videoalarından bakarak kendiniz yapabilirsiniz.

Vites ayarıda ilk bakımda servis tarafından yapılır. Basit bir işlem. Ayağınızın acımaması içinde ayakkabınızın,botunuzun ucu ile vites değiştirirseniz sıkıntı kalmayacaktır.
 
Katılım
13 Eyl 2016
Mesajlar
594
"Diğer sorularıma da cevap"

ikiteker kullanırken en önemlişey; fren yapabilmektir.

sonra dönüş:

gidonu dönmek için değil, ikitekerliyi yatırmak için kullanırız.
yatırdığımız tarafa döner (gider)
gidon iteklemeye çalıştığımızda aşağı, çekmeye çalıştığımızda yukarı kaçar.
kısaca; ikitekerli gidonu iteklemeye çalıştığımız tarafa yatar, döner, gider

gerisi detay. relax
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
58
Hayırlı olsun. Size motosikletinizle birlikte bir belge verilmesi gerekli. Onunla servis işlemlerinizi yapabilirsiniz.

Ama yine de servisle bu hususu konuşmakta fayda var.

Teşekkürler. Maalesef başka belge yok.
Hatta tecrübesiz sahibi anahtarında tek olduğunu zannediyormuş. Bugün aradım satıcıyı, "kitapçık böyle böyle diyor, servisi de aradım, teyit aldım, motoru satın aldığınız yeri arar mısınız ikinci anahtar için?" dedim.
Akşam bana dönüş yaptı. Taşınırken evrak biriktirdikleri koli içindeymiş. Kendisinin haberi yokmuş, eşi hatırlamış, sağlık sorunları ile boğuşuyor zaten. İyi birisi tanıdığım kadarıyla. Binbir mahçubiyet gösterdi. Yedek anahtarı ve anahtar plakasını aldım. Ruhsattan başka döküman yok maalesef.

Honda Bora'yı aradım. Orçun bey anahtar bilgisi verdi. Kullanma kılavuzu dışında bir evraktan bahsetmedi. Olsa dahi ihtiyaç görmüyorlar kanımca. Fiat' ta da böyle. Garanti kitapçığını doldurmuyorlar. Ekran kayıtlarını asıl alırız diyorlar.

Telefonda bilgi güvenliği açısından şase numarası ile kayıt bakamayacağını söyledi kibarca.
Davet etti, bir gün gelin, kontrol edelim, tanışmış oluruz dedi.
Garanti v.s. sorun olmayacak heralde, bilemiyorum, bakıcaz önümüzeki günlerde...

Ben biraz fazla titizim. Hiç bi zaman sallabaşlık yapamadım zaten :)

Rodaj,bakım vb konularda kullanım kitapçığı her türlü sorunuza yanıt verecektir. Anlaşılmayan bir husus olursa yine sorabilirsiniz.
Kullanım kılavuzunu indirdim, okumaya fırsat bulamıyorum. Hızla incelemeye çalışacağım.
Teşekkür ederim.

Sorularıma cevap buldukça buraya kendimde yazmaya çalışacağım.

Arka çanta demirini seleyi sökerek değiştirebilirsiniz. Selenin altında vidalar olacak. Onları öncelikle gevşetin,seleyi kaldırın. Arka çanta demirinin bağlantı noktalarına ulaşabilirsiniz.

Selenin altındaki vidalara nasıl ulaşacağımı bilemiyorum. Sağına soluna altına bakıyorum bişey bulamıyorum. Bugün gittiğim motor aksesuarcısının biri "seleye arkasından vur çıkar" :) dedi. Diğeri "yan kapağı sök, selenin civataları altında" dedi...

Belki kitapçıkta yazıyordur ama tarif ederseniz sevinirim. Bi kuryeye mi sorsam diyorum. CB125ACE kullananına rastlamadım.

Ek soru: Sele üstüne takılan fileler sıcakta ve soğukta faydalı imiş. Doğru mudur?
Acaba zamanla sele derisinin üzerinde kalıcı iz bırakır mı?



Arka frenin ayarını çok basit bir işlemle yapabilirsiniz.

Şu videodaki mantığın aynısı geçerlidir kampana frenlerde.

https://www.youtube.com/watch?v=1CDvpSLWmB4

Teşekkür ederim. Kitapçıkta o kısmı okuyabildim. Deneyeceğim. Elimden iyi iş gelir. Verdiğiniz linkide izleyeceğim. Halledeceğimi düşünüyorum.

Deponuz toplam 11 litre. Yedek depo ile birlikte. Motosikletlerde ekstra bir yedek depo yoktur.

Yedek deponun çalışma mantığı şu şekildedir;

Ek depo derken bende hep bahsini ettiğiniz yedek depoyu kastetmiştim zaten. Yanlış ifade etmişim herhalde, pardon...

Mantığını anladım...

Ek depodaki yakıt beklediği ve pisliklerin toplandığı yakıt mıdır diye tereddüt ediyordum. Görselden anladım.
Çalkalanmadan dolayı böyle bi sorun olmayaacktır.

Sorum şu olur: Kırmızı işaretli kısımda anladığım kadarıyla pislik çöküyor. Bu bir süre sonra sorun olmuyor mu. Çözüm nedir?




Tamir için kaliteli bir lokma takımı,tornavida takımı ziyadesiyle iş görür.

Alet edevata çok meraklıyım. Fazlasıyla var. Fakat, takım olanlar için konuşmak gerekirse, mesala tüm lokma, ingiliz, alyan takımını taşımak yerine, şu numaraları yanına al yola çıkacaksan denebilir mi?

Vites ayarıda ilk bakımda servis tarafından yapılır. Basit bir işlem. Ayağınızın acımaması içinde ayakkabınızın,botunuzun ucu ile vites değiştirirseniz sıkıntı kalmayacaktır.

Viteslerin ayarı derken? Vites kolunun ucunun 1-2 cm daha yukarıda olması ayarlanabiliyor dimi? Ayakkabının ucunu altına zor sokuyorum, sokamıyorum. Dolayısı ile ayağımın üst ortasını yan olarak, viesin ucuna dikine bastırıp vitesi büyütüyorum. Buda ayağımın üst ortasını acıtıyor.
Servise gitmeden bu kolu kendim yükseltebilir miyim?

Vites pabucu denilen şeye gerçekten ihtiyacım var. Sizlerin bi tecrübesi oldu mu bu yönde. Eski bir deri eldiven vs. olsa parmağından birini geçirip deneyeceğim :)


---------- Mesajlar birleştirildi - 04:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:57 ----------

"Diğer sorularıma da cevap"

ikiteker kullanırken en önemlişey; fren yapabilmektir.

sonra dönüş:

gidonu dönmek için değil, ikitekerliyi yatırmak için kullanırız.
yatırdığımız tarafa döner (gider)
gidon iteklemeye çalıştığımızda aşağı, çekmeye çalıştığımızda yukarı kaçar.
kısaca; ikitekerli gidonu iteklemeye çalıştığımız tarafa yatar, döner, gider

gerisi detay. relax

Teşekkürler...

Kontra tekniği denilen şeyden bahsediyorsunuz heralde.
Daha çok tecrübesizim. Yola vs. dikkat etmekten onu unutuyorum...
Deneyeceğim, zamanla onuada alışacağım. Şu an önceliklerim başka oluyor. Kaska alışmak zor olacak.

Relax konusunda da çok haklısınız.
Eğitimde de hoca hep söylemişti. Relax olmadan motor kullanılmaz derdi. Bazen elcikleri sıkıyorum felan aklıma geliyor. Gevşetiyorum.

Dün 15km kadar, bugünde 4 km kadar kullandım daha... Havada çok soğuk...

Vites pedalı konumu ve vites çorabı konusunu çözmem lazım. Vitesler şıkır şıkır geçiyor fakat ayağımı kolun ucu çok acıtıyor. Buda konforumu ve dikkatimi dağtıyor. 5 vites olsa heralde daha çok eziyet çekerdim bu aşamada.

:) kaşıkmı bağlasam acaba vites çubuğuna kelpçeyle :)

3 ileri Amerikanlar gibi bu :) Bi vitese bağlıyorsunuz konuyu, ordan yürüyorsunuz artık :)
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Selenin altındaki vidaları yan kapakları açarak sökebilirsiniz.

Vites pedalı ayarlanabiliyor,ayağınıza göre ayarlayabilirsiniz. Ben hiç vites papucu kullanmadım :) Onun için ekstra aparatlar var,onlardan temin edebilirsiniz.

Yedek depodaki kırmızı alana aslında tortu,kir birikmesi zor bir durum. Bu benzin aldığınız istasyona bağlı birazda.

Benim motosikletim 10 yaşında,çoğu zaman dibine kadar kullanırım depoyu herhangi bir sorun yaşamadım.

Alet edevat hususunda yolda kalmanız halinde ihtiyacınızı görecek parçları almanız kafi olur. Ağzı açık anahtarlar,lokma vs...
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
58
Teşekkür ederim...

-----------------------------------

Selenin altındaki vidaları yan kapakları açarak sökebilirsiniz.

Hafta sonu vakit ayırabilirsem demiri ve top case' i söküp, orijinal demiri takacağım. Top case sevmiyorum. Önümüzdeki günlerde yan çanta veya heybe çanta acuple etmeye çalışacağım. O zaman kadar sırt çantası vs. kullanırım artık. Bir de depo üstü çanta almak istiyorum. Çok lazım ama istediğim gibi bir şey bulamadığım gibi fiyatları da pahalı geldi

Kullanma kılavuzundan da buldum.

İhtiyacı olan olabilir diye paylaşayım.




-----------------------------------

Vites pedalı ayarlanabiliyor,ayağınıza göre ayarlayabilirsiniz.

Ben motorun yanına gidip eğilip inceleyemedim bi türlü. Boş beleş :) işlerle o kadar yoğundum ki :)

Bu resimdeki;
Yeşille işaretlediğim cıvatayı gevşetip,
Kolu mavi oktaki gibi, yaklaşık 1.5, 2 cm kırmızı çizgi gibi kaldırmayı planlıyorum.
Böylece ayakkabımın burnu daha rahat altına girecek.

Kolun takıldığı mil frezesiz tam yuvarlak mıdır?
Cıvatayı gevşetince şanzmandan gelen milin çevresinde kol dönebilir herhalde, dimi?



-----------------------------------

Ben hiç vites pabucu kullanmadım :) Onun için ekstra aparatlar var,onlardan temin edebilirsiniz.

Feyizoğlu ve gittigidiyordan bunları aldım dün gece. Bugün elime ulaşacaklar tahmin ediyorum.
Böyle ürünler olduğunu bilmiyordum. Google' a bişeyler yazınca buldum :)

Hem Feyizoğlu ile tanışmış olduk. Hem de alışveriş sitelerinin motosiklet bölümlerini de tanımaya başladım biraz.








Sizin tavsiye edeceğiniz yurt içi ve yurt dışı sanal alışveriş siteleri var mı acaba çokça kullanılan?
Ebay' dan yıllardır alışveriş yaparım ama maalesef paypal' ın tutumu yüzünden o kapı kapanmış gözüküyor.
Ne zaman çalışmaya başlar ki paypal Türkiye' de yeniden ???

-----------------------------------

Yedek depodaki kırmızı alana aslında tortu,kir birikmesi zor bir durum. Bu benzin aldığınız istasyona bağlı birazda.

Benim motosikletim 10 yaşında,çoğu zamana dibine kadar kullanırım depoyu herhangi bir sorun yaşamadım.

Ben o kırmızı işaretli kısmın özellikle kir çökmesi için bırakıldığını düşünüyorum. Zira çizimden göreceğimiz gibi depo içine giren tahliyelerin uçları biraz yüksekte. Makinayı korumak açısından deponun en dibi kullanılmasın diye dizayn edilmiş anladığım kadarıyla.
Çalkalanma ile dipteki çökelti yavaş yavaş temiz yakıta karışacaktır. Çok dolu olması bir ömür sürecektir :) Sorun olmayacağını bende düşünüyorum.
Ama işte; motor konusunda tecrübesiz olduğum için sorayım dedim. Belki işte beş yılda bir depo bakımı vs. ne biliyim bi durum vardır diye. Ama anladım, sıkıntı yok.

Artık çoğu istasyon sistemleri zaten kirli yakıta izin vermiyor. Çok kırsal vs. olmadıkça biraz dikkat ile sorun olmaz. Yıllardır otomobilciyim. En son 10 yıl önce kirli benzin vakası duydum :)

-----------------------------------

Alet edevat hususunda yolda kalmanız halinde ihtiyacınızı görecek parçaları almanız kafi olur. Ağzı açık anahtarlar,lokma vs...

Bazı makine ve araçlar için şu numara anahtar vs. diye böyle hazır listeler vardır.
Veya zamanla oluşmuştur bu liste...
Öyle bir şey var mı diye sormak istedim. Zamanla, tecrübe ederek bu motor için özel bi mümkün olduğunca ufak ve hafif avandalık hazırlarım artık...

-----------------------------------

Diğer sorularıma da cevap alabilirsem çok sevineceğim. Yeniden teşekkürler...

-----------------------------------

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:01 ----------

Bugün aklıma geldi...

Motosikletlerde stepne lastik yok ki? :)

Lastik patlarsa ne yapıyoruz? :) Lastikçiye kadar kamyonet mi kiralayacağız? :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:07 ----------

Babam Uruguay'da yaşıyor. Güney Amerika. Arjantin vs. komşuları. Ve zaten çok motosiklet varmış Uruguay' da...
Dün konuştum. Babam da eski motor kullanıcılarından.

Hatta rahmetli dedemin de gençliğinde Türkiye' nin ilk motosikletli polisi olduğunu biliyordum da, 60' lar da felan Harley Davidson kullandığını yeni öğrendim :) Çok hoşuma gitti. Ecdadım Herleyciymiş :)

Neyse, Babam CB125Ace' den Güney Amerika' dada olduğunu öğrenince, ihtiyaç olursa parça felan konusunda yardımcı olabileceğini söyledi. Türkiye' de hepsi var ve ucuz diye sizlerden öğrenmiştim. Sıkıntı yok...

Ama, aklıma burada konuşulan yuvarlak far konusu geldi.

Şu anda durumum kısıtlı ama;
İleride yuvarlak fara geçmeye kesinlikle isterim, bence şahane o hali...

Ben çok araç modladım ama uydur kaydır acupleyi hiç sevmem. Ya orijinal ekipman kullanılmalı ya da orijinal gibi şık ve verimli...

Eğer yuvarlak fara dönüşüm için gereken bütün parçaları, ayak vs., resimleri ve hatta parça numaraları ile listeyebilirsek babama aldırıp buraya göndermesini sağlayabilirim...

Yanlız babam oldukça yaşlı olduğu için;
dediğim gibi tam, eksiksiz liste, yeterince açıklayıcı liste vermemiz gerekir.
Zira babama, orada şöyle parça böyle parça diye araştırtma yaptıramam. Yapmaz :)
Yani gererken parçalara nokta atışı yapmamız lazım babamı fazla uğraştıramayacağım için.
Ayrıca; batı ülkesi diye bilmemize rağmen insanları oldukça :) değişik :) çeşitmiş :) artık ne içiyorlara... Bakz: Uruguay :) ona orada yardımcı olmayacakldır :) Uruguay'da adam gibi esnaf kalmadı. Nerede eski uruguay nerede şimdiki :)

Hatta Montevideo' da bi parçacıya sanaldan ulaşabilir ve ondan parçaları hazırlattırabilirim. Babamda gider, son paarlığı yapar, alır, gönderir...

Ne dersiniz?
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Yardımcı olmak isterdim ama konudan konuya atlayarak destan yazmışsınız ürkütücü geldi biraz :)
Kısaca bu motor basit, A noktasından B noktasına götüren bir motosiklet. Ben çok memnunum ama vites geçişleri sorunlu. Aklınızdaki soruların birçoğu zaten defalarca yazılıp cevaplanmış. Google da biraz araştırma yapmak yeterli bence.
Ayrıca motosiklet Honda globalde cgx125 diye geçiyor onada dikkat edin.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
58
Yardımcı olmak isterdim ama konudan konuya atlayarak destan yazmışsınız ürkütücü geldi biraz :)
Kısaca bu motor basit, A noktasından B noktasına götüren bir motosiklet. Ben çok memnunum ama vites geçişleri sorunlu. Aklınızdaki soruların birçoğu zaten defalarca yazılıp cevaplanmış. Google da biraz araştırma yapmak yeterli bence.
Ayrıca motosiklet Honda globalde cgx125 diye geçiyor onada dikkat edin.

'Yardımcı olmak istediğiniz' istediğiniz için teşekkür ederim...
Ürkmeseydeniz keşke :) korkacak bişey yoktu ki :)

"Benim için bu motor A noktasından B noktasına gitmek için kullanılacak basit bir araçtan çok çok daha önemli...
Parasını çok zor kazandım; hayallerim gerçekleşti; bu yaşımda ilk kez milli oluyorum :) ; yıllardır mekanik hobisindeyim, ralli yaptım, caddecilik yaptım, offroad yaptım vs vs, yani işin mutfağı bana bana zevk verdiği için basit olması çok hoşuma gitti..... bla bla bla" diye biraz daha destan yazıp sıkmayım sizi.
Anlatmadıklarımı anlatabilmişimdir umarım :)

Vites geçişleri sorunlu olmayan motor kullanmadığım (sadece kursta 100lük mondial, discover150, hysung gt650 comet) için ace nin vitesleri bana çiçek çiçek :)
Ama bi kere kısa mesafe bi hero kullandım, güzel vitesin ne demek olduğunu anladım biraz :) iyi motor mu bilmem ama vites geçişleri sabun gibiydi :)

Sorularımı araştırmaya çalıştım ama daha soruyu nasıl sormam gerektiğini bile bilemediğim için ve bu forumda da bu konuda da paylaşımda bulunmak istediğim için sormak istedim sizlere. Sorularım çok küçük olmuş/görülmüş anlaşılan. Bundan sonra büyük sorularla gelirim İnşallah. Hadi Hayırlısı...

Selamlar, Sevgiler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------

Soğuk olduğu için ve başka boş beleş :) yoğunluklarım olduğu için motorla çok ilgilenemedim...
Kılıf aldım, otoparka parkettim duruyor. :) Arada açık bakıyorum :) Kız kardeşim diyor ki 'sadece açık bakıyorsun, geri örtüyorsun' . Kaskıda silip silip yerine kaldırıyorum zaten :) ...
Diyorum ki "Eskimesin diye yazında binmicem, eskir diye kaskıda takmıcam" :)

Ön lastik şambreyliyimiş. Arkayı eski sahibi metzeller ile değiştirmiş. 90/90 18 IRC ön lastik aldım. Kullanma şartlarımdan dolayı orjinaldeki çinde işimi görürüdü ama özellikle patlamasında eziyet olacağı için değiştirdim. Çıkan lastikte hediye gitti ihtiyacı olan birine...

Depo üstüne deri kılıf yaptırdım kıro olur diye korka korka, bayağı şık oldu, hoşuma gitti.

:) Kendim çaldım kendim oynayım biraz :)

..........
İlk izlenimlerim:
*Tecrübesiz birisi için vites göstergesi ve devir saati gerekli ama tecrübelendikçe çok elzem değil.
Türkiyeden biraz baktım bulamadım. Ama 10-15$ a yurtdışında devir saatleri var. Bitane beğendim. Dijital tachometre ve volt metre...
Anladığım kadarıyla + , - ve bobin positifine bağlıyorsunuz, topu topu üç kablo var, mis gibi devir saati. Çok gerekli değil, alırım belki yakında

..............
2) Faturasını ilk ruhsat alınırken emniyet almış. Yani bende fatura yok. Sadece ruhsat var. Bütün noter resmi satış işlemlerini gerçekleştirdik.

Memur olan eski sahibi motoru memleketi başka şehirdeki bayiden almış ve kargo ile Ankara'ya getirmiş. O da tecrübesiz.

Garantiden işlem yaptırmam gerekirse Honda servisi şase numarasından mı garanti durumunu görüyor? Zira dediğim gibi fatura yok...

Arabalarda olduğu gibi garanti kitapçığı gibi bir şeyde yok. Sadece ruhsat.

Garanti kitapçığı olması gerekli miydi? Ne kadar önemli. Mağduriyetim olur mu?

Ankara'daki yetkili servise, bayiye şimdiden sıcağı sıcağına sormam gerekli mi?

Faturanın kopyasını ehliyeti almaya gittiğimde arşivden aldım. İyi oldu.
Basit işlem, bilginiz olsun...

................
3) Titizim ve belgelere önem veririm. Fakat motorun kullanma kılavuzu, bakım kılavuzu vs. gibi bir şeyde verilmemiş. Satıcı güvenilir.
Kullanma kılavuzunu, varsa bakım kılavuzu gibi dökümanları nereden indirebilirim? Veya nereden edinebilirim?

Söylediğiniz gibi kılavuzu internetten indirdim. Fırsat buldukça okuyorum, bayağı özenli hazırlanmış. Hoşuma gitti.

Ama motor satılırken sağ kapak arkasına konabilecek bir poşeti, kullanma kılavuzu vs varmış. Vermemişler adama. Üç kuruşluk şey. Ne kadar ayıp...

Birde internetten bu parça kılavuzunu buldum.

https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.honda.com.pe/extranet/images/archivos/documento/cgx125%2520cb1%2520tuf%2520(13kyyc02).pdf&ved=0ahUKEwjMnuaEueHQAhUNM8AKHdJgDoEQFggcMAA&usg=AFQjCNGNlxVjYKwYxQFB_FNi5L1GWahM9g

Burada paylaşılmıştı galiba ama aynısı mı bilemiyorum. Aradım sayfalarda, bulamadım...
Tazelenmiş bilgi/link olsun...

...............
5) Motor 420 km'de, yağını kontrol ettim. Mavimsi tertemiz yağ.
Devir saati olmadığı için rodajı nasıl yapmam gerektiğini bilmiyorum. Tarif eder misiniz?
Rodaj bakımı kaç km de? Hangi km' ler arasında nasıl kullanmamı tavsiye edesiniz?

Düşük devirde kullanmak adına; çok hafif çekiş olan mümkün olan en yüksek viteste gazı açarak yürümeye çalışmam motora zarar verirmi?

Rodaj bakımı 1000km'de. Ben o zaman kadar dikkatli kullanmak lazım diye biliyordum. Buda trafikte tehlikeli oluyor tabi. Buradan cevap alamayınca dışarda bi iki kişiye sordum. User manual de de 500 km diyormuş zaten. 500 ü geçtim diye yavaş yavaş gaz açmaya başladım. :) çok hızlı :) arkamda köpüren dalgalara bayıldım :)

..............
6) Rodaj zamanında ve rodajdan sonra düzenli olarak şurayı sık, burayı kontrol et gibi tecrübeleriniz var mı?

Önemli bişey yok anlaşılan. Gözümüz elimiz kulağımız üstünde olacak. Periyodik değişimler dışında, bakım dışında :) bozuldukça yaptıracağız anlaşılan :)

400 500 km' de bir zincir yağlamanın gerektiğini öğrendim. 500ü geçtim diye sıvı gresle yağladım. :) o işide öğrendik :)

......
9) Rodaj sonrası yağ değişimleri ne zaman?
Bakım Km' lesi veya önce yılı doldu vs. gibi bir bakım durumu var mı?

Servis rodajdan sonra ki yağ değişimi ve bakım için 3000 km'de bir diyormuş. Bu fazla diyorlar. 2000 km'de bir süreci işleteyim diyorum.

.....
11) Arkadaki orjinal demir değişmiş ve top case takılmış. Ben bunu sevmiyorum. Orjinal kısa demiri de verdi sahibi.
Kendim sert top case' i sökerek orijinal demiri takmak istiyorum. Selenin altına gelen demir bağlantılarına ulaşmak için ne yapmam gerekiyor?
Seleyi sökmem gerekiyorsa, nasıl? Tarif eder misiniz lütfen?

Seleyi söktüm, ama kapakları sök vs. daha zahmetsiz olabilirdi. Yan kapak olayı hoşuma gitmedi.
Bide sele filesi aldım, sormuştum size. Rahat ve güzel oldu. Deneme, yanılmama ;)

........
12) Heybe çanta kullanmak istiyorum. Tavsiyeniz hangisi olur?
Heybe çantaların ara kuşaklarını gene sele altından geçirebilir miyiz. Nasıl montajını yaparız?

Heybe çanta için yan demirler almam gerekir mi?

Top case ve uzun demiri sökmüştüm ama uzun demiri geri taktım. Eşya taşımak için bagaj lazımmış :) çünkü bu motosikletmiş, arkasında bilmem kaç litre bagajı yokmuş :) tıpkı yedek lastik olmadığı gibi :)
Uygun bi sırt çantası akuple edeceğim top case yerine.

........................
14) Arka freni bence çok zayıf. Pedal çok aşağıda sertleşiyor. Dozajlamayı iyi yapabileceğime inanıyorum. Kendim fren ayarını yapabilir miyim? Nasıl?

Fren ayarı basitmiş gerçekten. Yaptım. Oldu :)
Onu da öğrendik :)

........
15) Vites'in ucu ayağımın ortasını acıtıyor.
Vites çorabı diye likralı parmak gibi bir ürün buldum. 20 lira isterler. Cimri değilim ama küçücük kumaşa 20 lira vermek ağrıma gitti, almadım. Ayrıca çok da işe yarar gözükmedi?

Kullandığınız, tavsiye ettiğiniz bir yöntem var mı vitesin ayağı acıtmaması için?

Ayrıca, vites benim için çok aşağıda. Ayağımı kolun altına sokmakta zorlanıyorum. Sağlıklı bir şekilde kolu 1.5, 2 cm yukarı nasıl kaldırabilirim?

Önce, fotoğrafını yukarıda eklediğim silikon vites çorabını taktım.
Ama takarken yırtılabilir, kullanacaksanız kaynar suyla yumuşatmanızı tavsiye ederim. Yumuşak yumuşak bile zor geçti yumuşak :)

Sonrada o yırtılıyor dediler diye üstüne neopren olanını taktım. Mis gibi oldu. :) (Sordunuz, söyleyim) Üçüncü bi kat düşünmüyorum :)
Ayakkabıya takılanda çok verimli, tavsiye ederim.

Vites kolu gerçekten kolay ayarlanıyormuş. Hallettim.
Ama yukarda linkini verdiğim parça kataloğunda arkası olan pedalda var. Belki, ucuzsa sipariş veririm yurtdışından. Daha rahat olur büyütmek. Pedalında altına girme derdinden kurtulmuş olurum.
Ayrıca bi kere, galiba benim hatamdam, ikinci vitesten boşa düştü, burada yazılanlar aklıma geldi hemen. Arkası olan uzun pedal takılırsa ağırlık yüzünden böyle bi kronik derdi varsa bi nebze fayda sağlanır.

....................
16) Yanımda alet taşımaktan çekinmem hatta keyif alırım. Tornavida, Yıldız, Kargaburun, izole bant gibi standartlar dışında bu motor için şu numara açık ağız, bu numara lokma, bu numara alyan anahtarı çantanda bulundur gibi bir liste verebilir misiniz?

Bunu kasttetmiştim. Varmış böyle bir şey, hatta çantasıda var. Belki motorla birlikte vermeleri lazım ama burası Türkiye olduğu için onlar vermez, bizde istemeyiz... :(
Önemli değil. Ek bilgi olsun...




Alarm düşünüyorum... Spy 5000 pahalı. Ucuz olsun, kurcalanmasını engellesin yeter, tavsiyeniz var mı?

Rölanti ayarladım vs vs... Bana oyuncak işte... :) Toys For Big Boys :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

Kendi kendimi gazladım :) Cevizciden bunu aldım. İyi bişeye benziyor. Bakalım uyacak mı? ? ?



---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------

Forumun mesajları otomatik birleştirmesini nasıl engelleyebiliriz?
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
58
Selamlar;
Evdeki malzemelerden sabit gaz : ) şeysi yaptım...

















Ama, tabi ki mutfak bıçağına değil elciğe takmak lazım :)

120 130 da sabit hızda gitmek için değil de :)

Soğuk çalıştırmada ısınma beklerken kullanacağım daha çok...

Jiklenin devri de yüksek tutması gerekmez mi?
Benimkinde jiklenin iki konumunda da devir artmıyor!

Sizinkiler nasıl?
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Elinize sağlık güzel ve mantıklı olmuş. Benimki jikle açınca stop ediyor. Ama bu aralar commuterlerin çoğu böyle. Yağınızı 10/30 koymanizi tavsiye ederim çünkü kitapçıkta öyle yazıyor. Bu incelikte Honda'nın kendi yağı var. Yada motulun bir yağı var.
Siz ön cam taktirdiniz mi? Ben arıyorum bulursam taktiracagim.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
58
Elinize sağlık güzel ve mantıklı olmuş. Benimki jikle açınca stop ediyor. Ama bu aralar commuterlerin çoğu böyle. Yağınızı 10/30 koymanizi tavsiye ederim çünkü kitapçıkta öyle yazıyor. Bu incelikte Honda'nın kendi yağı var. Yada motulun bir yağı var.
Siz ön cam taktirdiniz mi? Ben arıyorum bulursam taktiracagim.

Teşekkür ederim bilgi için...

Ön can sorunuzu hatırlıyorum. Hiç cevap gelmemişti.
Bennşimdilik düşünmüyorum ama sizin sorunuz aklımda olduğu için bakınıyorum. Yabancı olsun Te olsun maalesef hiç biyerde görmedim...

Kt150 kullanıcılarını takip ediyorum. Galiba plexi felan alıp kendileri yapıyor. Onlara sorulursa verimli olabilir...

Eğer bulur veya görürsen dönerim size
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Teşekkür ederim bilgi için...

Ön can sorunuzu hatırlıyorum. Hiç cevap gelmemişti.
Bennşimdilik düşünmüyorum ama sizin sorunuz aklımda olduğu için bakınıyorum. Yabancı olsun Te olsun maalesef hiç biyerde görmedim...

Kt150 kullanıcılarını takip ediyorum. Galiba plexi felan alıp kendileri yapıyor. Onlara sorulursa verimli olabilir...

Eğer bulur veya görürsen dönerim size

Teşekkür ederim. Sizinde bir sorunuz veya danışmak istediğiniz bir şey varsa sorabilirsiniz :)
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
58
Teşekkür ederim. Sizinde bir sorunuz veya danışmak istediğiniz bir şey varsa sorabilirsiniz :)

Oki :)

Sormuştum bi sürü bişey ama, heralde sorularım küçümsendi, cevap veren pek olmadı...
Olsun, sağlık olsun, canları sağolsun...

Allah hepimizin dertlerini, soru ve sorunlarını insanoğlunun küçümseyeceği kadar vasat kılsın İnşallah...

Ben yeni başladım biliyorsunuz, bir sürü şey taklıyor aklıma...

Teşekkür ederim, sorarım gene, ben çekinmem...

Allah önemseyenden de, önemsemeyen de; empati kurandan da, kurmayandan da razı olsun...

Empati demişken, aklıma geldi;
ben malesef bir çoğu gibi Anacığımın karnından motorculuğu bilerek doğmadım. Doğmadan değil, sonradan öğrenmekteyim yani. Talihsizlik, napalım, kader... Bazıları şanslı doğar, her şeyi bilerek doğar. Bazıları da benim gibi, çok nadir, sorarak yol arar. Bilmem anlatabildim mi?

Samimiyetiniz için çok teşekkür ederim...

Herkese kazasız belasız sürüşler...
Sağlıcakla...

Selamlar...

;) see ya dude ;)
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
@Alfonse
Hocam frenlerinizi fazla sıkmayın. Vidayı çevirip ayar yaptıktan sonra lastiği elinizle döndürün. Rahat dönmüyorsa ve hemen duruyorsa fazla sıktınız demektir. Ne gevşek ne sıkı olsun.
Zincir yağı 500 km gider diye takılmayın. Elinizle kontrol edin eğer zincir temiz ve yağ varsa aynen devam. Ama zinciri yagladiktan 100 km sonra suya falan girerseniz yağsız kalabilir.
Rodaj kitapçıkta ilk 500 km ama siz 1000 km dikkat etmeye çalışın. Motoru çok sıkıştırmayin uzun vadede yağ yakabilir. Ben en fazla 80 falan basıyorum.
Devir saatine takılmayın, 2-3 bin km falan yaptığınız zaman hangi viteste hangi devirde tahmin edebiliyorsunuz.
Aklınıza takılan şeyleri sorabilirsiniz cekinmeyin :)
 
Katılım
17 Ara 2016
Mesajlar
4
Öncelikle merhaba
Benim ace'mde mi sorun var anlamadım Yeni aldım bende motosikletimi 11.000 kmde ışıklarda dururken veya yolda gidip bi yerde durduğumda birinci viteste kalkarken tırrn diye bi ses var sanki dişliler birbirine tam geçmemiş gibi şanzımanda bi sorun olabilir mi 12.000 de bakımları var debriyaj balatası bitme ihtimali var mı cevaplarsanız çok sevinirim. Sizlerin başına geldimi vites geçişlerinde problem ilk sahibi de tam zamanlarında yetkili serviste yaptırmış bakımlarını cevaplarınızı bekliyorum :)
 
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
124
Vites geçişi bende de o şekilde. 25000deyim şu an. yağlıyorum devam ediyorum.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
58
@Alfonse
Hocam frenlerinizi fazla sıkmayın. Vidayı çevirip ayar yaptıktan sonra lastiği elinizle döndürün. Rahat dönmüyorsa ve hemen duruyorsa fazla sıktınız demektir. Ne gevşek ne sıkı olsun.
Zincir yağı 500 km gider diye takılmayın. Elinizle kontrol edin eğer zincir temiz ve yağ varsa aynen devam. Ama zinciri yagladiktan 100 km sonra suya falan girerseniz yağsız kalabilir.
Rodaj kitapçıkta ilk 500 km ama siz 1000 km dikkat etmeye çalışın. Motoru çok sıkıştırmayin uzun vadede yağ yakabilir. Ben en fazla 80 falan basıyorum.
Devir saatine takılmayın, 2-3 bin km falan yaptığınız zaman hangi viteste hangi devirde tahmin edebiliyorsunuz.
Aklınıza takılan şeyleri sorabilirsiniz cekinmeyin :)

@mexico
Teşekkür ederim...
Frenlerin ayarını dediğiniz gibi yapıyorum. Dönüşünü engellediği yerde bırakıyorum.

400 km de zinciri yağlamaya çalışacağım. Ama gözüm üstünde😉

500 den sonra biraz gaz açmaya başladım. Bi ustadan 1000 kmde motor iç çeperlerinin içi talaşlı rodaj yağıyla birlikte çok çizilebileceğini öğrendim. Daha erken rodaj bakımı tavsiye ediyor.
Şu an 870 km'dr. Randevuyu aldım. Servise gideceğim 1000 den önce rodaj bakımı için.
Sordum, honda marka yağ kullanıyorlarmış. İyidir di mi?

Yeniden teşekkürler....

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------

Kendi kendimi gazladım :) Cevizciden bunu aldım. İyi bişeye benziyor. Bakalım uyacak mı? ? ?

[url]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/0zsQh4.jpg[/URL]


Bu uydu. Ama iki ucun arası çok kısa olduğu için hiç kullanışlı olmadı. Bilginiz olsun...

İsterseniz servislerden bunu alabilirsiniz. 34 lira. Orjinal honda parça numarası 24701-KYY-970 parça numarası ile sipariş verirseniz 2 günde geliyor...



Taktım. Oldukça memnunum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------


Bu da verimsiz oldu. Çok esnek. Bilginiz olsun...
Hırdavatçıdan pense gibi olan mengenelerden aldım. Yukarda bi arkadaşımızda kullandığını söylemişti. Onunla kışı geçirdim

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

Fren manetini yay yeterince geri çekmiyor nedense. Dolayısı ile fren lambası hep yanık kalıyordu.
Maneti söktüm. İçindeki switch arka fren switchi gibi ayarlanmıyor galiba.
Kenarında çentik var switchin. İttirip çıkardım, 180 derece çevirip yerine soktum.
Böylece switch 2 3 mm daha yukarda duruyor ve manetin dibi basıyor...

Manetin yeterince geri çekilmesini teli yağlayarak çözebilirim kanısındayım...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------

Kapak vidalarını bu topuzlarla değiştirdim.
Elle açılır hale geldiler ve bence daha şık oldu.

Vidaları topuzlara takarken dişlerin üzerine sabitleyici sıkın. Ve vidaların alyan başlı ucunu topuzun tarafına takın. Böylelikle eğer açarken civata topuzdan kurtulursa alyanla kolaylıkla açabilirsiniz...





---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------

Yazdığım gibi rodaj bakımına daha gitmedim.
Motor ısındıktan sonra tıkır tıkır hiç sorun yok. Fakat uzun sürüşlerden sonra rölantide çalışırken motordan hafif bir tak tak sesi geliyor.
Dediğim gibi, sadece uzun sürüşlerden sonra, motor bayağı ısınınca yani...
Acaba subap ayarı felan mı lazım, veya yağ değişince ses kesilir mi? Veya normal mi?

Teşekkürler şimdiden...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------

Hesaplarıma göre son 600 800 km arasındaki sürüşümde yaklaşık 3 litre/100 km yakmışım. Yaklaşık 15 kuruş yapıyor.

Bu bu motor için fazla di mi?

Rodaj bakımından sonra düşer mi?

Veya kış olduğu için jikleli ve ısıtma sürelerim uzun oldu. Bu kadar çok farkeder mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------



Forumun mesajları otomatik birleştirmesini nasıl engelleyebiliriz?

Cevap lütfen...

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:29 ----------

Elinize sağlık güzel ve mantıklı olmuş. Benimki jikle açınca stop ediyor. Ama bu aralar commuterlerin çoğu böyle. Yağınızı 10/30 koymanizi tavsiye ederim çünkü kitapçıkta öyle yazıyor. Bu incelikte Honda'nın kendi yağı var. Yada motulun bir yağı var.
Siz ön cam taktirdiniz mi? Ben arıyorum bulursam taktiracagim.

@mexico tesadüfen ön cam buldum, sormuştun. Beğenirmisin bilmem...
http://www.sahibinden.com/ilan/yede...iyata-montaj-servis-yolyardim-354994008/detay
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst