innova hakkında birkaç nokta
Herkese selam, kısa bir süre önce bir İnnova da ben aldım. Benim ilk motorum ve daha ancak 200km sürdüm. Tecrübem bununla sınırlı yani
fakat benim gibi henüz başlayan biri ne kadar memnun olabilirse, ben de o kadar memnunum motordan. Kullanımı kolay geldi ve şehir trafiğine girmeden de 2,9 litre ile 155km gitmemde bana oldukça ekonomik geldi. Üstelik 50-60 km sini 2 kişi gittik. Ne var ki motoru teslim alırken bana verilen kullanım kitapçığında bana biraz yetersiz geldi. Aklımda bir iki nokta var sormak istediğim:
Öncelikle otomobil kullandığım için, motorlu araçlarla ilgili birtakım alışkanlıklarım oturmuş durumda. Ben de aynılarını bu motorda kullanıp teknik bir hasar vermek istemiyorum.
bu motor hava soğutmalıymış. Ben de onu güneyde kullanıyorum. Acaba ne gibi şeylere dikkat etmek gerekir?
Motor soğukken jikle çekilerek çalıştırılmalıymış, üstelik 30 derece gibi sıcak yaz günlerinde de. Ben de öyle yapıyorum fakat, çalıştırdıktan hemen sonra gitmeye kalkınca motor stop ediyor -bazı scooter larda böyle birşey görmedim- sonuçta ne kadar ısıtmak lazım ya da ısındığı nasıl anlaşılacak?
ben 2dk falan bekliyorum, jikleyi kapatıp gazı kapayınca motor stop etmzse gidiyorum.
bir de motorda benim pek anlayamadığım bir vites sistemi var. Biraz karmaşık birşeye benziyor sanki. Böyle karmaşık şeyler bende hatalı kullanımda kolay sorun çıkarırmış izlenimi bırakır
Acaba bu aksamın uzun ömürlü olması ve yıpranmaması için kullanırken nelere dikkat etmek lazım?
honda servisi bana 1 litre ile 40-45 km gidebileceğimi söyledi. daha rodaj dolmadığı için benim ise şuan daha fazla yakmam lazım. oysa ben 1 litre ile 50-55 km gidiyorum. demekki diğer motor kullanıcılarından farklı yaptığım birşeyler var
dediğim gibi otomobile alıştığım için motoru da onun gibi kullanıyorum büyük ihtimalle. Ben motorun kompresyonunu hissedince yolun eğimine ve trafiğin durumuna göre vites büyültüyorum. Otomobilde aynı şekilde giderken 2500-3000 gibi vites değiştirmiş oluyorsunuz ve ben araba ile de pek fazla yakıt tüketmeden gidiyorum. Ama motorda bir devir göstergesi yok ve ben çok erken mi vites değiştirdim sadece sese ve motorun gidişine göre karar veriyorum. Bu arada 2. viteste 50-60 a da çıkıp 3 geçtiğim oldu, yada 40 ta da 3 e geçtiğim. Acaba motoru zorluyor muyum, ya da yalnış birşeyler yapıyormuyum?
Motorları özellikle de İnnova da ki farklı vites sistemini ve hava soğutma teknolojisini bilenler varsa bana bu konularda fikir verebilirler mi?
Herkese selam, kısa bir süre önce bir İnnova da ben aldım. Benim ilk motorum ve daha ancak 200km sürdüm. Tecrübem bununla sınırlı yani
Öncelikle otomobil kullandığım için, motorlu araçlarla ilgili birtakım alışkanlıklarım oturmuş durumda. Ben de aynılarını bu motorda kullanıp teknik bir hasar vermek istemiyorum.
bu motor hava soğutmalıymış. Ben de onu güneyde kullanıyorum. Acaba ne gibi şeylere dikkat etmek gerekir?
Motor soğukken jikle çekilerek çalıştırılmalıymış, üstelik 30 derece gibi sıcak yaz günlerinde de. Ben de öyle yapıyorum fakat, çalıştırdıktan hemen sonra gitmeye kalkınca motor stop ediyor -bazı scooter larda böyle birşey görmedim- sonuçta ne kadar ısıtmak lazım ya da ısındığı nasıl anlaşılacak?
ben 2dk falan bekliyorum, jikleyi kapatıp gazı kapayınca motor stop etmzse gidiyorum.
bir de motorda benim pek anlayamadığım bir vites sistemi var. Biraz karmaşık birşeye benziyor sanki. Böyle karmaşık şeyler bende hatalı kullanımda kolay sorun çıkarırmış izlenimi bırakır
honda servisi bana 1 litre ile 40-45 km gidebileceğimi söyledi. daha rodaj dolmadığı için benim ise şuan daha fazla yakmam lazım. oysa ben 1 litre ile 50-55 km gidiyorum. demekki diğer motor kullanıcılarından farklı yaptığım birşeyler var
Motorları özellikle de İnnova da ki farklı vites sistemini ve hava soğutma teknolojisini bilenler varsa bana bu konularda fikir verebilirler mi?