HIDRELLEZ iniz kutlu olsun.....!!!!!!!!!!

Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Bu geceden sonra hıdrellez eğlence ve yaza dair iyi dileklerin dilendiği,yeni umutlara gaz açılan bir gün.
Kutlarım....

İzmirliler bilir KSK yelkenin önün de sabaha kadar eğlence olur..

Çocuk sahibi olmak isteyenler gül dalına bez besik yapıp içine oyuncak bebek bırakırlar.5 mayıs gecesinin en yaygın uygulamalarından birisi de atesin üzerinden atlamadır. atesten atlama yaz mevsimine çıkılmasını kolaylastırdıgı gibi insanların günahlarından arınarak hafiflik kazanmasını saglamaktadır. bu uygulama arınmadır. canlılığı, tehlikeye düşürecek kötülüklerden temizleyip kurtarmak.

Hıdrellez sabahı gün dogmadan kalkılması gerekir. geç kalkanların kısmetlerinin o sene boyunca kapalı olacağına inanılır. sokak kapılarına paslı teneke asılarak geç kalkanlar kınanır.

Su kenarlarında genç erkekler, kızların kısmetlerini açmak için sögüt dalı ile sırtlarına vurur.
Gün dogmadan yazılan dilekler nehire veya suya atılırsa dileklerin kabul edilecegine inanılır.
Bugün is yapılmaz.
Sabah erkenden çimenlerin üzerinden yuvarlanılır, böylece saglıklı olunacağına inanılır.
Bugün salıncakta sallanılırsa hastalıklardan arınıldıgına, günahların döküldügüne inanılır.


5 mayısı 6 mayısa bağlayan geceye hıdrellez denir. o gece baharın karşılanması, yeni dönemin başlangıcı için ritüeller gerçekleştirilir..

:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
valla ben karşıyakada değilde şimdi,
İzmir GÖZTEPE islekesinin oraya gidicem gece :queen:
kutlu mutlu olsun :rendeer:
 
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
81
Bi kağıda motosiklet resmi çizsem agility'im olur muuu? :)
Tüm dilekleriniz kabul olsun,herkesin hıdrellezini kutlarım :rendeer:
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hıdır ellez mi? şu kadınların çerçöp yakıp üzerinden atladıkları şey mi?

bana da annem küçükken ne istiyorsan git gül (mü tam hatırlamıyorum) ağacının dibine istediklerini taşlardan resimlerle yap demişti. o günden sonra 10yıl bekledim en az ama nafile :)
 
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
Hıdrellez kutlu olsun...
Teşekkür ederik efenim...
Gül ağacının önünde dilek dileyenlerde var;)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
1,335
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
heyy toplaşalım biz de. istanbul'da nerde kutlanır acaba yaa. bostancı civarında kutlanır mı :D?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst