Honda Bakım ve Parça Ücretleri

Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
CBR125R motosikletimin bakımını yaptırdım. Servis formunu paylaşıyorum. Bakım yaptıracaklara fikir olsun.

ngkuh1v.jpg
 
Katılım
26 Ağu 2021
Mesajlar
141
balataya birşey demiyorum ama yağ değiştirmek ve sprey olayı bana fazla geldi.Bu kadar basit birşey için böyle bir para gereksiz gibi.Yanlışsam düzeltin
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
balataya birşey demiyorum ama yağ değiştirmek ve sprey olayı bana fazla geldi.Bu kadar basit birşey için böyle bir para gereksiz gibi.Yanlışsam düzeltin

Sibob ayarı var orada :D Orada yazmayan gidon boşluğunun alınması ve hava filtre kontrolü de vardı. O yüzden 170 tl bakım parasına pek bir şey

demiyorum. Normalde yağ değişiminde para da almıyorlardı :D
 
Katılım
26 Ağu 2021
Mesajlar
141
Şu anda motosiklet sahibi değilim ama kendi aracımdan fikir yürüterek söylüyorum.Ben olabildiğince kendi yapabilceğim şeyleri kendim yapma taraftarıyım zaten youtubeda yağ değişimi vs zincir bakımı videoları tonla var eğer basitse bence kendimiz yapmak daha iyi kimse başkasının motoruna sahibi kadar özen göstermez kafasındayım.Yağ değişimi zincir bakımı ne bilim bu tür basit şeylerden bahsediyorum bu arada
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
Gayet ucuz gorunuyor. $50 bile degil.
Hele bir de subap ayari falan varsa icinde, super fiyat.

Yalniz 2000km sonra yag degisecek yazmislar galiba, o biraz erken degil mi?
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Yağ değişimini 2000 km standarta bağlamış honda :D Ben 2000 de gitmiyorum değiştirmeye. Motosikletin motorun içi hariç onda da alet edevatım yok olsa onuda kendim yaparım ve diğer bütün işleri kendim yapıyorum zaten :D Maksat hem 3-5 servis kazansın, servis ile aramızı soğutmayalım , hem de servis marmariste olduğunda gezmiş oluyorum :D
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Fiyat bana da uygun geldi.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Dikkat ettigim sey iscilik ucretinin 100TL/saat'e cikmis olmasi. 250cc ve alti icin 85TL/saat idi Ekim ayina kadar.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,030
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Dikkat ettigim sey iscilik ucretinin 100TL/saat'e cikmis olmasi. 250cc ve alti icin 85TL/saat idi Ekim ayina kadar.

Sanki Eylül sonu veya Ekim başı ben de 85₺ + KDV vermiştim, 500cc için. Çok fark yok herhalde. (Saçma da zaten; aynı adam 125 ve 500'e baktığında neden farklı saat ücreti alınsın ki? Malzemesi falan daha pahalı olabilir tabi ama işçilik işçiliktir...)
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Sanki Eylül sonu veya Ekim başı ben de 85₺ + KDV vermiştim, 500cc için. Çok fark yok herhalde. (Saçma da zaten; aynı adam 125 ve 500'e baktığında neden farklı saat ücreti alınsın ki? Malzemesi falan daha pahalı olabilir tabi ama işçilik işçiliktir...)

Olayin cc'ye bakma isi silindir vs. olabilir, sonucta motorla ilgili bir islem yapilacaksa tek silindirde daha kisa surmesi normal. Adamlar da zaten
kisa surede daha fazla is yapmaya calisiyorlar ki daha cok kazansinlar.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
tam sövüyordum balata yı gördüm sustum.yine de ucuz diyenler olmuş:) 125 cc motor ücreti bu arkadaşlar :) benide mt09 rodaj bakımı bekliyor ve ocak ayına kaldı bu iş.bakalım ocak ayında fiyatlar nasıl değişicek zammı yoksa indirimmi olucak kur farkından dolayı bir şeyler görücez gibi geliyor bana:) ama emin olduğum bir şey var oda işçilik ücretlerindeki artış.malum asgari ücretin artmasıyla birlikte 2 kat bir artış bekliyorum işçilikte.yağdan düşse işçilikten kaçamicam.evde bile yapmak bu işi artık ucuza çıkmıyor servis mt07 için yıllık 350 tl demişlerdi 2 ay önce.ben topladım parça parça 400e yakın fiyat çıkmıştı:)
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Sanki Eylül sonu veya Ekim başı ben de 85₺ + KDV vermiştim, 500cc için. Çok fark yok herhalde. (Saçma da zaten; aynı adam 125 ve 500'e baktığında neden farklı saat ücreti alınsın ki? Malzemesi falan daha pahalı olabilir tabi ama işçilik işçiliktir...)

Bizimkilerin üşengeçliğinden :)
Normalde her modelin her işleminin süreceği zaman belli. Atıyorum CB125R'ın supap (TDK'ya göre böyle yazılıyormuş, ben de şaşırdım) ayarı 0.5 saat, CBR1000R'ın 2 saat. Buna göre aynı işlem için CB125R'dan 0.5*saatlik ücret, CBR1000R'dan 2*saatlik ücret alınması gerekiyor.
"Şimdi her işlem için kim tek tek fatura girecek. X KM bakımı 2 saat tutar, saatlik ücret de 125 cc için x, 1000 cc için 4x der geçeriz" diye düşünmüşler büyük olasılıkla.


İşlem sürelerine örnek: http://www.dansmc.com/shoprate.htm
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,529
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar bu rakama pahalı diyen sanırım hiç bakım yaptırmıyor. 55000 km.de motora 500 küsür TL'ye bakım yapılmış, subap ayarı bile yapılmış. Hadi merdiven altı yer olsa Kdv ödenmese 470 TL. Bence bedavadan hallice.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Haftaya 2 litre yağ değişimine, evet sadece 2 litre hatta 1,8 litre yağ değişimine 500 lira vereceğim.

Bak içinde hava filtresi yok, yağ filtresi yok. Yağ+25 kuruşluk tapa pulu 500 tiel. Premium segment motor da değil ki şaşırmayalım. Valla ducati alacam, triumph alacam parayı vurunca. Avrupalı derim en azından, içim acımaz. Fukara japona bu kadar verince işim acıyor, esp yok la motorda yıl 2022.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,529
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Haftaya 2 litre yağ değişimine, evet sadece 2 litre hatta 1,8 litre yağ değişimine 500 lira vereceğim.

Bak içinde hava filtresi yok, yağ filtresi yok. Yağ+25 kuruşluk tapa pulu 500 tiel. Premium segment motor da değil ki şaşırmayalım. Valla ducati alacam, triumph alacam parayı vurunca. Avrupalı derim en azından, içim acımaz. Fukara japona bu kadar verince işim acıyor, esp yok la motorda yıl 2022.

Sen dua et senin Japon 170 üstünü görebiliyor, bir de göremeyen 250 cc.ler var, onlar ne yapsın? :queen: Helal et paranı
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,843
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Sen dua et senin Japon 170 üstünü görebiliyor, bir de göremeyen 250 cc.ler var, onlar ne yapsın? :queen: Helal et paranı

Benim Japon'u Haziran'da bakıma soktuğumda 550 lira vermiştim. 140'ı geçemeyen 250cc hem de. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abi al artık çift silindir etobur bir naked, böyle otobur bir scooter seni mutlu etmeyecek.

Espresso ya naked gelmez.ama africa gelir.

Espresso, sana ne ozel fiyat veriyrum :135.000 tl sonnn

100.000 km ye cok yakin,yani rodaji yeni bitti.gercekten kusursuz.

İyi dusun,ölümlü dunya bir africaya binemeden gocup gitmemek lazim..
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
Tracer 700 için Yamaha'da şuan sadece yağ değiştirme 700 tl'den fazla, bence sizin fiyat yine iyi çıkmış, Motoru 16 mart 2019'da aldım o zaman 320 tl gibi bir şeydi bu bakım. 2 katını geçti. Ağır bakımlar ise artık 2 bin TL'den aşağı değil, tabi zincir dişli seti, balatalar, akü falan dersen daha da uçuyor fiyatlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst