Hırsızlarla imtihanım?

Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Paintball silahı alıp biber gazı mermilerini dolduruyorsun. Gerisini söylememe gerek yok. Biber gazı mermilerini çok kolay tedarik edemeye bilirsin ama araştırırsan bulursun.
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
84
Hocam kaliteli kilitler kullanıyorum demişsin gerçekten kaliteli mi peki? Zincirin kesilebilir mi kaç mm? Disk kilidin sağlam mı marka model ne? Eğer güçsüzse bir an önce ya git kasko yaptır ya da üst düzey kilitler al.
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
Havalidan cikan paraşut(5.5) veya bilya(4.5),motorun karenaj,depo,far,gosterge kısmına denk gelirse sıkıntı,2j olanlar bile etkili,hele havali tufekler 5-6j.

Hele 2.kattayim diyorsun menzil max 10-12mt

Bu işlerle uğraşma,en yakin emniyete git,durumu anlat.veya mahalle bekçileriyle görüş.

Hehehe çok güldüm. Allah’ta seni güldürsün. Polis emniyet ve bekçi 😁😁 Adamlar benim çalınan motoru şüphelenip durduruyor ve buluyor çalan kişiyi karakola bile götürmüyorlar.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Cin den araç takip sistemleri var gps tracker yaz internete görürsün 250 lira civarı ( cinden kendin alırsan 100 tl ) aylık 5 tl İnternet paketi bimcell alıyorsun cep telefonundan istediğin zaman motosikletinin nerede olduğunu görüyorsun. Kafa rahat çalınırsa nerede olduğu görülüyor gidip alırsın.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Cin den araç takip sistemleri var gps tracker yaz internete görürsün 250 lira civarı ( cinden kendin alırsan 100 tl ) aylık 5 tl İnternet paketi bimcell alıyorsun cep telefonundan istediğin zaman motosikletinin nerede olduğunu görüyorsun. Kafa rahat çalınırsa nerede olduğu görülüyor gidip alırsın.

Çok mantıklı çozüm ve en iyisi bu gibi duruyor.
 
Katılım
7 Eyl 2017
Mesajlar
281
Bir dönem evin balkonunda tüfeğimle beklemiştim halbuki motoruda hiç kitlemedim biri çalmaya niyetlensinde indireyim diye 4. Katta oturuyorum yaklaşık bi 50 metre mesafe var ordan suratına çaksam öldürmez ama saçmaları tek tek ayıklatana kadar hayatı sorgulatırım.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Bir dönem evin balkonunda tüfeğimle beklemiştim halbuki motoruda hiç kitlemedim biri çalmaya niyetlensinde indireyim diye 4. Katta oturuyorum yaklaşık bi 50 metre mesafe var ordan suratına çaksam öldürmez ama saçmaları tek tek ayıklatana kadar hayatı sorgulatırım.

Ya gözüne gelip kör olursa?
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Bir dönem evin balkonunda tüfeğimle beklemiştim halbuki motoruda hiç kitlemedim biri çalmaya niyetlensinde indireyim diye 4. Katta oturuyorum yaklaşık bi 50 metre mesafe var ordan suratına çaksam öldürmez ama saçmaları tek tek ayıklatana kadar hayatı sorgulatırım.

Çok kral hareket. Sizin gibi insanlar çoğaldıkça hırsızların soyu kuruyacak diye umuyorum. Domuz saçması koydursaydın da sorgulamadan gitseydi bari :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:05 ----------

Ya gözüne gelip kör olursa?

E olsun? Umarım bir gün motorunuzu çalmaya çalışırlar da, ya kör olursa diye düşünceniz o an aklınıza gelir.
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,232
Daha güvenli bir yere koy motosikletini,ben herzaman binmediğim için motoru işyerine bırakıyorum,24 saat güvenlik var,bineceğim zaman gidip ordan alıyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------

Yada kapalı bir bagaj yaptıracan,yada apartmanın kapıcı dairesi gibi kullanılmayan kapalı bir yeri varsa oraya koyacan
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Havalı tüfek alıp balkonda nöbet tutmak, alarm ötünce de tüfekle yardırmak bir çözüm olabilir, ya da imkan varsa kasko yaptırmak..

Havalı silahlarla saldırıda bulunmanız durumunda ateşli silahla saldırıya yakın derecede ceza alabileceğinizi hatırlatmak isterim. Bu tip bir saldırı/savunmanın bir diğer sakıncası da karşınızdaki kişinin yanında daha etkili bir silahın olabileceği ve size karşı kullanma gereği duyabileceği gerçeğidir, unutmayın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

Havalidan cikan paraşut(5.5) veya bilya(4.5),motorun karenaj,depo,far,gosterge kısmına denk gelirse sıkıntı,2j olanlar bile etkili,hele havali tufekler 5-6j.

Hele 2.kattayim diyorsun menzil max 10-12mt

Bu işlerle uğraşma,en yakin emniyete git,durumu anlat.veya mahalle bekçileriyle görüş.

+100 metre menzilli (ki birçok yivsiz tüfeğin etkili menzilinin üzerindedir) havalı silahlar olduğunu hatırlatırım. Ve malesef ki motosikletiniz çalınsa da önerdiğiniz o görevliler sizinle hayal ettiğiniz gibi ilgilenmeyeceklerdir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

Apartmanın içi derken bahçesine, bahçe demirlerine bağladım motosikleti.

İzin alabilirseniz bahçeye küçücük ve motosiklet için kapalı bir kutu misali garaj alabilir/yapabilirsiniz. Çalınmaya karşı ciddi şekilde riskleri azalttığını göreceksiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------

Cin den araç takip sistemleri var gps tracker yaz internete görürsün 250 lira civarı ( cinden kendin alırsan 100 tl ) aylık 5 tl İnternet paketi bimcell alıyorsun cep telefonundan istediğin zaman motosikletinin nerede olduğunu görüyorsun. Kafa rahat çalınırsa nerede olduğu görülüyor gidip alırsın.

Kesinlikle yapmamanızı öneriyorum. Malesef ki yurt dışından sipariş edeceğiniz GPS özellikli cihazların tamamı gümrükte takılmakta ve hakkınızda kaçakçılıktan soruşturma açılabilmektedir. Elinize ulaşsa da savcılıkta dosyanız açılabilir, veya hiçbir şey olmadan normal bir sipariş gibi adresinize teslim olabilir. Risk almaktansa hali hazırda yurt içinde satılanları almanızı öneririm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------

Bir dönem evin balkonunda tüfeğimle beklemiştim halbuki motoruda hiç kitlemedim biri çalmaya niyetlensinde indireyim diye 4. Katta oturuyorum yaklaşık bi 50 metre mesafe var ordan suratına çaksam öldürmez ama saçmaları tek tek ayıklatana kadar hayatı sorgulatırım.

Şahsen Şavrotin ve Slug tercih ettiğimden hayatı sorgulayacak anı pek fazla olamayabilir diye düşünüyorum. İşin o noktaya gelmemesi ümidiyle...
 
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
578
Bir fikrim daha var, oda motosikletin içine sığacak kadar bir kafes veya kabin yaptırılabilinir. Bahçede filan yeri olup garajı olmayanlar için. Demir kafes bike yeter. Kötü havalarda üzerini örtsen havadanda korur. Demirsi veya bir kaynakcıyla görüşmek gerek. Maliyeti çok fazla olmamalı. Onuda bahçe demirlerine filan kaynaklaryıp, birde kapısına alarmlı kilir taktınmı, motosikleti ordan çıkarana kadar, karakoldan polis bile yetişir.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Şahsi önerim biraz iğrenç gibi gelebilir ancak emin olun ki onlar için çok daha kötü olacak. Tabi yaparmısınız bilemiyorum :mrgreen:

Eskiden yaramaz bir çocukken (şarkı sözü gibi oldu) küçük poşetlere su doldurup evden aşağı genellikle boşluğa atar, düşüşünü ve yere çarptığındaki patlayışını izlerdik.

Küçük, sağlam ama patlaması garanti bir poşet içine (ikaz ediyorum bu kısmı iğrenç) tuvallette atık olarak gönderdiğimiz katı ve sıvıdan bir miktarını sulandırarak koyup ağzını sıkıca bağlayıp bir kovada 3-5 tane muhafaza etsek, motosikleti çalmaya çalışan adama bir heyt höyt ile sesli ikaz uyarı sistemi üzerine bu kimyasal silahla saldırıya geçsek? :pl:

Hem bildiğim kadarı ile yasal bir sakıncası yok, hem de dolaylı yoldan da olsa adamın ağzına yüzüne gerçek anlamda s.ç.m.ş olacaksın. Şimdi aklıma geldi de ben en iyisi iki üç poşet hazırlayıp kapıya yoğurt kabı içine saklayayım :bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
200
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Biraz çocukça yorumlar gelmiş ama konu önemli.
Bende Balıkesir liyim. Nerede yaşandı mevzu. Apartman çevresine kilitlerken kullanacağın sabit bir kilit alt bence. Hep aynı yere koyuyorsan sabit bir Demir yaptır betona sabit. Ona kilitle
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
E olsun? Umarım bir gün motorunuzu çalmaya çalışırlar da, ya kör olursa diye düşünceniz o an aklınıza gelir.

Ucuz bir cihazla bunun önüne geçmek alternatifiniz var iken bunu insan vurma için bahane yapmakta bir tercih.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

Ölse de çok umrumda olmaz açıkçası kör kalmasına mı takıldın :)

Şahsi kanaatim suç ile ceza orantılı olmalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

Kesinlikle yapmamanızı öneriyorum. Malesef ki yurt dışından sipariş edeceğiniz GPS özellikli cihazların tamamı gümrükte takılmakta ve hakkınızda kaçakçılıktan soruşturma açılabilmektedir. Elinize ulaşsa da savcılıkta dosyanız açılabilir, veya hiçbir şey olmadan normal bir sipariş gibi adresinize teslim olabilir. Risk almaktansa hali hazırda yurt içinde satılanları almanızı öneririm.



Haklısınız Cin den 100 tl alabilirsiniz yazmamalıydım. Ben yurt içinde satılanı aldım adıma faturalı İMEİ numarası da faturada belirtiliyor. Faturayı saklıyorum. Yanlış bir şey yapmadığımı umarım.
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Harekete duyarlı sensörü olan bir kaç lamba alıp bahçeye takın. Motorun yanına birileri girince ışıkları yanacak şekilde ayarlayın. Hatta bunlara basit ses çıkaran alarm dahi takabilirsiniz. Dolayısı ile, ortam aydınlanınca zaten bu adamlar bırakıp gidiyorlar.

Ben böyle bir çözüm ürettim kendi motorum için. Kamera sistemi de var. Bunları koyduktan sonra kimse garaja girip kurcalamadı. Zira bu adamlar önce keşif yapıyorlar. Kontrol ediyorlar. Tedbirleri gördükten sonra vazgeçip gidiyorlar.

Ayrıca; disk kilidi falan hikaye. Çok sağlam, makas ile kesilemeyecek olan bir zincir alıp bağlayın. Böyle zincirler var. Ben çelik gemi zinciri aldım. Spiral taş ile 15 dakikada zor kestiler zinciri kısaltmak için.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
brandayı muhtemel kaldıracakları yer bellidir,bir tane pimapen alarmlarından alıp bir tarafını motora diğer tarafınıda bir iple brandaya bağla,,neticede brandayı kaldırdıkları zaman pimapen alarmı devreye gireceğinden motoru açamadan ilk alarma yakalanır,onu geçse bile disk alarmı var

ben zamanında sokakta bıraktığım aracıma branda kapatıp bu şekilde alarm yapıp takmıştım,sayısız defa tuzaga yakalananlar oldu,aracım soyulmaktan veya çalınmaktan kurtulmuştu
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Tem 2016
Mesajlar
492
Grade80 13mm 2 metre zincir alıyosun kardeşim. Sabit duracak gece için, çünkü yaklaşık 12 kg. Makasla destekli bile kesilmiyor Allah'ın izniyle. Ben 5 dk zıpladım üstünde. Bir disk kilidi ve 150 liraya güzel bir alarm. Unutmayın ses önemli. 3 parçalı güvenlik sistemidir bu. Sonra Allah'a emanet ediyoruz inşallah problem kalmıyor :thumleft:
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,539
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Hırsıza zarar vermek üzerine yapılan tavsiyeler pek yerinde olmamış. Hırsızlık eylemi kanunlar nezdinde sizin o kişiye zarar vermenize izin vermiyor.
Ben de hırsızlara kin duyuyorum. Fakat kanunları unutmamak lazım.
En iyisi sağlam kilit. Ya da kasko. Her gün önünden geçtiğim bir motosiklet var. İlk gördüğümde "ohaa" demiştim. Kilitler haricinde apartman demirine 4 ayrı zincir ile bağlanmış. Bu kilitleri takmak 5 dakikasından fazlasını almıyordur. Etrafta daha uygun bir seçenek varken hiçbir hırsız böyle bir motorla uğraşmaz.
Kafayı kullanmak lazım. Ne de olsa beyin bedava :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst